Oslobol az infók: Bartók írta: "csak tiszta forrásból". Mivel a mozdony az övék világosítsd fel Arne Magnus Waalert (NSB Oslo), hiszen úgy látom Budapesten jobban tudjátok. A dokumnetáció, lepedőnyi fotó(A3 méretben, több tucat). Míly szép, az egyiken egyszerre fényképeztek kettőt (előfogatolás) s csak az egyiken szerepel a figura. A foto Paal Rudi Koncztól származik.
A felvétel ellent mond a válaszban írtaknak, ezért további kérdésem nincs!
Hitelesíthetően - "Hitelesebben Uraim!".
Azonban amit kérdeznék: hány Nohab készült valójában össz-vissz?
nem kellene ennyire tulzásba vinni az a régi 0-as modellek értékelést, mert Nyugaton sem annyira komoly a dolog. Az igaz, hogy van egy -két modell (?) amiért csillagászati összegeket kérnek (sokkal kevesebbet adnak), de ezeknek tényleg ritkaságnak kell lenni. Az áruk azért ilyen magas, mert ezt soha nem modellezö veszi meg, hanem valaki aki pénzt akar haszonnal befektetni. (sokszor tényleg jobb megoldás mint a bankba vinni).
Csak 3 példa:
Van egy eredeti LIONEL mozdonyom kb. 1943-45 böl (a katalogus szerint), mechanikus sippal (motorral meghajtott 3 hangu orgonasip. távvezérelt kapcsolokkal elég jo állapotban (természetesen én hoztam rendbe), söt a mozdony bizonyithatoan legalább egyszer bejárta a földkerekséget, az ára viszont csak 150 dolcsi.
Egyszer Svájcban egy börzén vettem eredeti zsirospapirba csomagolt BING sineket kb. 1 Frankért darabonként.
Tavaly egy barátom segitségével találtunk egy egész doboz (kb. 80 db) Maerklin meg Bingo sineket, váltokat, igaz csomagolatlanul, de ujonnan (egy bolt raktárában találtunk rá) és most kapszkodj a kereskedö ingyen odaadta.
Természetesen egy modellezö nem szivesen ad tul ilyen kincseken, kérdés azonban az, hogy ezek kincsek-e. Nemrégen az egyik barátom nekifogott kiárusitani kincseit (a lista szerint több mint 5000 modellje van eredeti csomagolásban, Fulgurextöl a PV-ig), sajnos igen kevesen jöttek eddig akik legalább a valamikori vételárt hajlandok lettek volna megfizetni.
A norvégoknál a lillehammeri téli olympiára egyet átfestettek(vil kék szimbolikus figurákkal),
Nem. A DSB festette át az MX 1021-et és az MY 1126-ot az ATC vonatbefolyásoló berendezés dániai bevezetésének keretében. Utóbbi - 6 társával - a lillehammeri téli olimpia keretében kölcsönben volt az NSB-nél, mint tehervonatok második gépe.
ami úgy is maradt és az osloi GM csapaté.
Nem. Az osloi GM-Gruppen a Di3610 felett rendelkezik (restaurálás alatt), valamint a múzeum tulajdonában lévő 602-t és 616-ot üzemelteti (a jelenlegi, meghosszabítható) szerződések szerint 2009-ig. Ezenkívül saját tulajdonuk az ex-DSB MY 1104 és 1040 is.
A fent jelzett mozdonyok közül (amik igazából nyomtatott áramkör-jellegű festést kaptak) az MY 1126 még a DSB tulajdonában van (üzemképes, de nem üzemeltetik), az MX 1021 pedig a svéd Tågåkeriet I Bergslagen AB vasúttársaságnál üzemel, mint TMX 103.
Készült még egy sífutó figurás is, de csak annyi az eltérés a szabványos festéstől.
Nem. Az összes Di3-ra felkerült az ominózus sífutó-figura a téli olimpia kedvéért 1994-ben.
A németek (magánvasút)használnak néhány kék-ezüst gépet, Hamburg térségében.
Nem csak Hamburg térségében, és nem csak kék ezüst, pl. 1143 az eredetihez közeli dán festéssel, és van (szám fejből nem megy) piros-ezüst is. A néhány gép egyébként 10 darabot jelentett, ebből egyet nemrég eladtak egy vasútbarát csoportnak.
> A srác 0 gyűjteménye unikális, meg ne szabaduljon tőle.
Én ugyan nem vagyok a "tin-plate" modellek-játékok nagy híve, és igazán nem is tudom megérteni, hogy tudnak emberek sokezer márkákat ilyen régi és (szeintem) csúnya dolgokra kiadni, de nagyon egyetértek ezzel!
Németországban gyűjtôk rettenetes pénzeket adnak (4000-10000 márkát!) háború elôtti és korai ötvenes években készült játékokért. Ennek szerintem semmi köze a vasútmodellezéshez, ez nem más, mint ritkaságok gyűjtése. Ennek fényében a PV játékoknak az értéke szinte kifejezhetetlen, hiszen jóval kisebb sorozatban készültek, mint a régi Maerklin vagy Trix vasutak. Abban is egyetértek, ha egy ilyen gyűjtemény kimegy az országból, soha sem fog visszajönni. Arról nem is beszélve, hogy amit itt a germán 100ezer forintért megvesz - nekünk nagy pénz, neki 800 márka, semmiség, - az kint rögtön a többszörösét éri.
Váltók:
kétsínes, PV-hez való váltót kb. egy éve vettem a Hársfa u.-ban,
háromsínes, lemezsínes szokott lenni Deáknál.
(Amúgy nemrég hozzájutottam - igaz rablóáron - néhány rozsdás darabhoz másutt...)
A mostani börze tényleg franko volt én is vásárolgattam. Először Piko Br01-esekel szemezgetem, de végül beruháztam egy Roco 01-re és nagyon tetszik. Amikor rácsavarom a dózist akkor szép finoman gyorsul fel, ha meg hirtelen leálítom akkor meg fokozatosan lassul és irtózatosan csendes. Erre beindulva tegnap két Roco mozdonyt is vettem így a flottám a következő:
Br 44, Br 01, Br 232 ROCO
3 db M 62 gützold
2 db Br 52 Piko (egyik ex matiz már sötétszürke II Vh festéssel)
2 db M 41 Fugi
Br 118
2 db Br 130 Piko
Bábolnai(Maczkó)István közkézen forgó vasutas kazettáját továbbadnám.
A kazetta első részén különböző vasutakról vannak felvételek, a másik felén István a saját vasútüzemét örökítette meg. Aki látni akar üzem közben H0-ás MÁV-os gépeket, annak ajánlani tudom.
Akit érdekel küldjön egy emilt részemre.
Üdv mindenkinek
Gábor
A srác 0 gyűjteménye unikális, meg ne szabaduljon tőle. Hamar kikerülne az országból. Értéke kint többszörös. Valami azért itthon is maradjon. A legjobban tennénk, ha figyelni kezdenénk, hol akad váltó, s ha tudunk ilyet azonnal riasztjuk a kollégát. A 0 igaz nagy, de tökéletesen adja a vasút hangulatát. Rövidesen megjelenik - hatvan év után újból - Maerklin gőzöse. Hej, de tudnám szeretni. (ca. 250 ezerért lesz kapható).
NSB, amit láthattál a webeken eleget, amikor a balkáni szétlőtt vasútaknak segítendő, úgy hónapja négyet átvittek rajtunk. A norvégoknál a lillehammeri téli olympiára egyet átfestettek(vil kék szimbolikus figurákkal), ami úgy is maradt és az osloi GM csapaté. Készült még egy sífutó figurás is, de csak annyi az eltérés a szabványos festéstől. A németek (magánvasút)használnak néhány kék-ezüst gépet, Hamburg térségében.
További kérdés(ek)?
1. A kerékprofil és a sín alakja. A Marklin és a PV széles nyomkarimával elmegy a körkeresztmetszetű lemezsínen, a mostani precíz modellek arról nagyon könnyen leugranak.
Természetesen kerékcserével sokminden megoldható.
2. A 2- ill. 3-sínes rendszerek különbsége. Ezek is átalakíthatók egymásba, tapasztalatom szerint könnyebb a kétsínes járművet háromsínessé alakítani, mint viszont. Persze, a kétsínes az élethűbb.
És mégegy: a 0 ma baromi drága és sok helyet foglal. (Én azért kitartok mellette...)
mit tanácsoltok a srácnak, ha komolyabb modellekre vágyik?
a "valódi 0-ás" dolgok kompatibilsek ezekkel?
vagy tegye el ezeket a vitrinbe, és kezdjen valami teljesen újba, pl H0-ba?
Ehhez annyi kiegészítést fűznék, hogy az áttételen kívül a fékberendezés is eltért a két mozdonynál. Ha nem derült volna ki az átszámozáskor a tehervonati E42-ből 242, a gyorsvonati E11-ből 211 lett. ( Nem is tudtam, hogy volt hattengelyes változat...)
Egyébként szeva KovacsE! Legalább többen leszünk itt TT-sek!
csíkosháTTú
E11 E42 közötti néhány különbségről még a régi PIKO katalógus is szól. (Lásd még azt a katalógust, amit felraktam a tárra!) Egyébként szűkszavúbban, de ugyanazt írja mint etwg, egyetlen különbség, hogy ott a tehervonati változatot jelöli fehér csíkkal. A BRAWA katalógus nincs előttem, de ha van igény beteszek linket a megfelelő modellek képeire. A két mozdony kasznija között is van némi különbség.
En is visszaéertem hosszu utjaimrol, és ez ok lehet már a hozzászolásra.
Elöször is az E11 az nem ugyanaz mint a 242-es mozdony. Mint nagyon gyakran a német vasutaknál a mozdonyok két kivitelben készültek, tehervonathoz és személyvonatokhoz. (más más áttátellel).
A tehervonati mozdonyok (most nem emlékszem a régi megjelelölésre, de ha nagyon érdekel utánna nézhetek ), rendszerint zöldek voltak minden komolyabb diszités nélkül, a személyvonatiak (E11) azok inkább lettek tarkák. Annak idején, ha jol emlékszem (de majd biztos javit valaki) a lipcsei vásáron pirosak voltak, krém csikkal, és fekete futomüvel. A tetöre nem emlékszem, lehet hogy szürke volt es az áramszedök feketék voltak. Dupla krémszinü csik diszités volt rajtuk.
Nagyon sokáig voltak ilyen állapotban , én még kb. a 80-as évek felénél is láttam piros mozdonyokat de már csik nélkül. (Ha jol tudom a 50Hz-es 6 tengelyes változat mindig piros is maradt).
Kb. a 70-es évek közepétöl kezdtek egyenruhát (zöldet) felvenni a német mozdonyok és igy lettek ezek is zöldek, de immár nem krémszinü hanem szürke tetövel. Az elsé zöld változat krémszinö tetövel jött.
Az áramszedök viszont pirosak lettek a régebbi fekete helyett. Késöbb miután az DR vonalai nagyon lerobbantak, gyakran a lassubb tehervonati mozdonyok is huzták a nemzetközi gyarosvonatokat Drezda és Lipcse körül.
Az Európai Vasúti szerveren érdemes körülnézni, német magánvasutak NOHABjai között. (BOB, NEG etc...) Vannak még más magánvasutaknál is gépek, ha rákeresel a "Heljan"-ra, a forgalmazók oldalain vannak képek a Heljan modell NOHABokról, magáncégek festésében. Esetleg írj e-mailt nohab topictársnak.
Először is bemutatkoznék, Kovács Endre vagyok újrakezdő modellező aki TT-ben utazik.Nagyon tetszik ez a Fórum és itt köszönöm meg volt tanáromnak (PG54), hogy ajánlotta ezt a helyet.
A kérdésem az lenne, hogy valaki,ha tud világosítson fel mi a különbség a BR-242-es villanymozdony festései/korszakai között (E11 022 vagy 242 020-6,stb)?
Mivel én is szeretem a NOHAB-ot és gyűjtöm is szeretném megtudni, hogy a kétfajta magyaron,belgán és dánon kívül milyen festésűek léteznek még?
Állapotát tekintve feltehetőleg az ország legszebb (és legnagyobb)gyűjteménye. Kulturtörténeti kincs. A síneket nem lenne szerencsés eladni. Váltó nagyon ritka, sajna vadásszák, de csak lökésszerűen.
Jó multkor teljes Pannónia 8tehát a nagy mozdonyos) készlet váltókkal, trafóval, fadobozban "mindüssze" 120.000 volt. Két nap alatt megvették(egy germán).
Ez mostanaban mar eleg sokat erhet!! Miert nincs nekem is egy ilyen pincem, ahol csak ugy veletlenul talalok par darab regi modellt? :-)
A Zahony-Moszkva felirat eleg allat a szemelykocsi oldalan...az "ELORE" sem semmi :-) A mozdonyok ugyan olyanok mindharman?
további PÉVÉ képek van neki:
-3 mozdony
-2 postakocsi
-5 személykocsi
-3 teherkocsi
-3 váltó
-több száz egyenes és íves sín, ezekből túl sok is van, szívesen elcserélné egy részét pl váltókra...