Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

schimi070 Creative Commons License 2009.09.25 0 0 11355
Szia!
És ha van már kipróbált bolt ahonnan érdemes venni , azt is köszönném.

Még ajánlanám figyelmedbe a http://www.formula3000.hu/shop/index.php , megbízható, többször rendeltem tőlük .
Előzmény: kakszilali (11350)
kakszilali Creative Commons License 2009.09.25 0 0 11354
Ja, még egy utosó kérdés, elég a 4 liter olaj vagy inkább legyen 5?
Előzmény: kakszilali (11353)
kakszilali Creative Commons License 2009.09.25 0 0 11353

Köszi a gyors választ!

Előzmény: stevie w (11352)
stevie w Creative Commons License 2009.09.25 0 0 11352

Mit ajánlotok, melyik típus lenne a legjobb? (VW 504.00 követelménynek megfelelő.)

 

 

Nincs legjobb olaj, mint ahogy "legjobb" auto, "legjobb" film es "legjobb" nő sincs :-) Hagyatkozz valamelyik ismert markara, es nem fogsz mellenyulni.

 

A Skodaimhoz hasznaltam mindenfelet, tobbnyire Aralt, egyszer-egyszer OMV-t es Mobilt.

 

A Renault-imhoz Elf-et hasznalok, de az mas tortenet, a Renault-kban kb 5 helyen figyelmeztet matrica, hogy Elf Elf Elf :-)

 

 

És ha van már kipróbált bolt ahonnan érdemes venni , azt is köszönném.

 

 

www.autoteka2000.hu

www.olajshop.hu

 

Mind a kettot hasznalom, evek ota, teljes elegedettseggel.

Előzmény: kakszilali (11350)
stevie w Creative Commons License 2009.09.25 0 0 11351
A sima, egyszerű szívóbenzinesek ideje llejárt..

 

 

Hát ez bizony igy van. Ennek kizarolag a kornyezetvedelem az oka, igy akár orulhetunk is neki.

 

Sajnalni max annyit lehet, hogy ezek egyszeru, tehat megbizhato, olcson eloallithato es szervizelheto motorok voltak, es a nagy tomegek autozasat ezek jelentették.

Előzmény: Gianniz (11340)
kakszilali Creative Commons License 2009.09.25 0 0 11350

Ok, vinném az olajat a szervízbe, de zavarba ejtően nagy a választék, árban és fajtában egyaránt. Mit ajánlotok, melyik típus lenne a legjobb? (VW 504.00 követelménynek megfelelő.)És ha van már kipróbált bolt ahonnan érdemes venni , azt is köszönném.

Elf, Castrol, Mobil-1, Shell, Aral, Fuchs ami rögtön beugrik, 4l kb 10 ezertől 14 ezerig.

Én venném a legolcsóbbat (papíron az is megfelelő) de az autónak is legyen jó, ne csak nekem.

Szóval?

Törölt nick Creative Commons License 2009.09.25 0 0 11349
Sziasztok!

Nekem speciel nincs az OI-en "túltankolási pöcök". :)
Előzmény: Blackslac (11346)
joemaster Creative Commons License 2009.09.25 0 0 11348
Dehogynem!

Csak csúnyán néznek majd a kúton, mikor elönti a benzin a betont az autó alatt és nekik kell feltakarítani...

:-)))
Előzmény: greenie28 (11347)
greenie28 Creative Commons License 2009.09.25 0 0 11347
Akkor az OII-t nem is lehet "túltankolni"?
Előzmény: Blackslac (11346)
Blackslac Creative Commons License 2009.09.25 0 0 11346

Az OII pöcöknélküli, az OI nem.

Előzmény: greenie28 (11345)
greenie28 Creative Commons License 2009.09.25 0 0 11345

Kedves Gianniz!

 

Már sokat hallottam én is az Octaviákon lévő tankolási pöcökröl. Nekem OII-m van, de sehol nem találom ezt a pöcköt, pedig sokszor jól jönn. Tudnál segíteni - vagy akár valaki más - hogy az OII-n hól van ez az ominózus túltankolós pöcök. Esetlek egy fotó is jól jönne.

 

Előre is köszi!

 

Zsolti

Törölt nick Creative Commons License 2009.09.25 0 0 11344

Megerősítem!

Octavia I., 1,9TDi/110LE, 205/55R16 jelenleg Dunlop gumikkal, sík terepen országúton, 2 felnőtt+2 gyerkőc, 5. sebességben, motorfordulatszám 2000/perc, 2,4-re fújt gumikkal 4,0 - 4,2l/100km, tempomattal. Ez óra szerint 90-95km/h sebességet jelent.

Előzmény: Pitylogós (11341)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.24 0 0 11343

"kérdés, ezek is mennyire lesznek tartósak hosszú távon."

 

Miért ne tudna tartós lenni??

 

Méretezés, illetve megfelelő anyaghasználat....

Előzmény: Gianniz (11340)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.24 0 0 11342

Az új CR-ek pedig -0,5-1 literrel esznek kevesebbet, mint a PD-k...

 

(Nekem az SuperbI-ben az 1,9 PD standard 90-nél ~4,8 at evett sík úton....)

Előzmény: Pitylogós (11341)
Pitylogós Creative Commons License 2009.09.24 0 0 11341

"90-es tempóval bármilyen 1.9 TDI 3 liter körül fogyaszt."

 

frászt... amikor tényleg nagyon durván kímélőt mentem, csak országút és pálya 90-100 között, semmi előzés, óvatos gyorsítás, sok motofék stb. akkor is 4.5 körül volt.

 

ez olyan mint régen az átkosban minden zsiga szóban 6ot evett, oszt igazából midegyik 10et.

 

3-3.5 lityit a smartunk fogyaszt, tavasszal és ősszel, se hideg, se klíma, 90 országút és 100 pálya. Ezt még a polo 3L sem tudta soha.

 

 

Előzmény: Gianniz (11338)
Gianniz Creative Commons License 2009.09.24 0 0 11340
Részemről befejezem a benzin-dízel vitát, mert igazából semmi értelme. Viszont azt sem kellene elfelejteni, hogy jelenleg a benzinmotoroknál is a downsizing a divat, hamarosan 1.2 TSI sőt akár 1.0 literes turbós motor lesz a Golf-ban/Octaviában is (Yeti-ben már van 1.2 TSI, és amúgy SZVSZ nagyon jó kis motor)

1.4 TSI-ből jelenleg is van turbó + kompresszoros verzió 160LE-vel, ezeknél a benzinmotoroknál ugyanúgy ott van a turbófeltöltő, mint a dízelben, ill. kérdés, ezek is mennyire lesznek tartósak hosszú távon. A sima, egyszerű szívóbenzinesek ideje llejárt..
Gianniz Creative Commons License 2009.09.24 0 0 11339
Igen, pontosan a 673.000 KM-ből 600 ezer pályán volt, és egyenletes 90-100-al. Ilyen körülmények között messze nem kopik pl. a kupplung sem.
Előzmény: ó-vodás5407070 (11336)
Gianniz Creative Commons License 2009.09.24 0 0 11338
Egyáltalán nem fantazmagória egy Fabia-val! (45 literes tank hivatalosan, de +15 liter a tágulási tartály) 1400+ KM-t menni, csak van 1-2 trükk. Pietsprocknak ott van az összes tankolása a spritmonitoron 2000 júliusa óta:

http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/104416.html

De van Polo-s példa is:

http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/185062.html

Alap, hogy nem első kattanásig van tankolva az autó, hanem utána még a kis pöcök benyomásával belemegy még 12-13 liter, tehát 55 liter a Fabiába. Octaviába 65 liter fölött is lehet tankolni, azonban kizárólag dízelnél ajánlatos, a benzin jobban tágul, és kényesebb is a benzines a túltankolásra.
Én így járok 150.000 KM óta, és semmi gond. Saját rekord 1250 KM 1 tankkal, ez Bp-Nassfeld (olasz határ) és vissza, ráadásul ez véletlenül esett be. Volt benne 150KM pálya is 140-150-el, a többi nyugis országút. Bp-en simán megyek 900 KM-t csak városi forgalomban.

Németországban teljesen más viszonyok vannak, sokkal nagyobbak a távolságok. Sokan napi 200 KM-t ingáznak a munkahelyre az Autobanhn-on, és ezek közül az emberek közül kerülnek ki ezek a fogyasztási bajnokok. Stabil 90-es tempóval bármilyen 1.9 TDI 3 liter körül fogyaszt. Alap hogy szinte soha nem fékeznek, csak gázelvétel, (pályán) ill. a klíma sem megy szinte soha. A gumi pedig 3.5 bar körül.
Előzmény: Törölt nick (11334)
Cater428 Creative Commons License 2009.09.24 0 0 11337

Szia!

 

Bocsánat rosszul irtam.

 

Minden "rendes" szerviz után meghosszabitják (a következő szervizig) a mob. garanciát, de a "hozott anyagos" szerviz után nem lesz érvényes a mob. garancia.

Előzmény: Törölt nick (11309)
ó-vodás5407070 Creative Commons License 2009.09.24 0 0 11336

az biztos nem normálisan használja az autóját akinek 673000kmnél eredeti kuplung van benne

 

kizárt dolog

 

max ha egész nap autópályán megy 70nel,akkor tudom elképzelni ezeket az adatokat

 

nekem a 21 éves autómban(135GLi) eredeti a motor, váltó és még a kuplung is

 

igaz csak 150000km van benne,de nem valószínű,hogy elmenne 300000ig normális használat mellett Bp és környékén

Törölt nick Creative Commons License 2009.09.24 0 0 11335

Nekem SuperbII-esem (1,5 tonna üres tömeg) 170 lovas CR TDI motorral van 225/40 R 18-as gumikkal...

Sík úton GPS szerinti 90 km/h-nál 4,2 liter a mért fogyasztása..

Ez a motor egy Fabia-ban biztos nem fogyaszt többet 3,2-3,5 liternél, pláne egy keskeny gumival... Már a 205-össel is - igaz valamivel nagyobb tempónál - kb. 10 % a fogyasztáscsökkenés...

 

Az már más kérdés, hogy nem életszerű a 90-100-as autópálya, de valós lehet a történet....

Előzmény: Törölt nick (11334)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.24 0 0 11334

Persze!

Azért írtam, hogy a napi valóság az nem ez. Én is tudok simán 3,5l/100km fogyasztást produkálni a 110LE-s TDi-mel, de akkor egyedül vagyok benne, nem megyek 60-65-nél többet, nem gyorsítok, hagyom a kocsit a lehető leghosszabb ideig motorfékezni, túfújom a gumikat, stb,stb. Csak a napi élet nem ez. Meg van pakolva a kocsi rendesen, az előírtnál nálan csak 0,2-del nagyobb a guminyomás, és sajnos a mindennapi közlekedésben a fennti vezetési stílus egyáltalán nem tartható.

 

Szóval a "német autópályás" tartós 90-100-zal 1400-1500km-t menni egy gyári méretű tankkal... Én ebben finoman szólva kételkedem.

Előzmény: ó-vodás5407070 (11333)
ó-vodás5407070 Creative Commons License 2009.09.24 0 0 11333

most rendezett a skodaklub fogyi versenyeket, kettőt is

 

Király féle RS Octi 3,3 litert

 

Favorit motoros 120as 4,1litert

 

minden lehetséges,csak nem így közlekedik vele mindennap valószínű

Törölt nick Creative Commons License 2009.09.24 0 0 11332
Természetesen VAG motorokról beszélek, mert a többihez lövésem sincs....
Előzmény: Törölt nick (11331)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.24 0 0 11331

Stevie!

 

Azért maradjunk annyiban, hogy a mai korszerű turbódízelek (kevés kivételtől eltekintve pl. BLB-s 2,0 PD-k) a szervizek tisztességes elvégzésével és előírásszerű használattal (turbóhűtés, melegítés stb...)

4-500000 km-t vígan elmennek nagyjavítás nélkül.... (inkább többet)

Csak max. nem használják addig  a kocsikat, vagy összezúzzák, vagy kimarad egykét szerviz stb. stb...

 

Modellezésnél (természetesen nem hasonlítható az utcai használathoz) 500000 km "meg sem kottyan" a motoroknak...

 

Pietsprock (én is ismerem) esete nem egyedi és nem véletlen, max. nyilvánosságot kért és kapott....

 

 

Előzmény: stevie w (11329)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.24 0 0 11330

"1400-1500 KM-eket megy el egy tankkal, nyilván nem normális teljesen, mert ezt német autópályán stabil 90-100-as tempóval."

 

Kizárt!

Német autópályán ennyivel max a leállósávon mész.:-) Amíg a Polizei le nem takarít onnan:-)

1400-1500km-t menni egy 50literes tankkal nem lehet úgy, ha nem vontat közben senki. :-)

Ez fantazmagória! Már ne haragudj, de gyakorló, és 300ezren túli TDi használó írom ezt le. Nem lehet megcsinálni, Ha ez igaz lenne, akkor nekem legalább 900-1100km-t kéne mennem 50l gázolajjal az Octaviámmal. Elárulom, 960km volt legtöbb, amit a füttyig megtettem teletenkolás után. Az is inkább 75-85km/h tempóval, nem 90-100-zal.

 

Illetve meg lehet csinálni. Egyszer, és soha többé, max kísérleti körülmények között. Alapodsan túlfújt gumikkal, klíma nélkül, felhúzott ablakokkal, ahol lehet motorfékezve, nem előzve, egyedül ülve a kocsiban. Valós körülmények között ez álom.


Előzmény: Gianniz (11325)
stevie w Creative Commons License 2009.09.24 0 0 11329

nos ezt egy benyással nem csinálod meg, közel se. Ezzel nem igazán lehet vitába szállni.

 

 

Hat veled biztosan nem, azt latom :-)

 

 

Én mint mondtam, totál tisztelem a benzin buziságot (hisz én magam is egyfajta "rajongó" vagyok), de ez a tényeken nem változtat, szerintem ne keverd a hobbidat bele ilyen szakmai dolgokba

 

 

Nekem nem a hobbim. Maradjunk annyiban, hogy lattam komoly cegek komoly flottait. Elég kozelrol :-)

 

Eppen az ott szerzett tapasztalatok alapjan nem szoktam hasznalt dizel auto vasarlasat ajanlani senkinek. Nekem is volt dizelem, most ket benzinesem van sajat hasznalatra. 

 

 

a német Pietsprock Fabia1 1.9 PD TDI autóját, jelenleg 673.000 KM-nél jár

 

 

Ertem en, hogy van egy par auto, ami gond nelkul elmegy felmillio kilometert, az egyik flottankban (Samaritanus mento) van egy G-s rendszamu kombi Passat TDI (még a régi, adagolós), amiben szinten csak kopo alkatreszeket csereltek, pedig az is tul van a felmillion, mentoauto uzemmodban (kulfoldrol hordtak vele haza VIP betegeket, azota betegtaxi Budapesten).

 

De ezek a tv-ben mutogatott autok ugyanugy csak egy-egy adatot jelentenek a statisztikaban, mint azok a korszeru turbodizelek, amik ongyilkossagot kovetnek el akár 100 ezer kilometer alatti futassal. A turbo serulese utan az auto kenoanyag-rendszerebol szivjak fel es egetik el az olajat, szinte leallithatatlan, ongerjeszto folyamatkent, majd az immar egyre magasabb fordulaton forgo, de kenes nelkuli motor besul -- mar generalozni sincs mit, johet a komplett motorcsere. Es kerdezz meg akarmilyen szerelot, latott mar ilyet, nem egyet, nem kettot.

 

Előzmény: Janfoux (11326)
stevie w Creative Commons License 2009.09.24 0 0 11328

hey Stevie, mi ez a népoltás, hogy bonyolult és érzékeny alkatrész az intercooler?? :-D

 

 

Legalabb ideznel pontosan...

 

Az intercoolerre azt irtam, hogy erzekeny es meregdraga.

 

Volt lehetosegunk mar cserelni, nagy szeretettel.  

Előzmény: Janfoux (11326)
kifmokuf Creative Commons License 2009.09.24 0 0 11327
Nem koptatja semmi hálisten. Ahogy írtad a szilent fáradt el. Skoda márkaszervíz szerint 10ezer km felett már nem cserélik gariban. Ha meg akarom csináltatni 25 ezer.
Janfoux Creative Commons License 2009.09.24 0 0 11326
hey Stevie, mi ez a népoltás, hogy bonyolult és érzékeny alkatrész az intercooler?? :-D he-he, se szórakoztass már. Viszont amiről Gianniz kolléga ír, hogy:

"..a német Pietsprock Fabia1 1.9 PD TDI autóját, jelenleg 673.000 KM-nél jár, 3.5 literes fogyasztással. (spritmonitor.de-n dokumentált).."

nos ezt egy benyással nem csinálod meg, közel se. Ezzel nem igazán lehet vitába szállni. Én mint mondtam, totál tisztelem a benzin buziságot (hisz én magam is egyfajta "rajongó" vagyok), de ez a tényeken nem változtat, szerintem ne keverd a hobbidat bele ilyen szakmai dolgokba, hogy pl. egy karbi a 'jobb' vagy egy adagoló... mert egyértelmű a válasz.
Előzmény: stevie w (11319)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!