De az is jó rész a honlapon, ahol elbüszkélkednek vele, hogy végleges nevet találtak a volt Kelenföldi pályaudvar megállónak: Kelenföld vasútállomás állomás.
Ennek az új metróvonalnak, a jelen formában való fölöslegessége már a megépítés előtt ismert volt. Volt számtalan ötlet, de a politikusoknak mindenképpen egy belvárosi presztizsmetró kellett, noha egy Budaörs-Astoria és egy Újpalota-Keleti összeköttetés többet tett volna. De ez ugyanaz a falra hányt borsó, mint az hogy a Rákóczi úti perces követésű buszok (5, 7, 7E, 8, 8A, 107, 112, 133, 178, 233, 239) helyett villamos kellene.
Amúgy pont bosszankodtam, hogy a Rákóczi úti új buszjáratokkal milyen kényelmes életem lett volna 1977-1981 és 1992-1995 között, átszállás nélkül utazni. Persze, korhely egyetemista éveimben is örültem volna a 908-asnak.
Ez a teszt zseniális gondolat! Csak az szól ellene, hogy az erzsébetieket legalább másfél évvel ezelőtt nyaggatta a közért miatt. Igaz, ha az még a szakdolgozat volt, ez meg amár PhD... :-)
Először arra gondoltam, hogy ez valamilyen (szociológia, vagy rokonterület) teszt, pl. egy közösség tűrőképességéről..
Aztán eszembe jutott a szöveggenerátor, meg a hajdani körlevélvarázsló. Ugyanakkor helyenként meglepően összefogott részletek vannak, pontos cégnévvel. Vége nincs a kérdéseknek, mert ha befut egy válasz, akkor azt görgeti tovább. Ki bontotta, kinek állt érdekében, és így tovább. Nekem álruha benyomásom van, különös tekintettel a korábbi hsz-ekre. Emma kérdése jogos volt: "_valójában_ mire kíváncsi" vagy valami hasonló-
Természetesen ez csak egy olvasat, a valóság más is lehet. Nem sok mindent lehet kezdeni vele, hiszen már nagyon sok anyagot kapott.
Ez általános baj a metróinkkal. Mivel körbenőtte őket a város, és beépítettük a parkolóikat (Déli, Széna tér, Örs), mára sehonnan mennek sehová. Ahelyett, hogy az M2-t vitték volna ki Kelenföldre, vagy Gazdagréten túlra, és csináltak volna egy P+R parkolót, vagy bármelyik másikat "kihúzták" volna, hogy az agglomerációból bejárók értelmesen átszállhassanak rá a kocsijukból, inkább kiszórták Bp fejlesztési forrásait egy látványberuházásra. A három metrónk hat végéből egy, a KöKi működhet valódi P+R-ként, de már a Határ úti parkolót ott is eladták, nehogy a villamos helyett autóval érkezők átszálljanak metróra. (Esetleg Újpest-Városkapu, bár ott elég véges a kapacitás.)
Szóval rés van a törvényen, de már dolgoznak rajta. Nem automatikusan jár a pénz, hanem ha valaki pl. román nyugdíjjal (ők csinálják leginkább a statisztika szerint) letelepedik Ausztriában, akkor megkapja a tényleges román nyugdíja és az osztrák minimálnyugdíj közti különbséget. A jelenlegi helyzet az, hogy nem telepszenek le, csak falból bejelentkeznek valahova és nyitnak egy bankszámlát. A hatóság most még nem ellenőrzi a valós ottlakást. Szóval pillanatnyilag még csak rajta rajta, gondolom a magyar minimálnyugdíj mellé is jönne valami kiegészítés. Az új törvény meg csak nálunk készül hipp-hopp, ott biztos várni kell még rá.
Persze, ebben teljesen igazad van, csak mivel már bejelentették, hogy végleg törölték a Bosnyákig tartó szakasz megépítését a tervekből, és a másik irányba is sohanapján fogják megvalósítani a folytatást, annak, aki eddig fölszállt a 7-esre, és elment a-ból b-be, elég nagy kitolás ad absurdum a busz + metró + busz kétszeri átszállás. Ez az egyetlen bajom ezzel a metróval: hogy a valóban "hasznos" szakaszok végül nem valósulnak meg, ott megy, ahol eddig is elég jó volt a közlekedés. Mert nézni, mondom, csodaszép.
Nagyon üdvözölném ha nem rohanna 2 percenkét a 7-es buszcsalád valamelyik tagja a Kossuth Lajos utcán végig. Az ottlakók még nálam is jobban örülnének. Állítólag a metronál kicsit többet kell gyalogolni, de ez népegészségügyi szempontból direkt jó lenne.
Juhé, ma legalább kétszáz család otthonába jutottam el! De az is lehet, hogy sokkal több fényképbe szüremkedtem be a metróban, mert egy idő után totál feladtam, hogy félreugráljak.
Az igazat megvallva nekem nagyon bejön ez a nyersbeton + rozsda + üveg kombináció, viszont megdöbbentett, hogy ez az egész mekkora. Míg az ember leér a Gellért vagy a Fővám téren a szerelvények szintjére, annyi idő alatt át is gyalogolhatna a hídon a következő megállóig. Irtóztatóan mélyek és tágasak a föld alatti terek, bár mondjuk nézni van mit, az kétségtelen. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mennyire lesz majd kihasználva ez roppant mű - bár tudom, rásegítenek a felszíni járatok gyomlálásával.
Mint földrajzilag illetékes a budavári szőlőskertről referálok:
Annak idején nem a locsolás vagy a gondozás hiánya miatt fulladt kudarcba. Akkoriban elterjedt,
hogy vandálok húzkodták ki a szőlőtöveket. Kihívtam a Főkert illetékes vezetőjét, akivel végigjártuk a területet és láttuk, hogy alig hiányzott belőle, majd ki-kihúzogattunk egyet-egyet és megvizsgálva látszott, hogy szinte egy sem eredt meg. Ennek okát a szakember sem tudta, illetve három tippje volt:
1. nem volt jó az alany,
2. korán kitakarták és elfagyott,
3. nem volt jó a talaj, de talajcserére a vári régészeti mélyebbre ásás tilalma miatt nem kerülhetett sor.
Végül mindent kiástak, a karókat is elvitték és ma gyep van a területen.
Akkoriban mindez 14 millióba került, de abban még nem volt benne a visszaállítás költsége. Meg az időközben megépített komoly körbekerítés több profi kapuval. Ezek szerencsére nyitva vannak és így bárki használhatja, elsősorban a kutyások.
Hároméves küzdelem után sikerült elérni, hogy a Fehérvári kapu alatti 0,7 hektáros területre szőlőt telepíthessenek . - nyilatkozta a Népszabinak Bojár Iván András, a főváros városarculati tanácsnoka az ősszel kezdődő munkálatokról. Szívből örülök neki! Mint azt[...] Bővebben!Tovább »
Senki nem mondhatja, hogy nem lelkesedtem a budai Vár lejtőjére telepített szőlők iránt. Már az első pillanattól kezdve remek ötletnek tartottam , a megvalósítás hírének is örültem , sőt a - szerintem nem túl szerencsés - tabáni pincékkel szemben pozitív példának[...] Bővebben!Tovább »
budai szőlőprojekt - breaking news Minden hétköznap reggel az ominózus szőlőültetvény előtt haladok el 2x és reggel arra lettem figyelmes, hogy kaszával, kapával felszerelt kertészek serénykedtek a területen. Egyből gondoltam, hogy ez nem lehet véletlen, éljen a média hatalma[...] Bővebben!Tovább »
:) A varázslókról jut eszembe: voltam közben a Svábhegyen, vittem elemózsiát a Jókai-kertben szőlőt kapálgató barátaimnak. No hát, az egy kész csoda, hogy alig két év alatt abból a sziklás hegyoldalból virágzó szőlőskertet csináltak. Épp ma ültették el a szerémségi Maurer Oszkár kadarka oltványait, kész öröm volt nézni, hogy sürögnek - én meg ültem egy kicsit a napon. :)
Ezért írtam hogy Passaunál a németek élnek igazából ezen lehetőséggel. Átköltöznek a szomszédba, az árszínvonal azonos, a nyelv is, és megkapják a plusz ezrest.
Ismerek pár magyart, de sajnos ehhez tényleg fel kell számolni pl. a szentendrei hátteret. Soproninak, hegyeshalminak kissé könnyebb.
A többi országból elsőre szépnek néz ki (magyar, szlovák, cseh, lengyel) de minimális a tényleges lehetőség. És pontosan ez a legnagyobb gond, kiszakadnak a családjukból. Feltéve ha van :-)