Üdv gmarc!
Ha van egy kis időd, akkor olvasgass minket, és gyűjtsd az ötleteket, és senki nem haragszik meg, ha kérdezel. Ha meg lesz IDŐD, akkor hajrá!
Légy üdvözölve közöttünk!
P.S.: Hogy vígasztaljon: nekem is csak a mellékvonalam végállomása és közbenső állomása van kész, kb. 70%-ban...
Te Matiz!
Az jutott "eszembe", hogy ezt a száloptikás bigyót azért lehetne kamatoztatni a H0-ban is: alakjelzőknél, éjszakai üzemben. Ugyanis a szemaforok éjjel fénnyel jeleztek a masinisztának...
Kedvenc unokatesóm a két fiával most épít egy, a tervek szerint csodaszép H0 asztalt. Én még tavaly bontottam le saját céljaimra egy padláson porosodó TT asztalt, ahol - minő szentségtörés! - SIBA gyártású H0 fényjelzők voltak. Az akkori katalógusokat néztem, mert azt hittem, hogy a száloptikás megoldás csak mifelénk dívik. De nem! Az ötlet szerintem tök jó, mert tényleg nem kell a jelzőn magán forrasztgatni, és ki lehet használni a 16V-is izzók nagyobb fényerejét, és cserélni is könnyebb, persze, ha be lehet mászni az asztal alá.
Én meg amilyen tájékozatlan vagyok, még nem láttam ilyet....H0-ban azért el szokott férni a miniatűr LED, de talán TT vagy kissebb méretben okozhat problémát...
Időközben utána néztem a mikroszkopikus méretaránynak: A "Z" 1:220! Én tudtam rosszul.
Ha megengeditek eltekintenék a "Szánom-bánom kánon" eléneklésétől...
Nekem már nem is maradt megválaszolnadó - kis időre elhagytam a gépet.
Igen, jó az N meg a Z vágány a TTm és TTe mérethez. legfeljebb a talpfákkal érdemes variálni (túl sűrűn vannak). Éppen úgy vannak szabványosítva a méretarányok, hogy az "eggyel kisebb" az Xm, a "kettővel kisebb" az Xe-nek felel meg. de az igazán élethű megoldásnál a sínszál vastagsága, a taplpfák mérete és sűrűsége azért nem jó...
Sziasztok!A következő kérdésre valószínű,hogy JSB tud választ.A Piko gyárt 95085 számmal MÁV cementszállító kocsit.Kapható is a Modell& Hobby-nál.Éjfél körül előfordulok a repülőtér környékén,ahol a főúttal párhuzamos vágányokon szoktak állni az eredeti kocsik és éjjel lévén van időm megfigyelni őket,a világítás is elegendő.Az eredeti kocsikon én nem láttam még olyat,amely két fékezőállással rendelkezik,mint a modellen.Egyáltalán van olyan,amelynek mindkét végén van fékezőállás?
Jó, de az a helyzet, hogy én még hibátlan könyvet nem láttam. Mindenki megköpköd mindent, amit nem ô maga csinált. Ez egy tipikus magyar tulajdonság.
> Lányi Ernő tanácsára nem vettem meg.
Sok szép régi fénykép van benne. A leírás, ha jól emlékszem, valami régi szöveg átvétele. Én Budapesten vettem a Nosztalgia boltban anno 2000 Ft-ért.
> Annyi ATS-ért legalább a saját mozdony aikat tudhatnák
Na nem kell ilyen keményen! Ha Bécsben jársz, érdemes elmenni a Slezak-ék könyvesboltjába: Wiedner Hauptstrasse 42. Ott gyakran árulnak féláron "hibás" könyveket. Már vettem egy párat, de hibát nem találtam bennük - mármint tartalmi hibákat leszámítva.
szóval bocs hogy az előbb olyan rövidre fogtam :) De nem árt azt hangsúlyozni, hogy olvass vissza a régi hozzászólásokba. Magadnak is sok időt takaríthatsz meg, mert sok kérdést már feltettek előtted, érdemes visszanézni! Sok, sok, de sok a "töltelék" is, amit átugorhatsz.
Egyébként H0 modelleim vannak, de amint visszaolvasol kicsit már tudni fogod :) A kecskeméti kiállítás képei között van egy modell, "a gazdi tenyerén" azt hiszem ez a leírás hozzá...az aztán a kicsi gép! Milyen méretarányú lehet, nem is N, talán Z?
remélem inkább a nagyobbakat szereted....
ismerősöm N-ben (nembiztos de a TT-nél kissebb)probálkozik ...... hát múlkor a mozdonyt babrálta.... akkora volt mind a hüvelykujjam, lementem hídba hogyafenébe látja.......