Keresés

Részletes keresés

11_11 Creative Commons License 13 órája 0 0 6461

 

1 Ami kezdettől fogva volt, amit hallottunk, amit a szemünkkel láttunk, amit szemléltünk, és amit a kezünkkel tapintottunk: az élet Igéjét hirdetjük nektek. 2 Igen, az élet megjelent, láttuk, tanúságot teszünk róla, és hirdetjük nektek az örök életet, amely az Atyánál volt, és megjelent nekünk.

Isten a világosság. 6 Ha azt állítjuk, hogy közösségben vagyunk vele, és sötétségben járunk, akkor hazudunk, és nem az igazságot tesszük.

8 Ha azt állítjuk, hogy nincs bűnünk, önmagunkat vezetjük félre, és nincs bennünk igazság.

10 Ha azt állítjuk, hogy nem vétkeztünk, hazugnak tüntetjük fel, és tanítása nincs bennünk. ( 1 Ján: 1: 1-2, 6, 8, 10 )

Lábjegyzetek: 1 Ján:1:1-4 A szokásos bevezetés helyett János rögtön a tárgyra tér, és az Igéről beszél. Az a négyszeres vallomás, amit itt János tesz, az Ige fizikai valóságát akarja kifejezni. Ez az Ige a második isteni személy, az Atya Fia, emberré lett. János úgy írja le mint életet.

1Ján:1: 5-10 Jánosnak másik fő kifejezése a világosság. Rendszerint összeköti az igazsággal, és szemben áll vele a sötétség és a bűn. A világosság jelentheti magát az Istent, hisz ő ment minden tévedéstől és bűntől, de jelentheti a keresztény tanítást is, amely magában foglalja a hitigazságokat és a parancsolatokat. A sötétség az, ami szemben áll Istennel és tanításával.

 

Az égi asszony és a sárkány.

 Mihály legyőzi a sárkányt. 7 Ezután nagy harc támadt a mennyben. Mihály és angyalai megtámadták a sárkányt. A sárkány és angyalai védekeztek, 8 de nem tudtak ellenállni, s nem maradt számukra hely a mennyben. 9 Levetették a nagy sárkányt, az ősi kígyót, aki maga az ördög, a sátán, aki tévútra vezeti az egész világot.  A földre vetették, s vele együtt letaszították angyalait is. ( Jelen: 12: 7-9, v)

 

Lábjegyzetek: 12,7-12 Ez az a küzdelem, amelyet Mihály, aki különben Izraelnek és jogutódjának, az Egyháznak a védőangyala, folytatott a sátánnal a világ teremtése előtt. Erre vonatkozhat Jézus mondása: „Láttam a sátánt mint villámot az égből leesni” (Lk 10,18 ). De vonatkozhat arra is, hogy Jézus halálával és feltámadásával megtörte a sátán hatalmát: „Most vetik ki a világ fejedelmét” (Jn 12,31 ). A sátán neve paradicsomi szereplése miatt: ősi kígyó.

 

 

 

Előzmény: Zellem Estelen (6460)
Zellem Estelen Creative Commons License 17 órája 0 0 6460

Azt tetszik látni, hogy "úgy szerette Isten a világot" hogy Özönvízet bocsájtott rá a mesében?

"egyszülött Fiát adta oda" de mire, ha egyszer az ő maga, és örökéletűek?

"Általa nyertük a kegyelmet " de ki tudta előre, mint Mindentudó, hogy a bűn bejön a világba a mese szerint?

Mi változott Jézus óta?

Nincs már háborúzás, nem ölik az emberek egymást? 

Van látható különbség Jézus előtti és az utáni világban?

Ezeket a néni látja?

Előzmény: 11_11 (6459)
11_11 Creative Commons License 17 órája 0 0 6459

A nénit nem érdekli a menny?

Akkor mire is a hit?

 

Válasz.

 

Fordítva is feltehetném ezt a kérdést .

 

Keresel valakit, vagy valamit és mit, amit én látok és te nem ?

 

Én megtaláltam amit kerestem , sőt még többet !

 

 16 Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta oda, hogy aki hisz benne, az el ne vesszen, hanem örökké éljen(Ján :3 :16 ..)

 5 Általa nyertük a kegyelmet és az apostoli küldetést, hogy neve dicsőségére munkálkodjunk a hitért minden nép között. (Róm 1:5, )

 

15 Helyenként merészebben írtam nektek, hogy egyet-mást emlékezetetekbe idézzek az Istentől kapott kegyelem alapján. (Róm:15:15,)

Előzmény: Zellem Estelen (6456)
Lamma lamasszu Creative Commons License 21 órája -1 0 6458

zellem hagyd már békén a hölgyet ! másutt szadizzál

11_11 Creative Commons License 22 órája -1 0 6457

  2025. 3. 3. / Az evangélium Lukács szerint :fej: 5 : 1-9 v ( 1-8, 11-20, 35, v )

 

A csodálatos halfogás. 1Amikor egyszer a Genezáret tavánál állt, nagy tömeg sereglett oda hozzá, hogy hallgassa az Isten szavát. 2 Látta, hogy a tó partján két bárka vesztegel. A halászok kiszálltak, és a hálót mosták. 3 Beszállt hát az egyik bárkába, Simonéba, s megkérte, hogy lökje egy kicsit beljebb a parttól. Aztán leült, és a bárkából tanította a népet. 4Amikor befejezte a tanítást, így szólt Simonhoz: „Evezz a mélyre, és vessétek ki a hálótokat halfogásra!” 5„Mester, egész éjszaka fáradoztunk, s nem fogtunk semmit, de a te szavadra, kivetem a hálót” – válaszolta Simon –, 6és így is tett, s annyi halat fogtak, hogy szakadozni kezdett a háló. 7 Intettek a másik bárkában levő társaiknak, hogy menjenek segíteni. Mentek is, és úgy telerakták mind a két bárkát, hogy majdnem elsüllyedt. 8Ennek láttán Simon Péter Jézus lábához borult, és e szavakra fakadt: „Uram, menj el tőlem, mert bűnös ember vagyok!” 11Kivonták a hajókat a partra, és mindenüket elhagyva követték.

A leprás meggyógyítása.12Amikor Jézus az egyik városban tartózkodott, egy leprával borított férfi meglátta, elé borult és kérte: „Uram, ha akarod, megtisztíthatsz!” 13Erre kinyújtotta kezét, megérintette, és így szólt hozzá: „Akarom, tisztulj meg!” És azonnal megtisztult a leprától. 14Meghagyta neki, hogy ne mondja el senkinek: „Hanem menj el, mutasd meg magad a papnak, és ajánld fel tisztulásodért a Mózes által előírt áldozatot bizonyságul nekik.” 15 A dolog híre mégis egyre jobban elterjedt. Nagy tömeg gyűlt egybe, hogy hallgassa, és ki-ki meggyógyuljon betegségéből. 16 Ő azonban elvonult a pusztába, és imádkozott.
 A béna meggyógyítása.
17 Egy napon, amikor tanított, farizeusok és törvénytudók is ültek ott, akik Galilea és Júdea különféle falvaiból és Jeruzsálemből jöttek. Az Úr ereje gyógyításra ösztönözte. 18 És íme, hordágyon férfiak hoztak egy béna embert. Megpróbálkoztak bejutni, hogy eléje tegyék, 19 de akkora volt a tömeg, hogy nem találtak utat. Ezért a cseréptetőn át bocsátották le ágyastul középre, Jézus elé.

20 Hitük láttán így szólt: „Ember, bűneid bocsánatot nyertek.”

25 A szemük láttára rögtön fölkelt, fogta az ágyát, amelyen feküdt, és az Istent dicsőítve hazament.

A böjt kérdése.

35 Eljönnek a napok, amikor elviszik a vőlegényt, akkor majd böjtölnek.”

Lábjegyzetek:

          Luk: 5,1-11 (Vö. Mt 4,19.22  Mk 1,17.20  4,1-2 )

5,12-16 (Vö. Mt 8,1-4  Mk 1,40-45 )

5,17-26 (Vö. Mt 9,1-8  Mk 2,1- 

5,27-32 (Vö. Mt 9,9-12  Mk 2,13-17 )

 

 

 

Zellem Estelen Creative Commons License 1 napja 0 0 6456

A nénit nem érdekli a menny?

Akkor mire is a hit?

11_11 Creative Commons License 1 napja -1 0 6455

  2018. 7. 20. /2025. 3. 2. /  Az evangélium János :16: 1- 33 v                         

     (1-7, 8-11, 13-14, 16-18, 20, 23, 25, v )

 

1 Azért mondtam el ezeket, nehogy megbotránkozzatok. 2Kizárnak benneteket a zsinagógákból, s eljön az óra, amikor az, aki megöl titeket, azt hiszi, hogy szolgálatot tesz vele az Istennek. 3Így fognak veletek bánni, mert nem ismerik sem az Atyát, sem engem. 4 Azért mondtam el ezeket, hogy ha majd eljön az óra, eszetekbe jusson, hogy előre megmondtam nektek. Kezdetben nem beszéltem róla, hiszen veletek voltam.
 A Vigasztaló eljövetele.  5 Most elmegyek ahhoz, aki küldött. De senki sem kérdezi közületek: Hova mégy? Inkább szomorúság tölti el szíveteket, amiért ezt mondtam. 7 De az igazságot mondtam: Jobb nektek, ha elmegyek, mert ha nem megyek el, akkor nem jön el hozzátok a Vigasztaló. Ha azonban elmegyek, akkor elküldöm.

8Amikor eljön, meggyőzi a világot a bűnről, az igazságról és az ítéletről. 9A bűnről, amiért nem hittek bennem. 10Az igazságról, hogy az Atyához megyek, s többé nem láttok. 11Az ítéletről, mivel a világ fejedelme ítélet alá esett….

13Hanem amikor eljön az Igazság Lelke, ő majd elvezet benneteket a teljes igazságra. Nem magától fog beszélni, hanem azt mondja el, amit hall, és a jövendőt fogja hirdetni nektek.14Megdicsőít engem, mert az enyémből kapja, amit majd hirdet nektek.

 

A viszontlátás reménye. 16 Rövid idő, s már nem láttok, ismét rövid idő, s viszontláttok.” 17 A taníványok közül néhányan elkezdtek tanakodni: „Mit akarhat ezzel mondani: Rövid idő, s már nem láttok, ismét rövid idő, és viszontláttok? És hogy: az Atyához megyek?” 18  Így töprengtek: „Mi az, hogy rövid idő? Nem értjük, mit akar vele mondani.”

20Bizony, bizony, mondom nektek: Ti sírtok majd és jajgattok, a világ azonban örülni fog. Szomorkodtok, de szomorúságotok örömre változik.

23 Azon a napon már nem kérdeztek tőlem semmit. Bizony, bizony, mondom nektek: Bármit kértek az Atyától a nevemben, megadja nektek.

  25 Ezeket képekben mondtam el nektek. De elérkezik az óra, amikor már nem beszélek képekben, hanem nyíltan hirdetem nektek az Atyát.

 

Lábjegyzetek:

 

16,1-4 Itt Jézus tovább folytatja a tanítványok üldözéséről szóló jövendölést (vö. Jn 15,18-25 ).

16,5-15 A megpróbáltatások és üldözések közepette élő tanítványoknak Jézus megígéri a segítő Szentlelket. Működése főleg kétirányú lesz: egyrészt megtanítja az apostolokat a krisztusi igazságokra, melyekről nekik kell tanúságot tenniük az egész világon; másrészt meggyőzi a világot a bűn, az igazság s az ítélet felől.

16,16-22 Jézus két rövid időről beszél. Az első haláláig tart, a második idő ezt követi, és a feltámadt Jézus apostolainak való megjelenéseit foglalja magában.

16,23-28 A feltámadásban való viszontlátás megoldja a tanítványok szívében még mindig meredező kérdéseket. Akkor majd megértik, hogy a Megváltó szenvedése nem megsemmisülés, hanem győzelem volt.

 

 

 

 

11_11 Creative Commons License 2 napja -1 0 6454

  2025. 3. 1. Az evangélium Lukács : 15: fej:1-32.v (1- 4-15, 20, 25, v )

 

Az elveszett bárány.  1. A vámosok és a bűnösök mind jöttek, hogy hallgassák. 2 A farizeusok és az írástudók méltatlankodtak miatta. „Ez bűnösökkel áll szóba, sőt eszik is velük”  mondták. 3  Erre mondott nekik egy példabeszédet: 4 „Ha közületek valakinek van száz juha, és egy elvész belőlük, nem hagyja-e ott a pusztában a kilencvenkilencet, hogy keresse az egy elveszettet, amíg meg nem találja? 5 Ha megtalálja, örömében vállára veszi, 6 hazasiet vele, összehívja barátait és szomszédait: Örüljetek ti is – mondja –, mert megtaláltam elveszett bárányomat! 7 Mondom nektek, éppen így nagyobb öröm lesz a mennyek országában egy megtérő bűnösön, mint kilencvenkilenc igazon, akinek nincs szüksége rá, hogy megtérjen.

 Az elveszett drachma. 8Vagy ha egy asszonynak van tíz drachmája, és egyet elveszít, nem gyújt-e világot, nem sepri-e ki a házát, nem keresi-e gondosan, amíg meg nem találja? 9 És ha megtalálja, összehívja barátnőit meg a szomszédasszonyokat: Örüljetek ti is – mondja –, mert megtaláltam elveszett drachmámat! – 10 Mondom nektek, az Isten angyalai is éppígy örülnek majd egy megtérő bűnösnek.”
 A tékozló fiú. 11 Majd így folytatta: „Egy embernek volt két fia.
12A fiatalabbik egyszer így szólt apjához: Apám, add ki nekem az örökség rám eső részét! Erre szétosztotta köztük vagyonát. 13 Nem sokkal ezután a fiatalabbik összeszedte mindenét, és elment egy távoli országba. Ott léha életet élve eltékozolta vagyonát. 14 Amikor már mindenét elpazarolta, az országban nagy éhínség támadt, s nélkülözni kezdett. 20 Csakugyan útra kelt és visszatért apjához. Apja már messziről meglátta, és megesett rajta a szíve. Eléje sietett, a nyakába borult és megcsókolta. 25 Az idősebbik fiú kint volt a mezőn. Amikor hazatérőben közeledett a házhoz, meghallotta a zeneszót és a táncot.

Lábjegyzetek

Luk:15,1-7 (Vö. Mt 18,12-14 ) Jézus az Isten irgalmát három példabeszédben mutatja meg: az elveszett juh, az elveszett drachma és a tékozló fiú. Ez utóbbi kettő Lukács sajátja.

Luk:15,11-32 A példabeszéd Isten irgalmát mutatja be, amelyre a megtérésre kész bűnös mindig számíthat.

 



Zellem Estelen Creative Commons License 3 napja 0 0 6453

A János 3:13-ban ez áll: „Mert nem ment fel a mennybe senki, csak az, aki a mennyből szállt le, az Emberfia." 

 

"Ez nem jelenti azt, hogy soha senki nem ment a mennybe vagy nem üdvözült, hiszen Énok és Illés is oda ragadtatott (1Mózes 5:24, Zsidók 11:5, 2Királyok 2:11), illetve Ábrahám, Izsák és Jákob is ott vannak. Inkább azt jelenti, hogy senki nem ment fel és „jött vissza" úgy, hogy alkalmas legyen az ottani dolgok átadására. A „felmenetel" azt hordozza magában, hogy valahova tekintéllyel megyünk. Jézus az egyetlen, aki valaha tekintéllyel járt a mennyben, mivel Ő Isten egyetlen Fia (János 1:14)."

 

A "senki" az nem jelenti a "soha senkit"???

Pál, János nincs említve...

Zellem Estelen Creative Commons License 3 napja 0 0 6452

És akkor a "földi emberek", Pál és János, voltak a mennyben a néni szerint?

Mikor?

Előzmény: 11_11 (6450)
defhrfl Creative Commons License 3 napja 0 0 6451

    1. "Ne nyugtalankodjék a ti szívetek: higgyetek Istenben, és higgyetek énbennem. 2. Az én Atyám házában sok hajlék van; ha nem így volna, vajon mondtam volna-e nektek, hogy elmegyek helyet készíteni a számotokra? 3. És ha majd elmentem, és helyet készítettem nektek, ismét eljövök, és magam mellé veszlek titeket, hogy ahol én vagyok, ott legyetek ti is. (Ján 14: 1-3)

11_11 Creative Commons License 3 napja 0 0 6450

2012. 3. 19. / 2021 .3. 19, / 2025 2. 28 /

 

Az evangélium János :3:fej: 1-36 v  ( 1-13,  16, 19-21, 23,25, 28, 31-33, v )

 

Jézus és Nikodémus. 1Volt a farizeusok között egy Nikodémus nevű ember, egy zsidó tanácsos. 2 Ez éjnek idején fölkereste Jézust, s így szólt hozzá: „Rabbi, tudjuk, hogy Istentől jött tanító vagy, hisz senki sem vihet végbe olyan jeleket, amilyeneket te végbeviszel, ha nincs vele az Isten.” 3 Jézus azt felelte neki: „Bizony, bizony, mondom neked: aki nem születik újjá, az nem láthatja meg az Isten országát.”

5 Erre Jézus azt mondta: „Bizony, bizony, mondom neked: Aki nem vízből és (Szent)lélekből születik, az nem megy be az Isten országába. 

13 Senki sem ment föl a mennybe, csak aki alászállt a mennyből: az Emberfia (aki a mennyben van)

 

31 Aki felülről jön, az mindenkinek fölötte van. Aki a földről való, az földies, és a földi dolgokról beszél. Aki a mennyből jött, 32  azt tanúsítja, amit látott és hallott, de tanúságát nem fogadja el senki.

defhrfl Creative Commons License 3 napja 0 0 6449

13 Senki sem ment föl a mennybe, csak aki alászállt a mennyből: az Emberfia (aki a mennyben van

 

 

" ment föl" - ez nem a jövő ábrázolása. 

Se János, se Pál nem állította, hogy Jézus előtt látták a mennyet. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Zellem Estelen (6448)
Zellem Estelen Creative Commons License 3 napja 0 0 6448

Összefoglalom:

Pál és János állítják voltak a mennyben.

Jézus kijelenti: Senki!

 

 

Zellem Estelen Creative Commons License 3 napja 0 0 6447

Aki felülről jön, az mindenkinek fölötte van. Aki a földről való, az földies, és a földi dolgokról beszél. Aki a mennyből jött, 32  azt tanúsítja, amit látott és hallott, de tanúságát nem fogadja el senki. 33 Ám aki elfogadja tanúságát, bizonyítja, hogy Isten igazmondó.

 

Aki elfogadja János tanúságát, azt HISZI, hogy János igazmondó.

Bizonyítva nincs semmi.

 

Jézus:

Ha földi dolgokról beszélek, s azt sem hiszitek, hogy fogjátok hinni, ha majd a mennyei dolgokról beszélek? 13 Senki sem ment föl a mennybe, csak aki alászállt a mennyből: az Emberfia (aki a mennyben van)

 

Ezek után meg pláne:-)

Előzmény: 11_11 (6446)
11_11 Creative Commons License 3 napja 0 0 6446

2012. 3. 19. / 2021 .3. 19, / 2025 2. 28 /

Az evangélium János :3:fej: 1-36 v  ( 1-13,  16, 19-21, 23,25, 28, 31-33, v )

 

Jézus és Nikodémus. 1Volt a farizeusok között egy Nikodémus nevű ember, egy zsidó tanácsos. 2 Ez éjnek idején fölkereste Jézust, s így szólt hozzá: „Rabbi, tudjuk, hogy Istentől jött tanító vagy, hisz senki sem vihet végbe olyan jeleket, amilyeneket te végbeviszel, ha nincs vele az Isten.” 3 Jézus azt felelte neki: „Bizony, bizony, mondom neked: aki nem születik újjá, az nem láthatja meg az Isten országát.” 4 Nikodémus megkérdezte: „Hogy születhet valaki, amikor már öreg? Csak nem térhet vissza anyja méhébe azért, hogy újraszülessék?” 5 Erre Jézus azt mondta: „Bizony, bizony, mondom neked: Aki nem vízből és (Szent)lélekből születik, az nem megy be az Isten országába. 6 Ami a testből születik, az test, ami a Lélekből születik, az lélek. 7 Ne csodálkozz azon, hogy azt mondtam: újjá kell születnetek. 8 A szél ott fúj, ahol akar, hallod a zúgását, de nem tudod, honnan jön, és hova megy. Így van vele mindenki, aki a Lélekből született.” 9 „Hogyan lehetséges ez?” – kérdezte Nikodémus. 10 Jézus így válaszolt: „Izrael tanítója vagy, és nem érted? 11 Bizony, bizony, mondom neked: arról beszélünk, amit tudunk, s arról tanúskodunk, amit láttunk, mégsem fogadjátok el tanúságtételünket. 12 Ha földi dolgokról beszélek, s azt sem hiszitek, hogy fogjátok hinni, ha majd a mennyei dolgokról beszélek? 13 Senki sem ment föl a mennybe, csak aki alászállt a mennyből: az Emberfia (aki a mennyben van)…. 16 Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta oda, hogy aki hisz benne, az el ne vesszen, hanem örökké éljen…..19 Ez az ítélet: a világosság a világba jött, de az emberek jobban szerették a sötétséget, mint a világosságot, mert tetteik gonoszak voltak. 20 Mert mindenki, aki gonoszat tesz, gyűlöli a világosságot, s nem megy a világosságra, nehogy kiderüljenek a tettei. 21 Aki ellenben az igazsághoz szabja tetteit, a világosságra megy, hadd derüljön fény a tetteire, amelyeket az Istenben vitt végbe.”….

Keresztelő János tanúságtétele. 23 János is keresztelt Ainonban, Szalim közelében, mert ott sok víz volt. Az emberek mentek, és megkeresztelkedtek….  25 János tanítványai és egy zsidó közt vita támadt a tisztulási szertartásról…. 28 Magatok vagytok a tanúim, hogy megvallottam: Nem a Messiás vagyok, hanem csak az előfutára.

31 Aki felülről jön, az mindenkinek fölötte van. Aki a földről való, az földies, és a földi dolgokról beszél. Aki a mennyből jött, 32  azt tanúsítja, amit látott és hallott, de tanúságát nem fogadja el senki. 33 Ám aki elfogadja tanúságát, bizonyítja, hogy Isten igazmondó.

 

 

 

 

 

Zellem Estelen Creative Commons License 4 napja 0 0 6445

Tudtommal a Biblia azt írja, hogy az "Édenben" nem volt halál betegség.

Most akkor:

"A földi Édenkert is helyreáll a mennyben: az élet folyója zavartalanul folyik, és az élet fájához, amely havonta terem gyümölcsöt, és levelei „a népek gyógyítására szolgálnak” (Jel 22:1-2), ismét hozzá lehet férni. "

 

Mi értelme egy gyógyító fának?

 

Zellem Estelen Creative Commons License 4 napja 0 0 6444

Mindig csak mellébeszélsz.

 

Tessék, foglalkozz azzal, MIKÉNT KÉPZELED a Mennybe jutásodat! Testben, lélekben?

Miként az odajutás? Szerinted hol van, hol lehet ha már annyit olvastad a Bibliát?

 

És persze, erre is válaszolhatsz:

 

A Biblia úgy kezdődik: Kezdetben teremté Isten az eget és a földet. 2. A föld pedig kietlen és puszta vala, és setétség vala a mélység színén, és az Isten Lelke lebeg vala a vizek felett.

Csak ehhez pár sorhoz kell tudni a kozmológiát. Mennyi idős a Föld, a Nap, a Hold, és csillagok? 

Geológiát. Miként alakult ki a Föld, a légköre, honnan a víz, az ós volt-e, mitől van mágneses mezeje, miért ferde a forgás tengelye, mitől precesszál, miként jöttek létre a szárazföldek, hogyan keletkeztek a hegyek?

Mi tarja pályáján a Földet?

Mennyi a világűr hőmérséklete? Lehetett ott víz?

Aztán a teológiai kérdések jöhetnek!

Ki a "teremtő"? Az ÚR v. a Fiú?

Ezen entitások lelke elhagyhatja őket? Addig lelketlenek? Miként lebeg lélek és minek?

 

Van kialakult véleményed?

Előzmény: suta3 (6442)
Zellem Estelen Creative Commons License 4 napja 0 0 6443

"A „menny” kifejezés csak az Újszövetségben 276-szor szerepel. A Biblia három mennyről (vagy égről) beszél. Pál apostol „elragadtatott a harmadik égig” (vagy harmadik mennyig – a fordító), de nem szabadott beszélnie arról, amit ott tapasztalt (2Kor 12:1-9).

Ha létezik harmadik menny, első és második mennynek is lennie kell. Az első mennyet általában „ég”-nek vagy „égbolt”-nak nevezi az Ószövetség. Ebben a régióban találhatók a felhők, és itt röpködnek a madarak. A második menny a csillagközi tér vagyis a világűr, ahol a csillagok, a bolygók és más égitestek vannak (1Móz 1:14-18).

A harmadik menny, melynek elhelyezkedése ismeretlen, Isten lakóhelye. Jézus megígérte, hogy helyet készít a mennyben az igaz keresztények számára (Jn 14:2). Azok az ószövetségi szentek is a mennybe kerültek, akik bíztak Isten ígéretében, hogy elküldi a Megváltót (Ef 4:8). Aki hisz Krisztusban, az nem fog elveszni, hanem örök élete lesz (Jn 3:16).

János apostolnak abban a kiváltságban volt része, hogy láthatta a mennyei várost, és beszámolhatott róla (Jel 21:10-27). János látta, hogy a mennyben (az új földben) „benne volt az Isten dicsősége” (Jel 21:11), vagyis Isten jelenléte. Mivel a mennyországban nincs éjszaka, és maga az Úr a világossága, napra és holdra nincs többé szükség (Jel 22:5). A mennyei várost betölti a drágakövek és kristályfényű jáspis ragyogása. Tizenkét kapuja (Jel 21:12) és tizenkét alapköve (Jel 21:14) van. A földi Édenkert is helyreáll a mennyben: az élet folyója zavartalanul folyik, és az élet fájához, amely havonta terem gyümölcsöt, és levelei „a népek gyógyítására szolgálnak” (Jel 22:1-2), ismét hozzá lehet férni. De bármily ékesszólón számolt is be János apostol a mennyországról, halandó ember képtelen felfogni és leírni a mennyet annak igazi valójában (1Kor 2:9)."

 

Hihető.

suta3 Creative Commons License 4 napja 0 1 6442

Az nem baj, ha a vita tárgya valakinek a személyes véleménye, vagy beállítottsága egy olyan topikban, ahol pont ez a megszabott téma, és valaki ki meri mondani az igazságot, vagy a véleményét (ilyen csak a közszereplők esetében lehetséges a mai jogban). A gond az, hogy egy csak Bibliáról szóló topikban, úgy akarja valaki a Biblia önvallomását cáfolni, hogy a benne hívőket támadja és ennek hangot is ad a személyek kritizálásával. Tehát a Bibliát akarja cáfolni, de azt nem tudja, ezért nem a Bibliát támadja, hanem azokat az embereket, akikkel nem ért egyet. Ez a helytelen személyeskedés jellemzi az írásaidat. Ez a baj.

Ez a topik nem 11_11-ről és nem is rólam szól, hanem a Bibliáról. Így a személyek elleni érvelésed nem csak egy érvelési hiba, hanem még témarombolás is. A Bibliáról írhatod le itt a személyes véleményedet és kérdéseidet. Ha ezt nem értetted meg ilyen sok hozzászólás után sem, akkor én már nem tudok neked segíteni. Béke veled.

Előzmény: Zellem Estelen (6440)
11_11 Creative Commons License 4 napja 0 0 6441

Mit kellett volna Mózesnek tennie az Úr szava szerint?

 

Meriba vize. 6 Mózes és Áron azonban eltűntek a közösség szeme elől, odamentek a megnyilatkozás sátorának bejáratához, és arcra borultak. Megjelent nekik az Úr dicsősége, 7 s az Úr így szólt

 

Mózeshez: 8 „Fogd a botot, gyűjtsd egybe a közösséget, te és testvéred, Áron, és parancsoljátok meg a szemük láttára a sziklának, hogy adjon vizet. Fakassz vizet a sziklából, s igyon a közösség jószágával egyetemben.”

 

Mózes miért nem mehetett be az ígéret földjére ?

 

És mit tett helyette. 10 Mózes és Áron a szikla elé hívták egybe a népet, majd Mózes megszólalt: „Halljátok hát, ti lázadók! Tudunk nektek vizet fakasztani ebből a sziklából?”

 11 Ezzel fölemelte Mózes a kezét, és kétszer ráütött a sziklára. Bőséges víz fakadt belőle, s ivott a közösség jószágával együtt.
 Mózes és Áron büntetése.12 Az Áronhoz: „Mivel nem hittetek nekem, s nem dicsőítettetek meg Izrael fiainak szeme láttára, nem vezethetitek el ezt a népet arra a földre, amelyet majd adok nekik.” (4 Mózes: 20 : fej: 6-8, 10-12. v )

 

          Válasz.

 

Mózest a törvényt jelképezi törvény  által nem üdvözülhet senki . Józsué aki bevezette a népet ,a kegyelmet szimbolizálja.

 

Az a név hogy Józsué ugyanaz, mint a Jézus, csak más nyelven. Tehát nem a törvény cselekedetei által, hanem kegyelemből Jézus megváltása által juthatunk a Mennybe..

 

 

 

 

  

Zellem Estelen Creative Commons License 4 napja 0 0 6440

Most magad személyeskedsz, sőt önkényeskedsz!

Ha valaki a Biblia miliőjét, korának embereit, vagy a szerzők tévedéseit vizsgálja, a legkönnyebb út, ha korának ismerőseihez fordul, a szakértőkhöz.

Akár a teológusokhoz, mivel sokszor a hívői csoportok lényegi kérdésben eltérnek a Biblia értelmezésében.

Ez új számodra?

Ha mondjuk egy nebuló sorozatosan bukik, állandóan egyeseket kap, nem képes a tananyag elsajátítására, a tanerő azt mondja rá: BUTA.

Az személyeskedés? Nem. Felhívják a figyelmet a képességei hiányára. Érthető?

Vagy azt kell mondania, nincs meg a korához való esze? A buta is azt jelenti.

Ha valaki csak 8. osztállyal bír, és abból is felejtett, az ismerethiányos. Aki elhisz dolgokat, mert nagyon régen valakik leírták, vagy mert a pap bácsi, a gyülekezetvezető, a főmufti az mondta, az nem ostoba? 

Ha hívők csak adott közegben mozognak, ahol csupán egymás tévedéseit erősítik, az hasznos?

Nem, a kritika az szükséges!

Ahogy én jártam el a hiányosságokat leleplezve. Ami a fundiság okán történt.

A Biblia úgy kezdődik: Kezdetben teremté Isten az eget és a földet. 2. A föld pedig kietlen és puszta vala, és setétség vala a mélység színén, és az Isten Lelke lebeg vala a vizek felett.

Csak ehhez pár sorhoz kell tudni a kozmológiát. Mennyi idős a Föld, a Nap, a Hold, és csillagok? 

Geológiát. Miként alakult ki a Föld, a légköre, honnan a víz, az ós volt-e, mitől van mágneses mezeje, miért ferde a forgás tengelye, mitől precesszál, miként jöttek létre a szárazföldek, hogyan keletkeztek a hegyek?

Mi tarja pályáján a Földet?

Mennyi a világűr hőmérséklete? Lehetett ott víz?

Aztán a teológiai kérdések jöhetnek!

Ki a "teremtő"? Az ÚR v. a Fiú?

Ezen entitások lelke elhagyhatja őket? Addig lelketlenek? Miként lebeg lélek és minek?

 

És ez csak a Biblia első két sorához kapcsolódó kérdés. És nem az összes!

Ki számára létezik olyan olvasási mód, ami nem vet fel kérdést?

Ha nem vetődnek fel kérdések, nincsenek válaszok?

Itt korunkban, úgy olvasni, mintha nem telt volna el majd 3500 év a kialakulásának kezdeteitől? Vagy csak a véglegesítése óta hány száz év?

Hogyan lehetséges ezeket átlépni, szemet hunyni felettük?

A fundi nem kérdezhet? Csak vak hittel olvasható?

 

 

Én őszinte tudásvággyal bírok a Biblia felé.

Közben rámutatok arra, amit korunkban botorság elhinni.

Persze, ezt értetlenül személheted, mert számodra nem létezik kétség.

A fundik, mint a szerelmes kamasz, csak a szemét, az alakját nézik a nőnek, azt nem, hogy főzni tud-e, vagy kő buta.

Nehéz a cáfolás az felé, aki kora ismereteit ignorálja! Tagadja az evolúciót, fiatal Föld hívő, kreacionista v. I.D.-s, egyáltalán megfelelő ismerete sincs.

Minden elfogad amit ott leírtak! Hiába képtelenség, lehetetlen dolog, mesefigura...

És talán megfelelő tanult ismeret sincs a megértéshez...

Akkor aztán semmi másra nem jó a Biblia, mint igehelyeket találni arra, hogy gonosz-e a bank ha kamatot kér, vagy szabad-e verni az asszonyt ha félrelép, a gyerek az ács vagy pásztor legyen, az autó az hívság v. közlekedési eszköz....???

Vagy ész nélkül kiragadott részleteket ide kopizni, míg 10X itt nem lesz az egész?

Gondolom neked az tetszik.

Előzmény: suta3 (6439)
suta3 Creative Commons License 5 napja 0 0 6439

"Csak a Bibliával kapcsolatban írok."

A kapcsolat kevés. A topik témája csak és kizárólag a Biblia. E könyvel bármi kapcsolatba hozható, hiszen az élet minden terén ad tanácsokat és iránymutatásokat. De a topik célja nem az, hogy itt bármiről lehessen vitázni. Nem látom át, hogy milyen értelmi képességekkel rendelkezel, de egy átlagember ennyiből már megérti, hogy más könyvek és íratok itt már nem tartoznak a témához.

"Azoknak, akiknek őszinte tudásvágyból fakadó kérdéseik vannak a Bibliával kapcsolatban."
"Olyan kérdéseket hozok elő, amibe bele sem gondoltok."

Nem látom az írásaidban az őszinte tudásvágynak még csak a csíráját sem. Csak a hívő embereket gyalázó személyeskedéseiddel és a Bibliát ócsárló kijelentéseiddel találkoztam eddig.

"Azoknak, akik nem megcáfolni akarják mindenáron a Biblia létjogosultságát, hanem tanulni, és épülni szándékoznak általa."
"Hogyan cáfolnám a Bibliát, ami egy mitológiai mű, és  ÉN A HELYÉN KEZELEM?"

Azért nem cáfolod meg, mert nem tudod. De ha te azt gondolod magadról, hogy nem ezért vagy itt, akkor hazudsz önmagadnak. Eddig minden sorodból világosan látszott, hogy gyűlölöd a Biblia önvallomását, miszerint az Isten üzenete az emberiséghez. Jobb lenne, ha őszinte lennél önmagadhoz, vagy ha az vagy, akkor legalább ne hidd azt, hogy mások nem látják a nyilvánvalót.

"4. Azoknak, akik nem más írások, és nem a teljes Biblia szövegkörnyezetéből kiragadott részek alapján, hanem a Biblia egészét figyelembe véve értelmezik magát a Bibliát."
"Bizony, egésznek tekintem… Az egészet figyelembe veszem."

Ha nem más írások alapján próbálod meg értelmezni a Bibliát, akkor hogyan került ide a Talmud, meg az általad nagyra tartott tudományos elvek? A válasz egyszerű: Úgy, hogy nem is érdekel a topik témaleírása, mert szerinted rád nem vonatkoznak a szabályok, csak másokra. Ellenben, ha egyszer mégis a Biblia egészét figyelembe véve fogod majd értelmezni e könyvet, akkor meg fogod látni a kikezdhetetlen logikát és a szeretetet benne.

"6. Azoknak, akik szelíd, egymást tisztelő hangnemben..."
"Biztos lehetsz benne, hogy embernek tartalak... A szabály ily módon hol is van megszegve általam???"

A szabályt akkor szegted meg, amikor a személyeskedéseiddel gyalázkodni kezdtél. Javaslom, hogy olvasd vissza az írásaidat, és meg fogod találni ezeket a soraidat. Akiket maguknak egyenrangúnak gondolnak az emberek, azokkal nem úgy beszélnek, mint ahogyan itt te a vallásosokkal.

Előzmény: Zellem Estelen (6438)
Zellem Estelen Creative Commons License 5 napja 0 0 6438

Olyasmin rugózol amit képtelen vagy áttekinteni?

Segítek, ezen ne múljon!

 

E topik témája:

 Egyedül a Biblia, amely mind az Ó-, mind az Újszövetséget magába foglalja.

Csak a Bibliával kapcsolatban írok.

 Felekezet mentesen csak a Bibliáról, illetve a Bibliában foglaltakról: - Eredete - Tartalma - Értelmezése - Ige magyarázatok

Felekezet mentes vagyok, semminemű felekezet tagja nem vagyok

 Kiknek lett nyitva ez a topik?

 1. Azoknak, akiket érdekel a Biblia.  Vannak kétségeid? Nekem nincsenek!

2. Azoknak, akiknek őszinte tudásvágyból fakadó kérdéseik vannak a Bibliával kapcsolatban.

Olyan kérdéseket hozok elő, amibe bele sem gondoltok. Sajnos érdemi, korrekt válaszokat nem igen kapok:-(

 3. Azoknak, akik nem megcáfolni akarják mindenáron a Biblia létjogosultságát, hanem tanulni, és épülni szándékoznak általa.

Hogyan cáfolnám a Bibliát, ami egy mitológiai mű, és  ÉN A HELYÉN KEZELEM? Az hibám, hogy igehelyekkel ritkán hazudtolom meg a válaszokat, mert feltételezem, egy hívő tudja zsigeri alapon:-)

 4. Azoknak, akik nem más írások, és nem a teljes Biblia szövegkörnyezetéből kiragadott részek alapján, hanem a Biblia egészét figyelembe véve értelmezik magát a Bibliát.

Bizony, egésznek tekintem, még ha van olyan felekezet, aki nem is. Az egészet figyelembe veszem. Van itt aki nem, és ad hoc igehelyeket másol, de azt tűröd, elnézed, noha totál felesleges. Ha visszanézed, CSAK az volt itt, még nem jöttem ide. 

 5. Azoknak, akik hajlandóak saját, de téves nézeteiket józan és logikus érvek hatására hátuk mögé dobni.

Rajta! Nincs akadálya, hogy bárminemű nézetemet sutba dobjam, érvek és józan logika hatására. Rád igaz ez???

6. Azoknak, akik szelíd, egymást tisztelő hangnemben, egymás épülésére meg kívánják osztani a Bibliával kapcsolatos tudásukat. ("Amit akartok azért, hogy az emberek ti veletek cselekedjenek, mindazt ti is úgy cselekedjétek azokkal…" Mt. 7:12) 7. Azoknak, akik a másik embert is embernek tartják...

Biztos lehetsz benne, hogy embernek tartalak, nem vitatom a tisztességedet, kvalitásodat, szorgalmadat, erényeidet, más területeken, itt a Biblia kapcsán kiderült fundamentalista vagy, és ignorálod a korod tudományát,  ami helytelen. De ettől ember vagy, még ha hiányos tudással is bírsz. Azzal is tisztában vagyok, ezen nem én fogok változtatni. „A jó pap az holtig tanul”, csak nincs mindenkiben igény rá.

Ergo, TE tekinted személyes támadásnak, mert nem egy hívő társad ír ide, és másképp, kritikával is kezelem a Bibliát.

Ám az nem tiéd, és hiányos ismereteid okán, nem is szorulhat a védelmedre.

A szabály ily módon hol is van megszegve általam???

 

 

És ha már szabály:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Aranyszab%C3%A1ly

 

Az aranyszabály része a hegyi beszédnek, de nem nevezik aranyszabálynak:

Amit tehát szeretnétek, hogy az emberek veletek cselekedjenek, ti is ugyanazt cselekedjétek velük, mert ez a törvény, és ezt tanítják a próféták.[6]És amint szeretnétek, hogy az emberek veletek bánjanak, ti is úgy bánjatok velük.

Bár a gondolatot sokan Jézustól származó erkölcsi tanításnak tartják, ő a történetek szerint ezt mondta: "Amit tanítok, az nem az enyém, hanem azé, aki küldött engem". A Jézus által felállított szabály jótetteket követel, amelyeket másokért kell tennünk. Így tanított tovább: Szeresd felebarátodat, mint önmagadat és ne viszonozd a rosszat rosszal!  Jézus az embertársi szeretetet a második legfontosabb parancsolatnak nevezte.

Jakab evangélista a felebaráti szeretet elvét királyi törvény kifejezéssel illette.]

Apró figyelmességek, jó és önfeláldozó cselekedetek, amelyek oly csendben áradnak szét, mint a virágillat, nagyban hozzájárulnak az élet megszépítéséhez. Akik a szeretetet, irgalmasságot, jótékonyságot és önzetlen szolgálatot gyakorolják, azoknak jutalma nem marad el. Biblia alapján akik krisztusi jellemre és tökéletességre törekednek, földi vetésük szerint aratnak majd dicsőséget az eljövendő világban.

 

;-)

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: suta3 (6437)
suta3 Creative Commons License 5 napja 0 0 6437

Nem feltételezek rólad olyat, "hogy nincs ismeretem a "szent könyvekről"". De azt látom, hogy nem tiszteled a szabályokat, így a topik témáját sem. És azt is látom, hogy akiknek a szabályok betartatása lenne a feladata, azok nem teszik a dolgukat. De nagyon is érthető ez, hiszen a Földünkről eltűnik a tisztelet, a szeretet és az élet védelme. E dolgok is a Bibliát igazolják.

"És sok hamis próféta támad, a kik sokakat elhitetnek. És mivelhogy a gonoszság megsokasodik, a szeretet sokakban meghidegül." (MT. 24:11-12)

Talán mégiscsak el kellene olvasnod, ha továbbra is ide írsz:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=37476166&t=9112206

És hogy miért ez a szabály? Nos azért, mert ez a topik olyan feltételekkel indult, ami pontosan meghatározza a témát. Ezeket a szabályokat nem csak másoknak kell betartania, hanem neked is. De a lehetőség előtted áll: Nyithatsz bármely témában másik topikot, és ott előadhatod elméleteidet, úgy hogy nem leszel témaromboló. Miért nem nyitsz egy olyan topikot, aminek mondjuk az a neve, hogy pl. "Cáfoljuk meg a hívőket"? Ja, hogy már több száz ilyen van? De megértettelek, te nem egészséges vitát akarsz, hanem csak gyalázkodni. Ez itt a gond kedves Zellem Estelen.

Előzmény: Zellem Estelen (6431)
Zellem Estelen Creative Commons License 5 napja 0 0 6436

 Negatívan ábrázolják az olyan női prófétákat, akik konfliktusba ütköztek a férfi hatóságokkal. Mirjám, Noádia és a "leányok, ... akik prófétálnak" mind ezt példázzák a héber Bibliában. Noádiáról például megtudjuk, hogy próféta, és elítélték (Neh 6,14), mert ellenezte Nehemiás próféciáját arról, hogy építsék újjá Jeruzsálem falait, de gyakorlatilag nincs róla ennél több információnk.

Zellem Estelen Creative Commons License 5 napja 0 0 6435

Hol voltak a nők és mi volt a szerepük ebben a társadalmi struktúrában? A nők társadalmi státuszát, jogállását szintén a mózesi törvények determinálták. A férj tulajdona volt a ház, az asszony és a rabszolga. A feleség és a rabszolganő között az volt a különbség, hogy csak a rabszolganőt adhatta el a férj, a feleségét nem. Az asszony nem kezdeményezhetett válást soha, és örökölni sem örökölhetett férje után. Leánygyermek is csak abban az esetben kaphatta meg apja után a jussát, ha nem volt a családban fiúgyermek. A leányok fogadalma apjuk, míg az asszonyok fogadalma csak a férjük egyetértésével érvényesülhetett. A férfiak mindezek ellenére tisztelték, egyenrangúként kezelték a jogilag alárendelt asszonyaikat. Az utódnemzés volt a nő első számú kötelezettsége. A sok gyermek növelte az anya presztízsét a férj szemében és a társadalomban. A meddőséget Isten büntetésének tekintették, és szégyen terhelte. A gyermektelen özvegyasszonyt kötelezte a levirátus házasság intézménye. A gyermektelen özvegyeket a törvény védte. A szexuális tabuk megsértése szigorú következményekkel járt a mózesi törvények értelmében. Zömében különféle halálnemekkel végződtek, mint a megkövezés vagy megégetés. Enyhébb esetben hitük szerint gyermektelenséggel bűnhődtek. Az ókorban királyi privilégium volt a hárem. Salamon királynak hétszáz felesége és háromszáz ágyasa volt.

11_11 Creative Commons License 5 napja -1 0 6434

Csakugyan az volt Isten szándéka, hogy a férfiak megvetően és durván bánjanak a nőkkel?

 

 

Nézzük meg, mit mond erről a Biblia.

A bűnbeesés. Isten „az őskígyót” átkozta meg, „akit Ördögnek . . neveznek”

14 Az Úristen így szólt a kígyóhoz: „Mivel ezt tetted, átkozott leszel minden állat és a mező minden vadja között. Hasadon csúszol, és a föld porát eszed életed minden napján. 15 Ellenkezést vetek közéd és az asszony közé, a te ivadékod és az ő ivadéka közé. Ő széttiporja fejedet, te meg a sarkát veszed célba.”  1Mózes 3:14, 15, )

Amikor azt mondta, hogy Ádám „uralkodni fog” Éván, nem a beleegyezését adta ahhoz, hogy a férfi hatalmaskodjon a feleségén (

A világ teremtése. 27 Isten megteremtette az embert, saját képmására, az Isten képmására teremtette őt, férfinak és nőnek teremtette őket. 28 Isten megáldotta őket, Isten szólt hozzájuk: „Legyetek termékenyek, szaporodjatok, töltsétek be a földet és vonjátok uralmatok alá. Uralkodjatok a tenger halai, az ég madarai és minden állat fölött, amely a földön mozog.” 29  Azután ezt mondta Isten: „Nézzétek, nektek adok minden növényt az egész földön, amely magot terem és minden fát, amely magot rejtő gyümölcsöt érlel, hogy táplálékotok legyen. (1Mózes 1: 27-29,v ).

A DERÉK ASSZONY DICSÉRETE 10  Derék asszonyt ki talál? Értéke a gyöngyét messze meghaladja. 11 Férje (egész) szívével ráhagyatkozik, és nem jár rosszul vele. (Példab: 31:10-11,

4 Ebben az időben Lappidot felesége, Debora prófétaasszony bíráskodott Izraelben. 5 Ráma és Bétel között, Efraim hegyén ült törvényt, a Debora-pálmafa alatt, és Izrael fiai hozzá mentek peres ügyeikkel.
  6 Elküldött, és magához hívatta a naftalibeli Kedesből Abinoám fiát, Bárákot, és így szólt hozzá: „Ezt parancsolja az Úr, Izrael Istene: Menj fel a Tábor hegyére, és vigyél magaddal tízezer embert Naftali és Zebulun fiai közül.. (Bírák 4:4–6,;)

 

2Akkor Ezdrás a férfiak, a nők és mindazok gyülekezete elé tárta a törvénykönyvet, akik meg tudták érteni. A hetedik hónap első napja volt…8 Ezdrás felolvasott az Isten törvénykönyvéből, lefordította, és megmagyarázta az értelmét, úgy, hogy meg is értették, amit felolvasott.   ( Nehémiás : 8 ::2,  8 v) Óvás a gonosz cimboráktól . 8 Hallgass, fiam, atyád intelmére, s ne vedd semmibe anyád tanítását! (Példab: 1: 8,v)

 

Zellem Estelen Creative Commons License 5 napja 0 0 6433

Mit mond erről a katolikus lexikon:

 

"Isten neve: 1. Az ÓSz-ben →Isten, aki egy és egyetlen, különféle neveken szerepel: →El→Elohim→Saddáj, de Izr. Istenének tulajdonneve →Jahve. "

Részletesebben: https://lexikon.katolikus.hu/I/Isten%20neve.html

 

Van olyan hívői csoport, aki szerint 1 az az egy neve van:

"Istennek csak egy személyes neve van. A héber írásmódja יהוה, melyet magyarul általában úgy adnak vissza, hogy Jehova. a Isten az egyik prófétáján, Ézsaiáson keresztül ezt mondta: „Én vagyok Jehova. Ez a nevem” (Ézsaiás 42:8). Ez a név körülbelül 7000-szer fordul elő az ókori bibliai kéziratokban, sokkal többször, mint bármely más, Istenre utaló kifejezés, vagy mint bárki másnak a neve. "

 

https://www.jw.org/hu/bibliai-tanitasok/kerdesek/isten-nevei/

 

 

Más:

"Istennek a héber Bibliában sok elnevezése született, de csak egy olyan volt, amelyet idővel kimondani sem mertek. Isten „szent nevét” (Zsolt 103:1) négy betűvel írták le [יהוה JHVH], de a magánhangzókat akkor még nem jelölték, így pusztán a bibliai szövegből eleve nem lehet a kiejtést rekonstruálni. A Név „hiábavaló” kimondásának tilalma (harmadik parancsolat), papságra korlátozott használata (engesztelésnap, ároni áldás), a jeruzsálemi Szentély 1. századi lerombolása és a kultusz megszűnése miatt a Név kiejtése végleg feledésbe merült. A fogság után a Nevet az Adónáj („Úr”) címmel helyettesítették.

https://apologia.hu/isten-neve/

 

 

És akkor megkapom egy fundamentalista hívőtől:

 

"Ismerethiányos ember csak nevetségessé teszi magát, amikor megnyilatkozik a nyilvánosság előtt."

Ebben a kérdésben:-)

 

Vajon ki ismerethiányos? Netán pont a hívők, mert felekezet függően, gondolkozás nélkül fogadnak el hipotéziseket, és meghatározásokat???

Még utána sem járnak a neten található információknak, csak szajkózzák a betanított sémát, formulát?

Ugye nem? Nem úgy tűnik? 

 

Zellem Estelen Creative Commons License 5 napja 0 0 6432

Hogy mi is Isten neve?

Mondjuk mit mond erről a rabbi?

 

"Istennek több neve van a Bibliában. A Midrás (Vájikrá rábá, Smot 3:6.) szerint Istennek nincs „valódi neve”, hanem mindig úgy nevezzük, ahogy éppen megnyilvánul. Másként „szólítjuk”, ha szerető Istenként nyilvánul meg (JHVH), mint pl. ha a büntető Istenként (Elohim).

A legszentebb neve a jól ismert négybetűs név, amit a jud-hé-váv-hé (יהוה – JHVH) betűkkel jelölünk. Az a háláchá (Talmud, Pszáchim 50a.), amire magában a Tórában (2Mózes 3:15.) is van utalás, hogy ezt a nevet másként olvassuk, mint ahogy le van írva, és helyette az álef-dáled-nun-jud (אדני – Ádonáj) formát használjuk.

Valójában Isten négybetűs nevéről, amit a lubavicsi hászidok sém hávejeként említenek, nem tudjuk, hogy kell kiejteni. Az ismert kiejtés, amely egy keresztény vallási csoport nevében is felmerül, csak találgatás, az Ádonáj név kiejtése alapján (lásd Jáákov Kamenetsky: Emet löJáákov, Orách chájim 5. fejezet végén).

A Talmud (Jomá 66a.) azt mondja, hogy Isten nevét Jom kipur napján a jeruzsálemi szentélyben ejtette ki a főpap: ilyenkor mindenki leborult a földre. Ugyanakkor azt is mondja a Talmud (Kidusin 71a.), hogy ezzel egyidőben a többi kohén énekelt, hogy ne lehessen érteni a pontos kiejtést."

 

És még akit érdekel:

https://zsido.com/fejezetek/isten-nevei-minek-nevezzelek/

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!