Nekem van! Én dolgozok az E-ON-nak! Lehet megtudom neked kérdezni a központba a dolgokat! Küld el az e-mailemre, hogy mit szeretnél. Ha a rendszámot is tudod az még gyorsabb segítség lenne!
Csak nem akar megszűnni egy zörgés az OII-n. A jobb hátsó részből jön. Már mindent át bandázsoltam, rögzítettem, de nem szűnik. Még egyre gondolok. A benzin betöltő zárja egy fém huzal, ami kb. 3 mm vastag 20 cm hosszú. Ez egy fém fülön rögzített. Ugyanakkor a töltőnyílásnál egy kb. 1 cm átmérőjű kemény műanyagba megy be és ezen keresztül zár és nyit. Lehet, hogy ebből az 1 cm átmérőjű gyűrűből hiányzik valami? Mondjuk nem lepne meg!
Továbbá: az Octavia 2 ajtajainál lévő külső-belső gumitömítések dörzsölődnek a fém karosszérián és egy idő múlva ez zavaró hangokat hallat. Amikor a gumik picit megkeményednek.
Javaslom a tömítések kenését. Pont tegnap csináltam meg egy barátom alig több, mint 1 éves autóján, ami borzasztó kalamoló hangokat adott ki. A visszaúton már csend volt az autóban!
Sajnos, anélkül, hogy hallanám a hangot, nem tudom megmondani, hogy melyik esetről van szó. Lehet pl., hogy egyik sem és tényleg kattog valami...
A tömítések kenésére én már próbáltam sokmindent, de végül az Einszett gumiápoló folyadék vált be. Miskolcról rendelhető net-en. Hatása hónapokig tart (lassan 1 éve kentem a saját autómra belőle és még mindig csendben van).
Köszi a segítséget! Igazából nem gond, hogy világít, sőt egyszerűbb is az élet vele. 2 éves a kocsi, csak kivették azóta a távtartókat... Ha nagyon lassan megyek a göröngyökön, akkor nem hallatszik a műanyag kattanás, bár az a sebesség már tényleg lábujjhegyen mászás. :-)
Nézegetjük ismerőssel a nemrég vett O2-met, ő azt mondja ez biza emelt futóműves. ETKA azt mondja a futóműazonosító FXQ. Tényleg az lenne? A már többször linkelt VAG kód azonosító excel táblázatban nincs benne, szerintem az elég régi már.
Tegnap beálltam egy parkolóban egy másik mellé és kicsit nagyobb a távolság a kerékjáratoknál a kerék és sárvédő között. Kb. 5 cm.
Ha valóban emelt, akkor ennek mik az előnyei/hátrányai?
Nekem annyiban volt könnyebb dolgom, hogy csak O2 kombi jöhetett számításban, tehát a típus már megvolt. Aztán mikor elvitték a Fabiamat hirtelen sürgős lett az autóvásárlás.
Sajnos a km-óra buherálás a benzineseket is sújtja. Elmentem megnézni egyet jó messzire, 67e km.... aztán kiderült hogy taxi volt és 3x ennyi van benne. Másik meg fent volt licites oldalon, 130e km.... egy hétre rá a HA-n fele ennyivel. A következő fenn HA-n hetek óta, egyszer csak hirtelen fele annyi km lett benne. Már úgy voltam, bármilyen motor jó, csak jó állapotú leinformálható legyen. Tatabányán egy digo meg akarta magyarázni egy 3 éves 76e km-es dízelről - ami Henkel-es autó volt - hogy az tutti annyi km...
Végül vettem egy 1.4-eset. Nem versenyautó az biztos. De csak picit eszik többet a Fabiamnál, így megnyugodtam. Szóval csak óvatosan, ahol úgy érzed hülyének néznek, már mehetsz is, biztos annak néznek. :)
NE vegyél fel olyan hitelt, amelynek összegét a hitel futamidejének bármely időpontjában nem fedezi az autó értéke!!!
Vedd figyelembe, mennyit ér majd a használt autó 1-2-3 év múlva.
Ha ezzel mellényúlsz, nem tudsz majd kiszállni belőle, amikor esetleg baj lesz.
Azt, hogy az autó mit fog bírni és mennyi ideig, nem lehet kiszámolni. Egyrészt ami elromolhat, az el is romlik. Másik nagy bizonytalansági tényező az, hogy hogyan volt használva az autó addig, míg hozzád került. Sajnos a használt autó vásárlás ilyen.
Bosch - biztosan utolérte ezt a céget is az, ami minden cégnél begyűrűzik: költségcsökkentés. Anyagban, emberben. Nem, nem a válság miatt. Egyébként is. A részvényesek nem fogadják el, ha nincs folyamatosan EMELKEDŐ profit. Stagnálás már nem is elég nekik. Nyilván, ha a bevételt nem lehet növelni, akkor a kiadásokat kell csökkenteni. Klasszikus ciklus. Pedig a tőzsde ugye nem csak a nyereségről szól, de hamarabb áldozzák be a dolgozókat, meg az egész céget, minthogy 1 centet veszítsenek.
Az okos menedzserek meg annyira képesek menedzselni a céget, mint más nagy cégeknél lévő társaik: a főnöknek nem merik azt mondani, hogy bocs, de ennyiből csak a cég hírnevét bemocskoló sz*rt tudunk csinálni, mert féltik a seggüket meg a pénzüket. Inkább kijelentik, ennyi pénzből meg kell oldani és kész.
Ezért lesznek az autó alkatrészek olyanok, amilyenek. Azon felül, hogy az autógyárak már eleve nem 30 évre tervezik az alkatrészeket, a kivitelezés során a tervezett évek száma tovább csökken. Nem is biztos, hogy az autógyárak tudnak erről. Majd utólag, esetleg.
Pl. az én O2-mben a Siemens VDO (mindkettő nagy név már magában is) ventilátor purcant meg 4 év után. Szóval a nagy nevek ma bullshit értékűek a szememben. Sokszor a gyakorlatban is. Varta akkut nem vennék soha, de Bosch-t sem.
Három hete én is egy Octavia II (1.6, Holiday) boldog tulajdonosa vagyok. Abban kérném a segítségeteket, hogy amikor beindítom a motort, automatikusan bekapcsol a tompított. (Ha leállítom a motort, akkor lekapcsol). A műszerfalon is jelzi, hogy ég a lámpa. Ez egy hiba, vagy így van programozva, hogy mindig égjen a lámpa?
Egy másik dolog - fekvőrendőrön áthaladásnál illetve egyenetlen úton elöl és hátul is műanyag-hangzású kattanó hang hallatszik valahonnan a futómű felől. Van esetleg valaki, akinek hasonló tapasztalatai vannak?
Értem, akkor végülis két okból is valószínű, hogy maradni fogok a benzinesnél!
1: Alapból nem vagyok oda a dieselekért, hangos, ált. elég hamar ráveszi magát, hogy füstöljön :D és főleg télen azért hamarabb elindulhatok a benzinesemmel! :D
2: Anyagi okokból nem engedhetek meg magamnak egy frankó állapotú, tutira megbízható dieselt... Vagy nagy mázli kéne hozzá! :)
Hú, köszönöm szépen! :) Tulajdonképpen igazoljátok, az ismerős állításait, hogy jó autók ezek..! :D Az octin kívül még eszembe jutott az Opel Zafira, vagy régebbi Toyota Avensis, Nissan primera... de ezekből csak a Zafira ami tetszik is.. :) Azokról viszont sajna sok rosszat hallottam.. :(
Úgyhogy valószínű, hogy marad majd az octi, tetszik is, jó is.. :)
Egyébként vannak most Skodánál olyan akciók, hogy 2 évig fizetik a kötelező szervizet, meg pl. 3.2milláért van új octi, tök jó felszereltséggel, csak 1.4 16V :(( De új autót szinte kizárt, hogy tudnék finanszírozni, szóval csak úgy mondtam... :)
A PD-TDI -s octikról mi a véleményetek? Nem szoktak elszállni a PD elemek? Engem ezzel riogatnak... :D
Az altalad emlitett arkategoriaban ma elerheto PD-k szinte kizarolag idozitett bombak, amikbe erosen bele van kodolva egy-egy meregdraga javitas.
Ha uj autoban gondolkoznal, vagy nagyon fiatal hasznalt autoban, akkor ajanlanam a PD-ket. Ot evesen, isten se tudja mennyi, es milyen karbantartas mellett megtett kilometerrel, nem riogatas idozitett bombakrol beszelni.
Ket topiktarsunk is volt, akiknek viszonylag alacsony futasteljesitmeny mellett sulyos gondjaik adodtak PD-kkel.
Tényleg nagyon jók a teljesítmény-fogyasztás adatok, csak kérdés, hogy ott is kijönne-e 170ezerből egy ilyen szervíz, mint amit leírtál? ? :)
Maga a karbantartas annyival dragabb, hogy a PD-khez specialis, valamivel dragabb olajat kell hasznalni. Inkabb akkor van gond, ha valami elromlik. Lasd fent.
Én 2 év alatt 130ekm-t pakoltam bele az előző PD-sbe. Cégesen, 70%ban pályán, 25% főút, maradék kisváros. A motorral hiba nem volt. Hogy 300ekm után milyen, azt nem tudom.
- csak mas VAG modellekben mar regen bevalt, megbizhato alkatreszekbol epul fel > ritka meghibasodas
- a legtobb eleme egy-az-egyben csereszabatos mas VW modellekkel > alkatreszek nagy valasztekban, alacsony aron, egy atlagos szerelo vidaman elbanik vele
- eleg regi konstrukcio ahhoz, hogy legyen felhozatal bontott alkatreszekbol is
- problema eseten hathatos segitseg a topikon belul > vannak olyan segitokesz topiktarsaink, akik ilyen autokat szervizelnek, igy alaposan ismerik oket, esetleg alkatreszbeszerzesben tudnak segiteni
A topik (es a testvertopikok) tapasztalata szerint visszatero, draga javitasok nem jellemzoek. Tipikusan a futomualkatreszek, egy-egy jelado szorulnak cserere (lambdaszonda!), illetve vannak egyeb pimf problemak is, tipikus az ajtok mikrokapcsoloinak halala (Bigjohni szettjevel kb 5000 ft a javitas), az elektromos ablakok szerkezetenek torese (5-15e ft), az elszennyezodo pillangoszelep (3 fujas fektisztito + csavarhuzokopas).
Azt azert vedd figyelembe, hogy flottas tapasztalataim szerint az Octaviakban olyan 160-180 ezer tajekan adjak meg magukat az elso dragabb, még gyari kopo alkatreszek, aztan jon az osszes tobbi: katalizator, lengescsillapitok, kuplungszerkezet, kipufogorendszer tetszoleges eleme, kerekcsapagyak, motortarto bakok -- ha tehat idosebb, tobbet futott autot valasztasz, keszulj ilyen jellegu kiadasokra. Igaz, ezek is elterjedt alkatreszek, mas tipusokhoz kepest olcso a csere.
Ha nagyon ki van szamolva a koltsegvetesed, inkabb keruld a dizeleket. Azokra is ervenyesek a fent felsoroltak, de azert egy turbodizel motor megiscsak komplikaltabb szerkezet, mint egy szivo benzines, es emiatt no a draga javitas kockazata. Illetve a dizelek tipikus hasznalati modja is noveli a kockazatot (cegautos mult, tipikusan magas futasteljesitmeny, kenyes szervizeloirasok gyakori figyelmen kivul hagyasa). Az altalad irt eves futas mellett kockazatos, hogy az alacsonyabb fogyasztas miatt mikor terul meg egy esetleges dragabb javitas koltsege.
Meggyőző a dolog, egyébként sem tudok túl sok olyan autót mondani, amikre még eshetne a választásom, de így jobb egy kicsit, ha jó véleményeket hallok! :)
A PD-TDI -s octikról mi a véleményetek? Nem szoktak elszállni a PD elemek? Engem ezzel riogatnak... :D Tényleg nagyon jók a teljesítmény-fogyasztás adatok, csak kérdés, hogy ott is kijönne-e 170ezerből egy ilyen szervíz, mint amit leírtál? ? :)
Mai napig,az egyik legjobb döntésemnek tartom,hogy megvettem:-) Holott még aznap reggel,meg se gondoltam volna,hogy délutánra már skoda tulaj leszek:-)
Nem igazán értem,hogy mi is a rágódásod tárgya,de ha az én példám egy kicsit is megnyugtat,akkor egy kis tapasztalati infót,megosztok veled. A kettes octim,a nyáron töltötte be a harmadik évét. Renszeres szervíz mellett(30 000km) most van benne 184 000 kilométer! 1.6 literes mpi motoros. Eddig,egyetlen garanciális gondom akadt vele,az egy klima kompresszor meghibásodás volt!
Most a 180 ezres szervízre,mivel már lejárt a garancia,nem vittem be a hivatalos márkaszervízbe,hanem egy nagyon jó ismerősöm műhelyében oldottuk meg a dolgot. Természetesen,jóval kevesebb összegből,még úgy is,hogy az előirtakon felűl,sokminden más is ténylegesen át lett nézve,s cserélve is lett,ha a szükség,megkivánta. Ami csalódást okozott a számomra,hogy a kilencven ezres szerviznél,az esedékes ékszij csere alkalmával,a vízpumpát csesztek cserélni,bár azt a számlán,jól láthatóan feltüntették,igy kifizetve ki lett:-))
Megbízhatóság:170 000 forintba,ez fért bele: vezérmű ékszíj,feszítő görgö,vízpumpa,gyertya,olaj,fagyálló,váltó olaj,szervo olaj,fék folyadé,hátsó fékbetét,első fékbetét+tárcsa,hátsó lengéscsillapítók porvédője,levegő,pollen,olaj,benzin szűrők cseréje,kerekek centírozása. Fékbetét elől,a kilencven ezres szervíz óta,nem volt cserélve,de még így is,értéken belűl volt a kopás.
Ha az eddigi autóimmal,(renault,opel)össze kéne hasonlítanom megbízhatóság szempontjából,akkor messze veri őket! A futott kilóméter alatt,soha nem volt olyan gondja a klímán kivűl,ami megakadályozott volna abban,hogy célba érjek. Míg a megan-nál már 140 ezer alatt cseréltetnem kellett az összes kerékcsapágyat,mert igen rendesen morogtak,addig ennél,még a 17 colos 225-ös gumik ellenére sem kellett eddig sort keríteni rá. Szerintem megbízható,nem különösebben szervíz igényes autó. Harminc ezres olajcsere periódus mellett is,max fél liter esetlegesen hét deci olaj utántöltésére volt szükség eddig. Persze,egy használt verda esetén,sokat számít,hogy az előző tulaj,hogyan is vette komolyan a szervizeket,esetlegesen maguk a szervizek,mennyire vették komolyan az autót:-) Üdv:Luki!