Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
Tapasytalatom szerint nem,, viszont a feluletet kicsit olzan gumissa alakitja, ami ha megtortenik a zsirtalanittas visszakapja eredeti allagat- proba mindenkepp szukseges!!!
A rajzokat azért tettem be mert kisvautas topiktárs a (906) hozzászólásában a br 140-es modelljét ajánlotta a forgóváz mérethelyessége miatt, de szerintem közel se jó, mivel a 141-es jobb lenne alapnak. Amúgy egyetértek a 2mm-es dologgal, én is találkoztam ilyennel, dehát erről szól a modellezés! A lehetséges kompromisszumok megtalálása és alkalmazása a legnagyobb kreativitással. :D
Azért mielőtt valaki nagyon belelkesülne a rajzok alapján, érdemes a modelleket is megmérni. Én már találkozam olyan mozdonnyal, ami az eredetiből átszámolva tökéletes lenne egy adott hajtáshoz, csak éppen a Roco 2 mm-el kisebb kereket tett a modellbe... Szóval lehet, hogy ami látszólag jó, az mégsem pontos, illetve egy elvileg nem jó méretű valami is jó lehet egy modellhez a gyártó pontatlansága ill. trehánysága miatt...
Szerintem akkor már a 141-es hajtása jobb mert annak jó a tengelytávja! Viszont a forgóváz csaptávolsága nem stimmel. De ezt csak pontosításképpen mondom... :D
A Gorilla főbb méretei nem igazán egyeznek meg a Tauruséval, de igazából a PIKO Gorilla forgóváztávolsága modellben sokkal nagyobb mint kellene! Ha jól emlékszem visszaszámolva vmi 3400 mm lenne, de a Gorilla tengelytávja forgóvázon belül csak 3200 mm! Én a Taurus hajtását azért használtam mert igaz hogy az 3000 mm, szóval ez se teljesen pontos, de legalább olcsón megúszom, és valamennyire mérethűbb mint az eredeti modellé. De lehet nem lesz végleges a hajtása, de vhogy nem jött be a billegő kéttengelyes hajtás. Majd teszek fel képeket ha lesznak fejlemények!
Én ballaszthoz öntöttem benne ólmot. Nagyon szépen működött, de nagyobb daraboknál érdemes a gumi köré valami kalodát gyártani (talán fából) és úgy önteni, mert az ólom tömegénél fogva szétnyomja a gumit. Ja, és könnyen szakad. Nekem kb. 5-6mm-es alámetszésű formánál hat öntést birt ki, de ha egyszerűbb formát öntessz, akkor ennek a többszörösét.
Mielött öntessz, hintőporozd ki a belsejét. És határozott mozdulattal öntsd az ólmot, mert ha lassan folyatod, dermed, és nem folyik be mindenhova. Kb. ennyi a tapasztalatom az ólomöntésről. Sok sikert!
Sziasztok! nemtudom, a Tau val nincs tapasztalatom azt sem tudom most hirtelen megfelenek e a fobb meretei/ de a Roco BR140 villanygep tengelytavja megfelel a Gorillanak, csakugy mint a V200/ a forgocsaptavot mar nemtudom, viszont nalam ezekhez a modellekhey ugyis teljesen uj fokeret ontodik... Keszul egy most epp meg CSD szinezesbe, de mar ZSR logoval...kep majd felkerul ha lesz fokuszpokusz a kezem ugyebe...
Közben én is rátaláltam erre a lapra, meg erre az anyagra, de csak annyit írt, alacsonyabb olvadáspontú fémekhez. Ezekszerint az ólom benne foglaltatik.... :)
Mi a tapasztalatod vele? Van valami hátulütője vagy trükkje?
A légbuborékok mennyire számottevőek az ólom öntésénél?
Elsősorban M.VIII figyelmébe ajánlom! A Gorilla alvázat nagy küszködések árán, végre sikerült összerakni a PIKO Taurus alvázából. A képen még elég gyatra állapotban van, mert a ragasztó épp csak megszáradt rajta, szóval esztétikai értéke még valóban nulla. Sajnos kereken 3 hónap alatt csak idáig jutottam :S
Ez a dolog engem is érdekelne. :) Ugyanis tervezem az egri inga elkészítését aminek élén a kedvencem 1366-os szili lenne de annak meg fordított AFP szedője van.
Más Fuggerth Szilit lehet még kapni egyáltalán?
Másik kérdésem az volna ettől függetlenül, hogy a Fuggerth BDt vezérlőn lévő sárga csík a homlokfalon rendkívül rikító, ezt szeretném átfesteni valami világosabb színre fakóbb sárga színre szal a kérdésem, hogy lehet erre festeni, vagy érdemes leszedni ezt a sárga részt és úgy az újat? mert a 387-as vezérlőt tervezem belőle megcsinálni. Illetve a tetőt milyen festékkel érdemes rozsdabarna színűre bekoszolni?
Pályaszám átírására milyen megoldások vannak? illetve valóban működik az a verzió hogy simán ledörzsölöm a psz-t a kocsiról?(Fuggerth esetében) ( msts fórumán pont írt egy gyerek ezzel kapcsolatban hogy lekoptak az írások és hogy ezt miként lehetne pótolni)
Bocs a rengeteg kérdésért,csak kicsit amatőr vagyok e téren és most hogy beszereztem pár Fuggerth kocsit eltőtörtek a gyerekkori modellvasutas emlékek,(amolyan 2. gyerekorom élem :) ) szóval, ezért ez a nagy érdeklődés az átalakítás módjai iránt.