Az elfüstölt IC-t nem tudom pótolni. Azt ne is keress, mert nem lehet kapni, csak Kínában. És csak nagykereket szolgálnak ki. Komplett motort lehet kapni. Én a Bárdi autónál néztem. 2 nap alatt megvan. De az IC hűtését valahogy meg kell oldani, mert megint leéghet. Csak akkor van baj, ha nem a hőtől ég ki, hanem az átfolyt áram erősségétől. Viszont a szétszedett lámpát, tök jól el lehet takarítani, polírozni, olyan mint ha vacsi új lenne.
Nézted a szíj feszességét? Lehet, hogy kicsit lazult mióta felrakták. Reggelente ( főleg mostanában, hogy párásabb a levegő) nekem is néha "becsipog" de aztán abba hagyja.
Nincs két hete, hogy elszakadt az ékszíjam és cserélték a szíjat meg a vezetőgörgőt. Átnézték az egészet, állítólag minden más jó (főtengely ékszíjtárcsa, feszítőgörgö. Erre 1-2 napja megint elkezdett indításkor "csipogni", mintha valamelyik görgő nyikogna kicsit. Egy kis idő után teljesen elmúlik. Azt vettem észre, hogy mikor már elmúlt, még egy ideig, ha elveszem a gázt, - motorfék - akkor kicsit megint elkezd csipogni, aztán ez is elmúlik. A t..öm tele van. Normális ez? Vagy csak én szívtam meg ezzel?
A minap megelégeltem, hogy nem lehet a fényszóró magasságán állítani, mert valami nem akarja az igazságot. A probléma a lámpa belsejébe vezetett. Van belül egy motor, aminek a nyomtatott áramkörén van egy ic. És az elfüstölt. Sikerült már valakinek megjavítani ilyet? Ic-t cserélt már valaki, vagy egyéb alternatíva?
Szia Ez a hiba akkor szokott lenni mikor a fotengely jelado tekercse menetzarlatos vagy szakadt lessz. A hiba a hotagulas kovetkezteben lep fel csak ugy tudnal megbizonyosodni rola hogy, amikor jelentkezik a hiba par percen belul kimered a tekercst. Ha visszahul utanna ismet a jo erteket latod. Ezert nehez rajonni. Tapasztalatbol mondom.
Miért ,nem ugyanolyan mint a hátsó? (Most nem vagyok "kocsiközelben"). A hátsónál legalábbis csak be kell nyomni a kis műanyag reteszt a tövénél, azt' már jön is kifelé.
Egy kis segítséget szeretnék, megint. Nem tudom, hogy hogyan kell az első ülésekből a fejtámlát kiszedni. Ha esetleg valaki már megtette, és leírná, azt megköszönném.
Ma reggel meglepődve tapasztaltam, hogy nem megy az ablaktörlő és az ablakmosó sem a Lybramon (1.6 sw). Biztosíték kiolvadt, kicseréltem, azt is abban a pillanatban kiégette. Van valami ötletetek, mit lehetne tenni, mielőtt felkeresek egy autóelektromost? Egyébként egy hete az elektromos deréktámasz is megadta megát, hallom a hangját, hogy búg a motor mikor kapcsolgatom, de nem mozgatja a deréktámaszt.
Vagy ha esetleg vennék a fáradtságot és nagy fordulatú csapágyat préselnének bele az utángyárban... Csak hát ugye az már nem lenne olyan nagy biznisz. Amúgy a műanyaggal nem lenne gond.
Én, most ,hogy a szíjat "cseréltettem", a vezető görgőt is ki kellet - tulajdonképpen úgy néz ki az volt a "ludas" - ,mert eléggé lötyögött a csapágya. Ez most műanyag (Breda) ,de ,ha ez is rövid életű lesz ,legközelebb gránitból csiszoltatok :-) Egyébként szerintem magával a műagyag görgővel nem lenne gond, ha a csapágya normális lenne. ( Pl. egy tűgörgős csapággyal több Lancia generációt kiszolgálna. :)
Az első ötletem alumínium volt, de mikor az esztergályos mosolyogva közölte velem, hogy "jó anyag az, de nem ilyen dolgokra. Elkopik, mint a xar."
Na mondom akkó mi legyen? Végül megbeszéltük, hogy sima vasöntvény lesz a befutó. Igaz, nem olyan pihe könnyű, mint a műanyag, de legalább strapabíró lesz. Tényleg elég masszív lett, gondolom ezzel nem nagyon lesz gondom egy ideig. Amint leszedem a szíjat, a többi vezető és feszítő görgő is sorra kerül. A vezérlés cuccait is így oldom majd meg. Mondjuk a szíjat azt azért nem :-).
Az enyémnek - mivel január végén lett cserélve - még számításaim szerint lett volna 10 éve :- Azért az nem természetes ,hogy félévente cserélni kelljen ,bármilyen utángyártott szutyok is. Egyébként nem tudom milyen "márkájú" volt. Most meg már nem is fogom megtudni, mert úgy szakadt szét, hogy bordánként csíkokra esett szét és feltekeredett amire csak tudott. Mit mondjak, szarul nézett ki. Arról nem is beszélve, hogy így, hogy nincs kormányszervó azért kell rendesen bírkózni vele kanyarodáskor. Az eső meg szakadt, úgyhogy az ablaktörlőnek is mennie kellett, ráadásul lépésben kellett totyogni, úgyhogy a hűtővíz miatt is kellett aggódnom - az akku mellett - , de szerencsére kibírták...
Az enyém is a végét járhatja már, elég szépen zúg, mikor gázt adok. Lassan ez is megérik a cserére.
Ezek már csak ilyenek...
Egyébként milyen szíjakat használtok? Nekem egyszer volt még az előző gépen Contitech, na az szíj! Amíg le nem cseréltem (mert már túl sok km-t futott), azt se tudtam hogy van. Igaz kicsit keményebb, mint a többi márka. Ezek a mindenféle szíjacskák meg pár hónap után is képesek már fütykérezni.
Nem hangzik rosszul :) Nekem még mindíg cincog az ékszíjam, de félévente nem fogom cserélni ,akkor sem ... Most szerzek majd rá valami spray-t aztán meglátom meddíg bírja.
Kész a szíjvezető. Csapággyal, saeger gyűrűvel együtt 13.- euróba került, mivel az esztergályos gyártott hozzá spéci betéteket, amik a csapágyba fognak passzolni 2 oldalról, a külső ráadásul porvédő is lesz. A műanyag utángyártott, amit kb 1 éve vettem akkor 35,50.- volt, még megvan a doboz. Viszont ez öntvényből lett faragva, szerintem majdnem örökös darab. Most már csak a csapágy lesz cserélve.
Úgy rémlik műanyag házba van befogatva és a 2 csavarral nekihúzatva a sárvédőnek. Még akkor szedtem ki, amikor megvettem a kocsit és az egyik sárvédőt kellett kikalapálnom.