Az alsó rész külön elem, amiben benne van az index ledsora. Az átlátszó rész egyben van a fekete alsó résszel, szétszedni csak robbantással lehet.
A felső, színezett tükörburkolat egy műanyag héj, pattintással levehető.
Ha elmondod, mit szeretnél, tudnék segíteni, de addigis küldök egy pdf-et a tükör szétszereléséről, abban képek is vannak, az is elég, hogy megértsed, a szöveg -és a forrás- német.
Ne vess meg: márkaszerviz? Nem egy horror összeg - kellett már cserélni, mert eltört, asszem párezer pénz volt, emlékeim szerint sima bepattintós. Holnapra esetleg elő tudom ásni a számlát.
Nem tudja valaki hol lehet beszerezni visszapillanto tukor burkolatot O II. hoz?? Tulajdonkeppen csak az atlatszo also muanyag resz kene. A szetszereleshez is jo lenne egy kis info.
Nem az. A Nagykörösin láttam egy sötét(fekete?) L&K-t, lerohasztott állapotban, "egyedi bőrülésekkel" = kókányolt vacakkal. Messzire elkerültem azt az autót. Ezen kívül volt nekik jó L&K-juk is? Mert azt nem láttam, pedig voltam kint párszor.
Nagyon köszönöm a részletes infót. Még az este írtam, de valamiért most nem látom, pedig kb 20 perccel a tied után volt. Lehet, a fáradtságom miatt valamit nem jól csináltam. :(
A motorra rá van írva, hogy RS, én előtte csak pár 2005-ös Octi motorját láttam és azokon ez a két bötű nem volt feltüntetve. Van ennek valami jelentősége a motort (teljesítményt, fogyasztást, élettartaqmot, stbt) illetően, vagy csak egyszerűen elhagyták később? Magyarul: nem járok rosszul ezzel a motorral? :)
Nem RS van rairva, hanem SR. Ez az ősöreg/kiforrott 8 szelepes, valtozo szivocsohosszusagu 1.6-os motor, az Octavia egyik alapmotorja. Sajnos 2004-ben mar elegge vissza volt fogva, hogy megfeleljen az eppen aktualis kornyezetvedelmi eloirasnak. Papiron erosebb, a gyakorlatban kicsit lusta.
A fék nem valami harapós. Végigolvasgatva az itteni, korábbi hozzászólásokat, elképzelhető, hogy egy hosszabb állás miatt van?
Szinte kizart. Az elso fekezes utan lekopik a vekony, feluleti rozsda a tarcsarol. A harapossag amugy relativ. Milyen autohoz hasonlitod?
(Valaki írta, hogy műszakin megrángatták a kerekeket és utána bika erős lett a fék.)
Ez hulyeseg.
Azt mondta egy Skoda szervízes szerelő, aki átvizsgálta a kocsit, hogy a bowdent meg kéne olajozni.
Ez nagyon rosszul hangzik.
Nincs benne ködlámpa, csak a helye. Érdemes nyüglődni (erőltetni) a berakását? Mármint, ha szeretném, akkor sokba lenne a beszerelése?
A Classic felszereltsegben még egy csomo minden mas sincs benne. A kodlampa beepitesehez a komplett lampatestet es a lampakapcsolo-egyseget cserelni kell, illetve kabeleket kell behuzni. Megoldhato, mert minden megoldhato, de nem gazdasagos.
Alapvetoen azt gondolom, nem szabad Classic felszereltseget venni. A kodlampan kivul hianyzik belole az "uj" muszerfal, az oldallegzsak (csak Elegance-nal szeria), primitiv a karpit, az ules, butitott a belso vilagitas, nincs fenyezve a kilincs, a tukorhaz, nincs oldalso diszlec, satobbi, satobbi.... A Classic-ok 99 szazaleka amugy ceges auto volt. Vagy taxi.
Ha minden igaz, Octáviás leszek rövidesen. Kinéztem magamnak egyet, ki is próbáltam, egy "ellenőrzött származású" 2004.03-i 1,6-os Classic kombi. 4 kérdésben tudnátok segíteni:
1. A motorra rá van írva, hogy RS, én előtte csak pár 2005-ös Octi motorját láttam és azokon ez a két bötű nem volt feltüntetve. Van ennek valami jelentősége a motort (teljesítményt, fogyasztást, élettartaqmot, stbt) illetően, vagy csak egyszerűen elhagyták később? Magyarul: nem járok rosszul ezzel a motorral? :)
2. A fék nem valami harapós. Végigolvasgatva az itteni, korábbi hozzászólásokat, elképzelhető, hogy egy hosszabb állás miatt van? (Valaki írta, hogy műszakin megrángatták a kerekeket és utána bika erős lett a fék.) A szerelő szerint jó állapotú, VW jelű fékbetétek vannak benne.
3. A kuplung enyhén nehezen jár mindegyik fokozatban. nem vészes, de nem is "vaj sima." Azt mondta egy Skoda szervízes szerelő, aki átvizsgálta a kocsit, hogy a bowdent meg kéne olajozni.
4. Nincs benne ködlámpa, csak a helye. Érdemes nyüglődni (erőltetni) a berakását? Mármint, ha szeretném, akkor sokba lenne a beszerelése?
Jó pár Octit megnéztem az utóbbi napokban, ebben a példányban az ellenőrzött múlt és a szép állapot tetszett meg, egy fiatalabb, de bizonytalanabb múltú Octi ellenében.
Köszönöm előre is a segítségeteket. Ha nagy leszek, meghálálom :)
Soha nem varialtam,en se a teli gumikkal. Olyat vettem,amilyet sikerült:-) Az octin,most nyövöm a harmadik teligumi garniturat,ez eppen continetal,de semilyen különbseget nem veszek eszre,az elözöekhez kepest. Üdv:Luki!
Sztem az itt korábban említett gumik bármelyike tökéletes utcai,normál tempóra,megfelelő vezetői tudás mellett.
Na ilyenkor jon a gumisok vegso es megfellebezhetetlen tromfja: ha egy gumi csak 1 (azaz egyetlen) szazalekkal rovidebb fekutat produkal egy masiknal, a sima varosi 50 km/h-rol, kifogastalan szaraz ut mellett mar az is 15-20 centi: es az egyaltalan nem mindegy, ha az auto orrabol hianyzik...
Persze,ez mind szép és jó,de nem változtat azon a tényen,hogyha valaki béna,akkor szinte mindegy...mivel pécsi vagyok gyakorlásként kb.15 éve járunk a Mecsekbe autózni,van már némi tapasztalat téilgumi ügyben.Mivel ralisprintben megyünk,igen sokat segít a hóban,latyakban,esetenként jéges úton autózás.Itt 70-80 km-es sebességnél megtanulható az,ami körülbelül 150-nél történik aszfalton,persze utóbbihoz kissé gyorsabb reflexek szükségesek:)
Visszatérve a városi téli autózáshoz,számtalanszor láttam már,hogy a madár 20 milliós autójával,a legdrágább téligumival,10 ezres fordulaton áll egyhelyben,mert annyi esze sincs,hogy ilyenkor alacsony nyomatékkal kell indulni,haladni.
Nem tudnak az emberek ( kis kivétellel ) hóban autózni.Más országokban ezt nem véletlenül oktatják.Persze nem mindenkinek a határait kell próbálgatni a fák között,de pl.egy parkolóban is lehetne gyakorolgatni,hogy ezt ne "éles"forgalomban tegye.
Sztem az itt korábban említett gumik bármelyike tökéletes utcai,normál tempóra,megfelelő vezetői tudás mellett.
Ma kicsit túlhisztériázzák ezt a gumi kérdést...15 éve diagonállal is odaértek mindenhová,igaz nem 150-el hóban:)
A diagonal-radial valtas elsosorban a gumik uzembiztonsagat javitotta. 15 eve mar nemigen voltak diagonallal szerelt autok, Skodaban szamolva az az elso generacios S100-as utan futott ki KGST viszonylatban is. Kb 30-35 eve mar kapni sem lehet ilyen gumit. (Kiveve a veteranautok specialis iparat.)
Ami a teli-nyari "hiszteriat" illeti, a téli gumik elterjedese elott gyakorlatilag csak negyevszakos gumik voltak. A keverekuk ugy-ahogy elviselte a hideget, a mintazatuk pedig mely volt, meg tudott kapaszkodni a hoban is -- az, hogy egy gyors kanyarban a kocsi imbolygott, ugyan ki vette eszre a 890 kilos, 60 loeros Ezerkarcsik idejeben?
A valtozas akkor kezdodott, amikor megjelentek az elso nyarigumik. Itt mar a vizelvezetes volt az elsodleges szempont, es olyan anyagkevereket kezdtek el hasznalni, ami nyaron ugyan jol tapadt, de télen felkemenyedett. A vizet pedig mi vezette el? A szeles hosszanti vajatok. Amik ugyebar hoban egybol telemennek hoval, es onnan kezdve nem vesznek reszt a tapadasban...
Igy szulettek meg a teligumik, amik egyreszt olyan keverekkel keszulnek, ami hidegben sem lesz rugalmatlan es merev (ellenben nyaron, a hőségben kenodik a forro aszfalton), masreszt olyan a mintazata, hogy beleharapjon a hoba: a nagy, szeles mintazati elemek helyett kisebb blokkok, a blokkokon belul kulon fogak, recék, amik lefelé bővülnek, így a gumi kopasaval nem lesz kisebb a felulet.
Igen,csak itt az a baj,hogy 100 méterrel odébb nincs mégegy kereskedés,amiben egy ilyen RS áll:)
Persze,körül kell nézni,ez az ár abszolút vicc...
Mondjuk mostanság használt autót eladni kb.annyi esélyem van,mint az 5-ös lottóra:)Jó pénzért persze,nem lehúzós árért.
Érdekes,hogy fél évvel ezelőtt,amikor egy fehér RS-t találtam,ott 2,6-ba számolták volna be az enyémet.Csak az az Rs 4,6-ba került,tehát ugyan úgy 2 millát kéne rádobnom,mint a mostanira.
Jövő héten megyek BP-re,megnézem és egyezkedek velük ( legalábbis próbálok ),addig meg kicsit utánanézetek a vasnak.