Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Boldy4 Creative Commons License 2009.10.05 0 0 11536

Sziasztok!

 

segítséget szeretnék kérni. A történet ott kezdődött, hogy (az O2ben) a hátsó ajtóban nincs hangszóró gyárilag.(Ambiente) Felhívtam Skodáékat akik kapcsolták a szervíz vezetőt ( elkérték az alvázszámot valamint a gyártási évet) a kérédsem az volt, hogy megvan-e hangszóró előkészítés az autóban. 2perc és már jött is válasz, hogy csak hangszórókat kell vennem és a gyári átalakító csatlakozót, mert közvetlenül nem lehet bekötni őket. Ez megtörtént.Leszedtük a kárpitot és sehol egy kábel. :-S Ezek szerint a cd-től kell elhúznom kábelt az ajtóba? szétbontva fél autót?Így kikell venni a cd-t is a helyéről. Összeszerelésnél ez is kér majd kódot?Ha jól tudom elvileg a WAG-on keresztül van felprogramozva így nem kellene neki.

 

köszi előre is!

stevie w Creative Commons License 2009.10.05 0 0 11535

kell-e normál városi használat (max. 65-70 km/h, gyors felkapcsolások, nincs kihúzatva) és araszolós forgalom után visszahűteni a turbót a leállítás előtt? Pro és kontra véleményeket is hallok.

 

Nezzuk, mi is az a "visszahutes".

 

Arrol van szo, hogy a turbo passziv alkatresz: a ket turbinakerek, es kozottuk az un. kozepresz precizios csapagyakon tamaszkodik. A ket turbinakerek pont annyira forog, amennyire megtolja a kipufogogaz. (A turbonyomast a turbinakerek utan installalt szeleppel (wastegate) szabalyozza a motorvezerles.)

 

A turbonak gyorsan kell kovetnie a motor fordulatszamvaltozasat, legalabbis emelkedo fordulatszamnal, hogy minel hamarabb rendelkezesre alljon a plusz levego. Emiatt a turbina tehetetlensege nagyra van tervezve: villamgyorsan felporog.

 

A nagy tehetetlenseg azonban azt is jelenti, hogy sokaig bir porogni.

 

A turbinakerek csapagyazasat egyreszt kenni kell, masreszt szokas huteni is -- mindket feladatot az auto motorjanak sajat keno- illetve hutorendszere latja el.

 

Mi tortenik, ha nagyon porgeted a motort?

 

Sok kipufogogaz keletkezik, aminek raadasul a homerseklete is magas. A turbinak magas fordulatszamon porognek, akar 150.000-200.000-es fordulaton is.

 

Mi tortenik, ha leallitod a motort?

 

Ha leallitod a motort, azonnal megszunik a kenes is, a hutes is. Szegeny csapagyak az utolso fordulaton porognek a nagy tehetetlenseg miatt, mikozben mar nincs kenesuk, nem aramlik az olaj. Ennek a kovetkezmenye, hogy a csapagyhazban ragadt olaj nem tud eltavozni, es az extrem terheles alatt elkokszosodik, "ráég" a csapágy különböző alkatrészeire.

 

Mivel a turbo eseteben egy oriasi fordulaton forgo szerkezetrol van szo, elkepzelheto, mennyire tesz jot mondjuk a ket turbinat osszekoto tengely kiegyensulyozottsaganak egy kis ráégett szennyezodes. A kiegyensulyozatlansag fokozott kopashoz vezet. Extrem esetben a tengely megszorulhat, eltorik, es az vezethet a turbos motorok teljes halalahoz is.

 

A leallitas elotti jaratassal tehat

 

1) mukodo kenés mellett varhatjuk meg, hogy a turbinakerekek lelassuljanak

2) az "alacsony" homersekletu -- alapjarati -- kipufogogaz "huti" a turbot

 

Ha a turbo nem porgott fel ÉS ha eleve nem volt nagy terheles a motoron, ami a kipufogogaz homersekletenek a megnovekedesehez vezetett volna, a hutesi periodus akár igen rovid is lehet.

 

Amikor nekem volt turbos autom, igyekeztem ugy vezetni, hogy a celhoz erkezes elott mar kimeltem a motort, aztan amig szedelodzkodtem a kiszallas elott, azalatt ment alapjaraton (10-20 masodperc), es csak akkor vettem el a gyujtast, amikor a bal labam mar kint volt az autobol :-)

 

A gyarak egyebkent tudjak, hogy a soforok nem szeretnek visszahutessel bajlodni, ezert a modern turbos autoknal egy csomo minden tortent, hogy a visszahutesi igeny kisebb legyen:

 

- uj csapagykonstrukciok (uszocsapagyak, légcsapagyak elterjedese)

- uj, extrem terhelest is elviselo, kopasallo otvozetek fejlesztese a kenyes helyeken torteno alkalmazasokra

- kenoanyagok celzott fejlesztese 

- olyan muszaki megoldasok, amik fenntartjak a kenesi- es hutesi rendszer mukodeset a motor leallitasa utan is 

 

Joesmaster, szerintem ez igy egyben mehet is fel a honlapra :-)

Előzmény: Tongariro (11533)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.05 0 0 11534

"Igazából én elég sokat járok az autóval... (évi legalább 15-20e km) és mivel főleg itt Budapesten, ezért nekem lehet, hogy jobban megérné a diesel!"

 

Nem. Ehhez olyan 30ezret kéne menni évente. Ha le akarod venni az üzemanyag költségeket, akkor inkább "gázosítsd el". A dízel amúgy fogyasztásban nagyon jó, demszky-city-ben araszolva sem megy 6-6,5l/100km fölé (hála istennek már nagyon ritkán vagyok ilyen helyen), de durván magasabb a beszerzési ára a dízelnek. ÉN anno olcsóbban tudtam volna 1,6Elegance-t Octaviat venni újat, de maradt a használt TDi SLX. Nem bántam meg, de én sokkal többet autózom, így nekem már bejött a többlet ár az üzemanyagon. És akárki akármit mind, szervízköltségben ninsc lényeges differencia.


 

Előzmény: nickedez (11525)
Tongariro Creative Commons License 2009.10.05 0 0 11533
kimeletes banasmod hidegen, felhevult motor visszahutese leallitas elott

Nekem 1,4 TSI-m van. Nagyobb tempó és hegymászás után természetesen hagyom hűlni a motort, de kell-e normál városi használat (max. 65-70 km/h, gyors felkapcsolások, nincs kihúzatva) és araszolós forgalom után visszahűteni a turbót a leállítás előtt? Pro és kontra véleményeket is hallok.

Akit érdekel: a városi fogyasztásom mostanság jó közelítéssel 7,5-7,6 liter/100 km.
Előzmény: stevie w (11522)
nickedez Creative Commons License 2009.10.04 0 0 11532
Hozzáteszem, ha az autóm 6 literekkel mászkálna a városban akkor már meglenne a dupla ennyi futásteljesítmény! Mert az esetek legalább 40% -ban azért nem ülök az autóba, mert nincs épp fölös pénzem a benzinre...

Tehát ha dieselem lenne, akkor tényleg a wc-re is autóval mennék.. ! :D

Szóval a fene tudja... inkább az a baj, hogy félek a dieseltől!
Benzionesbe viszont Octi 2-őt venni lehetetlen.. iszonat árai vannak.. nem is találok 3 milla alatt nagyon... csak 1.4 meg 1.6 -osokat persze, dehát a 4 személlyen némi csomaggal erölködést azt nem szeretném.. pláne esetleg klímával...

szóval vagy megbékélek egy octi 2 diesellel, vagy octi 1 de akkor 1.8T.
Előzmény: stevie w (11531)
stevie w Creative Commons License 2009.10.04 0 0 11531

Jó, tudom, hogy vannak práan akik sokkal többet járnak.. de azért nem kevés...

 

 

A "sok" es a "keves" relativ fogalmak.

 

Viszont szerintem egy hasznalt dizel auto a te futasteljesitmenyed duplajanal kezdi el megérni anyagilag.

Előzmény: nickedez (11529)
pacs_425 Creative Commons License 2009.10.04 0 0 11530
:)

Ennyi km-re még én is simán beültem az 1.6 automata benzinpusztítóba ;)))


--
pacs_425
Előzmény: stevie w (11527)
nickedez Creative Commons License 2009.10.04 0 0 11529
Jó, tudom, hogy vannak práan akik sokkal többet járnak.. de azért nem kevés... ha kiszámolom egy évbe mennyit költök benzinre a kb. 8-10 lieres fogyasztásommal, akkor már 2 Octáviát is vettem volna! :D
Előzmény: stevie w (11527)
stevie w Creative Commons License 2009.10.04 0 0 11528

Ha olyat vennék, ami vezetett szervízkönyves, és volt skodás ismerős segítségével ráadásul le is informált... akkor lehet, hogy sikerülne olyat venni amivel nem lesz gáz..!

Az ilyeneket viszont nem adjak oda 2M kornyeken... :-(

 

 

De azért akkor az mindenesetre igaz, (ha jól értelmezem az írásaitokat) hogy a diesel azért még mindig kényesebb, mint a benzines... igaz?

 

 

Ez abszolut igaz.

Előzmény: nickedez (11525)
stevie w Creative Commons License 2009.10.04 0 0 11527

Igazából én elég sokat járok az autóval... (évi legalább 15-20e km)

 

 

:-)))))))

Előzmény: nickedez (11525)
nickedez Creative Commons License 2009.10.04 0 0 11526
Igazad van, lehet, hogy fura lesz az Octi futóműve... főleg mivel a GSi -m le van ültetve és igen kemény futóműve van... ami jópofa, csak egy idő után (2,5 év) zavaró, hogy minden kátyút kerülgetni kell és pattogok is mint a bolha...

A minap nálam volt a bátyjám IV -es kombi golfja, és igen élveztem, hogy úgy mozgott mint egy hajó.. :D Nem kellett 0,1 -el rámenni a fekvőrendőrökre, meg finomkodni a macskakövön...

Szóval nem tudom, legyen ereje az autónak, de a futómű nem baj ha kicsit komfortosabb! Autópályán úgy sem jártam már vagy egy éve.. :D

Toledot meg megnézegetem, de nem hiszem.. :)
Megmondom őszintén, nincs olyan autó amit megbízhatóbbnak tartok a GSi -nél, egyszerűen hihetetlen, hogy egy forintot sem kellett a motorjára költenem a 2,5 év alatt... de sajnos 3 ajtós, kicsi, zörgős, nincs benne klíma ami ugye akkor még abszolút nem zavart, a mostani nyáron már annál inkább... szóval ilyenek a szempontok... :)

Sokat vittem a szüleimet is, és 4-en 5-en az autóba igen szűkös a kis vadállat (150Le, 1120kg 7,5sec 0-100km/h) és van egy ismerősünk, aki időtlen idők óta skodás... kezdte a leggagyibbal, most egy 1 éves SuperB -je van, volt szerencsém vezetni, hát nem semmi.. ! :D

Főleg a Skodákban lévő elektro-mechanikus szervó jött be!

Szóval most épp Skoda párti lettem, ha már váltok.. :)
Előzmény: stevie w (11524)
nickedez Creative Commons License 2009.10.04 0 0 11525
Igazából én elég sokat járok az autóval... (évi legalább 15-20e km) és mivel főleg itt Budapesten, ezért nekem lehet, hogy jobban megérné a diesel!

Ha olyat vennék, ami vezetett szervízkönyves, és volt skodás ismerős segítségével ráadásul le is informált... akkor lehet, hogy sikerülne olyat venni amivel nem lesz gáz..!

De azért akkor az mindenesetre igaz, (ha jól értelmezem az írásaitokat) hogy a diesel azért még mindig kényesebb, mint a benzines... igaz? :) ( PD-TDI ide vagy oda.. :) )
stevie w Creative Commons License 2009.10.04 0 0 11524

Gyenge autót viszont nem akarok...



Még egy dolog jutott az eszembe.

 

A vezetesi elmenyert nem csak a motor a felelos, hanem nagyreszt a futomu.

 

Varosi szaladgalos kisautonak nemreg vettem magamnak egy 1.4-es, benzines, 100 loeros Ibiza Sportot, gyari sportfutomuvel, 205/45R16 Bridgestone Potenza gumikkal.

 

Zsenialis!

 

Alig akarok kiszallni belole, gyakran még megyek egy kort a kozeli korforgalomig, mielott beallnek a parkoloba. Pedig a 100 loero nem versenyauto, még akkor sem, ha az Ibiza csak 1030 kg. Es en azert vezettem mar egy par autot, tobbek kozott igen jokat is. Ez mégis igazi élményautó, agilis, virgonc, ultrapercizen iranyithato, a sportdob pedig elhiteti az emberrel, hogy megy is az auto :-)

 

(Pedig nem. A gyorsulas gyari erteke is 11,2 masodperc, ami mindent elarul.)

 

Mindezzel csak azt szeretnem mondani, hogy fuggetlenul a motorteljesitmenytol, maga a futomu eros erv az RS mellett.

 

Illetve a sima Octaviat erdemes ugy venned, hogy maradjon a penzbol egy kis rahagyas, hogy bekeruljon ala egy -- nem tul extrem -- sportfutomu. Ha GSI-bol ulsz at, es annak az autonak az agilitasat szeretned megtatani, akkor egy Octavianal szerintem annak ez a modja. Az O1 1.8T egyetlen nagy baja, hogy ugyan a motorja mindent tud, de a futomuve unalmas, billegos, szetszort, ettol az egesz auto lenyegesen kevesebb elmenyt ad, mint amit maga a motor lehetove tenne.

 

Amugy az elozo generacios Toledoba is raktak 180 lovas 1.8T motort, valamilyen ok miatt azok olcsobbak az RS Octavianal. Igaz, az osszerakottsag erzete talan az Octavianak jobb, plusz csomagtartoban is veri a Seatot, de esetleg erdemes lehet Toledot is nezni.

 

Előzmény: nickedez (11520)
tamas974 Creative Commons License 2009.10.04 0 0 11523
Na én pont igy voltam vele. Képen szép, de életben....... :-(
Előzmény: nickedez (11520)
stevie w Creative Commons License 2009.10.04 0 0 11522

Azt olvastam, hogy a PDTDI nagyon jó, de ha elszáll benne valami, akkor 3kilónák kezdődik a szervíz... :(

 

A harom kilo tulzas, de bizony minden korszeru dizelmotor (nemcsak a PD) erzekeny egy csomo dologra, es a javitasuk valoba draga. Speci olaj, uzemanyag tisztasaga ("okosban" tankolas felejtos), kimeletes banasmod hidegen, felhevult motor visszahutese leallitas elott, ilyesmire kell gondolni. Ha az elozo tulaj nem vette ezeket komolyan... hát az draga lehet :-(

 

Hasznalt dizelnel sajnos megvan a kockazata, hogy egy esetlegesen bebukott javitassal annyira megno a fenntartasra forditott koltseg, hogy dragabb lesz egy eros benzinesnel, hiaba a kis fogyasztas.

 

A dizel -- nem ujdonsag -- magas eves futasteljesitmeny eseten eri meg, mert akkor az alacsonyabb uzemanyagkoltsegen visszajohet egy esetleges dragabb javitas bukasa is.

 

 

Előzmény: nickedez (11518)
Varshi Creative Commons License 2009.10.04 0 0 11521
> Az Octi 2 -ben lévő PD-TDI motorokról lehet tudni valamit?

Ha jól bántak velük, akkor teljesen jó autók lehetnek még sok-sok évre.

Nekem a 140 lovas 2.0 PD van más kaszniban, és bár az a "legsérülékenyebb" az összes olyan moci közül, ami az O2-ben is megvan, hibátlanul szolgál 3 éve, pedig most már 210 ló felett van egy ideje.

A 2006 utáni motorok hengerfeje egy javított konstrukció, egy turbócsere is alig több 100e-nél, ha jó helyen keresgélsz alkatrészt. (ezek a leginkább alapvető hibalehetőségek)
Ha 1.9-es PD TDI-t nézel, azzal még kevesebb gond lehet.

A váltót ha ember kezelte és nem grizli, hibátlan lesz, a kuplungot csak chipes autóval könnyű kinyírni, a kettős tömegűt se papírból csinálták, a PD-elemek miatt meg hetente 1 ima, és akkor 150e km-ig nem kell velük foglalkozni.
Ha a próbakörön az ember hidegindításnál kímélve melegíti be a kocsit, az már egy jó jel, szerintem az 50%-a a dízelek korai halálának és a füstölésnek ide vezethető vissza.
Előzmény: nickedez (11518)
nickedez Creative Commons License 2009.10.04 0 0 11520
Kár, pedig így képről nagyon szépnek tűnik... :(
Néztem már én is...

De pont ettől félek, hogy csilli-villi meg beleülök elájulok és felveszem rá x évre a hitelt aztán nem győzöm szívni a fogam...
Gyenge autót viszont nem akarok...

Azért gondolkozom a sima 1.8T -s Octikban... vagy nagyon izgatnak a TDI -k illetve az újból a PDTDI -k...

Egyébként ezek a diesel motorok is olyanok, hogy reggel 5 percig járatom, meg mielőtt leállítom akkor is meg ilyenek? Sosem volt dieselem...
Előzmény: tamas974 (11519)
tamas974 Creative Commons License 2009.10.04 0 0 11519
Ezt meg se nézd, én megnéztem kb. 1.5 hónapja. Szakadt szar. http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/octavia/skoda_octavia_rs_1.8t-3303586
Előzmény: nickedez (11490)
nickedez Creative Commons License 2009.10.04 0 0 11518
Köszönöm mindenkinek a kielégítő válaszokat! :)

Az Octi 2 -ben lévő PD-TDI motorokról lehet tudni valamit?
Állítólag nagyon jó motorok, csak én félek az iszonyatos szervizelési áraktól...
Azt olvastam, hogy a PDTDI nagyon jó, de ha elszáll benne valami, akkor 3kilónák kezdődik a szervíz... :(

Mert az kétségtelen, hogy fogyasztás-teljesítmény arányban tényleg nagyon jó...
nickedez Creative Commons License 2009.10.04 0 0 11517
Köszönöm mindenkinek a kielégítő válaszokat! :)

Az Octi 2 -ben lévő PD-TDI motorokról lehet tudni valamit?
Állítólag nagyon jó motorok, csak én félek az iszonyatos szervizelési áraktól...
Azt olvastam, hogy a PDTDI nagyon jó, de ha elszáll benne valami, akkor 3kilónák kezdődik a szervíz... :(

Mert az kétségtelen, hogy fogyasztás-teljesítmény arányban tényleg nagyon jó...
stevie w Creative Commons License 2009.10.04 0 0 11516

Nem is hallottam róla,hogy ilyen radikálisan megemelték a sebességhatárokat:-)

 

A vegsebesseg egy dolog, de a biztonsagos kozlekedeshez rengeteget szamit, hogy bizonyos "kockazatos" muveleteket minel gyorsabban lehessen vegrehajtani, pl. elozes, autopalyara besorolas, foutvonalra kikanyarodas, ilyenek.

 

Termeszetesen nem allitom, hogy az 1.6 SR O2 veszelyes lenne, ugyanakkor meg tudom erteni, aki erosebb autora vagyik.

 

En egy 1.6 SR utan ultem at az 1.8T-be, es az akkoriban altalam rendszeresen megtett Budapest-Szofia utvonalon 9 orarol 8.5 orara ment le az atlagos netto menetido. Akkoriban az ut kb 40 szazaleka volt csak autopalya, a tobbi sima autout, benne egy kb 30 kilometeres szerpentines szakasszal, ahol csunyan be lehetett ragadni kamionok mögé.

Előzmény: luki-luk (11512)
joemaster Creative Commons License 2009.10.04 0 0 11515
"1.8T Octaviabol nem nagyon kapsz 4-5 eveset, mert amikor 2004-ben megjelent az O2, az O1 pedig Tour-ra valtozott, 1.8T motorral gyakorlatilag egyet sem adtak mar el belole."


Dede! Adtak el! A rendőrkapitányok szolgálati autói mind ilyenek! KDC rendszámúak. Nincsenek megjelölve, kék színben láttam már, de lehet, hogy van más színben is.
Ezek nem a járőrautók, a kapitányokat viszik velük sofőrök.
Hogy milyen idősek?

Lásd itt, az oldal alján.

Annyira nem kevés az 1.6 az O2-höz, de a minimum. Nyújt már némi gyorsulási élményt, persze leginkább csak utasok és klíma nélkül.
Előzmény: stevie w (11511)
stevie w Creative Commons License 2009.10.04 0 0 11514

Szóval valaki tud tapasztalatokat az 1.9 TDI motorokkal kapcsolatban?
Zajosak, van velük baj? Nagyon csábítóak a kis fogyasztásukkal...

 

 

A TDI Octaviak legnagyobb baja, hogy szinte az osszes ceges, tavolrajaro kocsikent kezdte az eletet, aminek folyomanya a gyakran extrem magas futasteljesitmeny, illetve az, hogy kulonosebben ezeket az autokat sem kimeltek.

 

Az a TDI, amit megkapsz most 2M korul, az szinte garantaltan ilyen eloeletu. Elofordul persze egy-ket szebb, megkimelt, kovetheto eloeletu peldany, de azok bizony lenyegesen dragabban mennek még ma is.

 

Ket valtoztata van a motornak az Oktikban, az egyik 90, a masik 110 loeros, es a 110 lovas a 20 loero kulonbsegen felul is sokkal jobb.

 

Amugy ez is igen tartos motor, nemigen van veluk gond, Csikos kollegae pl mar 300e korul jar, es -- kopp-kopp-kopp -- hibatlan. Turbodizelhez kepest egyszeru szerkezet, tulmeretezett alkatreszekkel, nem hiszem, hogy normalis karbantartas mellett gond lenne veluk. Mivel igen elterjedt motor, tele vannak a boltok alkatresszel, minden arkategoriaban. 

 

De az eloelet nagyon fontos, speci olaj kell hozzajuk, ha nem kaptak, vagy nem AZT kaptak, vagy egyszeruen csak a milliomodik km fele kozelednek, vagy esz nelkul nekiesett valami "tuningmester," akkor persze barmi elofordulhat. 

Előzmény: nickedez (11508)
rend-őre Creative Commons License 2009.10.04 0 0 11513

Sziasztok!

 

Lenne egy kérdséem. Láttam egyszer egy hírdetést, eladó gyári beépített navigációról, ami ugye rádió is egyben. A középső konzolba építhető kijelzőre gondolok. Skoda octávai I-ről beszélek. Rá is volt kötve talán akksira és a kijelzője mutatott mindent.

 

 

A kérdséem az, hogy ha én tudok szerezni egy ilyen kijelzőt, vagyis navit akkor az utólagosan beszerelhető? Fog az nekem működni? Milyen csatlakozója van? Szóval a gyári rádió kiugrik a helyérő,l de annak a táp csatlakozója és a hangszórokhoz menő csatlakozója is megvannak a nagy kijelzőn? Működne szerintetek? Könnyű összekötni?

 

Mi a véleményetek? Akinek esetleg van képe ilyen szerkeztről szívesen fogadnám.....

 

üdv:BAlázs

 

ganyaib@freemail.hu

luki-luk Creative Commons License 2009.10.04 0 0 11512
"Az O2 erezhetoen jobb auto, mint az O1, a kulonbseg ég es fold, de az 1.6-os motor az O2-hoz mar tenyleg keves."

Nem is hallottam róla,hogy ilyen radikálisan megemelték a sebességhatárokat:-)

Előzmény: stevie w (11511)
stevie w Creative Commons License 2009.10.04 0 0 11511

Az egyik legfontosabb kérdésem az, hogy szerintetek egy ilyen 8-9 éves RS octavia mennyire van széthajtva ( 120 és 160.000km között szoktak lenni az óraállások)

 

 

Amikor en megneztem nehanyat egy par honapja, az OSSZES tragikus allapotban volt. Siralmas, tenyleg. Az elso tulaj még talan vigyazott rajuk, de aztan eleg gyorsan boyracer-ek kezebe kerultek... Es a feher (!!!) szonyegkarpit igen gusztustalanul bir kinezni. Hogy kinek jutott eszebe....

 

Ragaszkodj a vezetett szervizkonyves, leinformalhato autokhoz!

 

 

illetve mennyi bajuk szokott lenni ezeknek a turbós RS motoroknak?

 

 

Van egy kifejezetten 1.8T topik. Az ottani tapasztalatok alapjan agyonuthetetlen. En egy politikus 1.8T (150 LE) Passatjaban ultem, 300e km van benne elegge hajtva, es tok hibatlan az auto. Igaz, a karbantartast mindig megkapta.



Ha jól tudom, a sima 1.8T motor, az hengerenkét 2 szeleppel rendelkezik, az RS pedig hengerenkét 5 -tel, ezért van a 30Le különbség... Jól tudom ezt, vagy esetleg az RS -ben nagyobb a turbónyomás, nagyobbak a befecskendezők, cooler.. ilyesmi?


 

A 180 lovas motor rengeteg helyen kulonbozik a 150 lovastol, a legnagyobb kulonbseg, hogy teljesen mas turbo van rajta, sokkal nagyobb. Ettol azonban nagyobb a turbolyuk is, pontosabban a 150 lovasban egyaltalan nincs, a 180-asban viszont erezheto, es emiatt nem olyan kellemes vezetni. Igaz, a 20% kulonbseg is erzodik azert...

 


Leegyszerűsítve a kérdést: Szerintetek jobban járok, egy 8-9 éves RS octaviával?
Vagy jobban járok egy 4-5 éves sima 1.8T octáviával, illetve egy szintén 4-5 éves 1.6 -os "új" kasztnissal? (2.0 FSi motorosban nem találtam 2.5 millióért...)

 

1.8T Octaviabol nem nagyon kapsz 4-5 eveset, mert amikor 2004-ben megjelent az O2, az O1 pedig Tour-ra valtozott, 1.8T motorral gyakorlatilag egyet sem adtak mar el belole. Bar az arlistan szerepelt, de valami sulyosan horror aron, es akkor mar nem volt Classic-Ambiente-Elegance felszereletseg, csak a Tour, ami nagyjabol az Ambiente-nak felelt meg, es minden normalis extrat ugy kellett egyenkent, szinten horror áron megrendelni hozza... A konfiguratorral akkoriban osszeraktam magamnak egyet, es kozel a 7 millahoz allt meg... Az O2 1.6 Elegance akkoriban 4.5 korul ment, mondjuk az en extraimmal az is tobbe jott volna ki egy millaval (napfenyteto, xenon, futheto ules, normalis felni, miegyebek), de ez bizony nagyon sulyos kulonbseg. 

 

 

Az O2 erezhetoen jobb auto, mint az O1, a kulonbseg ég es fold, de az 1.6-os motor az O2-hoz mar tenyleg keves.

 

Előzmény: nickedez (11490)
Pitylogós Creative Commons License 2009.10.04 0 0 11510
Hát ez sajnos valóban sok téren így van :(
Előzmény: joemaster (11489)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.04 0 0 11509

Én ismerem a kocsit!

Jó vétel! Ajánlani tudom!

Előzmény: nickedez (11500)
nickedez Creative Commons License 2009.10.04 0 0 11508
Szóval valaki tud tapasztalatokat az 1.9 TDI motorokkal kapcsolatban?
Zajosak, van velük baj? Nagyon csábítóak a kis fogyasztásukkal...
nickedez Creative Commons License 2009.10.04 0 0 11507
dobtam már e-mailt...
Előzmény: Törölt nick (11506)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!