sansan
a 410-ről felteszem az összes pályaszámot stb, de csak éjjel, vagy holnap, mert megyek levilágítani.
Mivel csak a Te anyagod van előttem, elnézést kérek, ha tévedek, de gyurmosz írta, két egyforma nem volt. Így igaz! Csak fénykép alapján lehet. A PIKO 55 hajtása gyenge (borzalom). A többi drágább. Ha meg akarjátok építeni, összehozunk egy anyagot a V&M honlapjára, hogyan mit lehet építeni. AZ 5xx a könnyebb. Ezek a mozdoníyok mint P8 porosz tehervonati gépek voltak az odahaza az ősidőkben.
PS.: 520-ból száz érkezett a MÁV-hoz (SZU-ból, mert zsákmánygépek voltak). Bombardon becenévre hallgattak.
Köszi az infot az 55-ről! Én mintha azt olvastam volna, hogy a 411-es sorozatszámot kapták, ezért voltam megkavarodva, mert a 411 az a Trumann. Így már pontosabb a kép, még1x köszi!
Ezek a gépek a MÁV-nál a 410-es sorozatba tartoztak. Két változattuk volt, a 410,5xx és a 410,6xx sorozat, de midegyik mozdony "egyedi" volt, azaz nem volt két ugyanolyan gép (a 410,606-os például A 301-ESEKHEZ, 601-ESEKHEZ való szerkocsival üzemelt). Leginkább tolatásra és kisebb tehervonatok továbbítására használták őket.
Mennyibe került egy ilyen átalakított MÁV-os modell? És melyik asztalnál lehetett rendelni (én is voltam a börzén, de nem láttam).
Matiz.Az illető 10 db Br55-öt alakitott Máv-osra.Ezek közül egy sem volt jelen,mert rendelésre készítette.Így sajnos számokat nem tudok én sem mondani.A börzén az eredeti BR 55,a porosz változat és a francia változat volt látható A modellekről sokat nem tudok,inkább a Magyarországon használt gépek történetét próbáltam kinyomozni és azt,hogy hol alkalmazható
Matiz,most nézem a Gigant -klub képei között,hogy volt o75-ös is.Így már egyáltalán nem értek logikát a számozásukban.Amit láttam a börzén az o86 volt.
És ami most jutott eszembe: Láttam TT méretű Máv 520-as gőzöst. Az érdekesség,hogy 086 pályaszámmal.Tudtommal csak 5 db volt belőle. Amúgy a modell szép volt.
Sziasztok! Tegnap sikerült még elcsípni a börze végét,így egy engem érdeklő kérdésre választ kaptam,amelyet most megosztok Veletek.Kiváncsi voltam,hogy a BR 55 sor. mozdony mikor,hol fordult elő,mire használták Magyarországon? Láttam HO-ban 6600-8600 között német BR 55 formában,8600-ért francia feliratozással,fekete kerekekkel,piros keret a hengereken.Szerintem ez hasonlít legjobban a MÁV-nál használthoz.Sikerült találkozni valakivel,aki alakított át ilyeneket MÁV-osra,így hát váltottam vele pár szót.Ezek a mozdonyok a 40-es évek elején kezdtek megjelenni nálunk a Hámán Kató Fűtőházban és Miskolcon.Tehervonatokat vittek és tolatós szolgálatot láttak el,időnként húztak személyvonatot is.50-es évek végén kezdtek elfogyni és 1962-re az utolsót is leselejtezték.Ezek szerint Szergejjel,Nohabbal,Csörgővel nem fordulhatnak elő egymás mellett.Ep.III-at bemutató terepasztalon élethű a megjelenésük.
Nos, nekem 2 Gützold Szergejem van, de nincsenek futási tapasztalataim. Össze fogok rakni egy 2.1-es Roco kört és megnézem. Így, első ránézésre a középponthoz közelebb eső 2 tengelyt az érintkező lemez tartja a helyén és szorítja be a forgóváz megfelelő vályújába, ami mindennek nevezhető, csak csapágy funkciójú valaminek nem. Mozog, lötyög, stb. Ha nem lenne áramszedő, akkor csak a tengely és a kerekek súlya (=0) tartaná a sinen. Hogy forogna-e, ha megoldanánk a csapágyazást, azt nem tudom, de az áramszedésre szükség van. Ugyanakkor a régi Gützold kerekeknek elég nagy a nyomkarimájuk ahoz, hogy 2.1-es vágányon gond legyen. Ki fogom próbálni...
Igazad van, nagyon vegyes a kép. Egyik barátom vett 5000 Ft-ért annyi 0-ás anyagot, ami szerényen számolva is 100.000-t ér...
Máskor meg kb. 100 db rozsdás sínt ajánlottak megvételre 15.000-ért (ez ugye 150/db), és még helyre is kellene hozni. A Deák-boltban 400-600 az új sínek db-ja.
Más. Az emlegetett eladó anyagból van-e még, mert engem érdekelne egy-két dolog???
Én nem vettem észre semmi hasonlót a 120-ason! Valami gond lesz vele. Persze nem árt, ha Joem-et is megkérdezed, neki már szinte teljes Szergej-parkja van otthon :-))
Kérdéseim a követekzők:
1.: Remélem nem egyenárammal táplálod a tekercseidet?
2.: Azt is remélem, hogy impulzussal kapcsolod őket!
Bocs, de nem h....nek nézlek, csak Te magad írtad, hogy nem vagy elektromos.
A mozgó rész az igazi elektromágneseken lágyvas. A tekercs menetszámától természetesen függ az erő, amivel a lágy vasmagot megrántja. A BTTB váltók tekercsei túl vannak a 100 meneten, kb 0,2mm átmérőjű zománcozott rézhuzalból. A tekercs persze melegszik, de, ha csak impulzussal kapcsolod, akkor erre nem lesz ideje. A szívószál csévetestnél azért jobb, ha valami stabilabb dolog után nézel...
Jaa! De ne fémet, könyörgöm!
csíkosháTTú
Mivel ugy gondoltam hogy kicsit drágák a roco elektromos váltói elhatároztam tanulmányozás után hogy a kézi váltot fogom átalakitani elektromossá mivel csak a tekercs hiányzik belöle. Elkészitettem müködik is a prototipus csak egy két baj van vele. :
1. Marhára melegszik a tekercs igy elöbb utobb a csévetestnek használt szivószál :) kilágyul ill. deformálodik.
2. Valahogy nem olyan erös a mágnesesség mint az eredetin
Kérdésem a következö : Mivel nem vagyok elektromos igazábol milyen anyagot lehetne csévetestnek használni? pl. lehet fémet ? rézcsövet? vagy csak müanyag jo?
A másik : a tekercs menetszáma számit valamit hogy menyire lesz erös a mágnesesség? gondolok itt arra hogy ha nagyobb menetszámot tekerek a csévére akkor határozotabban átviszi a váltoállito müvet a mag?
Végül még egy kérdés:
A Gützold M62 /BR 120/ esével kapcsolatban azt akarom megkérdezni hogy mivel a 3 tengelyböl csak 2 hajtott a 3. tengelyre rászorulo áramszedö lemez miatt nem forog a kerék . Ha hajlitok a lemezen akkor forogna csakhogy akkor meg az áramszedés lesz bizonytalan . Más M62 /BR 120/ eseken is igy van? Ez a hiba csak azota jelentkezik amiota Roco sineket használok!
Szeva Intersziti!
Örülök, hogy a TT nem a múlt idő jele! Szerintem is ugyanarról a sorozatról van szó: www.holzroller.de , mint arról már olvashattál ezen topicon. A hunlapot érdemes felkeresni. Én is ajánlom, nem csak az a kolléga, aki már említette. Sokat tanulok én is itten...
Az egyforma szekrényekről: ebben a méretarányban szerintem nem olyan feltűnő egy-két csalás. A "cucilizmusban" pedig szándékosan csak a festés és a feliratozás különbözött( p....nak, tanyára ). Persze ez gondolkodásmód még most is hat...
csíkosháTTú
Én: "Az E11 (DB 109. sor.) és E42 (DB 142. sor.) uccsó darabjait meg 1998-2000-ben selejtezték. :-(
Tényleg van különbség kívülről is, asszem a szellőzőzsaluk (?) elosztása más."
Az előbbit egészíteném ki azzal, hogy a különbség a Berliner TT-t például hidegen hagyta. E11,E42,211,242 mind kijött u.azzal a szekrénnyel...
Hali!
Csak röviden. Kinálat van, a következőek: 5db kapcsolópult, régi TT dobozzal valamint egy Faller modern épület, Club modell, összerakva. Fotót tudok küldeni. A kapcsoló mondjuk 250Ft, az épület 3500Ft. OK? :-)
Üdv mindenkinek! Magamról csak annyit, hogy én is TT-s lennék (újrakezdő).
csíkostáTTú (3163) „Nem is tudtam, hogy volt hattengelyes változat.”
Asszem a DB 171 sor.-ról (ex DR 251) beszéltek, ugye? Ezek a „Rübelandbahn” mozdonyai, és ez Németország egyetlen 25kV/50Hz-es vonala, egyébként eléggé hegyes-völgyes. Nehány adat: 1964-65-ben gyártottak 15-öt, 11 üzemel. Mindegyik honos vf.-je papíron Halberstadt, gyakorlatilag Blankenburg. Vmax=80 km/h, 3660 kW. Nyáron elmegyek, megnézem őket, mert valszeg a DB selejtezni fogja őket az ilyenek megjelenésével, mint pl. 185. sor. :-( Igen jó fotótéma, mert a tehervonatokon kívül csak egy-két kocsis személyvonatokkal megy.
Az E11 (DB 109. sor.) és E42 (DB 142. sor.) uccsó darabjait meg 1998-2000-ben selejtezték. :-(
Tényleg van különbség kívülről is, asszem a szellőzőzsaluk (?) elosztása más.
Megvallom, szubjektívitás miatt a norvég Nohab sort figyeltem, kultura szeretet, tisztelet és a gyönyörű ország miatt. Hat évet ui. a skandinávoknál húztam le. A svéd gépeket nekem sem sikerült pontosan tisztáznom. Pl.: 1992 április Karlskrona pu. gömbölyű orrú Nh SJ logoval.
Dízel? Gyári számokat - SJ - megtalálod a honlapomon is. Többit meg bárhol a neten, de ide is kiteszem, ha kell. Erre a gépre gyanakszom:
Sajna a pályaszámra nem emlékszem, nem írtam fel. Aznap - mert ott így megy "csak" Trellebori(így finnül) éa Stockholm közötti 710 km-t kellett időre megtennem, komptól-kompig.
Ennek a vonalnak gondolom villannyal kell mennie. A svédek azért nem vettek "nagy" NoHABot, mert a 60-as években már nem volt dízeles fővonaluk, így csak tolatásra is alkalmas, középkabinos (a'la szeretett Púposunk) verziót vettek.
Ennek ellenére ma már van, a TÅGAB-nak, a BSM-nek és az IBAB-nak is a svédeknél. Igaz, az első kivételével csak 12 hengeres verzióból, ill. 1 db 16-os van a BSM-nek is (ex-BSX)
AZ SJ-nél igéretet kaptam egy pontos nyilvántartásra, de még nem jött, ha lesz közreadom.
Copy & paste a honlapomról:
T41 200-204 (earlier T4 100-104): NoHAB Nr. 2314-2318, 1957, EMD 12-567C, A1A'A1A',
T43 209-233: NoHAB Nr. 2494-2518, 1961-62, EMD 12-567D1, Bo'Bo',
T43 234-245: NoHAB Nr. 2521-2532, 1962, EMD 12-567D1, Bo'Bo',
T43 246-258: NoHAB Nr. 2533-2545, 1963, EMD 12-567D1, Bo'Bo',
Tb 284-293 (Track Maintenance) NoHAB Nr. 2713-2722, 1969-70, EMD 12-645E, Bo'Bo',
T44 259-283 NoHAB Nr. 2723-2747, 1968-70, EMD 12-645E, Bo'Bo',
T44 314-323 NoHAB Nr. 2794-2803, 1970-71, EMD 12-645E, Bo'Bo',
T44 329-363 NoHAB Nr. 2928-2962, 1975-76, EMD 12-645E, Bo'Bo',
T44 364-383 NoHAB Nr. 3028-3053, 1976-80, EMD 12-645E, Bo'Bo',
* T44 384-416 were built by KVAB (Kalmar Verkstad AB)
Néha nem kell olyan messzire menni egy-egy infoért, mint az ember gondolná. T46-nak utánanézek. Nehéz, Co'Co' bányavasúti tolatómozdony, 150 tonnás súllyal a tapadás miatt.
A futó figura (elnézést, nem sífutó, hanem gyorskorcsojázó a Med NSB til OL,94 jelszó előtt) nélküli gép pályaszámát nem tudom, mert a a 3 625, a kölcsön NSB, meg a ? ???. hármas fogatban az utolsó akkor is pötty ha 40x28 cm a nagyítás.A mai fototechnika felbontása egy nagy sz((((((.
Akár lehet másik, piros-fekete DSB-gép is, pl. 1124-es, vagy a GM-Gruppen 1104-ese, vagy a GM-Gruppen 1040-ese. Mindhárom aktívan dolgozott ezen időszakban.
És ne vegye senki rossz néven, nem kívánok érzelmeket sérteni, de a Nohabon (négyszázegynehány, nem tudom pontosan a svédek miatt) kívül csak EU vasútjain több tízezer gép fut, és Uram bocsá őket is illik mozdony számba venni, nem csak a kedvenceket!
Neked ez - talán mondhatom - szakmád is. Én a NoHABokon kívül sok más mozdonyt nem ismerek alaposan, mert nem érdekel. De a NoHABos infokért garanciát vállalok.
csíkostáTTú,
kösz, megpróbáálok egy pár linket beszúrni. Ha az alapítvány körüli teendők emberi mennyiségűre csökkennek, megpróbálom a honlapomon feldolgozni a kérdést. Képek vannak, időm nincs... De a mercurio-n is van jó pár felvétel.
Köszönöm a vasutak szerinti darabszám felsorolást. Egyezik a társaságoktól összegyűjtöttel, ill. kapottal(most kajtatom a gyári számokat).
Megvallom, szubjektívitás miatt a norvég Nohab sort figyeltem, kultura szeretet, tisztelet és a gyönyörű ország miatt. Hat évet ui. a skandinávoknál húztam le. A svéd gépeket nekem sem sikerült pontosan tisztáznom. Pl.: 1992 április Karlskrona pu. gömbölyű orrú Nh SJ logoval. Sajna a pályaszámra nem emlékszem, nem írtam fel. Aznap - mert ott így megy "csak" Trellebori(így finnül) éa Stockholm közötti 710 km-t kellett időre megtennem, komptól-kompig.
Gyakran volt náluk mástól gép, úgy mint nálunk most a horvátok, azzal a különbséggel, hogy nem egyszer csak egy-egy hétre. Tény, hogy idönként a vasutasok sem tudták, hol a gépük. Mire kiderült, nem ott volt. Nem lehet 1200-0700 km hosszú hurkányi országokat végigrohangászni egy fotóért, mint nálunk Bp-Tapolca között.
AZ SJ-nél igéretet kaptam egy pontos nyilvántartásra, de még nem jött, ha lesz közreadom.
A futó figura (elnézést, nem sífutó, hanem gyorskorcsojázó a Med NSB til OL,94 jelszó előtt) nélküli gép pályaszámát nem tudom, mert a a 3 625, a kölcsön NSB, meg a ? ???. hármas fogatban az utolsó akkor is pötty ha 40x28 cm a nagyítás.A mai fototechnika felbontása egy nagy sz((((((. Ez nem Fialovits üveglemeze
Azt, hogy hülyeséget írsz mi több hazudsz - ahogy a ki sem lőtt golyóra puffantasz - még érintőlegesen és áttételesen sem írta senki! Ha úgy érzed, az érzéki csalódás, dolgozd fel magad, nem tartozik a nyílvánosságra. Aki szereti a vasutat NEM KERESI a civódást, nem kreál
akkumulál feszültséget. Van úgy is több mint elég.
És ne vegye senki rossz néven, nem kívánok érzelmeket sérteni, de a Nohabon (négyszázegynehány, nem tudom pontosan a svédek miatt) kívül csak EU vasútjain több tízezer gép fut, és Uram bocsá őket is illik mozdony számba venni, nem csak a kedvenceket!
NOHAB rajongó modellező társaim nevében:
KÖSSZ! KÖSSZ! KÖSSZ!
Azt nem tudod ilyen képeket hun lehet látni?
Szerintem sokat okulhattunk az általad közölt infókból.
csíkosháTTú
De hogy ne csak beszéljek, itt van néhány kép is (összesen 16 kbyte a 4 thumbnail):
Ez a két tarka gép (több nem volt), a DSB MX1021 és MY 1126:
Az egyik, a 1126 Odensében 2000. május 30-án, DSB állományban:
A másik, az ex-MX 1021 Mosjoen-ben 2000. szeptemberében, a TÅgab állományában
Mindezek ellenére én nem fényképnézegetéssel szerzem be az információimat. Ha a fentiek óta valamelyik gép vasútbarátok tulajdonába került, annak nagyon örülök. De két infóra ilyenkor szükség van:
1. pályaszám
2. új tulajdonos
Ezen adatok hiányában egy kijelentést nem lehet komolyan venni.
Szeva nohab!
Csak ámulok és bámulok az általad közölt infókon. És minden tiszteletem a Tiéd! Most mi, szerény modellezők vakarhatjuk a fejünket ennyi NOHAB változat láttán...
csíkostáTTú
Oslobol az infók: Bartók írta: "csak tiszta forrásból". Mivel a mozdony az övék világosítsd fel Arne Magnus Waalert (NSB Oslo), hiszen úgy látom Budapesten jobban tudjátok. A dokumnetáció, lepedőnyi fotó(A3 méretben, több tucat). Míly szép, az egyiken egyszerre fényképeztek kettőt (előfogatolás) s csak az egyiken szerepel a figura. A foto Paal Rudi Koncztól származik.
A mozdony jelenlegi tulajdonosának utánanézek. Júliusban láttam Odenseben 3 másik MY társaságában, amikor az új villanyt tesztelték. 1957 és 2000. októbere tutira folyamatosan a DSB tulajdona volt. Mint mondtam, az olimpia alatt kölcsönben volt néhány másik gép társaságában az NSB-nél. Ezek tények, ha komolyan utána akarsz járni, a net-en és különböző könyvekben nagyon hamar hozzájuthatsz az információkhoz.
A többit, amit írtál, - bevallom férfiasan - egész egyszerűen nem értem.
A felvétel ellent mond a válaszban írtaknak, ezért további kérdésem nincs!
Melyiknek?
Annak, hogy a lillehammeri olimpiára adták kölcsönbe a jelzett gépet?
Annak, hogy a jelzett gépet a DSB festette át, és - tavaly őszig biztosan - az övék is volt?
Annak, hogy az MX 1021 a Tĺgĺkeriet I Bergslagen AB-é (egyébként TMX 104, nem 103, bocs)
Annak, hogy a Norddeutsche Eisenbahngesselschaft mbH-nak nem csak kék, hanem piros, illetve bordó MY-jei is vannak?
Ezek tények, JSB, akárcsak az MY 1126 státusza (2000. októberig). Lehet, hogy néhány hónappal le vagyok maradva, de a többi tuti. De legalább írd meg, hogy szerinted melyik mozdonyról van szó, az MY 1126-ról, vagy az MX 1021-ről? Erre vonatkozó infót ugyanis még nem közöltél.
Ha cáfolsz, ne globálisan cáfolj egy sok önálló témakörre külön-külön megírt reagálást, mert ezzel azt mondod, hogy én hazudok. Ha én veszem a fáradtságot, hogy minden gondolatról külön-külön elmondom, hogy miért nem tartom helyesnek, akkor tőled sem várom, hogy globálisan azt mondd, hogy hülyeséget írok.
El sem tudom képzelni, vajon mi szerepelhet azon a képen, ami a válaszomnak így globálisan ellentmond.
Azt pedig ne feledd, hogy a Tĺgĺkeriet I Bergslagen AB mozdonyai igen gyakran fellelhetők Oslo környékén, de szeptemberben Mosjoen-ben is jártak, a sarkkör közvetlen közelében.
Azonban amit kérdeznék: hány Nohab készült valójában össz-vissz?
( Szigorúan abc sorrendben )
Szevasztok JSB, nohab!
Az eszetekbe sem jutott, hogy mindkettőtöknek igaza lehet?
1.: Az nincs rá írva egyetlen mozdonyra sem, "VIGYÁZAT! KÖLCSÖNGÉP!".
2.:Azt én könnyen el tudom képzelni, hogy az általatok látott, ismert fotók nem egy időben készültek..............
csíkosháTTú
Nezz be a www.miba.de siteba, ott talalhato egy csomo cim, vagy vegyel az utra egy modellvasutas ujsagot ami tele hirdetesekkel varosok illetve iranyitoszamok szerint.