Ezt most miért kellett? (Ugyanez volt a bajom a Bálnával is. Az új metróval csak azért nem, mert ezek a beton- és műrozsda felületek már most is piszkosnak néznek ki.) (Ja és érdekes a Bálna kistesója a Tétényi úton: ez nem csak jól néz ki, de mintha a kivitelezés is jóval igényesebb lenne.)
"No, erre rájár az ember szeme, már ha pár évtizede háztartást vezet. :) "
Igen, én meg korán kezdtem ezt a nézőpontot is, még jól fejbeverős magasságú volt a munkalap, amikor már az alábbi szerkezet portalanítása a feladataim közé tartozott :)
Attól függetlenül nagyon szép, nincsenek rajta hegyesszögek pl. szóval simogatható formákból áll :)
Azzal nincs baj, aki az üléssornak támaszkodik, az nincs útban. Az ajtóbanmegálló az, aki belép és ott rögtön lemálházik, majd onnan nem mozdul tapodtat sem.
A finomhangolásra tényleg kellett volna még egy kis idő. Bár máshol már régóta működnek ezek - lehet, hogy a megfelelő rendszert kellett volna megvenni, vagy a megfelelő szakembert megfizetni.
Nem. :-(( Pár éve elvittem ide Magyarország egyik legnagyszerűbb műemlékfelújító építészét. Kimentünk az udvarra, elsétáltunk a túlsó falig, ott szóltam, megfordulhat. Hosszú csend után csak annyit mondott: jézusom.
Jelentem, én vagyok az az elvetemült, aki mindig az ajtóban áll meg, behúzott hassal, háttal az ülések élének. (A repülési fóbia szolid leágazása.) A szovjet metrón folyton átestek rajtam az emberek, itt viszont simán be tudtam ékelődni az ülések előtti hézagba, még a szombati extrém forgalom mellett sem anyáztak a ki-beszálló népek.
Viszont így elég jól meg tudtam figyelni, hogy az automata ajtók lényegében minden megállónál rácsapódtak valakire, és állandóan ment a rohangálás, hol kiszabadítottak valakit, hol elszakított családokat egyesítettek... Szóval ez a része nem teljesen hiszti, még lett volna mit tökéletesíteni, ha végigcsinálják a próbafolyamatot.
Szélességben valóban nem lehet keskenyebb. A teret inkább magasságban értettem. A régiben olyan kupolaszerűen magasodott fölfelé a mennyezet, itt meg olyan közelinek éreztem. Mondjuk mindegy, elférni ebben is, viszont tényleg plusz pont a csuklós rendszerért. Meg az ajtóknál a kihasasodó középoszlop csoportért.
No, erre rájár az ember szeme, már ha pár évtizede háztartást vezet. :)
Vonatkozó példám az a fakezű szerencsétlen, aki kedvenc gimnáziumom Bobula János pallér által alkotott, tiszta és egyszerű épületét "modernizálta", fémszerkezettel és üvegpalásttal. Azon kívül, hogy rettenetesen néz ki kívülről, el lehet képzelni, a vasvázon mik lógnak tíz év elteltével, több emeletnyi magasságban a takarítónő porrongyától.
Az érzet persze egyéni. Nekem tetszik a középső fogantyú, szerintem az orosznak pont az volt az egyik baja, hogy az ajtók közötti térben nem lehetett kapaszkodni, itt meg igen. Én nem tapasztalom azt sem, hogy többen megállnának az ajtóban, mint más eszközön.
Ami az ülések fölötti kapaszkodást illeti, alighanem más szerelvényeket láttunk, mert amin én eddig utaztam, azokon mind volt sín és arról lógó gumifül, úgyhogy itt megint csak az új nyert a régivel szemben. A csuklómagasság is összehasonlíthatatlanul jobb, mint az oroszon.
Szóval nekem tetszenek az új szerelvények. Egyedül a szagukba köthetnék bele, de az nem sokáig fog tartani. Persze ez is szubjektív, tehát nem vitának szánom.
Hát pedig ha nem esel a peron meg a kocsi között a sínek mellé, akkor az azt jelenti, hogy nagyjából egyezik a méretük, szóval inkább érzet lehet. Én speciel ha már, akkor inkább tágasabbnak érzem az újat, a teljes átláthatóság miatt.
Tavaly ősszel ki kellett menni Dresda mellé egy beszerzés miatt. Egy barátommal mentem ki,mondtam valakinél foglaljunk szállást.Nem kell,ott él az anyósom. Na,ezt én rohadtul nem szeretem,mármint számomra ismeretlen embernél megszállni(más az életritmusa,és valószínűleg hiányzom számára mint egy púp. )
Lényeg a lényeg,a Mama(84 éves) azt mondta a nyugdíja 1/3-része a lakás fentartására,a másik 1/3 a megélhetésére,a maradék 1/3 részéből kirándulgat,és támogatja gyerekeit.
Mondjuk takarékos nép,22 óra után hideg volt a radiátor,de akkora plazmatévét én még nem láttam,ami a néninél volt.
""Irtóztatóan mélyek és tágasak a föld alatti terek, bár mondjuk nézni van mit, az kétségtelen. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mennyire lesz majd kihasználva ez roppant mű"
Hát azt az iszonytató légköbmétert csak a galambok tudják kihasználni... :-(
Nekem nem tetszett, olyan falanszterszerű, vagy inkább futurista embergyártó gépnek tűnt az egész..."
Hát ez az. Még csak fotón láttam, nem mertem kritikával illetni.
Hogy fog ez kinézni pár év, netán 10 év múlva? Ki, s hogy fogja takarítani? Mert most a térélményt nem illik még elemeznem...
Egyáltalán, az építészhallgatóknak beiktatnám a tanrendbe az "épületeink karbantartása" c. nyári gyakorlatot. De ez már régebbi gondolatom, néhány (?) mai trendi látványépület láttán.
A régi metró álmennyezetét és burkolatát már cserélték minimum kétszer, ha jól gondolom, amellett hogy a térhatása emberi léptékű. A mostaniak meg valami űrbéli robot-denevér szállásra hajaznak :) Már elnézést a hasonlatért, és majd visszavonom, ha mást tapasztalok.
A tágas terek mellett a metrókocsik viszont jóval szűkebbek az általam mexokott orosz fajtájúnál. Ok, elférni bennük, levegő is van, meg hogy kisebb, akkor könnyebb is, kevesebbet fogyaszt... De mit számít a fogyasztás?
"Irtóztatóan mélyek és tágasak a föld alatti terek, bár mondjuk nézni van mit, az kétségtelen. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mennyire lesz majd kihasználva ez roppant mű"
Hát azt az iszonytató légköbmétert csak a galambok tudják kihasználni... :-(
Nekem nem tetszett, olyan falanszterszerű, vagy inkább futurista embergyártó gépnek tűnt az egész...
Egyedül az tetszett, hogy pl a Keletinél a kelleténél jobban látod az átellenes mozgólépcsőt.
"de már a Határ úti parkolót ott is eladták,"
Állítólag amikor P+R-ként használták, akkor jogellenesen használták, mert már tíz évvel korábban magántulajdonba került - csak a magántulajdonos addig nem élt a jogával, majd lekerítette, kiadta, és most az őr meg két másik autó áll csak a nagy placcon.
De az egész Europark2-ből gyönyörű szép P+R-t lehetne csinálni. Igaz már az Europark1 parkolója is ingyenes, a kondíciókat nem ismerem.
Persze akár a Ferihegyig is meghosszabbíthatták volna a 3-ast, meg Békásmegyerig. ahogy arról 1990-ben volt szó...
Feltehetően ők tényleg átköltöznek. Gondolom valamikori keletnémetek, ott eléggé megnyesték a nyugdíjakat. A ledolgozott évek 70%-át számították csak be a nyugdjba. Akkoriban nyugdíjközeli korban lévő barátaimtól tudom.
Meglátva a méreteket egy jutott az eszembe. A tervezőnek vörösre verhették a kezét. Még mindig nem elég drága, tessék megnyomni a ceruzát, egeret!
Amúgy tényleg tök fölösleges, inkább ront az érintettek közlekedésén a soxoros átszállással mintsem javítana. Mivel abszolút igazolhatatlan volt a hasznossága az EU felé, ezért kompenzációként vállalták be a dugódíjat.
Látványosnak látványos, de ez az Alcatraz-börtöndizájn elsőre meghökkentő, sokadszorra letargia.
Nagyon örülök a fórumozó társunk máshol beírt hozzászólásainak belinkelésére, nekem nem jutott eszembe, hogy ennek utánanézzek. Így bebizonyosodott, amit korábban írtam, hogy amit itt olvastunk a Nyugati pályaudvar mögötti raktárakról, azt nem viccből írta be valaki. És hogy mindezt senki más így nem tudta volna megfogalmazni. Még nagy pénzért sem...
Az új közterület elnevezések zseniálisak. Épp a metróhoz kapcsolódó forgalmi változásokat nézegettem amikor rátalaáltam a Mindszenty bíboros tér nevű közterületre. Azon gondolkoztam, hogy akkor most ott Farkasréten nem sikerült az egész teret bíborszínre festeni, vagy sikerült, csak nem teljesen bíborszínűre.
A teszthez ez az egyenszöveg kevés, mert az olvasók megszokják és egy idő után érdektelenné válik számukra. Egy csoportot ilymódon tesztelni csak úgy érdemes, ha a tesztelő maga is tagja a csoportnak, ismeri, több nicknéven van jelen a csoport életében, és folyamatosan manipulálja a hozzászólókat. Ehhez minimum szociálpszichológusnak kell lennie.
Szerintem biztos meg fogják építen, csak nem most rögtön. Paraszti eszem szerint, a kettest meghosszabbítani Kelenföldig sokkal hasznosabb, olcsóbb és egyszerűbb lett volna és egyuttal a Délit is meg lehetett volna szüntetni.
A buszok egyre többen lesznek azon a szerencsétlen belvárosi szakaszon. Most már tőlem is direkt lehet menni a Bosnyákra és Gazdagrétről is, tehát + 2 járat.