Igazad van Vsanci. Egyes szerszámokat láttam , tapizhattam, az ROCO minőség volt. Remélem egészben is az lesz, ca. max.fél áron, mint akármelyik hasonló nyugati ketyere.
Az első gép 1968 elején jött. A nyáron a cseh bevonulás idején huztak mindent, mert a személyforgalmat leállították. A kép júliusi. A V 100-ból Drezda max 40 darabot állomásított. 1975-ben - mikor diplomáztam - még volt, de már megkezdődött az átsázmozás. Ezzel egyidőban kapott az Annabergi vonal, addig oda hegyi gőzösök jártak. Heidenauban 1972-73 tanévben ( mert innan jártam be Drezdába) sokat láttam. Akkor kapták a 9 db. E 11-t. ezek Freiberg felé jártak.
Matiz a kpen lévő állomásítást elütötte, helyesen, éretelemszerűen : Dresden Hbf.
"Szenvics-üzemmódban az egyik V100-volt a "vezérlőkocsi"?" -Mindkét mozdony járt, a vonat ugyanis úgymond "tolómozdony-rásegítéssel" közlekedett. Az egyik húzta, a másik tolta a vonatot. Meredek pályán járt.
---Ha sikerül, feliratom CD-re az Abschied der V100 c. filmet. (3sat).
Jó Estét!
A kelet-V100, és a nyugat-V100 között vannak jelentős eltérések. Az Eisenbahn-Journal cikke részletesen taglalja mind a két oldalt, és egy táblázatban összefoglalja a két oldal történetét is, plusz képek.
V100 ügy.
Először is szögezzük le, hogy keletnémet, vagy nyugatnémet V100-ról van szó! Korántsem mindegy. Mint ahogy a nyugati és keleti V200 is ég és főd.
A keletnémetek közül (202, 203, 204, ex DR 11x. Sor.) jónéhány még megy, még Adtranz-remot is van dögivel, tömeges selejtezés a nyugatiakból volt (211, 212, 213). A keletiek még mindig mennek, javarészt a halberstadtiakkal, vagy annak nyugati megfelelőjével (aminek lekerekített a vége).
JSB (3786) „A vonat minden nap többször fordult, Bad Schandau-Drezda, Pirna-Drezda között.”
Mikor volt? Ott nyaraltam, tán 85-86 táján, Kurort Rathenban, mindig átjártunk a pirnai modellbótba vagy Drezdába, akkor már villamosított volt a vonal, és 211-ek szaladgáltak. Teccett. Érdekes, az emeletesek között is volt különbség.
Tudom, csak ezen a héten elég sok dolgom van (matekot kell tanulnom, pfujj :-)).
De utána már ráérek (egy kis ideig), úgyhogy lebonyolíthatjuk az üzletet :-)))))
A fuggerth féle Szilire reagálnék!
Szerintem elég jó lesz amit sikerült róla megtudnom, de már kb. 6 éve készül, és mint tudjuk a jó munkához idő kell. Sajnos a késlekedés oka a pénz hiány. Viszont ha beindul nem lesz ok a panaszra. Valamint még annyit, hogy kedves vasútmodellező társak ne a csörgőből általánosítsatok, annyira azért nem rossz (egy kis frizirt azért elvisel de szép modellt lehet kihozni belőle) a kocsikra sem lehet olyan sok panasz ennyi pénzért. Egyébként meg mi volna ha támogatnánk a magyar modellgyártást legalább lelkesedéssel és nem fikáznánk előre. Hátha megéri azt a húszezer Ft-ot...
No hirtelen ennyit akartam írni. Én részemről nagyon várom már az első Fuggerth féle sziliket.
Rövidesen a topicra kerül képen, a V 100.068, 1968 augusztusában Bad Schandauban, Drezda felé indultában. A kocsikat ajánlom, PIKO gyártja. Forgóvázas fülkés kocsik, végigfutó pallóval.
Ekkor még volt a régi lekerekített végű Doppelstock is. Azt végpárban továbbította.
A vonat minden nap többször fordult, Bad Schandau-Drezda, Pirna-Drezda között.
(A mozdonyok a BR 86 sort váltották)
Szia rezgaras!
Szerintem nem temessük előre el fug. féle V43-at!
Én még nem láttam, ezért drukkolok neki. Azért vagyok bizakodó, mert most böngészgettem a Modell Eisen Bahner tesztjét a PIKO-féle BR218-ról. A fényképeket nézegetve a kidolgozást a gyári fug. Csörgő magasan veri! A kb. árát 100DM-re írják...
Részemről hajrá Fuggerth! Igaz, én sajna nem leszek a vásárlójuk, amíg ki nem jön valami TT-vel. Most ebből nehogy azt olvasd ki, hogy boldog-boldogtalant rá akarok beszélni a fug. termékekre. Egy bizonyos szinten túl már nem lehet olcsó a modell. De van, aki nem olyan profi, viszont szeretne valami elfogadható áron élvezhető modellvasútat.
Apropó Csörgő!
Gyurmosz!!!
A drótok becsomagolva várják a felhasználójukat!
Mindenkinek tettem egy ígéretet, hogy megpróbálok felvételt szerezni Sz. Sz. asztaláról: folyamatban van...
csíkosháTTú
A legújabb számról van szó. Nürnberg 2001 c. cikk felsorolásában:Dom Models:Az eredeti elképzelésekhez mérten,teljesen átdolgozott V-63-as mozdonyát és villamos fűtőkocsi modelljét mutatta be- HO méretarányban. Ennyi a cikk.
sziasztok!
debrecenben még 8-10 évvel is lehetett látni sötétzöld fűtőkocsit.de lehet hogy még mai napig is üzemel a vamospércsi vonalon. mert hideg az volt ezen a telen is!
A Modell és Makett újságban bemutatták a Dom-Models V-63-at és a villamos fűtőkocsit.A rezsókocsi itt akárhogy is nézem sötétzöld.Az eredetit eddig csak kék színűen láttam és a LÁVA képein is kék.Esetleg a kezdeti időszakban(60-as évek közepe) volt zöld színű?
Üdv!
A V100-hoz:
Nürnbergben voltak állomásítva, és általában ingavonatként közlekedtek, V100+személykocsi+vezérlőkocsi , de volt szendvics-üzemmód is: V100+4 személykocsi+V100.
> Fuggerth V 43 ábol én is fogok venni mindenképpen 20E megérne.
Szerintem nem. Ez már majdnem annyi, mint olcsóbb márkás modellek, de Fuggerth szvsz. még messze nem az a minôség. Ezenkívül szerintem 20e ma Magyarországon már túl van azon a határon, hogy játéknak vegyék.