Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

aszellem Creative Commons License 2007.11.23 0 0 463
sziasztok! 2002 es traficot hajtok..gondjaim nemrég kezdödtek..menetközben kigyuladt az izzito lámpa˙(9 es a szervizkönyvbe),fordulatszám vissza ;mintha valaki hozta volna viszafele a kocsit.szerviz:age szelep csere,légtömegmérő csere (ha egyáltalán jol irom).egy két hétig jol müködött,most meg turbo csere.semmi változás siralmas .most csak közbe gyullad ki az elektronika lámpa hol 60 nál hol 110-nél változoan, és a kocsitt megint huzzák visszafele.nem is hallom menni a turbot.üresben ha gyorsan rálépek a gázra 2002 es fordulatszánál majd kiugrik a motor akkorát ránditt de felpörög.visszaolvastam a forumon majdnem az összes hozzászolást ,és a :turbonyomásszabályzo szelepre gyanakszom. szerintetek is ő a hibás?és hol találom azt?talán egyébb baj van a kocsival?köszönöm előre is
soonó Creative Commons License 2007.11.23 0 0 462
Az első mondatodban van az igazság. Persze, hogy jobban kopik, ez így van rendjén.
A kollégának pedig abban van igaza, hogy a Meganéban, Lagunában ez 125 lóerőre van programozva.
A lóadó viszont csak részigazság, mert a tgk-nál tömeg a kiszabás alapja, persze szgk-ra igaz. Viszont akkor már ott adócsalásról van szó. Na jó, én csak hasogatom a szőrt, és maradok a jól bevált 100 horsepowernél.
Előzmény: informania (461)
informania Creative Commons License 2007.11.23 0 0 461

Hello!

 

Köszi a kiegészítést, én arra gondoltam, hogy ha nagy a nyomatéka a motornak (és így jobban megy), akkor ezt nyilván kihasználja az ember - hisz azért csináltatja. Ez viszont együttjár az erőátviteli rendszer nagyobb terhelésével, ami azt hiszem, hogy logikus.

Azt persze elfogadom, hogy ez a többletterhelés nem kimutatható, vagyis ha a motor illetve váltó nem gyári hibás, akkor ezt gond nélkül bírnia kell.

 

Ha olvastad előző hozzászólásaimat, láthattad, hogy "felhasználó" vagyok, nem autószerelő...  :-))

 

Egyébként 25eFt olyan összeg, amelyen elgondolkodom - ennyit tényleg lehet, hogy megér az ügy.

 

üdv

Előzmény: KCTUNING (460)
KCTUNING Creative Commons License 2007.11.22 0 0 460
Sziasztok!
(informániának) a chiptuningal kapcsolatban helyesbitenék az állitásán.Pl
vivaro 1.9 dti motorjait nem azért adják ki 80le-vel hogy sokkal tovább bírja,hanem azért mert ,igy adót takaritanak meg a gyártás után amit lóerö után fizetnek.A mercedesnél lehet venni gyári chiptuningot(200ezer)a garancia ugyanugy él,és a motor élattartamot is garantálják.A 80és a 100le-között csak szoftver külömbség van és az ötsebbséges váltó.Ugyanez a
motor(f9q) van a lagunákban ami gyárilag 125le.A motornak nem lesz többletterhelése,
nem fog többet fogyasztani.A váltó sem fog tönkremenni,amelyik szétmegy az tuning
nélkül is szétfog,mert a váltoházak 10 százaléka hibásan van legyártva,illetve az illesztésnél ahogy a két váltoház összeilleszkedik 0.5mm-rel kevesebb van lemarva,
igy nemlehet úgy összehúzni hogy ne logjon benne a tengely és ezért megeszi a csa-
págyakat.Te lehet hogy nem tudsz profi chiptuningot 70e-alatt, de csak azért mert még
nemjártál nálam, vagy azért mert te is ezzel foglalkozol és fáj hogy ennyiért is megcsinálják.(ha nem ne vedd magadra).Nem azért kell a tuning hogy száguldozz,azért
hogy dinamikusabb legyen az auto,és a klima használata sem fog ugy visszavenni a dinamikából. kctuning.uw.hu.
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.19 0 0 459
körbe van matricázva nem sérül a fényezés:))))
Előzmény: soonó (458)
soonó Creative Commons License 2007.11.19 0 0 458
Jajj a fényezésnek:)
Előzmény: Törölt nick (457)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.19 0 0 457

Na ezt nem találtam meg:)

 

Mindegy, úgyis eladom az autót, és ha addig nem kell senkinek, akkor hozzáfogom csapni..

Előzmény: zozoka2 (456)
zozoka2 Creative Commons License 2007.11.19 0 0 456
Szia! Bocsi, de a teher verzioban is van helye a pollen szürönek. A gépháztetö légbevezetöjébe kell tenni.
Előzmény: Törölt nick (455)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.14 0 0 455

Van egy eladó pollenszűrőm, kiderült, hogy a teherverziókba nincs:) új, dobozban, megnézem mennyibe került, annál olcsóbban átvehető:)

 

 

Keresek: baloldali tükörlapot felsőt, meg a műszerfalon van kifurva két elem, ha bont valaki trafikot

uprien Creative Commons License 2007.11.10 0 0 454
Az akció -már ha van ilyen- egy sima 17%-os muzsika (fentről lefelé a 20, az 16,67 ugye). Sztem ennyit akár extrában, akár árengedményben el tudsz érni okos alkuval a Renault-Opelnél is. Ráadásul asszem a Nissan Primastar alapból drágább is. (Nem néztem utána, úgyhogy nem tutti)
Nekem spec az új Opel jobban tetszik.
Előzmény: CeragemHungary (453)
CeragemHungary Creative Commons License 2007.11.08 0 0 453
Értem, köszönöm!

Ha használtat vennék, akkor a Renault tetszik a legjobban a lámpa alatt sárga indexszel, de ha újat veszek, akkor az valószínű Opel lesz piros színben.

Álítólag a Nissannál van egy olyan akció, hogy az áfa összegét elengedik. Erről hallottatok valamit?

A robotizált váltó, csak az újakban van, vagy lehet már használtat is kapni belőle?

Köszi!
soonó Creative Commons License 2007.11.08 0 0 452
Én a teljesítménynövelést inkább azért hagytam ki, mert a váltó szerintem hosszútávon nem bírná a nagyobb sungot. Elég gyenge szerkezet.
Előzmény: informania (451)
informania Creative Commons License 2007.11.08 0 0 451

Hello!

 

A robotizált váltó esetében sincs kuplungpedál, hanem helyette egy szervomotor látja el ezt a funkciót, nem hagyományos értelemben vett "automata". Dolgozik magától, vagy Te mondod meg, hogy mikor váltson.

6 sebességes, és inkább kevesebbet fogyaszt, mint többet.

 

A chiptuning minden esetben a nagyobb terhelés miatt a motor gyorsabb kopásához vezet. Azt is meg kell gondolni, hogy a +30LE egy 100 vagy 150LE-s motor esetében arányaiban nem azonos nagyságú többletterhelést jelent.

Én nem tudok profi tuningról 70eFt alatt.

 

1,9dci 160km/h ~3200 fordulat (6 sebességes váltóval); 120-130-nál kb. 2400.

 

üdv

Előzmény: CeragemHungary (450)
CeragemHungary Creative Commons License 2007.11.08 0 0 450
Köszönöm a jó tanácsokat!

A robotizált váltó azt jeleni, hogy egy sima autómata váltó?
Szintén 6 sebességes?

Az automata váltósak általában 1.5-2 literrel többet esznek, kivéve a fokozatmentes.
De gondolom ebbe nem olyan van.

Érdemes chiptunningoltatni 100le-ről 128le-re? 25 ezer ft és állítólag jobb lesz!
Erről mi a véleményetek?

Az 1.9-es dci milyen fordulaton megy 100-al, 130-al és 160-al?

Köszi!
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.08 0 0 449

A szervíz standard Renault értékek szerint dolgozott, ott ennyi:(  Ráadásul pont utána döntöttem el, hoyg eladom, így valaki jól fog járni:)

 

Az új kerekeket még nem raktam fel, mert még a mostaniak is 50-70%-osak:)))) Szerintem már nem is fogom:(

Előzmény: soonó (447)
soonó Creative Commons License 2007.11.08 0 0 448
Nekünk is ilyen van bibibíí. 2.5 év 100.000 km. Hibák csak apróságok. Eldugult az ablakmosó, szétesett az első futómű, ez egy huszasból javítandó. Amúgy karaj.
6,5 / 100, ez nem a gyorsulása, így hát megfelel.
Előzmény: informania (445)
soonó Creative Commons License 2007.11.08 0 0 447
"most volt a NAGY szervíz" Nemhogy inkább arról van szó, hogy a számla sikerült NAGYra ? :)

bocs:) Aztatat is írd ide, hogy nagyon sirályak a majdnem új kerekek rajta!
Előzmény: Törölt nick (444)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.08 0 0 446
Ha legközelebb kell teherautó én is az erősebb, 6 sebességes verziót venném, mert teljesen kényelmes a mostani is, csak épp alig használom, és egyre kevesebbet, illetve akkor is főleg hosszabb utakon, és a 100-110 azért elég unalmas tud lenni egy francia, horvát vagy bulgár kiruccanáson:) Viszont a meghibásodás miatt sem kell izgulni, mert ezen a 2600-2800-as fordulaton a világból kimenne.. Városban, országúton az 5-ös váltó is elég, kár hogy ott megyek kevesebbet:))
Előzmény: informania (445)
informania Creative Commons License 2007.11.08 0 0 445

Szia!

 

Nem írtad, hogy milyen célra akarod és újat-e vagy használtat. (Ez utóbbi típustól függetlenül mindig kockázatos.)

 

Nekem egy Trafic 1,9cdi 100LE-s, 7 személyes van, kizárólag személyautóként használom. Nagyon meg vagyok elégedve vele. Két és fél éves (újonnan vettem), 80e km van benne - eddig semmi érdemi hiba. Fogyasztása 7,8l átlagban vegyes használat esetén; 8,9l volt a maximum sztrádán 140-160km-s utazósebességnél (klímával, megpakolva).

 

Nagyon jól vezethető, belül eszetlen tágas. Ha esetleg egyszer lecserélem, akkor két dolgot változtatnék, de ugyanezt venném: erősebb (115 vagy 150LE) motorral és esetleg robotizált váltóval.

 

üdv

Előzmény: CeragemHungary (441)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.08 0 0 444
Nekem 2002-es Trafic van, 104.000 igazolt kilométerrel, hiba csak apróság volt (turbónyomásszelep és ablakemelő), olajcsere 20.000-ént, és most 5 éves szervíz, minden csere. 82le-s, fogyasztás nálam 7 átlagban, Svájcban 5,7, Bp-en 7,5-8 között, terheléstől majdnem függetlenül. Két személyes kivitel, két oldalajtó, és felfelé nyíló hátsó ajtó, mint a busz verziókban. Klíma, közp. zár, riasztó, ködlámpa, etc. És eladó, kb. 1.85m (most volt a (NAGY) szervíz, így jóideig nem kell költeni rá). Szerintem hitelátvállalás is megy, még van vissza vagy 40 hónap. Családi-utazós-kemping-motorszállító autónak használtam, rengeteget autópályán, 110-el, terhelve max. 400kg-ig volt....
Előzmény: CeragemHungary (441)
Jugo Creative Commons License 2007.11.08 0 0 443
Nagyjából egyforma mind, azt válaszd amelyik megkíméltebb a választékból. Nekünk Trafic-unk van, már 410ezer felett járunk. A váltó még mindíg bírja, de a motor csapágyas lett nemrég. Pedig nem is tartottuk a 30ezres olajcserét 15-nél cseréltük.
Sajnos több tapasztalat alapján ez elfogadható a mai autók között. Nem terveznek ilyen hosszútávra.
Vezettem az új Vivarót az új kétliteres dízel mocival. Az nagyon szépen megy, igazi személyautó gyilkos. :)
Előzmény: CeragemHungary (441)
Jugo Creative Commons License 2007.11.08 0 0 442
Nem igazán füstöl. Ha viszont padló gázon apró rángatásokat érezni. Nem csak egy bizonyos fordulaton csinálja.
Előzmény: zozoka2 (440)
CeragemHungary Creative Commons License 2007.11.07 0 0 441
Sziasztok!

Mostanában szeretnék venni egy Renault Trafic-ot, Opel Vivaro-t, vagy Nissan Primastart. Nem tudom eldönteni melyiket vegyem. Mi a különbség közöttük?
Melyiket érdemes megvenni és hányas évjáratot?
A kis fogyasztás és a megbízhatóság az elsődleges szempont.

Előre is köszönöm a tanácsaitokat!
zozoka2 Creative Commons License 2007.11.06 0 0 440
Szia. Füstöl a géped? Ha gyorsitani akarsz 2600-tol nem-e torpan meg mikor odalépel neki?Nekem igy volt, a nagynyomású szivattyút kellett kicserélni.Néztétek gépen mekkora nyomást csinál a szivattyú? ha 1800 körül van akkor jo.Nekem 1650 bart tudott csak csinalni.Kiszerelelés után megprobaltam megforgatni de nem sikerült.Be volt szorulva,de még mindig ment erötlenül a trafic.Remélem segitettem.
Előzmény: Jugo (439)
Jugo Creative Commons License 2007.11.06 0 0 439
Persze, előtte jóval erősebb volt, szép lassan egyre gyengébb. A szívósort is leszedtük kitakarítani, mert az EGR miatti eltömődésre gondoltunk, attól se lett sokkal jobb.
A katalizátor is le lett ellenőrzve, az sincs eltömődve.
Előzmény: zsoltee77 (438)
zsoltee77 Creative Commons License 2007.11.06 0 0 438

Előtte erősebb volt? Azért kérdem, mert 2000 alatt teljesen halott, amíg a turbónyomás nem épül fel. Alig van nyomatéka 2000 alatt, és nehéz a kasztni.

 

rnie: 180000Ft??? Mi került ennyibe rajta? Amiket felsoroltál, az max egy 100-as.

Előzmény: Jugo (437)
Jugo Creative Commons License 2007.11.05 0 0 437
Találkozott már valaki olyan hibával, hogy az autó 2000RPm alatt nagyon gyenge, épphogy csak vánszorog? Légtömegmérőre gyanakodtunk, kicseréltül egy vagyonért, és ugyanolyan maradt.
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.24 0 0 436

Meg volt a nagy szervíz, 180.000 ft volt összesen... vízpumpa, vezérműszíj, laposszíj, olaj, szűrők, görgők cserélve, plusz első fékbetét is, a hátsó 80.000-nél volt. Most 103600km van benne, az elmúlt közel 50.000km alatt elég kevés hibája: turbónyomászabályzó szelep, jobb o. ablakemelő, illetve az ablakmosófúvóka. 

 

Mivel egyre kevesebbet használom, ezért hamarosan eladó lesz. Terhelve sosem volt, korábban BAT-os cigis autó volt, nálam nagy ritkán két motor/400kg volt a legnagyobb súly. A fogyasztás 5,7 (svájc:)-8 (tél, BP) között változott, átlag 7 liter eddig. Mivel 5 sebességes csak, az utazója 110 körül van, ekkor 2800-at forog, nálam gyakorlatilag ez volt a leggyakoribb használat. Kétszemélyes, klímás, két oldalaajtó, és felfelé nyíló hátsó ajtaja van, riasztó, közp zár, ködlámpa, etc.

 

 

Előzmény: Törölt nick (431)
paka76 Creative Commons License 2007.10.23 0 0 435
sziasztok. nekem egy 2003-as traficom van 100 lovas. mostanában elég erőteljes hangok jönnek a váltobol, főleg 4.ben, aki csinált már trafic váltot irja meg, hogy szerinte mi okozhatja a problémát? mennyire költséges dolog a javitása? érdemes-e otthon nekiállni? nem vagyok főállásban szerelő de régebben foglalkoztam kissebb autojavitással," van műszaki érzékem". előre is köszi a segitséget.
soonó Creative Commons License 2007.10.05 0 0 434
Lapos a tank ?
Előzmény: dunaimentők (433)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!