Mit ajánlotok, melyik típus lenne a legjobb? (VW 504.00 követelménynek megfelelő.)
Nincs legjobb olaj, mint ahogy "legjobb" auto, "legjobb" film es "legjobb" nő sincs :-) Hagyatkozz valamelyik ismert markara, es nem fogsz mellenyulni.
A Skodaimhoz hasznaltam mindenfelet, tobbnyire Aralt, egyszer-egyszer OMV-t es Mobilt.
A Renault-imhoz Elf-et hasznalok, de az mas tortenet, a Renault-kban kb 5 helyen figyelmeztet matrica, hogy Elf Elf Elf :-)
És ha van már kipróbált bolt ahonnan érdemes venni , azt is köszönném.
Hát ez bizony igy van. Ennek kizarolag a kornyezetvedelem az oka, igy akár orulhetunk is neki.
Sajnalni max annyit lehet, hogy ezek egyszeru, tehat megbizhato, olcson eloallithato es szervizelheto motorok voltak, es a nagy tomegek autozasat ezek jelentették.
Ok, vinném az olajat a szervízbe, de zavarba ejtően nagy a választék, árban és fajtában egyaránt. Mit ajánlotok, melyik típus lenne a legjobb? (VW 504.00 követelménynek megfelelő.)És ha van már kipróbált bolt ahonnan érdemes venni , azt is köszönném.
Elf, Castrol, Mobil-1, Shell, Aral, Fuchs ami rögtön beugrik, 4l kb 10 ezertől 14 ezerig.
Én venném a legolcsóbbat (papíron az is megfelelő) de az autónak is legyen jó, ne csak nekem.
Már sokat hallottam én is az Octaviákon lévő tankolási pöcökröl. Nekem OII-m van, de sehol nem találom ezt a pöcköt, pedig sokszor jól jönn. Tudnál segíteni - vagy akár valaki más - hogy az OII-n hól van ez az ominózus túltankolós pöcök. Esetlek egy fotó is jól jönne.
Octavia I., 1,9TDi/110LE, 205/55R16 jelenleg Dunlop gumikkal, sík terepen országúton, 2 felnőtt+2 gyerkőc, 5. sebességben, motorfordulatszám 2000/perc, 2,4-re fújt gumikkal 4,0 - 4,2l/100km, tempomattal. Ez óra szerint 90-95km/h sebességet jelent.
"90-es tempóval bármilyen 1.9 TDI 3 liter körül fogyaszt."
frászt... amikor tényleg nagyon durván kímélőt mentem, csak országút és pálya 90-100 között, semmi előzés, óvatos gyorsítás, sok motofék stb. akkor is 4.5 körül volt.
ez olyan mint régen az átkosban minden zsiga szóban 6ot evett, oszt igazából midegyik 10et.
3-3.5 lityit a smartunk fogyaszt, tavasszal és ősszel, se hideg, se klíma, 90 országút és 100 pálya. Ezt még a polo 3L sem tudta soha.
Részemről befejezem a benzin-dízel vitát, mert igazából semmi értelme. Viszont azt sem kellene elfelejteni, hogy jelenleg a benzinmotoroknál is a downsizing a divat, hamarosan 1.2 TSI sőt akár 1.0 literes turbós motor lesz a Golf-ban/Octaviában is (Yeti-ben már van 1.2 TSI, és amúgy SZVSZ nagyon jó kis motor)
1.4 TSI-ből jelenleg is van turbó + kompresszoros verzió 160LE-vel, ezeknél a benzinmotoroknál ugyanúgy ott van a turbófeltöltő, mint a dízelben, ill. kérdés, ezek is mennyire lesznek tartósak hosszú távon. A sima, egyszerű szívóbenzinesek ideje llejárt..
Egyáltalán nem fantazmagória egy Fabia-val! (45 literes tank hivatalosan, de +15 liter a tágulási tartály) 1400+ KM-t menni, csak van 1-2 trükk. Pietsprocknak ott van az összes tankolása a spritmonitoron 2000 júliusa óta:
Alap, hogy nem első kattanásig van tankolva az autó, hanem utána még a kis pöcök benyomásával belemegy még 12-13 liter, tehát 55 liter a Fabiába. Octaviába 65 liter fölött is lehet tankolni, azonban kizárólag dízelnél ajánlatos, a benzin jobban tágul, és kényesebb is a benzines a túltankolásra. Én így járok 150.000 KM óta, és semmi gond. Saját rekord 1250 KM 1 tankkal, ez Bp-Nassfeld (olasz határ) és vissza, ráadásul ez véletlenül esett be. Volt benne 150KM pálya is 140-150-el, a többi nyugis országút. Bp-en simán megyek 900 KM-t csak városi forgalomban.
Németországban teljesen más viszonyok vannak, sokkal nagyobbak a távolságok. Sokan napi 200 KM-t ingáznak a munkahelyre az Autobanhn-on, és ezek közül az emberek közül kerülnek ki ezek a fogyasztási bajnokok. Stabil 90-es tempóval bármilyen 1.9 TDI 3 liter körül fogyaszt. Alap hogy szinte soha nem fékeznek, csak gázelvétel, (pályán) ill. a klíma sem megy szinte soha. A gumi pedig 3.5 bar körül.
Minden "rendes" szerviz után meghosszabitják (a következő szervizig) a mob. garanciát, de a "hozott anyagos" szerviz után nem lesz érvényes a mob. garancia.
Nekem SuperbII-esem (1,5 tonna üres tömeg) 170 lovas CR TDI motorral van 225/40 R 18-as gumikkal...
Sík úton GPS szerinti 90 km/h-nál 4,2 liter a mért fogyasztása..
Ez a motor egy Fabia-ban biztos nem fogyaszt többet 3,2-3,5 liternél, pláne egy keskeny gumival... Már a 205-össel is - igaz valamivel nagyobb tempónál - kb. 10 % a fogyasztáscsökkenés...
Az már más kérdés, hogy nem életszerű a 90-100-as autópálya, de valós lehet a történet....
Azért írtam, hogy a napi valóság az nem ez. Én is tudok simán 3,5l/100km fogyasztást produkálni a 110LE-s TDi-mel, de akkor egyedül vagyok benne, nem megyek 60-65-nél többet, nem gyorsítok, hagyom a kocsit a lehető leghosszabb ideig motorfékezni, túfújom a gumikat, stb,stb. Csak a napi élet nem ez. Meg van pakolva a kocsi rendesen, az előírtnál nálan csak 0,2-del nagyobb a guminyomás, és sajnos a mindennapi közlekedésben a fennti vezetési stílus egyáltalán nem tartható.
Szóval a "német autópályás" tartós 90-100-zal 1400-1500km-t menni egy gyári méretű tankkal... Én ebben finoman szólva kételkedem.
Azért maradjunk annyiban, hogy a mai korszerű turbódízelek (kevés kivételtől eltekintve pl. BLB-s 2,0 PD-k) a szervizek tisztességes elvégzésével és előírásszerű használattal (turbóhűtés, melegítés stb...)
"1400-1500 KM-eket megy el egy tankkal, nyilván nem normális teljesen, mert ezt német autópályán stabil 90-100-as tempóval."
Kizárt!
Német autópályán ennyivel max a leállósávon mész.:-) Amíg a Polizei le nem takarít onnan:-)
1400-1500km-t menni egy 50literes tankkal nem lehet úgy, ha nem vontat közben senki. :-)
Ez fantazmagória! Már ne haragudj, de gyakorló, és 300ezren túli TDi használó írom ezt le. Nem lehet megcsinálni, Ha ez igaz lenne, akkor nekem legalább 900-1100km-t kéne mennem 50l gázolajjal az Octaviámmal. Elárulom, 960km volt legtöbb, amit a füttyig megtettem teletenkolás után. Az is inkább 75-85km/h tempóval, nem 90-100-zal.
Illetve meg lehet csinálni. Egyszer, és soha többé, max kísérleti körülmények között. Alapodsan túlfújt gumikkal, klíma nélkül, felhúzott ablakokkal, ahol lehet motorfékezve, nem előzve, egyedül ülve a kocsiban. Valós körülmények között ez álom.
nos ezt egy benyással nem csinálod meg, közel se. Ezzel nem igazán lehet vitába szállni.
Hat veled biztosan nem, azt latom :-)
Én mint mondtam, totál tisztelem a benzin buziságot (hisz én magam is egyfajta "rajongó" vagyok), de ez a tényeken nem változtat, szerintem ne keverd a hobbidat bele ilyen szakmai dolgokba
Nekem nem a hobbim. Maradjunk annyiban, hogy lattam komoly cegek komoly flottait. Elég kozelrol :-)
Eppen az ott szerzett tapasztalatok alapjan nem szoktam hasznalt dizel auto vasarlasat ajanlani senkinek. Nekem is volt dizelem, most ket benzinesem van sajat hasznalatra.
a német Pietsprock Fabia1 1.9 PD TDI autóját, jelenleg 673.000 KM-nél jár
Ertem en, hogy van egy par auto, ami gond nelkul elmegy felmillio kilometert, az egyik flottankban (Samaritanus mento) van egy G-s rendszamu kombi Passat TDI (még a régi, adagolós), amiben szinten csak kopo alkatreszeket csereltek, pedig az is tul van a felmillion, mentoauto uzemmodban (kulfoldrol hordtak vele haza VIP betegeket, azota betegtaxi Budapesten).
De ezek a tv-ben mutogatott autok ugyanugy csak egy-egy adatot jelentenek a statisztikaban, mint azok a korszeru turbodizelek, amik ongyilkossagot kovetnek el akár 100 ezer kilometer alatti futassal. A turbo serulese utan az auto kenoanyag-rendszerebol szivjak fel es egetik el az olajat, szinte leallithatatlan, ongerjeszto folyamatkent, majd az immar egyre magasabb fordulaton forgo, de kenes nelkuli motor besul -- mar generalozni sincs mit, johet a komplett motorcsere. Es kerdezz meg akarmilyen szerelot, latott mar ilyet, nem egyet, nem kettot.
Nem koptatja semmi hálisten. Ahogy írtad a szilent fáradt el. Skoda márkaszervíz szerint 10ezer km felett már nem cserélik gariban. Ha meg akarom csináltatni 25 ezer.
hey Stevie, mi ez a népoltás, hogy bonyolult és érzékeny alkatrész az intercooler?? :-D he-he, se szórakoztass már. Viszont amiről Gianniz kolléga ír, hogy:
"..a német Pietsprock Fabia1 1.9 PD TDI autóját, jelenleg 673.000 KM-nél jár, 3.5 literes fogyasztással. (spritmonitor.de-n dokumentált).."
nos ezt egy benyással nem csinálod meg, közel se. Ezzel nem igazán lehet vitába szállni. Én mint mondtam, totál tisztelem a benzin buziságot (hisz én magam is egyfajta "rajongó" vagyok), de ez a tényeken nem változtat, szerintem ne keverd a hobbidat bele ilyen szakmai dolgokba, hogy pl. egy karbi a 'jobb' vagy egy adagoló... mert egyértelmű a válasz.