> Ha esetleg nincs hol esztergáltatni, akkor
> megteszi a 2-es csavar is ,de a menet eszi a
> fogaskereket
Nem írtad, hogy mekkorára kell az M3-as csavart leesztergálni, de feltételezem, kb. 2,5-re. Ehelyett szvsz. egyszerűbb egy M2-es csavarra egy 2,5mm külsô átmérôjű hüvelyt húzni. Ilyesmit már sokat csináltam, csak kisebben: a mozdonyaim hajtókar-csapjai M1,2-es csavarra húzott 1,5mm-es hüvelyekbôl vannak.
Nekem ma lett kész a két InterPicim fényezése és matricázása, majd ablakozom és alvázt meg motort keresek hozzá. A karosszériát H0-ban a börzén vettem.
Sajnos ilyen apro fogaknal igen nehez pontos adathoz jutni, ezert inkabb ajanlok egy sablont (a CONRAD arulja) ami majdnem minden vasutmodellben hasznalt fogaskereket pontosan neghataroz (es nam is keruel sokba).
Hali!
Láttam a Bz-ket. Az emeleten volt MÁV InterPici festésű is. Tényleg kéne H0-ban is! A TT-s MÁV nekem is nagyon tetszik.
A PIKO BR55 konstrukciója szerintem azért nem olyan nagy gáz, mint amilyennek le van festve. Jó, régi, ma már biztos nem így csinálnák meg, de működik és a nagyon szépen sikerült a külcsín. A börzén szokott lenni majdnem originál is. Viszont szerintem személyvonat előtt csak az Epoch III. elején volt ( közvetlenül a háború utáni mozdonyszegény korban).
JSB!
Szerinted milyen gőzös kéne ide? (djt-122 keresi a 4032-es hozzászólásban)
Csikós Pista bácsi szeptemberig szabadságon van. Nézd meg a Beleznay-féle boltot az Alkotás utca 39/b-ben, ez egy kicsi bolt egy saroképület alagsorában, a Testnevelési Egyetemmel ferdén szemben.
csíkosháTTú
elövárosi vonalon ipartelepi környezetben szeretném járatni a vonatot /a Langenschwalbach kocsik már megvannak/ .Egyébként bár én HO ban utazom láttad a börzén a TTs cseh gyártmányu Bz motorkocsikat ? nekem nagyon tetszett kár hogy HO ban nincs!!
Förster
Ha ugy döntök hogy BR 55 lesz a gép aszem megcsinálom az átalakitást esztergálás nem akadály. Egyébként a börzén az SNCB zöldszinü mozdonya tetszett a legjobban és fullos állapotu volt. Más.
Mikor van ottt a börzén a Csikos Pista bácsi ?Ö árul alkatrészeket?
Már régota hajtok BR 118 alkatrészeket de még csak mutatotba se láttam
Pici kiegészítés:
Én, mint TT-s sok Tillig katalógust láttam. A Tillig-nek KÉTFÉLE H0 sínrendszere van, nem keverni a kettőt! ( Nem kioktatni akarok, csak a Tillig nem a H0-ról, hanem TT-ről ismert!)
1.: Van a H0 STANDARD GLEISSYSTEM, ami 2,5-ös sínrendszer. 15, és 7,5 fokos egyenes kitérő, belső íves, 15 fokos szimmetrikus, hármas, meg angol is. Az összes sín létezik KIT-ben is, meg a kitérők is.
2.:Van a H0 ELITE, ami 2,07-es (2,1-es?) sínrendszer. Itt van 11, 12, 15 fokos egyenes; 7.5, 6 fokos szimmetrikus; belső ívesből kétféle; meg angol. A sínek ágyazat nélküliek, az ágyazat kétféle színben külön van, "STYROSTONE"-nak hívják. A kitérőkhöz a saját, meg a ROCO gyártású állítómű is használható.
Régen "PILZ" néven volt ismeretes.
csíkosháTTú
Az előbb a nagy szakmai fejtegetés közben elfelejtettem. Sokunk problémája nehezen lehet Roco 2,5 sinrendszeréhez hozzájutni. Nos lehet hogy már hallottatok róla, de azért leírom a Tillig gyártja, pontosabban a Tillig H0. A 2001-es katalógusukban benne van minden, ha van érdeklődő, akkor ide a topicba legközelebb felteszem a listát és az árakat / német / is. Létezik ágyazattal is annélkül. Sőt van egyenes váltója is un " Bausatz " formában is, vagyis neked kell összerakni. Ez azt jelenti, hogy a sínszálakat neked kell befűzni stb. Én első alkalommal 15 perc alatt végeztem vele. Nem bonyolult. Az ára kb. 12 DEM. Sajnos nincs most itt a listám és csak emlékezetből dolgozom.
Üdv mindenkinek !
BR55 kontra BR24 téma. Valóban a BR55-t tehervonati mozdonyként használták javarészt. Apósom / ex DDR / viszont,aki anno mozdonyvezető volt és ilyen gépet is hajtott, azt mondja, az NDK-ban a krónikus mozdonyhiány miatt / a háború után sok sok évig / igenis használták személyvontatásra is. Ha találsz jó állapotú BR24-et azt vedd meg, de akkor sem ér többet mint 6500 HUF. Ha nem és van szép BR55, akkor az is jó. Ha véletlenül a második csak "félig " felfüggesztett fogaskerék tengely kitörne, nos arra is van megoldás:
Lehet kapni pl a Mester utca elején a csavar boltban 3-as metrikus 12 vagy 16 mm hosszú csavart anyával, alátéttel. A kitört rögzítési helyet megfúrod 3-as fúróval mindét oldalon kicsit megcsiszolod, hogy sima legyen. A csavart visszaesztergáltatod, hogy a menetek eltűnjenek és csak a feje előtti 4-5 mm-nyi részen maradjanak meg Az átmérő 2mm legyen az esztergált részen, majd a csavart mindkét oldalán alátéttel belehehelyezed a mozdonyba, egyúttal a fogaskereket is ráhúzva. Vékony, de erős csipesszel megfogod az anyát és csavarhúzóval meghúszod a csavart. Az én G8-m már 12 éve így üzemel és az egyik BR55-t alig két hónapja műtöttem meg hasonlóképpen. Ha esetleg nincs hol esztergáltatni, akkor megteszi a 2-es csavar is ,de a menet eszi a fogaskereket és nem árt idejében bespájzolni belőle, amig a Csikós Pista bácsinál még van dögivel.
Sziasztok.
Matiz.
A hatvani kiállitáson a terem bejáratánál balra volt egy vitrin sor ahol láttam egy kékszinü mávos szerelvényt,nagyon hasonlitott a régi PIKO kocsikra de ez sokkal precizebb kidolgozásu volt.Tudod-e hogy ki a gyártoja és hol lehet hozzájutni.
> A motort követő fogaskerék tengelye csak az
> egyik oldalon van beágyazva és ott is csak
> műanyagba. Játékra alkalmatlan, mert nagyon
> hamar kitörik.
Na pont erre céloztam. Mennyi ilyen Pikót láttam boldog gyermekkoromban...
Érdekes, hogy sok komoly modellezô is használja a Piko BR55-öt, hogy MÁV 410-est építsen belôle. Vajon csinálnak valamit ezzel a szemét mechanikával?
> Nekem a BR55 rudazata nem tetszett. Lötyögött, izgett-mozgott, nem volt szép.
Az az igazság, hogy egy kicsit hazardíroztam. Valójában már elfelejtettem, milyen a BR55 rudazata. De ha csak az a baja, hogy lötyög, akkor esetleg meg lehet próbálni egy-egy apró rézcsövet illeszteni a lyukakba. Persze lehet, hogy attól meg szorulni fog. Azokban a modellekben, ahol az összes kereket fogaskerék hajtja meg, mint a BR55-ben is, a hajtórudaknak sajnos lötyögnük kell, különben a szerkezet mechanikailag határozatlan lesz (és még meg is szorul.) Amin lehet esetleg segíteni, az a lötyögés mértéke.
Nono
Én nem húztam le egyik MODELLt sem, csak az a bizonyos BR24 darab tényleg elég szakadt, meg drága.
A BR55 meg tehergőzös...
Tényleg: milyen vonalon, környezetben akarod járatni a személyvonatodat?
Uíí, Uíí
csíkosháTTú
Csikoshátu valo igaz az emeleten lévö fütyös öregaszonynál volt a 24 es. Én is drágálottam
de másnál nem láttam.Szo se rola elég szakadt volt
Egyébként egy személyvonatot szeretnék langenschwalbach kocsikbol öszeálitani .Ehhez keresem a mgfelelö mozdonyt .De azaz igazság most már végképp nem tudom milyen legyen mert az egyik oldalon a 24 est a másikon az 55 öst huzátok le . Kösz a többieknek is .
Liar
én eddig U profilu sineket használtam /ebböl van a terepasztalom is/ de már megkezdtem a Roco 2,5 ös sinek gyüjtését vágánycserére .Egy baja van csak hogy az ives sinek réz szinüek az egyenesek meg ezüst.
Förster
Te is jokor szolsz a börzén sikerült beszereznem két langenschwalbachot /3x mentem ki értük/ igy aszem 3db vel teljes a szerelvény
Sziasztok!
Matiz. A múltkor készítettél egy amolyan diorámát, ami egy mozdony volt, azzal a céllal, hogy azon fényképezed majd a mozdonyokat. Szeretnék én is valami hasonlót készíteni. Akkor volt róla egy rövid ismertetőd, de most nem találom. Merre van, hol találom meg??
AZ a matrica még a régi, műemléki jelleggel. Van új széria. A Letraset típusu matricák felhordáskor frissek legyenek (nem több egy évnél). Felhordás után a dolog nem számít. Nem árt leheletnyi lakk, úgy nem oldódik a matrica réteg.
A dologból a tanulság, korcsolya edzőm mondta volt (ca.1970)"életlen korival a világbajnok is pofára esik..."