Téli kerék vásárlás előtt állok. A Skodánál láttam komplett kerekeket:
Kuldd el nekem az árát, és én kerekenkent egy ezressel olcsobban leszallitom neked :-)
Mind a ketten jol jarunk, te ugye 4 x 1000 = 4000 forinttal beljebb leszel, en meg annyit keresek egy szetten, amennyit kulonben sosem tudnék :-)))
Komolyra forditva a szot: keress meg maganban, ha erdekel a markaszervizesnel jobb ajanlat.
Ja, es persze nyugodtan vehetsz 15-os felnit. De az is alternativa, hogy nem veszel kulon felnit, hanem 16-os teligumikat veszel az alufelnidre: nagy hatranya nincs, de par ezressel beljebb lehetsz, es legalabb szep marad az auto :-)
A C-terv az, hogy hasznalt/bontott felnit veszel, ezekbol annyi van, mint a pelyva, es szinte fix aron, 20 ezerert adnak egy normal allapotu szettet.
Gyerekek mennyi egy Octavia tour kombi első szervíze (15000-es) sacc/kb. hogy legyen mihez viszonyítanom és hol érdemes Bp.-Vác vonalában csináltatni? Köszi Egy típustárs..
De, ez hülyeség, és ezt le kell írni. legalábbis Octavia I esetében. Nekem gyárilag 16"-osak a kerekeim, és ezeken 205/55R16 nyári papucsok vannak. A téliek viszont a megszokott 15"-os acélfelnin mosolyognak, és normál méretűek.
Ha nincs meg a kód, akkor be kell ballagni egy márkaszervizbe az alvázszámmal meg a rádión lévő azonosítóval, és meg tudják mondani. Ill. talán ZAG olvtárs tud segíteni benne.
Ha addig senki más nem válaszol, akkor pontos procedúrát majd megnézem a kezelésiben otthon.
Segítséget kérek, légyszíves! Skoda Octi 2003 1,4 - Lemerült az aksi AC gondok miatt - A rádiómat kellene újra kódolni. Miképpen történik mindez? A rádió kijelzője: SAFE. Kód van. Köszönöm: gazda
Nem tudod, a gyári szenzort szét lehet valahogy szedni? Vettem 4 db használt szenzort, de le kéne fényezni az autó színre, kivétel, ha a rossz szenzor fényezett részét át lehetne tenni a cseredarabra.
Próbáltam szétszedni egy rosszat, de nem adja magát.
Korábban volt szó egy Valeo tolatóradarról, kérdésem, hogy a Stream rádióval össze lehet-e hozni, hogy a kijelzőjén legyen látható a megközelítés?
Az utólagos tolatóradarokat ésszerű keretek között nem lehet a rádióra kötni! Talán, értelmetlen is. Régebben volt itt szó arról, hogy az utólagos radar rossz, rosszabb mint a gyári. Ezt én azért cáfolnám. Rengeteg tolatóradart beszereltünk már, és igaz hogy vannak olcsó gagyi radarok, amik minősége tényleg gyenge, de azért a többsége fel veszi a versenyt a gyárival. Igaz ebben az esetben nem lesz kijelzés a rádión, ami szerintem talán nem annyira fontos mint szép, habár ez nézőpont kérdése is, mert láttam már azért szebb és ötletesebb, jobban elhelyezett kijelzést is, márcsak azért is mert talán tolatáskor kevésbé nézzük a rádiót.. Kijelzés terén egyébként vannak ügyes utólagos tolatóradar megoldások. Az első hátsó parkoló asszisztenssel már egy kicsit más a helyzet, ugyanis ott igaz, hogy az utólagos beépítéssel nem lehet olyan finoman összehangolni a működésüket, mint a gyárinak. Viszont mióta feltalálták’ a sebességjelet, azóta már ez sem annyira megoldhatatlan probléma. A harmadik ami még az utólagos tolatóradar mellet szól véleményem szerint, az az, hogy míg egy gyári tolatóradar 100-120eFt az első hátsó parkasszisztens közel 200eFt, addig egy utólagos jobb tolatóradar színre fényezve már 35-45eFt ért beszereltethető
Az alkatrészes csóka azt mondta, mivel gyárilag 16" aluk vannak rajta, nem vehetek rá 15öst, mert nem fog elférni a féktárcsa, illetve teleragad hóval a kissebb átmérő miatt.
Köszi :-))) A belseje nekem nagyon bejön, majdnem jobban, mint az elődnek!!!! Tetszik a középkonzol nagyon és az új műszeregység is... A mocija azért érdekelt, mert ha spec mondjuk egy évvel korábban kijönnek vele, tutti, h most nem 1,6-om van, hanem az 1,4 tsi... valszeg árban se sokkal lenne több. ÚGYHOGY MOST VALSZEG PÁR ÉVIG MÉG MARAD A JÓ ÖREG 8 SZELEPES :-))))
(Párom offos verdájában, amivel a héten én csattogok nagyfaluban szintén 1,4 turbo moci van, és meggyőzően mozgatja nagyon városban, bár kissé falánk, kétségtelen....)
Az 1,4 TSI nem új motor, évek óta kapható a VW csoport más autóiban, de a Skoda csak most kapta meg. A tartóssági kérdésre térjünk vissza majd mondjuk 2018 szeptemberében. :-)
Köszi a rádiós tippet, a bekapcsoláskor nincs is gond, csak akkor van ez a jelenség, ha _némítom_ a rádiót a kormányon lévő bal oldali tekerőgombbal, majd ugyanazzal a gombbal kikapcsolom a némítást.
Hi dx22 pont most kérdeztem egy márkaszerviztől mail-ben és azt mondták, hogy sajna nem lehet összehozni már utólag, talán valami can-bus kivezetés hiánya miatt
De akkor is eltornem az osszes skoda tervezo mernok kezet ott ahol van!!! :)
Ez nekem is eszembe jutott, (némi túlzással) amikor "hátra", a kalaptartó mellett lévő műanyagokba építettem be a 16*23 Alpine nagyoválomat. Több bosszantó dolog is volt:
- ott kb. egy 10-es, vagy 13- as hely van "kialakítva" (de minek?), amikor pici odafigyeléssel úgy is meg lehetett volna csinálni, hogy elférjen a 16*23-as normális (ma már majdnerm szabvány) méret, hiszen én is beraktam, és nem lóg ki....:)
- Az a két műanyag úgy lett megtervezve, hogy "benszülött", azaz a kiszereléshez teljesen ki kell szerelni a hátsó biztonsági övet is...:( (mondjuk most már nem több 3-4 percnél az egész művelet, mert csináltam párszor.
- ja, a "bevezetékezésről" ne is beszéljünk, azt is én csináltam.....
Azé' az érdekelne, hogy vajon mi motiválta a tervező mérnök urakat, amikor megalkották azt a műanyag darabot.....(oké, legyen ez a legnagyobb gondom!)
Szoval. Igen, mondtatok hogy nezzem meg. De sotet volt, nem tudtam. Biztam benne, hogy itt mindenki mindent midenhova be tudott mar szerelni, hat ez is megoldhato. Adammal mar beszeltem, valamit kitalalunk. De akkor is eltornem az osszes skoda tervezo mernok kezet ott ahol van!!! :)
Azt meg nem is ertem, hogy nincs olyan kiemelo gyuru, ami egyben rendesen lefedi a gyari hangszororacs kretensege miatt keletkezett idiota idomhelyeket....
Köszi a beszámolót, én már próbáltam az 1.4-es turbóval és nekem bejött. (Sőt, halkan súgom meg még a Superben is, és abban is elég volt nekem a 125 le.)Így maradok még jó darabig az öreg 1.6-ban , csak az nyugtat meg (és egyben ez az egyetlen bajom is),hogy ez egy ősrégi motor minden kiforrott benne, valszeg sokáig tart, míg az új kis turbósokról senki nem tudja meddig és hogyan bírják az idő vasfogának harapását. Eztt még sztem a VW-nél sem tudja senki tutira.
Írtad, hogy a rádió halkabban szólal meg kikapcsolás után, mint előzőleg volt. Na most megnéztem és az én rádiómban ezt be lehet állítani. Mármint, hogy bekapcsolásnál milyen hangerővel szólaljon meg. Igaz nekem a régebbi Stream van, de hátha nálad is így van , Vagyis: az audiobeállítások harmadik síkjában nálam van egy olyan, hogy ON VOL. Itt tudod beállítani, hogy mekkora hangerővel szólaljon meg bekapcsoláskor. Remélem nálad is van ilyen mert ugyebár a Bolero kicsit újabb és fejletteb mint a Stream.
Akkor jöjjön néhány (erősen magánvélemény-ízű) gondolat az 1,4 TSI-ről, hátha segítek valakinek a döntésben vásárlás előtt. :-)
9 éves francia kisautóból átülve hatalmas minőségi és térugrás. Ennyi pénzért ilyen felszereltséggel ekkora családi autót más nem ad. Minden teszt dicsérte, a tesztvezetés is meggyőző volt, bár féltem, hogy kevés az 1,4-es. Az ülések jól el vannak találva, a magam 190 centijével sem rövid az ülőlap, és nem is túl kagylós az ülés (bár a családban van egy bőrös Octavia, annak jóval kagylósabb a fotelje, abban zavaró, hogy kiszálláskor a combot alulról vágja az ülés oldala). Hátulra beülve halomban áll a hely.
Nos, bátran kijelenthetem, hogy nem kevés az 1,4 TSI. Persze nem egy izomautó (hiányzik a kompresszor, ugye – 800 ezret kellett volna pluszban kicsengetni érte), de nekem az egy turbóval szerelve is bőven megfelel arra, amire használom. Hangsúlyozom: nem gyenge a motor, a 200 Nm és a 122 LE csak autópályatempónál érződik kevéskének, ott azért elkelne több tartalék.
1500 és 2000 fordulat között alig van ereje (eleinte meglepett, hogy mennyire nincs), azt mondanám, hogy 3000 körül és kicsit fölötte a legizmosabb. Az 1250 kilós súlyhoz képest meglepően jól mozog, és nem is kell szétpörgetni.
Az alapjárat mintha nem is létezne, fülelni kell, hogy hallani lehessen a motort, pedig a benzineseken nincs is belső motorháztető-burkolat. Nagyobb tempónál sincs szélzaj, csak a gumik hallatszanak be kissé (Bridgestone Turanza ER300). A váltó határozott és puha, bár nekem a francia váltó sem volt szörnyű régen. A hatodikat kapcsolva 140-nél forog 3000 körül, ekkor 7,4 liter a fogyasztás (most van benne 2700 km). Országúti 100-as tempónál hatodikban jóval 6 liter alatt tartható. A városi fogyasztást még nem néztem annyira, egyelőre nincs jó tesztkörnyezet. :-)
Rengeteg okosság és apró gondolat van benne. Az enyém Elegance felszereltség, szerintem érdemes ezt választani, a belseje olyan finoman elegáns (mondom én). Sok minden állítható a Maxi-DOT menüjében, a hifije az igényeimhez és a hallgatott zenéhez (ProgRock, egyéb hangszeres zenék) mérten idilli, nekem bejön az SD-kártyás autórádió és a érintőtapizós felület. :-) A tolatóradart megéri beszorítani valahogy a keretbe, nagy segítség. A lámpája össze nem hasonlítható a régi HB3-as izzókkal, erősen és nagyon széles területen világít, lakott területen kívül tényleg hasznos, hogy bevilágít a kanyarba. Érdekes, hogy rossz úton kicsit rezeg a Xenon kévéje, mint a teherautók lökösbe szerelt lámpája. Biztos a felfüggesztés miatt. A rádió felveszi a forgalmi híreket előre beállított időpontokban, így reggel induláskor tudom, hogy megint bedugult erre vagy arra. Kár, hogy a rádiók csak ismétlik magukat sokszor.
Bosszantó apróság: ha csak a csomagtérajtót nyitom ki a távirányítóval, majd bepakolás után lecsukom, azonnal vissza is zárja, a kulcs pedig szépen bent maradhat, ha nem figyelek. Vagy: némítás után a rádió nem az előzőleg érvényben volt hangerőn szólal meg újból, hanem jóval halkabban. Vagy: néha zörög a kettős napellenző alsó műanyag lapja. És még: a kormányról nem lehet váltani a CD és a memóriakártya között, csak a rádió és a CD/kártya között. Meg ez: a jobb külső tükör nem sötétedik, csak a bal oldali. Más rosszat nem tudok mondani. :-)
Most hirtelen ennyi, ha valaki kíváncsi valamire, beállításokra, konkrét dolgokra, netán tesztvezetésre, kérdezzen bátran. Két felejthető képem van kéznél, sajátok még nem készültek. Jó szín, a kosz nem látszik rajta.
205/55 R16-os gumikkal kaptam meg az 1,4 TSI Octaviámat Crateris felniken. A múltkor ugye ellentételezett a PoHu négy darab R15-ös lemezfelnivel, amire 195/65/ R15-ös téligumikat vettem.
A kereskedőm szerint a gyári Crateris alufelni csavarjai jók lesznek a téli lemezfelnihez is. Ez utóbbihoz 8D0601139D (más források szerint WHT001812) cikkszámú, M14X1,5×27 méretű csavarok valók, nem éppen baráti áron.
Az előző kocsimon a lemezfelni csavarjai rövidebbek voltak, mint az alufelni csavarjai, és nem szeretnék a gumisnál szembesülni az esetleges tévedéssel.
Persze egyszerű lenne kipróbálni élőben, de előtte inkább kérdezek.