sziasztok! 2002 es traficot hajtok..gondjaim nemrég kezdödtek..menetközben kigyuladt az izzito lámpa˙(9 es a szervizkönyvbe),fordulatszám vissza ;mintha valaki hozta volna viszafele a kocsit.szerviz:age szelep csere,légtömegmérő csere (ha egyáltalán jol irom).egy két hétig jol müködött,most meg turbo csere.semmi változás siralmas .most csak közbe gyullad ki az elektronika lámpa hol 60 nál hol 110-nél változoan, és a kocsitt megint huzzák visszafele.nem is hallom menni a turbot.üresben ha gyorsan rálépek a gázra 2002 es fordulatszánál majd kiugrik a motor akkorát ránditt de felpörög.visszaolvastam a forumon majdnem az összes hozzászolást ,és a :turbonyomásszabályzo szelepre gyanakszom. szerintetek is ő a hibás?és hol találom azt?talán egyébb baj van a kocsival?köszönöm előre is
Az első mondatodban van az igazság. Persze, hogy jobban kopik, ez így van rendjén. A kollégának pedig abban van igaza, hogy a Meganéban, Lagunában ez 125 lóerőre van programozva. A lóadó viszont csak részigazság, mert a tgk-nál tömeg a kiszabás alapja, persze szgk-ra igaz. Viszont akkor már ott adócsalásról van szó. Na jó, én csak hasogatom a szőrt, és maradok a jól bevált 100 horsepowernél.
Köszi a kiegészítést, én arra gondoltam, hogy ha nagy a nyomatéka a motornak (és így jobban megy), akkor ezt nyilván kihasználja az ember - hisz azért csináltatja. Ez viszont együttjár az erőátviteli rendszer nagyobb terhelésével, ami azt hiszem, hogy logikus.
Azt persze elfogadom, hogy ez a többletterhelés nem kimutatható, vagyis ha a motor illetve váltó nem gyári hibás, akkor ezt gond nélkül bírnia kell.
Ha olvastad előző hozzászólásaimat, láthattad, hogy "felhasználó" vagyok, nem autószerelő... :-))
Egyébként 25eFt olyan összeg, amelyen elgondolkodom - ennyit tényleg lehet, hogy megér az ügy.
Sziasztok! (informániának) a chiptuningal kapcsolatban helyesbitenék az állitásán.Pl vivaro 1.9 dti motorjait nem azért adják ki 80le-vel hogy sokkal tovább bírja,hanem azért mert ,igy adót takaritanak meg a gyártás után amit lóerö után fizetnek.A mercedesnél lehet venni gyári chiptuningot(200ezer)a garancia ugyanugy él,és a motor élattartamot is garantálják.A 80és a 100le-között csak szoftver külömbség van és az ötsebbséges váltó.Ugyanez a motor(f9q) van a lagunákban ami gyárilag 125le.A motornak nem lesz többletterhelése, nem fog többet fogyasztani.A váltó sem fog tönkremenni,amelyik szétmegy az tuning nélkül is szétfog,mert a váltoházak 10 százaléka hibásan van legyártva,illetve az illesztésnél ahogy a két váltoház összeilleszkedik 0.5mm-rel kevesebb van lemarva, igy nemlehet úgy összehúzni hogy ne logjon benne a tengely és ezért megeszi a csa- págyakat.Te lehet hogy nem tudsz profi chiptuningot 70e-alatt, de csak azért mert még nemjártál nálam, vagy azért mert te is ezzel foglalkozol és fáj hogy ennyiért is megcsinálják.(ha nem ne vedd magadra).Nem azért kell a tuning hogy száguldozz,azért hogy dinamikusabb legyen az auto,és a klima használata sem fog ugy visszavenni a dinamikából. kctuning.uw.hu.
Az akció -már ha van ilyen- egy sima 17%-os muzsika (fentről lefelé a 20, az 16,67 ugye). Sztem ennyit akár extrában, akár árengedményben el tudsz érni okos alkuval a Renault-Opelnél is. Ráadásul asszem a Nissan Primastar alapból drágább is. (Nem néztem utána, úgyhogy nem tutti) Nekem spec az új Opel jobban tetszik.
Ha használtat vennék, akkor a Renault tetszik a legjobban a lámpa alatt sárga indexszel, de ha újat veszek, akkor az valószínű Opel lesz piros színben.
Álítólag a Nissannál van egy olyan akció, hogy az áfa összegét elengedik. Erről hallottatok valamit?
A robotizált váltó, csak az újakban van, vagy lehet már használtat is kapni belőle?
A robotizált váltó esetében sincs kuplungpedál, hanem helyette egy szervomotor látja el ezt a funkciót, nem hagyományos értelemben vett "automata". Dolgozik magától, vagy Te mondod meg, hogy mikor váltson.
6 sebességes, és inkább kevesebbet fogyaszt, mint többet.
A chiptuning minden esetben a nagyobb terhelés miatt a motor gyorsabb kopásához vezet. Azt is meg kell gondolni, hogy a +30LE egy 100 vagy 150LE-s motor esetében arányaiban nem azonos nagyságú többletterhelést jelent.
Én nem tudok profi tuningról 70eFt alatt.
1,9dci 160km/h ~3200 fordulat (6 sebességes váltóval); 120-130-nál kb. 2400.
Nekünk is ilyen van bibibíí. 2.5 év 100.000 km. Hibák csak apróságok. Eldugult az ablakmosó, szétesett az első futómű, ez egy huszasból javítandó. Amúgy karaj. 6,5 / 100, ez nem a gyorsulása, így hát megfelel.
Ha legközelebb kell teherautó én is az erősebb, 6 sebességes verziót venném, mert teljesen kényelmes a mostani is, csak épp alig használom, és egyre kevesebbet, illetve akkor is főleg hosszabb utakon, és a 100-110 azért elég unalmas tud lenni egy francia, horvát vagy bulgár kiruccanáson:) Viszont a meghibásodás miatt sem kell izgulni, mert ezen a 2600-2800-as fordulaton a világból kimenne.. Városban, országúton az 5-ös váltó is elég, kár hogy ott megyek kevesebbet:))
Nem írtad, hogy milyen célra akarod és újat-e vagy használtat. (Ez utóbbi típustól függetlenül mindig kockázatos.)
Nekem egy Trafic 1,9cdi 100LE-s, 7 személyes van, kizárólag személyautóként használom. Nagyon meg vagyok elégedve vele. Két és fél éves (újonnan vettem), 80e km van benne - eddig semmi érdemi hiba. Fogyasztása 7,8l átlagban vegyes használat esetén; 8,9l volt a maximum sztrádán 140-160km-s utazósebességnél (klímával, megpakolva).
Nagyon jól vezethető, belül eszetlen tágas. Ha esetleg egyszer lecserélem, akkor két dolgot változtatnék, de ugyanezt venném: erősebb (115 vagy 150LE) motorral és esetleg robotizált váltóval.
Nekem 2002-es Trafic van, 104.000 igazolt kilométerrel, hiba csak apróság volt (turbónyomásszelep és ablakemelő), olajcsere 20.000-ént, és most 5 éves szervíz, minden csere. 82le-s, fogyasztás nálam 7 átlagban, Svájcban 5,7, Bp-en 7,5-8 között, terheléstől majdnem függetlenül. Két személyes kivitel, két oldalajtó, és felfelé nyíló hátsó ajtó, mint a busz verziókban. Klíma, közp. zár, riasztó, ködlámpa, etc. És eladó, kb. 1.85m (most volt a (NAGY) szervíz, így jóideig nem kell költeni rá). Szerintem hitelátvállalás is megy, még van vissza vagy 40 hónap. Családi-utazós-kemping-motorszállító autónak használtam, rengeteget autópályán, 110-el, terhelve max. 400kg-ig volt....
Nagyjából egyforma mind, azt válaszd amelyik megkíméltebb a választékból. Nekünk Trafic-unk van, már 410ezer felett járunk. A váltó még mindíg bírja, de a motor csapágyas lett nemrég. Pedig nem is tartottuk a 30ezres olajcserét 15-nél cseréltük. Sajnos több tapasztalat alapján ez elfogadható a mai autók között. Nem terveznek ilyen hosszútávra. Vezettem az új Vivarót az új kétliteres dízel mocival. Az nagyon szépen megy, igazi személyautó gyilkos. :)
Mostanában szeretnék venni egy Renault Trafic-ot, Opel Vivaro-t, vagy Nissan Primastart. Nem tudom eldönteni melyiket vegyem. Mi a különbség közöttük? Melyiket érdemes megvenni és hányas évjáratot? A kis fogyasztás és a megbízhatóság az elsődleges szempont.
Szia. Füstöl a géped? Ha gyorsitani akarsz 2600-tol nem-e torpan meg mikor odalépel neki?Nekem igy volt, a nagynyomású szivattyút kellett kicserélni.Néztétek gépen mekkora nyomást csinál a szivattyú? ha 1800 körül van akkor jo.Nekem 1650 bart tudott csak csinalni.Kiszerelelés után megprobaltam megforgatni de nem sikerült.Be volt szorulva,de még mindig ment erötlenül a trafic.Remélem segitettem.
Persze, előtte jóval erősebb volt, szép lassan egyre gyengébb. A szívósort is leszedtük kitakarítani, mert az EGR miatti eltömődésre gondoltunk, attól se lett sokkal jobb. A katalizátor is le lett ellenőrzve, az sincs eltömődve.
Előtte erősebb volt? Azért kérdem, mert 2000 alatt teljesen halott, amíg a turbónyomás nem épül fel. Alig van nyomatéka 2000 alatt, és nehéz a kasztni.
rnie: 180000Ft??? Mi került ennyibe rajta? Amiket felsoroltál, az max egy 100-as.
Találkozott már valaki olyan hibával, hogy az autó 2000RPm alatt nagyon gyenge, épphogy csak vánszorog? Légtömegmérőre gyanakodtunk, kicseréltül egy vagyonért, és ugyanolyan maradt.
Meg volt a nagy szervíz, 180.000 ft volt összesen... vízpumpa, vezérműszíj, laposszíj, olaj, szűrők, görgők cserélve, plusz első fékbetét is, a hátsó 80.000-nél volt. Most 103600km van benne, az elmúlt közel 50.000km alatt elég kevés hibája: turbónyomászabályzó szelep, jobb o. ablakemelő, illetve az ablakmosófúvóka.
Mivel egyre kevesebbet használom, ezért hamarosan eladó lesz. Terhelve sosem volt, korábban BAT-os cigis autó volt, nálam nagy ritkán két motor/400kg volt a legnagyobb súly. A fogyasztás 5,7 (svájc:)-8 (tél, BP) között változott, átlag 7 liter eddig. Mivel 5 sebességes csak, az utazója 110 körül van, ekkor 2800-at forog, nálam gyakorlatilag ez volt a leggyakoribb használat. Kétszemélyes, klímás, két oldalaajtó, és felfelé nyíló hátsó ajtaja van, riasztó, közp zár, ködlámpa, etc.
sziasztok. nekem egy 2003-as traficom van 100 lovas. mostanában elég erőteljes hangok jönnek a váltobol, főleg 4.ben, aki csinált már trafic váltot irja meg, hogy szerinte mi okozhatja a problémát? mennyire költséges dolog a javitása? érdemes-e otthon nekiállni? nem vagyok főállásban szerelő de régebben foglalkoztam kissebb autojavitással," van műszaki érzékem". előre is köszi a segitséget.