Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
A lengyel kocsiból sosem volt se a szlovénnek, se a horvátnak, de még annó a jugóknak sem...hasonlóság annyi, mint a lengyel és a pápaszemes győri kocsik között...
Lengyel kocsija volt és tán még van is a görögnek és persze a lengyelnek.
Ha a tető íve jó az már ok. A két végén alakítani kell az biztos, az ablakok szintén ilyenek, szerintem fotomaratott keretekkel megoldhatók. De mondom csak elmélkedek egyenlőre, mert egy képem sincs az eredetiről, meg a piacon lévő modelleket se ismerem. Viszont hiánypótló lenne és szerintem nem igényelne annyi apró bizbaszt emiatt talán könnyeben gyártható.
Igazán jó donor sztem nincs. Ilyen tetővel kocsit talán csak a Fleischmann csinált, de az sem tökéletes, továbbá torz. A lengyel kocsik egyedi ablakai meg szintén komoly fa a fejsze számára.
"Én nem biztos, hogy belevágnék. És nem csak a projekt összetettsége okán, hanem azért is, mert ki tudja, mit hoz a jövő;-)))"
Az összetettségétől annyira nem félek, megcsinálom a nulláról is, de ha van valami hasonló amit donorként lehet használni akkor egyszerűbb a mesterdarab kialakítása. Viszont hogy megéri-e azt nem tudom ezért még csak tanulmányozom a dolgot.
Egy ilyen project jutott eszembe: Meg kéne csinálni a lengyel 19-37, 20-37 sorozatú kocsikat, persze műgyantából. Szerintetek milyen kocsi tipusból lehetne megcsinálni? Ami fontos lenne a hossz és az ablakosztás megfelelősége, de a tető íve se elhanyagolható szempont, a többit úgyis alakítani kell.
Szeretném a gyorsvonati kocsijaimat magyarítani, de a "hivatalos festék", pl. RAL 5009 nem igazán mutat jól a modelleken. Tudnátok-e valami tippet adni, milyen gyártmányú, színű, számú festékek adják vissza érzetben legjobban a MÁV színeket? Festőeszközeim (légecset, stb) nincsenek, valami flakonos-spray-s megoldást keresek. A válaszokat előre is köszönöm!
Az olom adalekanyag okozza a cinkpestist. Egyszeruen senki nem hasznalja, aki hosszutavra epit barmit is. Olombol csak az on-olom otvozet hasznalhato, az is inkabb rezmodellek forrasztasahoz.
Egyszeruen cinkbol. Régebben valami ólom otvozetet is használtunk de az ólom ujabban mellozve van értheto okok miatt. A cinkontvények nagyon jól szolgálnak eddig, bár a megmunkálásuknál vigyázni kell, mert konnyen teletapadnak a szerszámok pl. maró, vagy menetmetszéskor csak nagyon konnyu kézzel szabad nekiesni ennek az anyagnak.
Üdv ! Hosszú kihagyás után ismét elővettem a MÁV 375-projektet. Ezügyben Winky oldalát tanulmányoztam, ha valaki tud még a neten fellelhető építési leírásról, ne tertsa magában. Később esetleg tennék fel képeket, ha lehet
A Roco DB Br140-e is jó, én azt vettem donornak. Van pár buktató, de könnyedén megoldható a dolog. Sajnos az öntvényt szét kell vágni, kardánból még hosszabb sem kell, a forgózsámolyon és a motoron lévő kardánfészkeket kell kicsit kijebb húzni, ha ügyes az ember, akkor ez a későbbi üzem közben nem okoz gondot. Viszont egy dologra még nem találtam megoldást, a kerék kérdésére, mert teljesen más a fogaskerék és a keréktengely is, lehet, hogy csak egyedi gyártással lehet megoldani. Aki nem akar bajlódni a dologgal és egyszerű dolgot akar, az vegyen PIKO mozdonyt, sőt azt kaszni nélkül is lehet, és kész.