Keresés

Részletes keresés

djt-122 Creative Commons License 2001.04.02 0 0 3313
Jojo biztos igazad van de én arra alapoztam hogy ök is gyártják a BN 150 et. Már pedig ezt a VEB plasticart werk5 eisenbahn modellbau Zwickau gyártotta én ugy gondoltam a rendszerváltás után ök is saját lábon probáltak megállni. De ha nem hát nem viszont még mindig nem kaptam választ menyibe kerül a V 15 németországban ?
Előzmény: Törölt nick (3306)
joem Creative Commons License 2001.04.01 0 0 3312
Tisztelt Uraim!
Két oka is van annak, hogy nem szóltam bele a mérés- és vezérléstechnikáról folytatott eszmecserébe. Az egyik ok fölöttébb prózai, kb. 1 hete nem jutottam gép, és így netközelbe. A másik: ezen a szinten már lövésem sincs hozzá.
Azzal 1et értek, hogy a modellezőnek sokmindenhez érteni kell. Nagyon kevés olyan ember létezik azonban aki mindenhez profin ért. Szvsz a poliészterek ideje lejárt. Magam 13 éves koromban remekül elboldogultam a PIKO gyári kapcsolóvágányok által vezérelt BTTB relékből álló automatikával. E téren tudásszintem az azóta eltelt 24 év alatt konstans maradt. Eszembe nem jutna saját magam váltóállító-művet fabrikálni. Azt, hogy pl. bistabil áramkört félvezetőkből relative egyszerű összehozni, készséggel elhiszem, de én sohasem fogom megcsinálni. Azt hiszem, ezzel vagyunk így még egy páran. Pontosan ezért jó, hogy vannak a topicon olyanok, akik viszont ebben profik. Ezért jó maga a topic is, mert mindig van kihez fordulni, ha az ember megakad. Hogy mit tesz és mit nem egy "épeszű" ember, arról vannak kétségeim. Ami az egyiknek magától értetődő alap dolog, az a másiknak esetleg eszébe se jut. Halkan kérdőjelezem meg annak a helyzetnek az életszerűségét, amikor egy működő terepasztalba bekötött trafónak ki van húzva a villásdugója és szabadon fityeg...
Kétségtelen tény, hogy gyári cuccot használni a vezérlés minden terén kissé zsebbenyúlós buli. Én csak a Roco rendszerét ismerem reed-relével, csatikkal, kapcsolókkal, relékkel, töltés alatti vagy akár alaplemez alatti váltómotorokkal, stb., esetleg egy komplett dominó rendszert. Drága? Bizony az! Üzembiztos? De még mennyire! Aki látott már Roco relét közelről, az tudja, miről beszélek. Adnak hozzá csatit is, gondolom, a kapcsolókhoz is. Nem tudom, az egyes csatik mennyibe kerülnek, de nem hiszem, hogy egy ökör ára. Ámbár egy nagyobbacska asztalhoz jó sok kell. Biztos, hogy egy ilyen komplett rendszert megvalósítani nem a legolcsóbb mulatság. Én ugyan még nem építem az asztalt, de biztos nem véletlen, hogy pl. Matiz lecserélte a BTTB kapcsolókat gyári Roco-ra. Pedig az a kapcsoló nem is rossz. Bocs, ha hosszú voltam.
Én kívánom magunknak, hogy néhány ezer elektronikában, asztalosságban, festésben, stb. járatlan honfitársunknak is szép, üzembiztos, örömet, büszkeséget és elégedettséget okozó terepasztala lehessen. Kívánom, hogy mindezen emberek találják meg a felmerülő problémákra a választ hozzáférhető folyóiratokból, szakkönyvekből vagy innen, az internettől, mert ha így lenne, akkor másképp néznének ránk a nagy gyártók, és akkor pl. egy Forum Modell rentábilisságát illetően sem lennének kétségeim...
gyurmosz Creative Commons License 2001.04.01 0 0 3311
Küldöm a mailt!
Előzmény: Törölt nick (3310)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.01 0 0 3310
Hali!
0,4-es helyett nem jó a 0,315? Ilyet tudok adni én is. Egyébként réz huzalokat pl. elektronikai barkácsboltokban érdemes keresni. Viszont ilyen helyeken általában zománcozott huzal van, amiről le kell vakarászni a zománcot.

STOP! A sokeres telefonkábel huzaljai (rozetta köteg) 0,4-es!!! Most mértem meg, ami nálam van. Emilezz egyett nekem adok, van belüle pár kiló...
csíkosháTTú

Előzmény: gyurmosz (3308)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2001.04.01 0 0 3309
"Milyen volt a Füstiben a banzáj? "

Hát... volt már jobb is. A modellvasút kiállítás jó volt, a többi sz@r volt. A gőzösök nem voltak befűtve (az M 28-as meg alig bírta el a 411-est!), a felolvasóestet egy eléggé szakképzetken nő olvasta (fel se tűnt neki, hogy nem is a 001-es, hanem a 020-as Nohabot mutatták be, simán beolvasta a 001-es adatait, és történetét; majdnem lecsúsztak a fordítókorongról (na majd pont az M 28-as fékje fog megfogni egy 120 tonnás Gyíkot!)

Hej, de jót offoltam!

Előzmény: by az ex bhv (3307)
gyurmosz Creative Commons License 2001.04.01 0 0 3308
Kérdésem lenne; vajon hol tudok 0,4 mm-es rézhuzalt szerezni (Csörgőre, a vékonyabb korlátokhoz)? A 0,6-ost már megoldottam, sőt, már szitaszövetet is szereztem :-)
Ja, és még egy dolog; 0,5-ös rézlemez?

by az ex bhv Creative Commons License 2001.04.01 0 0 3307
Sziasztok!

Bocsi ,230V van a konnektorban 1991 jan.1 óta!
Bocsi mégegyszer!
Milyen volt a Füstiben a banzáj?

Zsolt

Előzmény: etwg (3296)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.01 0 0 3306
Hello!

Ma voltam kint a fustiben a modellkiallitason (meg persze a park egeszet vegigjartuk). Hat, a kispestiek asztala nem az igazi, egy kis darabka volt kint belole, viszont a szombathelyiek asztalat nehezen birtam otthagyni....nagyon szepen kidolgozott, persze bele lehet kotni de nem erdemes! Foleg a forditokorong, nem csak latvanyos de igenyes es szepen mukodik is minden. Minden reszletre ugyeltek a kidolgozasanal. Ami nem nagyon jott be, hogy a magyar es a nemet jarmuvek teljesen keveredtek, magyar jellegu taj, jelzok es nemet szerelveny, de azert igy is gyonyoru munka! (Bar sikerulne csak hasonlo minosegre az en asztalom is... ... ...
Volt meg egy kissebb banyavasuti asztal szinten nagyon szep; es egy kis kor LGB is. Ez utobbit mukodni nem lattam, a kis gozos eppen fustolgott mikor arra jartunk. Volt az asztalokon 410-es is, 520-as is (szep szerkocsival!) regi festesu szergej (ennek a teteje nem stimmelt szerintem, hangtompito nelkuli gep volt) es szepen koszolt magyar jarmuvek. Azt hiszem, a szombathelyiek asztalarol sok jo otletet lehet meriteni! (Megneztem a ROCO 232-eset, szep, szep, de a BRAWA szebb :-)) )

Mas:
a PMT -nek nincs/nem volt koze a PIKO-hoz, csupan ok is keszitenek kis motorkocsit (amit a PIKO is probalt regebben).

Előzmény: djt-122 (3299)
JSB Creative Commons License 2001.04.01 0 0 3305
MÁV 410 (G8)sor (ahogy pár napja igértem)

410.501 4886 CSD 273 N10 38.11 MÁV Hn S 60.04

410.502 4862 CSD 273 N15 38.11 MÁV Hn S 53.01

410.601 Han4837 CSD 273N01 majd 425.001 38.11MÁV Hn Dimávag 410.01 (61.02)

410.602 Pos 4835 CSD 273N02 majd 425.002, 38.11MÁV Hn, 61.02 Dim 410.02

410.603 Esn 4900 CSD N03 majd 425.003 3811 MÁV,

410.603 DIM61.03

A TÖBBI AZONOS, CSAK AZ ELTÉRÉSEKET KÖZLÖM:

410.604 Bsl 4851 CSD N04 425.004, MÁV 410.604 Hn S1951.12.13
410.605 Bsl 4863

410.606 Elb 4887 48.08.09 CSD

410.607 Bsl 4855 S62.03.16

410.608 Stn 4617 Hn 45.01.09 PKP

410.609 Bsl 4816 62.05.13 Nyíregyháza Dohány

410.610 4819 Hn 47.12.05. leállítva, GySEV 1953, 57-től MÁV S 63.04.18

410.611 Bsl 4857 S 63.04.18

410.612 Mst 4829 leáll (Hn), 48-52 Ms, 61.02 LKM 410.04

410.613 Bsl 4856 LKM 61.05 - 410.05

410.614 Bsl 4823 PKP(1918)tp3-26 MÁV 39.09, 48-52 Ms, 61.02 LKM 410.05

ÖSSZESEN TEHÁT 16 GÉP.

többről nem tudok.

Törölt nick Creative Commons License 2001.04.01 0 0 3304
Szeva Intersziti!
A DDR Szergej az új igáslovam a tanyán. (A felsővetetékről fájó szívvel lemondtam, így a villanyok sajna nálam körön kívül kerültek, az E11-es gépemből azóta MÁV Szili lett.)
csíkosháTTú
Előzmény: Intersziti (3303)
Intersziti Creative Commons License 2001.04.01 0 0 3303
Csíkos!
Ugye a keletnémet dízli Br-éket mondod? (Szergej alias Taigatrommel, meg a Teve)
Csak mert a Beckmann tervezi kihozni a nyugatnémet villany Br120-at!!
(Ha már meg nem tette, egyébként 420 DEM-re ígérik...)
djt-122 Creative Commons License 2001.04.01 0 0 3302
Csikoshátu
Én is igy vagyok vele meg mondom öszintén engem is szorakoztat egy probléma megoldása és külön öröm számomra ha egy általam elképzelt feladat megvalosul. Mondhatnám itt példának a váltotekercseket de készitettem magamnak olajtelepet és az 1:87 es méretarányu autoim alakitgatását. Ezeket megvehettem volna de én ugy éreztem meg tudom csinálni én is . Ez szorakoztatott és ha pénzt sporoltam vele mi bajom lehet töle ? Aláirom a gyári modellek szebbek de ezeket én csináltam!!!
Előzmény: Törölt nick (3300)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.01 0 0 3301
VT 137 ügyben:
Csikós Pista bácsinál láttam egy kétrészes szettet - motorkocsi + mellékkocsi - sajna nem kérdeztem mennyi. Használt, de láthatóan megkímélt, tutti szerkentyű. A börze végén még meg volt... A mihez tartás végett: gyári, új Tillig BR 120: 25,8 ezerpénz.
Előzmény: djt-122 (3299)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.01 0 0 3300
BOCS! Még valami eszembe jutott!

Szeva djt-122!
Egyetértünk!
Az "igényesség" nem feltétlenül azt jelenti, hogy számolatlanul költjük a pénzt. ( Új sínek helyett a spórolt pénzből most vettem egy DDR-es Szergejt)DE! A jó minőségű anyagot bizony nem mindig lehet gondos munkával pótolni! Talán Matiz írta korábban, hogy valami gagyi relék mondták fel a szolgálatot kritikus pillanatban?
Viszont a GONDOS, PRECÍZ MUNKÁT IGENIS MEGKÖVETELI A MI HOBBINK!!! Nem elég csak a korszerű cucc, az is tud rossz lenni, ha slendrihánul dolgozunk! Én azt az elvet vallom, hogy inkább kicsivel több munka. Végül is ez engem pihentet, szórakoztat. Számomra az is öröm, ha barátaim működés közben látják az asztalom "elkészült" részeit, és az is, amikor tuningolok valamit, aminek csak hónapok múlva lesz értelme, amikor beépítésre kerül, vagy úgy kezd világítani egy személyvagon, hogy lassú menetben sem villog.
csíkosháTTú

Előzmény: djt-122 (3289)
djt-122 Creative Commons License 2001.03.31 0 0 3299
a multkor néztem a neten a PMT modelle oldalát. Szerintem valaha ez is a Piko gyár kötelékébe tartozott . Láttam hogy ök is gyártanak V 15 ös mozdonyt Fiuk nem tudja megmondani vki menyibe kerül ez a mozdony Németországban? a Big Modell oldalán láttam Fleischmann gyártmányu Br 89 est 44000 ft ért . Nem irreális ez az ár egy kicsit?
én 8e ft ért vettem a börzén igaz az csak Piko
Menyiért vesztegetik a börzén a VT 137 motorvonatot?
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.31 0 0 3298
Kivánok Mindenkinek!

A trafó témához annyit: épeszű ember szerintem nem kötözi össze-vissza az FZ1-ket...

A DCC-t szerintem kezeljük tök külön! A hagyományos villanyszereléshez nem sok köze van, lévén itt mindennek az irányítása egy közös boosterről történik. A szétválogatásokat a dekóderek intézik. Ez teljesen más! ( Annyiban van köze a hagyományoshoz, hogy itt is vannak drótok...)

MÁS! Szeva Intersziti! Te is költöd a pénzt?
Én ma a börzén ruháztam be a "vontatási főnökségembe": vettem egy BR 120-at, most van a próbaüzeme, egy vagyon volt... Viszont le a kalappal a Tillig előtt! Nekem nagyon tetszik a modell. Ez nem a BTTB! Gyönyörű, egyenletes futás, nagy vonó erő, szép kidolgozás. A másik egy lestrapált BR110. Felújítása folyamatban.
csíkosháTTú

etwg Creative Commons License 2001.03.31 0 0 3297
Egyetértek rézgarassal,

hidd el pontosan a Ti pénztárcátokat akarjuk ovni. Igaz, hogy talán nekem egy kissé felvágottab a zsebem, de ugyanugy sokkal több pénzvivö veszélynek is ki vagyok téve (egy-egy mozijegy a családnak 500 - 800 silingbe kerül azaz alig két ora alatt oda majdnem egy mozdony ára, stb.) ugyhogy nekem is meg kell gondolni mire adom a pénzt, föleg ha utbaesik a kedvenc modellezöboltjaim egyike. Sokszor direkt sportnak veszem, hogy ki e tudok menni egy fillér otthagyása nélkül. (nem könnyü).

Ennek ellenére fenntartom a nézetemet, hogy nem kell minden hülyeséget megvenni, amit ránk akarnak sozni, sokszor egy -két napi higgadt gondolkodás rengeteg pénzt tud megtakaritani, amit még álmodban sem várhatsz valamelyik gyártol (vagy már látott valaki közületek olyan trafot, amelyik külön védett kimenettel rendelkezne a váltokhoz - az emlitett elektronika kb. 50 silingböl kihozhato a legfinomabb formában.).
Nekik pont az az érdekük, hogy minnél több véltomotor fogyjon, tehát soha semmit nem fognak tenni ennek a megakadályozására.

Ez fennáll sok egyébb a modellezéssel összefüggö dologra is. Tehát mindig két ut lesz:

A látszolag egyszerü, de nagyon drága: amikor mindent elfogadsz amit rád akarnak sozni,

vagy

a bonyolult, de sokkal olcsobb, amikor a fejedet használod a pénztárca helyett, és egy kicsit tanulmányozod a dolgot, mielött eldöntöd, hogyan tovább. Sokszor igen jo megoldások is születhetnek.

Én, és azt hiszem a rézgaras is, ezen az uton járunk, tehát erre fogunk benneteket ösztönözni a gyártok legkisebb örömére.

etwg Creative Commons License 2001.03.31 0 0 3296
A trafoknál két dolgot kevertek:

mint azt a bhv is irta, minden trafo amelyik váltoáramot ad ki, fel is transformál. Azaz, ha összekötöd a két szekunder kimenetet és az egyiket kihuzod a fali csatlakozobol nyugodtan hozzáköthetsz egy éjjeli lámpát az világitani fog, azaz a villásdugon 220 V lesz!!!!!!

Erre a terepasztalnál akkor kell vigyázni, ha valamilyen modon akár csak egy pillanatra is ez az eset felmerülhet (pl. a vagon kerekek kötnek össze két 16V váltoáramu trafot. Ilyen esetben már veszélyes a dolog , mert az esetleg kihuzott villasdugon lesz 220 V amit senki sem tételez fel.

A szabványok is ezt firtatják, mikor több trafo esetében erre felhivják a figyelmet és inkább egyenáramot javasolnak. Természetesen 1 trafoval ez nem fordulhat elö.

Amit valaki a DCC-röl irt az badarság, miután a DCC kimenet nem trafo (mégha váltoáram is), és két DCC kimenet összekötése nem jár semilyen veszéllyel, mert az csak egy elektronika összekötése, és nincs csak egyetlen galvanikus (ha egyáltalán) pontja a trafoval. (galvanikus pont alatt, direkt csatlakozást értek!!!

Az természetesen fennáll, ha egy DCC jelet egy váltoáramu trafora kötsz akkor az feltranszformálná a jelet, azonban ez sem veszélyes mert a DCC frekvenciája több kilohertz, amire a normális hálozati trafok nem müködnek!!!!

Tehát semilyen veszély nincs

Előzmény: by az ex bhv (3294)
etwg Creative Commons License 2001.03.31 0 0 3295
Szia djt 122

a akkori problémákhoz csak annyit, hogy a terepasztal már akkor ugy 7-8 éves lehetett, és sajnos más elfoglaltság miatt nem volt sokáig használatban (egyszer kétszer évenként). A karácsonyi szünetben helyeztem ismét üzembe, és nagyon jol müködött. A felvétel január végén készült. Én azt akartam bemutatni, ami nekem a legjobban tetszett (a forditokorong, a mozdonyszin stb.) a rengeteg váltoval, és pont a használt kontaktus spray száradt a mozdony kerekekre és emiatt meg egy- két válto miatt nem ment a dolog, de késöbb remekül megvágták az anyagot, és még nekem sem tünt fel a dolog.

Előzmény: djt-122 (3289)
by az ex bhv Creative Commons License 2001.03.31 0 0 3294
Szia Rézgaras!

Feltranszromálás minden Trafónél történik!
Amire tegondoltál az úgy van :
A Primer és a Szekunder tekecs nem egy csévetesten helyzkedik el!
A mérési fesz. 3Kv!
A "visszatranszformálás" itt is működik mivel egy a mágneses fulxus!/mágneses erőtér/!
Egyébként a NEM 609 foglalkozik vele!
+ Msz.171, Msz.172/1

Zsolt
Mikor leszel újra itthon?

Intersziti Creative Commons License 2001.03.31 0 0 3293
Szasztok!

Én is Dajcslandból jövök, egy "kis" bevásárlást is beiktattam.
Pár jó modellbót Hannoverből:
Raschplatz 1e (vagy 5e??,nem ziher, bocs!)
Ez rögtön a főpu. aluljárójában van, észak felé kb. 4-5 perec gyaloglás. Baromi jó kínálat, TT-ben voltak ruszki személykocsik is.

30419. Herrenhauser str. 53
4-es v. 5-ös tujával elérhető.

Többet is tudnék, Hamburgból meg Berlinből, ha esetleg kell...
Egyébként érdemes körülnézni a keresett gyártó honlapján, jórészt fenn vannak a legjobb bótok címei is. Ha nem, írsz nekik egy méjlt (ilyet tettem már én is), pár napon belül bár, de készségesen válaszolnak. A legjobb boltok ott vannak, amit több gyártó is javasolt...

Azt most nem részletezném, hogy miket vettem, mert hátha itt lapul egy vámos közöttünk... :-))))

A lényeg, hogy sikerült hónapok alatt félretett fizetésemet egy-két óra alatt TT-kre agyonvágni.

rezgaras Creative Commons License 2001.03.31 0 0 3292
djt-122 írta:

> én is lennék igényes a modellberendezéseimre ha nem
> arany áron mérnék a modelleket

Te, én azt hiszem, hogy itt mindannyian azt próbáljuk segíteni, hogy az igényességet és a pénztárcát összeegyeztessük. Még etwg is, pedig neki nincs annyira bevarrva a zsebe ;-)))

Szerintem a vékony pénztárca nem feltétlen azt jelenti, hogy az igényességbôl engedjünk, hanem azt, hogy keressük az optimális kompromisszumot. Akár egy modellezô életen át. Ha pedig ez kell a kompromisszumhoz, akkor magunk is építünk dolgokat. Ez azonban egy kényes terület, mert még a magyar bérviszonyok mellett is megtörténhet, hogy amit magad csinálsz, az sokkal drágább lesz, mintha megvennéd. Számold csak össze, mennyi idôt fordítottál a váltóállító tekercsek megépítésére! Persze, ha ez belefér a szórakozás kategóriába, akkor miért ne...

> biztonsági trafo ahol viszatranszformálás nem lehetséges

Nemnemnem!

A biztonsági trafó csak azt jelenti, hogy nem autotrafó, azaz a primér és szekundér tekercs el van egymástól választva. Az autotrafó még helyes használat esetén is agyonvághat, és már régóta tilos forgalomba hozni hálózati autotrafókat. De ha a szekundérba beletáplálsz, akkor minden trafó képes nagyfeszültséget kiadni a hálózati csatlakozóján. Azt hiszem, bhv erre akarta felhívni a figyelmet.

Előzmény: djt-122 (3289)
rezgaras Creative Commons License 2001.03.31 0 0 3291
by az ex bhv írta:

> Valahol ovastam ,hogy váltakozó árammal történik valaminek a vezérlése!
>snip
> Ez amiatt van , hogy vissza ne transzomáljon 230V-ra, ha a
> primer oldal "át van kötve"!

Te ez nagyon szépen hangzik, de szinte biztos, hogy nem így van. Tudomásom szerint a 16V AC megengedett a NEM-ben, de majd kikeresem.

Egyébként az igaz, hogy ez veszélyes lehet, de el ne felejtsd, hogy a DCC az teljesen váltóáram, sôt még szögletes is (nem szinuszos)! Ha az visszakerül egy trafóba, szerintem rögtön agyonvág!

Előzmény: by az ex bhv (3287)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.31 0 0 3290
Hello!

Szerintem itt a gond, amit írtál jómagad is: "egész jól". Mindenki a tőle telhető legjobbat akarja kihozni a terepasztalából, de hiába, ha az alapanyag nem a megfelelő minőségű. Engem egyszerűen dühített, amikor a fél éves Fuggerth váltó annyira oxidálódott, hogy a 6 tengelyes mozdony is megakadt rajta. És az is ciki, amikor minden állatul működik, csak amikor kéne, akkor nem. Jöttek hozzánk látogatóba, persze kíváncsiak voltak a terepasztalra. Büszkén mutattam nekik, hogy ez és ez van rajta, így működik...csak amikor bekapcsoltam...a magyar papíraljas relé megakadt (nem kapcsolt át), a mozdony ugrált a váltón... Egyszerűen rossz anyagból készült, hiába csiszolod minden héten, nincs mit tenni vele. Most inkább kevés modellem van, de azokat is jól szeretném megválasztani, hogy minden jó minőségű legyen, és az alapokon nem akarok spórolni, mert inkább egy motorvonattal kevesebb, de ne akadozzon és megbízható legyen (pláne a garanciális dolgok!) Nem akarok Veled vitatkozni, ez csak az én véleményem.

üdv!

Előzmény: djt-122 (3289)
djt-122 Creative Commons License 2001.03.30 0 0 3289
én is lennék igényes a modellberendezéseimre ha nem arany áron mérnék a modelleket és egyébb kiegészitöket.Ráadásul ha jobban belegondolok a saját készitésü váltoállito tekercseimmel 12db válto esetén 12Eft t megsporolok amiböl megvehetem a hön áhitott motorvonatomat.Azért ugye neked se mindegy hogy marad plusz pénzed vagy sem. Azt nem értem etwg hogy miböl készült a terepasztalaod hogy nem tudtál egy folyamatos üzemet lebonyolitani ? Az én pályám U profilu sinekböl van mint a fuggerth és ha egyszer végigtörlöm Kontakt spray vel átitatott rongyal nekem egész jol müködnek az álltalatok lehuzott Piko mozdonyok.

Váltakozo áramu témához :
Én ugy tudom hogy az FZ1 es transzformátor biztonsági trafo ahol viszatranszformálás nem lehetséges . Végül egy kérdés :
Nem tudja valaki hol lehet kapni 2,5 ös sinrendszerhez keresztezö váltot más néven angol váltot ?

Törölt nick Creative Commons License 2001.03.30 0 0 3288
Pálinkásat!
A >vezérlést< úgy értettem, hogy egy gombot megnyomok, akkor átvált a kitérő, stb.
Bocs, ha pongyola voltam!
csíkosháTTú
Előzmény: by az ex bhv (3287)
by az ex bhv Creative Commons License 2001.03.30 0 0 3287
Sziasztok!

Valahol ovastam ,hogy váltakozó árammal történik valaminek a vezérlése!
Ez szigorúan tilos a NEM 609 szerint!
Csak egyenáram lehet az asztalon!
Ez amiatt van , hogy vissza ne transzomáljon 230V-ra, ha a primer oldal "át van kötve"!
Tehát csak egyenáram lehet!
Zsolt

Törölt nick Creative Commons License 2001.03.30 0 0 3286
Még egy valami: amikor azt írtam >>egyszerű<<, akkor nem >>primitívre<< gondoltam.
csíkosháTTú
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.30 0 0 3285
Kivánok! Mégegyszer műszerügy és villanyszerelés.
Félreértés ne essék: NEM VAGYOK ELLENSÉGE A KORSZERŰ MEGOLDÁSOKNAK! Pusztán az a véleményem, hogy egy kitérő állítóművének tekercsét szerintem egyszerűbb váltóárammal táplálni, mint egyenárammal azoknak, akik nem villanyászok. A váltóáramú vezérlést is meg lehet oldani korszerű kütyükkel, reed-relé, stb.
Egyébként születik egy "relé", ami reedvezérelt, elektronikus holmi, és egyszerűen alkalmazható valami lesz.

ÜDV ÚJRA ITTHON FECUS! KÖSSZ AZ INFÓKAT!
csíkosháTTú

Fecus Creative Commons License 2001.03.30 0 0 3284
Bocs még egy adat a fehér kocsihoz Rocco dobozban van de nincs rajta szám.
Fecus

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!