Vivaros kolléga jól eltünt...azért kiváncsi lettem volna a problémára. hogy oldódott meg, ilyesmi...
Nálam semmi, hálisten, hacsak a kaszni egyre intenzívebb zörgését nbem számítjuk, bár ez betudható simán a kiváló magyar (mellék)utaknak. Nem lepődnék meg, ha egszer menet közben lehullana valami, ajtó ablak, mittudomén :-))
Az lenne a kérdésem, hogy a váltóhiba a 2005-ös modelleken is jelentkezett? Van valakinek vivaro, ami 2005-ös, és volt vele komoly gondja? Korábban írtam zsoltee10 néven. Az enyémben jelenleg 38e km van, és komoly gond nem volt. Most zsíroztak meg valamit az elsQ futómqben, mert nyikorgott, amikor rugózott.
Szia! Tartok tőle, hogy TEC-2 nélkül ezt a hibát nem fogod megtalálni.Ha a motor hibajelzője világít, akkor a hibakódot tárolta, tehát a szervízben nem kell kisérletezni...
100LE-s vivarom van, tegnap léptem át a 100 ezer km-t vele. ( MEG IS ÜNNEPELTE RENDESEN)
Elmentünk egy kis kirándulásra, kb 80km után megálltunk egy parkolóba kb 15 percre, (addig nem volt semmi gond, rendesen ment, mint azelőtt ). Induláskor pörög-pörög az önindító, de nem indul a motor. végignéztem a biztosítékokat stb., de nem láttam semmi rendellenest. Majd kb a 10-15. indításra beindult, és rendesen járt. Majd ezután 5-6-szor leállítottam indítottam, mindig indult. Nem vettem komolyan a hibáját, továbbmentünk, ezután még jópárszor megálltuk, elindultunk, nem volt vele semmi gond. Majd délután egy meredekebb útszakaszon megtorpant, és a következő pillanatban meg is állt . Még az volt a szerencsém, hogy lendületből le tudtam állni az út szélére. Ekkor nagyon sokszor próbáltam indítani, de nem sikerült, a motorhiba jelző lámpa egy pár percre kigyulladt,villogott majd a további indítózások közben elaludt. Végignézem ismét a biztosítékokat, lehútam a gázolajszűrőről a kijővő csövet, gyújtást rátéve nyomta az olajat mint álat, mintha elektronikusan tiltott volna le valami. Egy fél órás dekkolás után már autómentő után érdeklődtem, amikor egy rövid indítózás után ismét beindult ( nem kellett nyekeregtettni, 2 mp alatt indult , mint azelőtt). Ekkor meg sem álltunk hazáig, csak itthon próbáltam leállítani, de ekkor rögtön indítva, 5*is egymásután mindig működött, majd kb 1/4-ed óra múlva próbáltam, és ekkor már ismét csak tekerte, és nem indult. Majd kb 3 óra múlva hideg motornál ismét pöcre indult.
Nem értem a hibáját, úgy tűnik,hogy amikor nem indul, mintha hülnie kellene egy a motornak, hogy ismét beinduljon
SZERINTETEK MI LEHET AZ OKA.
ATTÓL FÉLEK, HOGY HIÁBA VISZEM SZERVIZE, HA AKKOR PONT MŰKÖDIK, AKKOR CSAK TALÁLGATNI FOGNAK. ÉS EGY NEM GAROS KOCSINÁL EZ ELÉG KÖLTSÉGES LEHET..
Ez az az alkatresz ami a vezetoules elott a kerékdob feletti muanyagdobozkra van csavarozva, kb. akkora, mint egy régi fotos-film doboza, és nekem legalabbis sipol/zajong folyamatosan, miota jelez a műszerfalon, pár masodperccel azutan is, hogy leallitom a motort. Ilyen volt neked is?
Ez a pici teljesítmény, sok Km motor (állítólag), szal a 80Le. Emlékeim szerint egy alkatrészről beszélünk, majd holnap kimegyek a kocsihoz, és megnézem, de valahol azon a részen helyezkedik el. Axiált nem tom mennyi volt mert vizsgára készültünk, volt az összegben gömbfej, futóműállítás, stb...
De igen . Nálam éppen most lett kicserélve. 1 éve már nem spriccelt, hátra. De nyomva az elsőre nyomta a vizet.
Egy darab szivattyú van a tartályon, az első lökhárító mögött. Ennek az irányváltó membránja szakadt el, így hála istennek a szivattyút kell kicserélni 8000 forintért. Ennyi.
Először azt hittem, hogy majd jó kis elektronikai hiba lesz, oszt beleburványolnak a kapcsolóba, és lesz ehelyett 3 új hiba máshol. :))) Szerencsém volt.
Hozzáértők! A fényváltó relé az hol van a kocsiban? (van benne 1átalán????) Mielött atomjaira szedem a kocsit, hogy relétáblák után kutassak.... (a motortérben a kiegyenlítőtartály alatt van néhány, de ott nincs világítással összefüggő alkatrész.)
Ja és a másik problémám, hogy a hátsó ablakot spriccelő spricniből nem jön semmi, ezzel szemben ha tekerem a tekerentyűt hozzá, néhány másodperc múlva elöl kezd spriccelni.
12.000 a gyári alkatrész? ez melyik motor? a 100-as vagy a82-es? Nekem 30.000-et mondtak a szervízben, 20-at kéz alatt. lehet, h nem egy alkatrészről beszélünk? (a motortérben a sofőr ülés előtt, a motortér tetjén egy kis henger?)
Az axialtengely ára mennyi volt? Márkaszervizben csinálták?
Turbónyomásszabályzó szelepet én is most cseréltem, 12000.- gyári alkatrész, 2 csavar fogja 5p munka, ha tudja az ember, h ez a baja... Legközelebb fogom tudni, ugyan ment az autó, de tetű módon, turbó nélkül savankás volt...
111000 Km-el került hozzám, most 160000-nél járunk, az előző tulaj miatt féknyereg csere (hagyta kiesni a fékbetétet, majd a fékdugóval még nyomta a tárcsát, biztos ami ziher). Szutymákot tankolt bele, tank le, takarít, tank vissza. Ezeken felül eddig csak 1 gömbfej, axiális biszbasz,fűtő motor szabályozó ellenállás, és most esedékes első csapágy csere.
Sziasztok! Ami azt illeti a típuskönyv szerint +4C felett nem izzít, bár a lámpa világít...
Én az Opel Gombos Szentrendrei úti szervízét ajánlom, Papp Gábornak hívják a haszongépjárműves szerelőt. Érdemes vele beszélni a munkafelvétel előtt. Jó arc.
Így van .Ezekben a motorokban nincs is nagyon mit izzítani, mert amint fordulni kezd a motor, már ki is lövi azt a keveset ,aminek sikerült volna bemelegednie. Nagyon gyors égés történik ezekben a régi örvénykamrás, meg tdi motorokhoz képest. Az a jó megoldás, mint a Fordnál , hogy hosszabb távon egy csőben próbálnak melegebb levegőt csinálni.
Teljesen igazuk van, az izzítógyertya az periódikusan NEM cserélendő alkatrész, ha tönkremegy csere, ha nem akkor addig nem kell hozzányúlni. Egy nap ha tél van kb 1x működik, nyáron meg semeddig. (ez csak az új common rail motorokra vonatkozik). Sőt van olyan motor (a nagyon OFF ford transit), amiben nincs is izzítógyertya, egyszer láttam égni -20 fokban. Ekkor a beármaló levegőt fűti egy izzószál segítségével.
A szervízben azt mondták, h mégsem kell cserélni, sőt, elvileg az izzítógyertyát csak télen használja a motor, izzítás nem szükséges. furcsa...
Mindenesetre olajcsere, fékbowden egyik oldalon, két hatso fékbetét összesen 66,500 bruttó az előzetes számla szerint Pécsen, Renault Nyitrai. 82.000 van az autóban.
A turbónyomásszabályzó szeleppel is gond lehet, de "nem volt benn masik autó, amiről rábróbálják az alkatrészt". Emiatt lehet, h kipróbálom a Solymáriakat, ha hazakerül a Trafic. Valakinek volt hasonló?
+
A multkor a Lágymányosi hídnál levő Renaultban a fél futóművet ki akarták cseréltetni, kb 150.000ft értékben. Pécsen, 20.000km-rel később csak két axiáltengely kotyog, de még nem cserés... Ezzel volt mar valakinek baja?
Akkor KELL izzítani, amikor a sárga izzításjelző ég, és addig, amíg el nem alszik. Akkor kell cserélni, ha a motor nehezen indul, kopog, és fehéren füstölög, az azt jelenti, hogy kiégett az izzítógyertya. De mivel common rail a motor, így nem igazán igényel izzítást, vagyis nem égnek ki oly hamar a gyertyák... Amúgy nem tudsz izzítani, ha a kocsi nem akarja, mondjuk +10 fok felett, csak akkor ad rá áramot, ha szükségesnek találja. Amúgy meg beindul, de nem tesz neki jót, ha izzítani akar, de nem hagyjátok.
Te szoktál izzítani ? Nekem csak nagy hidegben jut eszembe, de akkor meg remeg a kezem a cidritől, és azonnal fordítja a kulcsot. Viszont legalább azonnal indul ,nem nyeszeg .
én Solymáron, a Renault Gábeli-hez viszem a kocsit. Tisztességesek, jól dolgoznak, csak azt cserélik, amit muszáj és semmire sem beszélnek rá, a szerelő előre köszön - csak ajánlani tudom!
És szinte Budapest határában van, ha nem a város másik feléről jössz, megéri.