Keresés

Részletes keresés

by az ex bhv Creative Commons License 2001.03.27 0 0 3267
Bocsi szerintem félre ment egyébként magadra ne vedd!
A belső ellenálás probléma :
Lásd a motor ellenálását egy digit műszerrel nem tudod megmérni csak derpez műszerrel a belső ellenálása miatt!
Egyébként mi a laborban csak Ganzuniv-val mérünk igaz van digitális !

Egyébként nincs igazad a diódáknál van jeletősége a tized voltoknak (záróirányú előfeszítés pl.)
Az én asztalom teljesen elektronika függő (kölönbőző függések stb.)
Zsolt
Ui.: Örülök , hogy szakmabelire találtam!
"TT DIE IDEALE SPUR" mások szerint!
MEGINT VICC VOLT!
Nem kell felkapni a vizet!
Egyébként érdekes téma ez nem?

Előzmény: Törölt nick (3266)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.27 0 0 3266
Ugyan nem az én reagálásomra válaszoltál...

OFF

Minden műszert tudni kell használni, akár digit, akár analóg.
>>...a belső ellenállása sem a legjobb !<<
Ezt hogy értsem?

ON
Itten minálunk a vasútmodellezésben NINCS SZÜKSÉG a Voltok tized pontosságú méricskélésére. Ezért mondtam, hogy az analóg műszerek jobbak, "nem ugrálnak". Most valaki mondhatja: " mi van a DCC rendszernél?"
Ott a tapasztalati programozás a mérvadó. Még gyártmányon és tipuson belül sincs két, mechanikailag tök egyforma állapotú mozdony, meg mondjuk váltó állítómű sem.

Előzmény: by az ex bhv (3265)
by az ex bhv Creative Commons License 2001.03.27 0 0 3265
Szia rézgaras !

Hát megfelelő méréshatár kell neki!/Csak vicc volt!!!/
Abban igazad van , hogy macerásabb leovasni a "mutatós műszert" + a leovasási hiba, de engem kifejezetten idegesít a "digitálison" , hogy "ugrál" kijelzőn lévő érték, ugyebár akkor interpolációt használjak?
"Mutatósnál" ez nincs ott a normális értéket lehet mérni, egyébként a ezeknek a digitális csodáknak a pontosságában néha kételkedem !
Azonkivűl a belső ellenálása sem a legjobb !

Zsolt

Előzmény: rezgaras (3258)
gyurmosz Creative Commons License 2001.03.27 0 0 3264
OFF

Azaz nem ment, mert a freemail meggondolta magát...

A kérdés az, hogy mi van a Bobóval. Megvan még?

ON

Előzmény: gyurmosz (3263)
gyurmosz Creative Commons License 2001.03.27 0 0 3263
Vsanci!

Mail ment!

Előzmény: vsanci (3261)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.27 0 0 3262
Kivánok!
etwg! Rézgaras!
Szerintem a megoldásotok frappáns, de csak >nekünk< egyszerű. Egy mechanikus kollégának már macerásabb utánépíteni. Az "egyenáramú ellenkezésem" abból táplálkozik, hogy a villanyszerelést azért nem árt a >könnyű utánépítés< szintjén tartani. Van itt nekünk sok egyéb mceránk is.

djt-122!
Örülök, hogy van közöttünk mechanikai profi. Nekem az a kínai...
csíkosháTTú

vsanci Creative Commons License 2001.03.27 0 0 3261
Szasztok!
Frissült a webzin hirdetésekkel és új hír a Füstiben megrendezendő kiállításról. Ha valakinek több infója van küldjön emilt mert pontos cím stb. nem jött az emillel.
Üdv:
VSanci
etwg Creative Commons License 2001.03.27 0 0 3260
Ha ilyen müszered van, akkor tenyleg itt az ideje egy jobbat venni. A jo müszerekben van mar elektronikus meg mechanikus tompitas is, hogy a mutato valahogyan tulelje gazdajat.

A kondenzator kapacitasaban igazad lehet, mert a nehez valtok (PECO) meg 10 000 uF-ra se mindig kapcsolnak (igaz azok 4 A re vannak csinalva). Egy kicsit probalgatni kell. Vannak valtok amelyiknek böven eleg az 1000 uF, csak egy kicsit valogatni kell a kondikat is, mert nem mindegyik van olyanra csinalva, hogy kibirja ezt a csucs aramot - nagy a belsö szeria ellenallas.
Ha valaki sok penzt akar költeni, akkor autosboltokban lehet un. puffer elkokat kapni a beepitett egy - ket kilowattos erösitökhöz (mert mondani sem kell, hogy azok igen megterhelik az akut -amit az elkonak kell kompenzalni), ezek remekül müködnek (meg a legkisebb is).

Üdv

Előzmény: rezgaras (3258)
rezgaras Creative Commons License 2001.03.27 0 0 3259
etwg írta:

> Az elko legyen 1000-5000 uF/35V-os

Te, nekem az 1000uF-os nem váltotta át a váltót (Atlas és Piko). 4700uF-dal már biztosan működik.

Előzmény: etwg (3255)
rezgaras Creative Commons License 2001.03.27 0 0 3258
csíkostáTTú írta:

> sokkal jobbak a deprez-műszerek,

Az analóg műszerekben csak azt nem szeretem, amikor a mutató olyan baromi gyorsan lendül ki és a végén rátekeredik a jobb oldali ütközôre... :-)))

Előzmény: Törölt nick (3253)
rezgaras Creative Commons License 2001.03.27 0 0 3257
djt-122 írta:

> bocs a sok kérdezösködésért elektromos ügyben de én
> mechanikai müszerész vagyok

Ha lesz idôm, felrakom a kapcsolást a webre. Igen egyszerű.

De a mech. műszerész vagy, akkor te többet tudsz nekünk segíteni, mint mi neked. A vasútmodellezés végülis inkább mechanika, mint elektronika ;-)

Előzmény: djt-122 (3252)
rezgaras Creative Commons License 2001.03.27 0 0 3256
gyurmosz írta:

> Zsebesek, vagy szándékosan a modellekre mentek?

Józsi modelljeit egy ABC-ben lopták el. Egy táskában vitte ôket egy bemutatóra. A boltban egy öreg nô megkérte, hogy vegyen le neki egy konzervet a legfelsô polcról. Mire visszafordult, a táskája nem volt ott. Nem volt persze a nônél sem.

Utána Józsi végiglátogatta az összes budapesti hobby-boltot és megkérte a tulajokat, hogy szóljanak, ha valaki eladni hozza a modelljeit. Egy bolt kivételével mindenütt azt a választ kapta, hogy "nem vagyunk mi nyomozó hatóság".

Közép-Kelet Európa, 2000.

Előzmény: gyurmosz (3239)
etwg Creative Commons License 2001.03.27 0 0 3255
Szia djt122

mint a multkor irtam, ha melegszik a tekercs akkor emelni kell a menetszamot, söt lehet hogy vekonyabb huzalt kell hasznalni.
A legegyszerübb megoldas az amit rezgaras emlitett.

Elöször is egyeniranyitod a 16V valtoaramot (egy dioda is elegendö, amelyik negativ polusat a 16V egyik sarkahoz kötöd), utanna a dioda masik, pozitiv vegere (csikkal jelölt vegere) odaforrasztol egy ellenallast (kb. 400-700 Ohmosat 1W). Az ellenallas masik vegehez odaforrasztod az elko pozitiv polusat (nem megjelölt polus). Az elko legyen 1000-5000 uF/35V-os. Az alko negativ veget (megjelölt polus) oda kell forrasztani a 16V masik polusahoz (vagy ha Greatz egyeniranyitot hasznaltal akkor annak a negativ polusahoz). Ennyi az egesz, a valtokat a kondenzator polusairol kell arammal ellatni!!!
Mint dioda megfelel barmilyen 1N400X sorozatu dioda (min 1A, 40V). Ha Greatz hidat hasznalsz akkor annak is 1A/40V (vagy nagyobbnak kell lennie).

Sok sikert

Előzmény: djt-122 (3251)
JSB Creative Commons License 2001.03.27 0 0 3254
Kegyeskedj elfáradni és lefordítom.
üdv!
Előzmény: joem (3248)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.27 0 0 3253
Messzemenőkig egyetértek!
Itten nálunk az összes méréshez - a digitális rendszert kivéve - sokkal jobbak a deprez-műszerek, mint a digitális csodák. A DCC-hez meg kevesek is, de nagyon.
Előzmény: by az ex bhv (3250)
djt-122 Creative Commons License 2001.03.26 0 0 3252
bocs a sok kérdezösködésért elektromos ügyben de én mechanikai müszerész vagyok és köszi a sok okitást :)))
djt-122 Creative Commons License 2001.03.26 0 0 3251
Még egy hozászolás tekercs ügyben.
Kollégáim szerint azért melegszik a tekercs mert kevés menetet tekertem a csévére. Ha tovább növelem a menetszámot /persze bizonyos határon belül/ akkor nem lesz számottevö melegedés. Igaz ez? Minden esetre örülnék ha valamilyen rajzot küldenétek kondenzátor ellenállás ügyben hogy a váltotekercset megvédjem a leégés ellen /nem szeretném ha elcsöppenne a válto háza /
by az ex bhv Creative Commons License 2001.03.26 0 0 3250
Sziasztok "műszeres barátaim !
Ebből látszik , hogy a hagyományos derpez /olvasd: döpré/
rendszerű műszerek sokkal jobbak a digitálisnál,
A nagyfeszültségű, és a nagyáramú technikában mai napig a Ganzunivok nyomulnak, nem pedig a Voltcraft csodái!
Na jó osszciloszkóp is van !

Üdv: Zsolt

Előzmény: rezgaras (3233)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.26 0 0 3249
Szeva Joem!
Ha TT-s lennél tudnék kereket adni hozzá.
Minden külön értesítés helyett: ha TT kollégának alkatrész kéne ehhez a géphez (BR 35, ex 23.10), szóljon!
csíkosháTTú
Előzmény: joem (3248)
joem Creative Commons License 2001.03.26 0 0 3248
Én ugyan keveset tudok a 23-ról, az azonban biztos, hogy 001 psz-mal a PIKO egyik alapgépe volt a 60-as években. Ma is sok van belőlük boltokban, börzén, stb. Keresek is hozzá kereket. A múltkor volt a börzén szerkocsi nélkül 7K HUF-ért, és hülye fejjel nem vettem meg. A ROCO palettán többször is rajta volt (van), de ez már egy korszerűsített verzió, zárt fülke, stb. A tavalyi utolsó 4/00 ROCO-reportban cikk található a 23 075-ről, illetve annak tuningjáról. Mivel fordítsom nincs, und nix dajcs, ezért aztán csak a képekre hagyatkozom. Azok meg szépek...
Előzmény: Törölt nick (3247)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.26 0 0 3247
Köszi!
A kiadvány nekem is meg van. Sajna eléggé szűkszavú. Annak idelyén a TT "alap" személygőzöse volt. Érdekes képek, rajzok vannak róla. A rajzokon "Y" kocsik előtt is ábrázolják, a fényképek szerint meg inkább csak kéttengelyes vagonok előtt volt, valabi olyasmik előtt, mint a Bi 30. Az egy dolog, hogy egy magamfajta csíkosháTTú érdeklődik, de a Gützold H0 kínálatában is feltűnt...
Előzmény: SÜNÖCSKe (3245)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2001.03.26 0 0 3246
Hát igen... Itthon csak így lehet vasútmodellezéssel foglalkozni. :((
Előzmény: gyurmosz (3244)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2001.03.26 0 0 3245
Idézet a Helyes vágányon a TT-vasuttal c. magyar nyelvű kiadványból:

"1945. után, utolsóelőtti gőzmozdonytípusként a 23.10 sorozatú gépeket építtette a DR. E sorozatból az első kettőt 1956-ban kísérleti jelleggel állították forgalomba, és elsősorban személyvonatok továbbítására használták; jól beváltak sebes- és gyorsvonatok továbbítására is. Legnagyobb sebességük 110 km/h."

Előzmény: Törölt nick (3243)
gyurmosz Creative Commons License 2001.03.26 0 0 3244
Én is hallottam lopásokról a múlt heti börzén (ahol kivételesen árultam is). Vagy 3 ember mondta, hogy loptak tőle (ha jól emléxem H0-ás cuccokat; mozdonyt, kocsit, meg reléket).
Előzmény: Törölt nick (3241)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.26 0 0 3243
Vidítás képpen kérdeznék megint:
Tapasztaltabb Kollégák!
Ti mit tudtok a DR BR35 (ex BR23.10) mozdonyról, azon kívül, hogy személyvonati gép volt? A modellgyártók megint elővették a témát.
csíkosháTTú
gyurmosz Creative Commons License 2001.03.26 0 0 3242
Hát, nem semmi... És én lazán szállítottam a hátizsákomban a modelleket... Persze ha valakit elkapnék, amint lopja a mozdonyaimat... :-)
Előzmény: JSB (3240)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.26 0 0 3241
Szeretném azt hinni, hogy nem tudták, hogy mit visznek el. Sajna a börzén is hallottam már szentségelni kollégákat...
Hogy ezek még minket sem kímélnek...
Előzmény: gyurmosz (3239)
JSB Creative Commons License 2001.03.26 0 0 3240
Dr K.I. (vagy három éve) villamoson ment hazafelé. Tudvalevő a kőrúti 6-os elég frekventált lenyulós vonal. Visznek mindent, amit lehet. Utána kiderül kell, nem kell. Ami nem azt eldobálják. Viszik a Ecserire. Ott is keresték de nem került elő semmi.
Még bizony olyan is előfordult - nem a hatoson, hanem kiállítás bontáskor - hogy a díjnyertes gép tűnt el. Azóta bontáskor a Pecsában oda kell állnod a vitrin elé, s úgy nyitják. A további már a Te felelősséged.

Szép idők, boldog idők...

Előzmény: gyurmosz (3239)
gyurmosz Creative Commons License 2001.03.26 0 0 3239
És hogyan?! Zsebesek, vagy szándékosan a modellekre mentek? Ez valami új divat, vagy mi a fene van?!
Előzmény: JSB (3238)
JSB Creative Commons License 2001.03.26 0 0 3238
Igazad van rezgaras elírtam. Elnézést
G= Güter(zug) Teher(vonat
P= Personen(személy)
S= Schnell(gyors)

Szepes gépe pazar volt, sajna valóban ellopták.
Sajna K.I.Dr-tól meg a 411 és több más gép tűnt el a 6-os villamoson.

Előzmény: rezgaras (3222)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!