Szerintem Etwg képei között keresgélj, én még nem tettem fel a kocsikról képeket. Kocsikat nem is csináltam, csak az épületeket festettem át. Tegnap a fűtőházat alakítgattam. Híg festékkel átfestettem a tetőt, majd letöröltem papírzsepkendővel. A mélyebb részekben, pl. a csepekek szélénél megmaradt a festék, így szerintem szebb lett. Az épület oldalával, a téglás részen is működött ez a módszer. Hogy milyen lett, majd eldöntitek, igyekszem minél előbb feltenni képeket.
A serfőzde kocsi jó vétel. A szlovák ROCO gyártotta, már kifogyott. Tedd fel a képét, mert nekem nincs, és ca. 3 éves történet. Felejtek! Akkor tudtam micsoda, de kellene újra kátnom. Az bizti, hogy járt hozzánk.(ennyire még emlékszem)
Te ez már régóta fúrja az oldalamat. A Déli Vasuti mozdonyok tényleg zöldek voltak? Egyáltalán, vagy csak legalább egy rövid idôre? Mert a Slezak könyvben (Südbahn Lokomotive) nincs egy mukk sem arról, hogy zöldek lettek volna, és a fekete-fehér fényképeken nem látszik a szürke több árnyalata, ami a zöldet mutatná.
Vagy a 109.109 jelenlegi zöld színe csak most ugrott ki valaki fejéböl? Az igaz, hogy az angol Southern Railway és az ö mintájukra az amerikai Southern is zöldre festette a mozdonyait, mintegy utalva arra, hogy délen a táj mindig zöld. És ha emlékezetem nem csal, a francia Midi (PLM - Paris-Lyon-Mediterrain) szintén zöld mozdonyokat használt. De a Déli Vasút is? Mikor?
Igazi magyar, MÁVAG mozdonyt nem lehet egyszerűen kreálni. Tudomásom szerint még olyan osztrák mozdony sincs modellben, ami Magyarországon járt (pl. Déli Vasút mozdonyok). Csak a MÁV külföldi eredetű mozdonyai jöhetnek számításba.
410 - Most volt róla szó itt. Vagy Piko vagy Fleischmann BR55 lehet az alap.
411 - A "Truman". Model Loco árulja kitben. Kisebb átalakítással lehet MÁV-osítani. Károly Imre bácsi írt egy cikket róla. Lényegében ugyanazokat az átalakításokat kell elvégezni, amiket a MÁV hajtott végre az eredeti amerikai mozdonyon. (meg persze meg kell építeni a kitet)
520 - BR52. Volt Piko-ban is és mások is gyártották - talán minden jelentôs gyártó az elmúlt 50 évben. Mint itt valaki (JSB?) kifejtette, a magyar 520-asok túlnyomó többsége az ún. "Wannentender" kivitel volt. Tudomásom szerint a MÁV nem nagyon alakította át ôket, úgyhogy csak felirat kell rá.
Itt a vége, fuss el véle. Vagy van, aki tud mást is? A "Lajos király udvari vonatának" a mozdonya (Trix, Maerklin???) is nagyon hasonlít a Sigl eredetű régi magyar mozdonyokhoz, de az a modell olyan szemtelenül drága, hogy nem hiszem, hogy valaki is nekiesne magyarítani.
Hirtelenjében.
A 109.109 alma mert még 2000 svájhci frankért is nagyképüsködnek körülötte. A levelibéka zöld meg nem is a jó szín (lásd Pogány Sándor DSA igazgató korabeli leírását, ill. Lányi Ernőt aki más akkor fotózott, és a déli Márvány utcai hídjánál lakott. Ők csak tudják)
ROCO BR 57 a II. vh-ban az erdélyi visszavonuláskor komoly szerepet játszott. A pályaszámokat most kutatom. Fénykép van de oly éles szögből, hogy nem látszik, a gép teljesen azonos. SEMMIT SEM KELL ÁTALAKÍTANI.
Jó még a Fleischmann BR 55, ami átalakítzás után lehet akármelyik 410. (lásd tegnap mind a 16 hozzánk került gépet a topicon. Lehet még a BR 01 régi kazánnal. A 034 és 038 járt Pestre(Berlinből) Előbbi a magyar 303 tanulmánygépe volt . Fotó van , he kell adok.
Van még, de az komoly beavatkozást igényel.
üdv. JSB
> Tud valaki választ adni a múltkori kérdésemre, mi szerint mit is vettem?
Feltételezem, hogy azért nem ír senki, mert fogalmunk sincs. Azt nem tudod kideríteni, hogy ki gyártotta? Semmi beleöntött gyártási felirat vagy logo? Ha a fényképét valahol közzétennéd, talán valaki (JSB?) rájönne az eredetére akkor is, ha a feliratot az elôzô tulajdonosa rakta rá. Talán úgy ki lehet deríteni, hogy sár vagy arany jutott a tulajdonodba.
Feltetted már a vízfestékkel patinált kocsik képét valahova?
Más.
Ez a kis külföldi kirándulás vetett fel bennem egy kérdést. Mivel nem láttam magyar gőzmozdonyt a gyártók kínálatában, tudtok-e egy rövid listát adni azokról a típusokról amelyeket gyártanak külföldi színekben és valaki itthon át tud festeni egy elérhető összegért. Kicsi az esélye, hogy az asztal építés mellett rögtön mozdony építésbe/frizírozásba kezdek. De legalább egy gép kellene majd rá ami magyar.
Tud valaki választ adni a múltkori kérdésemre, mi szerint mit is vettem?
"Egy fehér zárt 2 tengelyes kocsi. Olyan festéssel mintha otthon alfasettel csinálták volna. A feliratok:
BAUERNEBL
Sörfőzde
MAV
Telephelye Kassa
Gs 517052
20DM volt. Elhoztam. Vagy különlegesség, vagy hibás gyártás (persze az is különleges lenne;-)) "
(Füsti)
Szombat délelőtt azon tanakodtam, hogy börze vagy Füsti. Aztán a pénz eldöntötte a dolgot (hónap vége...)
Elég sokan voltak már nyitáskor. A fűtőházban a modellkiállítás érdekes volt, náhány (epés) megjegyzéssel:
- az összkép borzalmas volt, nem tudom elképzelni, hogy nem lehetett volna látványosabban, szebben (!) elrendezni,
- a kispesti asztalon nem sok érdekes volt, szenvedtek a járművek, a kiállítók - és a nézők is,
- a veszprémiak stílusa (sajnos) nem változott, hogy finoman fogalmazzak: nem vonzó,
- a szombathelyi anyag szép volt, látványos (amint azt a szombathelyi kiállításon is láthattuk),
- nekem úgy tűnt, de javítsatok, ha tévedek, hogy egy vágány erejéig össze volt kötve a veszprémi és a szombathelyi modulsorozat (?).
A standard modellkiállítás (a bejáratnál) szerény, de azért nem rossz (nekem persze a 0-ás tetszett!).
Az egyebekről majd a nagyvasúti tpicban.
> két DCC kimenet összekötése nem jár semilyen veszéllyel
Ezt nem írtam.
> ha egy DCC jelet egy váltoáramu trafora kötsz akkor az feltranszformálná a jelet,
Ezt írtam.
> sem veszélyes mert a DCC frekvenciája több kilohertz, amire
> a normális hálozati trafok nem müködnek
Nem hiszem, de megmérem. Szerintem a mai hálózati trafók simán átvisznek kiloherzeket. Régen szarvasból voltak, de ma szerintem nem is gyártanak annyira szemét trafóvasat, ami egy pár kiloherzet át ne vinne. Ne felejtsd el, hogy a régi (meg a mai piszok drága) csöves erôsítôkben mindig is volt egy kimenô trafó, és az ugyanazzal a technológiával készült, mint egy hálózati trafo, csak jobb vassal. De ez OT.
Mennyi kell? Egy fél métert szívesen adok. Sajnos "huzal", nem "rúd". Azaz Sr63-ból van és nem Sr58-ból. Emiatt sajnos elég puha. Ha megfeszíted, keményebb lesz, de sohasem annyira, mint az Sr58.
Jojo biztos igazad van de én arra alapoztam hogy ök is gyártják a BN 150 et. Már pedig ezt a VEB plasticart werk5 eisenbahn modellbau Zwickau gyártotta én ugy gondoltam a rendszerváltás után ök is saját lábon probáltak megállni. De ha nem hát nem viszont még mindig nem kaptam választ menyibe kerül a V 15 németországban ?
Tisztelt Uraim!
Két oka is van annak, hogy nem szóltam bele a mérés- és vezérléstechnikáról folytatott eszmecserébe. Az egyik ok fölöttébb prózai, kb. 1 hete nem jutottam gép, és így netközelbe. A másik: ezen a szinten már lövésem sincs hozzá.
Azzal 1et értek, hogy a modellezőnek sokmindenhez érteni kell. Nagyon kevés olyan ember létezik azonban aki mindenhez profin ért. Szvsz a poliészterek ideje lejárt. Magam 13 éves koromban remekül elboldogultam a PIKO gyári kapcsolóvágányok által vezérelt BTTB relékből álló automatikával. E téren tudásszintem az azóta eltelt 24 év alatt konstans maradt. Eszembe nem jutna saját magam váltóállító-művet fabrikálni. Azt, hogy pl. bistabil áramkört félvezetőkből relative egyszerű összehozni, készséggel elhiszem, de én sohasem fogom megcsinálni. Azt hiszem, ezzel vagyunk így még egy páran. Pontosan ezért jó, hogy vannak a topicon olyanok, akik viszont ebben profik. Ezért jó maga a topic is, mert mindig van kihez fordulni, ha az ember megakad. Hogy mit tesz és mit nem egy "épeszű" ember, arról vannak kétségeim. Ami az egyiknek magától értetődő alap dolog, az a másiknak esetleg eszébe se jut. Halkan kérdőjelezem meg annak a helyzetnek az életszerűségét, amikor egy működő terepasztalba bekötött trafónak ki van húzva a villásdugója és szabadon fityeg...
Kétségtelen tény, hogy gyári cuccot használni a vezérlés minden terén kissé zsebbenyúlós buli. Én csak a Roco rendszerét ismerem reed-relével, csatikkal, kapcsolókkal, relékkel, töltés alatti vagy akár alaplemez alatti váltómotorokkal, stb., esetleg egy komplett dominó rendszert. Drága? Bizony az! Üzembiztos? De még mennyire! Aki látott már Roco relét közelről, az tudja, miről beszélek. Adnak hozzá csatit is, gondolom, a kapcsolókhoz is. Nem tudom, az egyes csatik mennyibe kerülnek, de nem hiszem, hogy egy ökör ára. Ámbár egy nagyobbacska asztalhoz jó sok kell. Biztos, hogy egy ilyen komplett rendszert megvalósítani nem a legolcsóbb mulatság. Én ugyan még nem építem az asztalt, de biztos nem véletlen, hogy pl. Matiz lecserélte a BTTB kapcsolókat gyári Roco-ra. Pedig az a kapcsoló nem is rossz. Bocs, ha hosszú voltam.
Én kívánom magunknak, hogy néhány ezer elektronikában, asztalosságban, festésben, stb. járatlan honfitársunknak is szép, üzembiztos, örömet, büszkeséget és elégedettséget okozó terepasztala lehessen. Kívánom, hogy mindezen emberek találják meg a felmerülő problémákra a választ hozzáférhető folyóiratokból, szakkönyvekből vagy innen, az internettől, mert ha így lenne, akkor másképp néznének ránk a nagy gyártók, és akkor pl. egy Forum Modell rentábilisságát illetően sem lennének kétségeim...
Hali!
0,4-es helyett nem jó a 0,315? Ilyet tudok adni én is. Egyébként réz huzalokat pl. elektronikai barkácsboltokban érdemes keresni. Viszont ilyen helyeken általában zománcozott huzal van, amiről le kell vakarászni a zománcot.
STOP! A sokeres telefonkábel huzaljai (rozetta köteg) 0,4-es!!! Most mértem meg, ami nálam van. Emilezz egyett nekem adok, van belüle pár kiló...
csíkosháTTú
Hát... volt már jobb is. A modellvasút kiállítás jó volt, a többi sz@r volt. A gőzösök nem voltak befűtve (az M 28-as meg alig bírta el a 411-est!), a felolvasóestet egy eléggé szakképzetken nő olvasta (fel se tűnt neki, hogy nem is a 001-es, hanem a 020-as Nohabot mutatták be, simán beolvasta a 001-es adatait, és történetét; majdnem lecsúsztak a fordítókorongról (na majd pont az M 28-as fékje fog megfogni egy 120 tonnás Gyíkot!)
Kérdésem lenne; vajon hol tudok 0,4 mm-es rézhuzalt szerezni (Csörgőre, a vékonyabb korlátokhoz)? A 0,6-ost már megoldottam, sőt, már szitaszövetet is szereztem :-)
Ja, és még egy dolog; 0,5-ös rézlemez?
Ma voltam kint a fustiben a modellkiallitason (meg persze a park egeszet vegigjartuk). Hat, a kispestiek asztala nem az igazi, egy kis darabka volt kint belole, viszont a szombathelyiek asztalat nehezen birtam otthagyni....nagyon szepen kidolgozott, persze bele lehet kotni de nem erdemes! Foleg a forditokorong, nem csak latvanyos de igenyes es szepen mukodik is minden. Minden reszletre ugyeltek a kidolgozasanal. Ami nem nagyon jott be, hogy a magyar es a nemet jarmuvek teljesen keveredtek, magyar jellegu taj, jelzok es nemet szerelveny, de azert igy is gyonyoru munka! (Bar sikerulne csak hasonlo minosegre az en asztalom is... ... ...
Volt meg egy kissebb banyavasuti asztal szinten nagyon szep; es egy kis kor LGB is. Ez utobbit mukodni nem lattam, a kis gozos eppen fustolgott mikor arra jartunk. Volt az asztalokon 410-es is, 520-as is (szep szerkocsival!) regi festesu szergej (ennek a teteje nem stimmelt szerintem, hangtompito nelkuli gep volt) es szepen koszolt magyar jarmuvek. Azt hiszem, a szombathelyiek asztalarol sok jo otletet lehet meriteni! (Megneztem a ROCO 232-eset, szep, szep, de a BRAWA szebb :-)) )
Mas:
a PMT -nek nincs/nem volt koze a PIKO-hoz, csupan ok is keszitenek kis motorkocsit (amit a PIKO is probalt regebben).
Szeva Intersziti!
A DDR Szergej az új igáslovam a tanyán. (A felsővetetékről fájó szívvel lemondtam, így a villanyok sajna nálam körön kívül kerültek, az E11-es gépemből azóta MÁV Szili lett.)
csíkosháTTú
Csíkos!
Ugye a keletnémet dízli Br-éket mondod? (Szergej alias Taigatrommel, meg a Teve)
Csak mert a Beckmann tervezi kihozni a nyugatnémet villany Br120-at!!
(Ha már meg nem tette, egyébként 420 DEM-re ígérik...)
Csikoshátu
Én is igy vagyok vele meg mondom öszintén engem is szorakoztat egy probléma megoldása és külön öröm számomra ha egy általam elképzelt feladat megvalosul. Mondhatnám itt példának a váltotekercseket de készitettem magamnak olajtelepet és az 1:87 es méretarányu autoim alakitgatását. Ezeket megvehettem volna de én ugy éreztem meg tudom csinálni én is . Ez szorakoztatott és ha pénzt sporoltam vele mi bajom lehet töle ? Aláirom a gyári modellek szebbek de ezeket én csináltam!!!
VT 137 ügyben:
Csikós Pista bácsinál láttam egy kétrészes szettet - motorkocsi + mellékkocsi - sajna nem kérdeztem mennyi. Használt, de láthatóan megkímélt, tutti szerkentyű. A börze végén még meg volt... A mihez tartás végett: gyári, új Tillig BR 120: 25,8 ezerpénz.
Szeva djt-122!
Egyetértünk!
Az "igényesség" nem feltétlenül azt jelenti, hogy számolatlanul költjük a pénzt. ( Új sínek helyett a spórolt pénzből most vettem egy DDR-es Szergejt)DE! A jó minőségű anyagot bizony nem mindig lehet gondos munkával pótolni! Talán Matiz írta korábban, hogy valami gagyi relék mondták fel a szolgálatot kritikus pillanatban?
Viszont a GONDOS, PRECÍZ MUNKÁT IGENIS MEGKÖVETELI A MI HOBBINK!!! Nem elég csak a korszerű cucc, az is tud rossz lenni, ha slendrihánul dolgozunk! Én azt az elvet vallom, hogy inkább kicsivel több munka. Végül is ez engem pihentet, szórakoztat. Számomra az is öröm, ha barátaim működés közben látják az asztalom "elkészült" részeit, és az is, amikor tuningolok valamit, aminek csak hónapok múlva lesz értelme, amikor beépítésre kerül, vagy úgy kezd világítani egy személyvagon, hogy lassú menetben sem villog.
csíkosháTTú
a multkor néztem a neten a PMT modelle oldalát. Szerintem valaha ez is a Piko gyár kötelékébe tartozott . Láttam hogy ök is gyártanak V 15 ös mozdonyt Fiuk nem tudja megmondani vki menyibe kerül ez a mozdony Németországban? a Big Modell oldalán láttam Fleischmann gyártmányu Br 89 est 44000 ft ért . Nem irreális ez az ár egy kicsit?
én 8e ft ért vettem a börzén igaz az csak Piko
Menyiért vesztegetik a börzén a VT 137 motorvonatot?