Engem az bosszant ,hogy miután megvettem ,úgy január végén cseréltettem a teljes vezérműszíj-ékszíj-görgő szettet. Akkor csak egy kis hangja volt, de miután nem tudtam, hogy "mennyi van benne" kicseréltettem. Azóta csak kb. 7000 km-t mentem, és most megint költhetek rá egy kalap pénzt. :( ... áááhh Lehet, hogy váltanom kéne szerelőt ...
Én meg egész 5-5,2 közé tudtam levinni az étvágyát, igaz klímázás nélkül. Igaz 2,4 JTD. Azóta alig kell tankolni :-). Persze nem 200-al járok, max 110-ig. Ezeken az utakon ugye...
A DVD csatlakoztatáson inkább csak a lányom miatt töröm a fejem, már tönkre tesz miatta. Bár ez nem egy új gép, 2000-es, navi-telefonos modell. Azt se tudom, hogy ehhez lehet-e egyáltalán csatlakoztatni.
Van egy hordozható DVD lejátszója, azt kéne valahogy hozzá drótozni.
Én is kicseréltem a görgőket és ugyan úgy csattogott utána megnézettem egy olasz specialistával és ő mondta h a főtengely ékszíjtárcsa, mert ahogy megmozgatta már kotyogott és mondta h 150.000-et bírnak ki! Kicseréltük és megszűnt a csattogás, ciripelés, minden! Azóta tökéletes. Házilag én sem javaslom a hegesztést, volt rá példa h így csináltatta meg v.ki és 2-3 indítás után beállt. De nincs kizárva hogy a feszítő csere is jót tesz neki, mivel elvileg ezt a szíjjal együtt szokás cserélni. Ha a szíjat eszi akkor a békesség kedvéért azt is cserélném.
Az enyémet mikor megvettem, levolt szakadva a tárcsa a gumiszilentről. Na én viszont visszahegesztettem. Elég pontos melót igényel, meg azért a hegesztések tömege is lényeges lehet bizonyos fordulatszámon, ezért ha valaki igy jár, házilag ne nagyon ugorjon neki.
Azóta is igy járom. Pedig gondolom nem a semmiért lett gumiba öntve...
Az utóbbi napokban én is hallok valami halvány ciripelést combosabb húzatáskor. Ha visszaveszem a gázt, hogy csak "motorfékkel" guruljak, akkor elhallgat. Először a szíjra gondoltam, de a ciripelés inkább valami csapágyhangra emlékeztet. Gondoltam valamelyik vezető vagy feszitő szórakozik. Viszont szerintem az állandóan szólna. Na ez is egy dilemma...
Más.
Ha kiszedem a kesztyűtartót, akkor mögötte lóg szabadon egy fehér csatlakozó, ha jól rémlik 3 vagy 4 kábellel. Valami infó, hogy mire szolgálhat?
Kb 150 évvel ezelőtt láttam 1 videót a youtube-on Lybráról(akkor még csak álmodoztam róla), azon rácsatlakoztattak egy DVD lejátszót vagy mit. Valahol a kesztyűtartó környékén kötötték össze.Tudtok erről valamit?
Nekem is ez volt a gondom a főtengelyen lévő ékszíjtárcsa a ludas, nem bír ki többet mint 150.000km nyikorog csattog mindent csinál tőle és olyan mintha a feszítő lenne de nem az! Ára változó 15K- a csillagok! de jó hozzá másik típus is csak az a lényeg, hogy annyi 'sín' legyen rajta ahány barázda a szíjon:))
Az szerintem mindegy, hogy forgalmaztak vagy sem. A Fiat konszern az összes hozzá tartozó kocsi szervízét ellátja, legfeljebb kicsit várni kell, ha alkatrészt kell rendelniük, Szerintem ...
persze persze nincs külön szervíz, de itt nem forgalmaztak Lanciat, csak utoljára talán a dedra idejében. De gondolom ebben ay immo témában nincs különbség.
Az elemcsere közben megtörtént, de sajnos nem segített. Szóval most vészindulatok, így semmi bankrablás, mert nem tudok gyorsan menekülni :D
Én is a fesz.görgőre gondolok. Valamiért nem forog rendesen ,talán ... Ha le akarom venni az ékszíjat, elég a fesz görgő csavarját oldanom, az lejön és utána levehető? Mondjuk elég sz...rul lehet hozzáférni...
Az ékszíj feszítés automatikus. Úgy tudom nem lehet mechanikusan feszíteni. A spray meg a szappan csak a hangját szünteti meg, minimálisan növeli a spray a tapadást, de a szappan biztosan nem. Nagyobb terhelésnél ugyanúgy megcsúszik max. csak nem hallod. És ha lekopik róla kezdődik előröl. Ha a generátorban van valami gond akkor is csúszhat. De ha leveszed a szíjat megforgatod a generátort és azt fogod hallani és látni ha nem jó. Szerintem a feszítőgörgővel történt valami, akár a rúgó, akár a kosz is lehet a ludas.
Sziasztok! Az a gondom, hogy egy ideje elkezdett nyikorogni az ékszíjam. (Alig pár ezer km. van benne, január végén cseréltettem a görgőkkel együtt.) Úgy nézem, mintha a feszítőgörgő "enné". Annak a felületén találtam felkenődött gumit. Lehet olyan ,hogy a fesz. görgő megszorult és amiatt csúszik? Az ékszíjat, ha "megszappanozom" egy kis időre abbahagyja a nyikorgást. A szíjfeszítésen lehet állítani? Vagy a feszítés "automatikus"? Esetleg ékszíj spray segíthet?
Az akksi lekötés és újra kódolás nem segít ilyenkor?
Régebben nekem is viládított a légzsák kontrollja, mivel nagy művelten széthúzott kábelekkel ráfordítottam a gyújtás kapcsolót. Aztán már nem volt nyugtom. Az akksi sarok lekötést akkor nem is próbáltam, hanem elvittem egy csávóhoz, szervizprogrammal "kioltani a fölösleges fényeket".
Nem tudok ilyen módszerről. Kábel+program kell szerintem. Viszont érdemes elvinned egy autóvill. szerelőhöz vinned, mert valószinűleg van valami kontakt hibád. A légzsák hibajelzés sajna különösen makacs, nem törlődik magától
Sziasztok Megint itt vagyok. Sajna sztem kicsit többet mit szeretnék :( Következő kérdésem lenne: Sikerült a jó kis budapesti úthálózatnak köszönhetően karácsonyi fényeket varázsolnom a műszerfalra. Minden létező fény kigyullad az egyik, remekbeszabott főközlekedési utunkon végighaladva (pedig lassan kitehetem a lassú jármú táblát, annyira vigyázok a futóműre, mert tudom, hogy kényes). Szóval, már csak egy lámpa maradt fényesen és hiába tekerem ki a többi izzót :), nem akar kialudni. Ez a légzsák visszajelző piros kontroll fénye. A sárga, indításkor villogó rendesen, ahogy kell indítás után elalszik. Kérdésem, van-e, lehet-e mezei felhasználónak, hibakód kiolvasó nélkül törölni, az eltárolt, fals hibaüzenetet (pl. pedál, kar, gyújtáskapocsló kombinációkkal, újratanítani stb.), vagy tegyem azt amit a szervizkönyv ír, "Forduljon azonnal Lanica szervizhez"? :)
mondjuk ha az nem megy kicsit bajban leszek, mert jelenleg Angliában vagyok és itt nem nagyon van lancia szervíz. Remélem fiatszalonban is bírnak vele valamit tenni. ilyenkor vajon új kulcsokat kell kérni??
Ez a link, az előbb az index el cs...ett valamit. http://aftersales.fiat.com/ELUM/main.aspx?nodeID=2197&languageID=2&modelID=2000005&valID=2000505&prodID=2005037&markID=3
"... a neten találtam egy javítási akármit, amiben bent van egy vészelindítási folyamat, amihez kell a kód ..." A vészindítási procedúra benne van a kézikönyvben is. "megpróbálom megkeresni hol van az immo vmi antenna" Az általában a gyújtáskapcsoló közelében a burkolat alatt szokott lenni. A konkrét helyre majd megpróbálok rákeresni.
igen a kódkártya megvan. de egyenlőre nem használt.bmár a parlolóban lekötöttem az akkut, igaz akkor csak rövid időre, de nem állt vissza. Utána kapott egy napot is akku nélkül hátha, de nem. Sőt nem is kér semmi kódot az akkuvisszatevés után.... vagy nem tudom hol kéri...
a kulcsra én is gondoltam. Az a helyzet hogy kulcsban lévő távirányitó nálam nem nagyon működik. Amikor vettem az autót akkor cseréltem benne elemet. Ment pár napig aztán feladta. a riasztó távirányítója zárja is az autót kinyitni, meg a kulccsal szoktam. ennek ellenére lehet hogy a kulcsban most adta fel végleg az elem.
mindenesetre a neten találtam egy javítási akármit, amiben bent van egy vészelindítási folyamat, amihez kell a kód. holnap kipróbálom, meg esetleg szerzek elemet. ha valamelyik működik visszajelzek.
esetleg még megpróbálom megkeresni hol van az immo vmi antenna nem-e annak van valami baja. azt esetleg tudjátok hol van?
Amit leírtál annak alapján a riasztó kavart be. Szerintem ... megvan a kódkártyád? Gondolom igen ,mert anélkül még lehetnek gondjaid ... Szóval, ha igen ,akkor - mivel pl. akku lekötése után mindíg kéri a kódot - megpróbálnám azt hogy lekötöm az akkut majd mikor visszateszem, újra fogja kérni és az egész ICS, ECU visszaáll a gyári értékekre, néhány dolgot ilyenkor "újratanul" pl ABS/ASR stb. Ez az inicializálás lehet, hogy megoldaná a problémát, de ,ha esetleg valamit "berheltek" rajta (pl. az utólagos riasztó beszerelésnél) akkor lehet, hogy valami szaki segítségét kell igénybevenned. Apropos, a kulcsban az elemed jó? Bár azt jelzi valahogy, akézikönyvben benne van , hogy hogyan. Érdekes, ez a 60K valami mágikus szám. Nekem is pont ennyivel tér el az amit a fiatecuscan mutat ki.
Már sokat segítettetek pedig csak most találtam a topikot :)
Az a helyzet, hogy én is boldog tulajdonosa vagyok egy 1.9jtd lybra-nak, amivel érdekes dolog történt minap: Bevásárlás után visszaérve a kocsihoz, előbb nyitottam az ajtót mint kikapcsoltam volna a riasztót. Ezért riasztott is ami a dolga. De miután kikapcsoltam és bepakoltunk az autó nem indult el. hajtja hajtja a motort de mintha nem kapna üzemanyagot. Egy Meta system riasztó van a gépben, ehhez volt egy kulcs amivel kikapcsoltam a riasztót, de semmi nem változott. Gondoltam valami esetleg "úgymaradt" a vezérlésben, és elkezdtem keresni a neten és megtaláltam ezt a fórumot. Gyorsan vettem is egy VAG kábelt (mint fil) meg letöltöttem a fiatecuscant, ami kiválóan múködik. Ezzel megtudtam, hogy a magyar használtautópiacnak hála kicsit több km van a gépben (egy 60k-val), mint az óra szerint, meg azt hogy van egy ilyen riasztás: U1600 - Immobilizer: Key faulty
gondolom ezért nem indul a masina. ez a leírás tartozik hozzá: "Anomaly concerning the electronic key ECU immobilizer function. The electronic key ECU has not received the key code or the key code is not included among the memorized ones. possible causes: 1 key non original or broken 2 ignition coil antenna disconnected or damaged 3 electronic key ECU supply"
szóval mintha elvesztette volna kódot. Szerintetek valamivel meg tudom én ezt oldani vagy ehhez már szerelő kell?