Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gianniz Creative Commons License 2009.09.24 0 0 11325
Ok, én nem vitatom a rálátásodat, valószínüleg nem ugyanarra gondolunk. Én nem is ajánlom senkinek, hogy ismeretlen előéletű öreg dízelt vegyen. Aki viszont évi 20.000-nél többet megy, felesleges pénzlocsolás benzinessel járnia - SZVSZ, hacsak nem benzinesbuzi.
A céges autó is érdekes téma, általában az ilyet hajtók közül sokan nem tartanak be 1-2 alapszabályt, ami után jöhet a turbó csere ill. egyéb problémák.

Ha autót vennék, akkor 2007-es modelleket néznék, már 2006-ost se nagyon. Mo-i 30-40 ezer KM-es autót akár 1.5M-től lehet venni, de 2.5M-ért már rendeset is, 3.5M körül akár már egy dízel Octavia RS-t is, bár utóbbi a PD motor + részecskeszűrő miatt nem jó városba pl.

Az ilyen dCI, HDI-ket nagy ívben elkerülve természetesen, az a tuningot se bírja, újonnan is lehet vele gond - SZVSZ:)

Amúgy ajánlom figyelmedbe a német Pietsprock Fabia1 1.9 PD TDI autóját, jelenleg 673.000 KM-nél jár, 3.5 literes fogyasztással. (spritmonitor.de-n dokumentált) Az autón a motor, váltó, kupplung teljesen eredeti, csak kopóalkatrész csere volt eddig, és tökéletesen megy. Volt már riport a német RTL, Autobild stb helyeken is vele:

http://www.motor-talk.de/forum/500-000-mit-dem-fabia-t1525893.html?page=10
http://www.skodacommunity.de/index.php?page=Thread&threadID=32723
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/104416.html

1400-1500 KM-eket megy el egy tankkal, nyilván nem normális teljesen, mert ezt német autópályán stabil 90-100-as tempóval.

Saját magam találkoztam a Párkányi szervízben egy Mo-i 2005-ös Fabia 1.4 TDI-vel, 2008-elején volt benne 440.000 KM, az autó Párkányban dokumentálva van, utána lehet kérdezni.
Az autón kisebb futóműves javítások, ill. motorikusan PD elem volt cserélve (nem az összes), más semmi. 4.5-4.8 L/100-as fogyasztással tempós vidéki utakon van(volt) használva, az ember valami terület képviselőféle lehet..
stevie w Creative Commons License 2009.09.24 0 0 11324

4 eves auto, melyik a jobb

0W vagy 5W - 30? :)

 

 

Minél kisebb a hidegoldali viszkozitás (W) száma, annál "folyékonyabb" az olaj alacsony hőmérsékleten. Ennek az a jelentősége, hogy a folyékonyabb olajat könnyebb szivattyúzni, így az gyorsabban eljut a legkeskenyebb olajjáratokba is, "felépül a kenés." 

 

Régebbi konstrukciójú, esetleg sokat futott motorokba viszont ezek az olajok "túl jók" lehetnek, mivel a motoralkatrészek eleve nagy, vagy megnövekedett hézagjai miatt a "vékony" kenőolaj az égéstérbe kerülhet és eléghet, amit az olajfogyasztáson veszünk észre.

A 0W-s olajok ellen szól a mags áruk.

 

Ha télen jellemzően rövid utakra használjátok az autót, sok hideindítással, akkor érdemes lehet a 0W olajat preferálni. Különösen igaz ez mindenfajta turbós motorra, mert a turbina érzékeny tűcsapágyait is a motorolaj keni.

 

Előzmény: Zézé (11322)
ckerti Creative Commons License 2009.09.24 0 0 11323

Lehet, hogy én vagyok a hülye, de a stabilizátor rudat mi koptatja?

MAx. a szilentet a végén, de magát a rudat?

 

Én garira vetetném, és nagyon -és hangosan- csodálkoznék, ha nem veszik fel.

Előzmény: kifmokuf (11321)
Zézé Creative Commons License 2009.09.24 0 0 11322

viszkozitassal kapcsolatban nem talaltam semmit a muszaki adatok kozott, csak a minositest: VW 503.00

 

4 eves auto, melyik a jobb

0W vagy 5W - 30? :)

 

probaltam keresgelni a neten de nincs nagy kulonbseg kozottuk ...

 

SAE 0W-30 viszkozitású motorolaj:

Leírás: Gyors átolajozást biztosít, így kivételes védelemet nyújt a hidegindítások során. A minimális belső súrlódás hozzájárul a kifogástalan gyorsulási élményhez.

SAE 5W-30 viszkozitású motorolaj:

Leírás: Kiváló üzemanyagtakarékosságot és alacsony hőmérsékleten is gyors átolajozást biztosít a legtöbb új autónál. Új autókhoz különösen ajánlott.

 

kerdes mit jelent az hogy uj auto?

 

<2 ev? esetleg 4?

kifmokuf Creative Commons License 2009.09.24 0 0 11321

Sziasztok!

 

Szétment az Octáviámban a stabilizátor rúd.  Garanciában cserélnek ilyet, vagy ez is kopó alkatrér mint pl: a fékbetét?

Előre is köszi a választ.

luki-luk Creative Commons License 2009.09.23 0 0 11320
Üdv!

Ne ijesztgess:-)
Szerinted a benzin motor,csak generállal fut el addig??
Akkor az nekem szívás,mert éppen ma van oda a jármű,180 ezres szervizen:-)
Előzmény: Gianniz (11315)
stevie w Creative Commons License 2009.09.23 0 0 11319

Pl. 1 millió km fölötti futásteljesítményű diesel Mercik azért vannak bőven és ez főleg a dieselségüknek köszönhető szerintem (és kevésbé a Birodalmi Márkának). Magából a működési elvből következően sokkal tovább tart a diesel motor mint a benzines, ez azért _nem vita téma_ (ha élhetek ezzel a durva fordulattal). :-)

 

 

Sajnos ez azota pont megfordult.

 

A klasszikus "zöldéges" dizel Mercik igen egyszeru szerkezetek voltak, tulmerteezett elemekkel, es csupa olcso megoldassal. Hogy is volt, egy 2000 kobcentis dizel majdnem 70 lovas volt? ;-))))

 

Azota a dizelek lenyegesen bonyolultabbak lettek, a teljesitmeny effektive megduplazodott -- de van bennuk egy csomo meregdraga es erzekeny alkatresz, a befecskendezo elemektol az intercooleren at a turbofeltoltoig.

 

Ezek messze nem birjak mar 1M kilometerig -- igazabol a nagyjavitas ugyanugy 300-400e kilometernel esedekes, mint a benzinesnel, csak eppenseggel sokkal tobbe kerul.

 

 

Előzmény: Janfoux (11317)
stevie w Creative Commons License 2009.09.23 0 0 11318

Stevie, Stevie nagyon jól tudjuk, hogy te személy szerint nem kedveled a dízel motorokat

 

 

Gianni, Gianni, en lassan egy evtizede ertekelem ki (latom kiertekelve) ceges flottak koltsegeit.

 

Uj auto eseten a dizelek fenntartasa olcsobb.

 

Ha csak a 100 ezer feletti koltsegeket nezzuk, akkor a benzines mar olcsobb fenntartasu.

 

Uj autokent  siman ajanlom mindenkinek a dizelt.

 

Hasznaltban csak es kizarolag a benzinest.

 

 

 

Előzmény: Gianniz (11315)
Janfoux Creative Commons License 2009.09.23 0 0 11317
Stevie-t nem ismerem, de abszolúte megértem, hogy szereti a benzines dolgokat, van egy nekem is (GSX-R 1100, 156 LE, 0-100-ra 2,7 sec -ez ugye bizonyos szempontból verhetetlen) :-pp De. Az élettartam ügyben egyértelműen Gianniz véleményét osztom, sőt ! Pl. 1 millió km fölötti futásteljesítményű diesel Mercik azért vannak bőven és ez főleg a dieselségüknek köszönhető szerintem (és kevésbé a Birodalmi Márkának). Magából a működési elvből következően sokkal tovább tart a diesel motor mint a benzines, ez azért _nem vita téma_ (ha élhetek ezzel a durva fordulattal). :-)
Előzmény: Gianniz (11315)
stevie w Creative Commons License 2009.09.23 0 0 11316

Ugye olajszűrő csere természetes, valamint a levegőszűrőt is szeretném cseréltetni.
Por- és pollenszűrő kb. fél éve (15ezer km-el ezelőtt) volt cserélve, és azt olvastam valahol, hogy azt nem kell cserélni 15ezer km-enként. Vagy minden 15ezres szervíz esetén érdemes cseréltetni? Nem nagy összeg, csak kíváncsi vagyok, kell-e mindig cserélni...

Levegoszuro max 15 ezer. A pollenszuro a hasznalattol fugg. Az esetek 90 szazalekaban szukseges a csere 15ezer utan.

 

 

Ennél az autónál csak a 15ezer km-es szervízintervallum jöhet szóba, vagy ez a motor megfelelő olajjal feltöltve már használható 30ezer km-es szervízintervallummal is???

 

 

Nem.

 

A VAG csoportban nincs 30 ezres intervallum. Van un. "rugalmas" intervallum, ami akár 30 ezer km is leht, de ezt a motorba es a vezerlesbe ultetett jeladok hatarozzak meg, egy csomo parameter statisztikai figyelembevetelevel. Ha az autod gyarilag 15 ezres szervizintervallumos, akkor nem lehet mas intervallumot beallitani.

 

 

Előzmény: norbi.sz (11304)
Gianniz Creative Commons License 2009.09.23 0 0 11315
Stevie, Stevie nagyon jól tudjuk, hogy te személy szerint nem kedveled a dízel motorokat, de azért itt megint nem ilyen egyszerű a képlet.
Abban az 1.9 TDI 110-es motorban, ami legalább egy 7-8 éves autó, lehet simán benne van 250-300 ezer, vagy több kilométer is. Az ehhez fogható benzines, az 1.8 20V szívó 125 LE-s, az simán 3-4 literrel többet zabál 100-on, és még jobban sem megy, sőt. Ekkora futásteljesítmény alatt alsó hangon is 1.5-2 milliót megspórol csak az üzemanyagon, ill. ekkora futásteljesítményt egy benzines el sem megy, max motorgenerál után..
Előzmény: stevie w (11313)
stevie w Creative Commons License 2009.09.23 0 0 11314

Nekem volt egy sanda  gyanum, hogy a főnöke szólt neki, hogy nem kell sietni úgy is hozott anyagból dolgozunk legalább 2óra minkadijjat számlázzunk ki!

 

 

A Skoda szervizek, mint minden mas markaszerviz, a kotelezo szervizeket un. "menu pricing" alapjan szamoljak, azaz a muveletnek egysegideje van, amit felszoroznak az adott szerviz rezsi oradijaval, fuggetlenul attol, hogy valojaban mennyi ideig tartott a munka. Ha gyorsabban megcsinaltak, nyertek, ha lassaban, vesztettek. (Altalaban nyerni szoktak.)

Előzmény: Cater428 (11306)
stevie w Creative Commons License 2009.09.23 0 0 11313

én továbbra is keresek egy garnitúra nyomorult u.gy. csúcsot (és tűzkarikákat persze) az állítólag "átlag hétköznapi" alkatrészekből álló (seat, audi, stb) skodrimhoz. Elég röhejesnek tartom, hogy 2 óra telefonálgatás (már nem érte meg) és böngészés után annyit találtam mindössze, hogy teljes gyári van 100 akárhány ezer Ft-ért.

 

 

www.skodatuning.hu

 

Ne foglalkozz az oldal tartalmaval, csak hivd a megadott mobilszamot.

 

A parezer forintos utangyartottak szart sem ernek. A bontottak olcsok, de ki tudja, meddig birjak. A gyarit a fenti cimen meg lehet kapni olcsobban.

 

A dizelmotorok rovid tavon olcso fenntartasuak (tankolas), hosszu tavon ugyanannyiba kerulnek, mint a benzinesek (meregdraga, viszonylag rovid elettartamu  alaktreszek).

Előzmény: Janfoux (11310)
stevie w Creative Commons License 2009.09.23 0 0 11312

Ez a kérdés engem is érdekelne (KoBé <> pecsétes szervíz) illetve mobilitás garanciát is tudnak?

 

 

KoBe (KOncsik BEla) egy maszek szerviz, semmi koze a Porsche Hungariahoz: az o pecsetjet nem fogadjak el garancia ugyben, nem tud mobilitas garanciat sem ervenyesiteni -- ellenben a markaszervies arakhoz kepest nagyjabol a felebol megvan minden, plusz ő még ért is a Skodakhoz, amit azert nem minden markaszervizrol lehet elmondani.

 

A garanciaidon tul a szervizkonyvbe pecsetelesnek egyetlen szempontbol van csak jelentosege: ha eladod az autot, a  vevok hajlandoak valami felárat fizetni azert, ha latjak, hogy az auto rendszeresen karbantartott. Erre KoBe pecsetje pont ugyanugy jo, mint a markaszerviz, plane ha a vevojeloltnek elmagyarazod a helyet, megadod az elerhetosegeit stb.

Előzmény: gsc77 (11311)
gsc77 Creative Commons License 2009.09.23 0 0 11311
Sziasztok!

Ez a kérdés engem is érdekelne (KoBé <> pecsétes szervíz) illetve mobilitás garanciát is tudnak? Persze lehetne telefonálni is, de egyrészt még nem aktuális a szervíz, másrészt pont ezért jó a fórum.

Az én 2003-as O1-emben 122e km van, a szervízkönyv szerint 128e a következő szervíz ideje. Ugye garanciáról már nem beszélhetünk, de arra gondoltam hogy azért "pecsétes" szervízbe vinném, bár meg tudnám csinálni a szűrők/olaj/gyetya cserét (előző autókon is csináltam, de nem volt szervízkönyv) persze komolyabb dolgokra ott a szerelőm. Jól gondolom, hogy érdemes a szervízkönyvet folytatni?

Üdv:g.
Előzmény: kakszilali (11307)
Janfoux Creative Commons License 2009.09.23 0 0 11310
Sziasztok! Látom octavia fórum ide-vagy oda, senki nem vett még porlasztócsúcsot (jó áron főleg nem :-) ) ti eljártok a márkaszervízbe és kicsengetitek a lét ahogy azt a "jómódúak"? :-D Hát jó nektek... én továbbra is keresek egy garnitúra nyomorult u.gy. csúcsot (és tűzkarikákat persze) az állítólag "átlag hétköznapi" alkatrészekből álló (seat, audi, stb) skodrimhoz. Elég röhejesnek tartom, hogy 2 óra telefonálgatás (már nem érte meg) és böngészés után annyit találtam mindössze, hogy teljes gyári van 100 akárhány ezer Ft-ért. Bezzeg mindeki hirdeti, hogy monark 3000 meg superdiesel 2500 Ft/db és van minden skodához. De ahogy fölhívom a tisztelt kereskedőt, kiderül hogy az én típusomhoz (octavia 1,9 tdi 110 LE hú de nagy ritkaság!!) nem tartanak és nem is rendelhető !!! Pedig amerikai bálna Mercim volt, épp ezért cseréltem le, mert hogy ehez majd olcsó alkatrész lesz dögivel, meg minden sarkon kapható minden... na bocs a sok panaszkodásért, de kinek mondjam el ha nem Nektek ?
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.23 0 0 11309
Szia,

"de a mobilitás garancia nem lesz érvényes"

Mivan??? Ha lerobbansz a garanciális autóddal külföldön, nem csinálnak megmindent ingyen, a trailert is beleértve?

Üdv: Laci
Előzmény: Cater428 (11305)
Cater428 Creative Commons License 2009.09.23 0 0 11308

Szia!

 

A fékolajat nem cserélték mert rámértek (valami viztartalmat néztek)és azt mondták, hogy nem kell cserélni.

 

Én is csak néztem, de ha ők mondják.

 

Amikor bejelentettem szervizre akkor szóltam és azt mondták, hogy semmi akadálya.

Előzmény: OctiAmbi (11302)
kakszilali Creative Commons License 2009.09.23 0 0 11307

Kobé-nál garanciális kötelező szervízt is csinálnak?

Mert én is inkább oda mennék, már elég sok jót hallottam itt róla.

Cater428 Creative Commons License 2009.09.23 0 0 11306

Szia!

 

A pótkerék nyomását nem nézték meg.

 

A szerelő leengedte az olajat majd eltünt 10 percre, majd vissza jött valamit mókolt és 5 percre megint eltünt.

 

Amit csinált azt persze halál kényelmesen.

 

Nekem volt egy sanda  gyanum, hogy a főnöke szólt neki, hogy nem kell sietni úgy is hozott anyagból dolgozunk legalább 2óra minkadijjat számlázzunk ki!

Előzmény: stevie w (11294)
Cater428 Creative Commons License 2009.09.23 0 0 11305

Sziasztok!

 

Bementem és mondtam, hogy 60.000-res  szervizre szeretném bejelenteni az autót , de én hoznám az anyagokat és ott szeretnék lenni az autó mellet.

 

Azt mondták, hogy semmi akadálya, de a mobilitás garancia nem lesz érvényes.

 

Lehet, hogy túloztam de 1 óránál akkor sem több. 

Előzmény: gsc77 (11293)
norbi.sz Creative Commons License 2009.09.23 0 0 11304
Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy most lesz 60ezer km a 2004-es Octavia I-ben (BCA motorkód).
Milyen olajat ajánlotok bele? (Castrol Edge 5W30 vagy Castrol Magnatec 10W40)
Az olajat nem eszi, nem fogy belőle - nem szoktam nagyon hajtani/gyilkolni. Milyen a gyári előírás az olajra erre az Octavia típusra? (sajnos nem kaptam meg hozzá a kézikönyvet)
Ugye olajszűrő csere természetes, valamint a levegőszűrőt is szeretném cseréltetni.

Por- és pollenszűrő kb. fél éve (15ezer km-el ezelőtt) volt cserélve, és azt olvastam valahol, hogy azt nem kell cserélni 15ezer km-enként. Vagy minden 15ezres szervíz esetén érdemes cseréltetni? Nem nagy összeg, csak kíváncsi vagyok, kell-e mindig cserélni...

60ezer km-nél cseréltetnem kell a gyújtógyertyákat is - ha jól tudom...

Szeretném cseréltetni a fékolajat is, mert csak a 2 éves szervízen volt cserélve. Abból milyen minőségű és mennyiségű kell? (Liqui Moly-t gondoltam bele)

És még valami végül:
Ennél az autónál csak a 15ezer km-es szervízintervallum jöhet szóba, vagy ez a motor megfelelő olajjal feltöltve már használható 30ezer km-es szervízintervallummal is??? (ha igen, akkor milyen előírásnak megfelelő olaj kell bele)

THX mindenkinek
ac07 Creative Commons License 2009.09.23 0 0 11303
Nézd meg az olajat a Formula3000-nél is, lehet, hogy olcsóbb, kiküldenek bármit az országban bárhová.
Előzmény: Zézé (11299)
OctiAmbi Creative Commons License 2009.09.23 0 0 11302
Fékolajat is te vitted és elfogadták?

"Ja, és ott lehettem az autó mellet."
Pókerarccal besétáltál a műhelybe, vagy szóltál és megengedték?

Tavaly a 30-ast én is náluk csináltattam, hasonlóan korrekt áron. Hamarosan aktuális lesz a 60-as és legutóbb túltöltötték az olajat... Szívesen a körmükre néznék munka közben.
Előzmény: Cater428 (11292)
Gianniz Creative Commons License 2009.09.23 0 0 11301
Az a lényeg, hogy a VW 50XXXXX-es gyári előírást tudja az olaj, azon belül majdnem mindegy melyiket választod.
Előzmény: Zézé (11299)
Gianniz Creative Commons License 2009.09.23 0 0 11300
igen, SZVSZ jó helyen nézted. :)
Hívd fel nyugodtan, az a szervíz is.
Előzmény: Zézé (11299)
Zézé Creative Commons License 2009.09.23 0 0 11299

a gugle a Kobe Tuningot talalta meg, ez lenne az?

szervizzel is foglalkoznak?

 

olaj: motorolajbolt.hu-n van tobb is azzal a minositessel ami nekem kellene.SHC v. ESP melyik a jobb?

 

 

 

 

Előzmény: Gianniz (11298)
Gianniz Creative Commons License 2009.09.23 0 0 11298
Ha jól, de korrekt áron szeretnéd, akkor vidd el Kobé-hez. Nekem Octavia2 RS TFSI-re a 60.000-es szervíz 44.000,- Ft volt, az olajat én vittem, a legdrágább full szintetikus Mobil1-ből 5 liter 13.000,- Ft neten rendelve, 1 nap alatt házhoz hozzá.
Kobé egyébként olajat, gyertyát, ill. az összes szűrőt cserélte (pollen, levegő, üzemanyagszűrő, stb.)
Ha a szűrőket is megveszed előre, akkor még lehet spórolni 5-10 ezret kb.

A márkaszervízben egyrészt azért drágább, mert a rezsióradíj kb. 3X annyi, ill. az olajat 7-8 ezer/liter áron mérik. Így máris kijön a 80-90 ezer Ft a semmire.

Skoda szervíz még ami jó az Párkány a szlovák határon Esztergomnál, SZVSZ ez a legjobb és legkorrektebb, de már nem a legolcsóbb az Euro árfolyam miatt.
Mo-n márkaszervízben én még a Palota Skodába megyek néha, ők is korrektek, de nem olcsó.
Előzmény: Zézé (11296)
tamas974 Creative Commons License 2009.09.23 0 0 11297
kuplung olaj?? :-))
Előzmény: Zézé (11296)
Zézé Creative Commons License 2009.09.23 0 0 11296

sziasztok!

 

iden februar ota en is boldog octavia 2 es tulajdonos vagyok, azota husegesen olvasom a topikot is :) de halaajoistennek eddig nem volt semmi kerdeznivalom. :)

 

tenyleg jo kis auto, megbizhato, minden a helyen ... poennak irom, hogy talan az egyeduli nem logikus megoldas, ami egy hatso izoocsere nyoman csovaltatta meg a fejem, meg ejnyebejnyeztem, egy ev alatt, hogy a hatsoizzokhoz nehezen lehet hozzaferni, mert az ajtocska, rossz iranyba nyilik :))  

 

No de, most eljott a 60e szerviz - ebbol kiderult, hogy nem ujonnan vettem, hanem egy huncut rokontol :) szerencsere azert nem volt annyira huncut.

 

ez tenyleg olcsonak tunik, nekem kapasbol 90e-et mondtak egy pesti szervizben.

nem sok ez egy kicsit? gyerta, szurok, olaj, kuplung olaj, stb (a kiskonyvben tenyleg hosszu lista van a tennivalokrol) de ez egy kicsit soknak tunik

 

a motorolaj.hu-val lehet esetleg egy keveset megsporolni.

 

FSI-be a VW 503 00- valo, de az ilyen minositessel rendelkezok kozul melyik a jobb? elolvasnam egy ket tapasztalt olvtars velemenyet

 

nem jonne rosszul egy "fekete lista" a pesti szervizekrol sem :))

 

udv

 

 

Előzmény: gsc77 (11293)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!