Fekete hétfő a MÁV-nál: a Keleti és a Nyugati után a Déli pályaudvar is elesett
2022-es engedélyezési terv részlete, amely annak a vasúti váltókörzetnek az újjáépítésére és cseréjére készült, ahol tegnap egy váltóalkatrész eltört és a felső képen látható Keleti pályaudvarra tartó InterCity kisiklott.
Több másik mellett ezt a beruházást is törölte Lázár János 2023-ban
A tárca cikkünk megjelenését követő válaszában azt írta, hogy a magyarországi állomásépületek megújítása túl nagy falat a MÁV-csoportnak, sőt jelenleg túlmutat a magyar állam pénzügyi lehetőségein is
Nem stadion ez, hogy csak úgy öntsük bele a pénzt...
Az elmúlt hetekben este kilenc és hajnal öt között cserélgették a talpfákat a fővárosi Keleti pályaudvaron, így november végéig összesen 240 talpfát cseréltek ki a beígért 200 helyett – számolt be az eredményekről a Facebookon Hegyi Zsolt vezérigazgató. A túlteljesítés annak köszönhető, mondta a közzétett videóban, hogy a MÁV FKG-t sikeresen integrálták, így a talpfák cseréjén kétszeres mennyiségű ember tudott dolgozni.
Lázár János szerint Magyarországon mindenkinek fontosabbak az utak, mint a vasút, ezért költ továbbra is sokkal többet az állam útépítésekre. Az építési és közlekedési miniszter az éves parlamenti bizottsági meghallgatása után azt mondta, hogy hitelből és EU-s forrásokból igyekeznek megreformálni a MÁV-ot, de arra senki ne számítson, hogy a közeljövőben 200 km/óra feletti sebességgel lehet majd Magyarországon vonatozni.
Lázár csak tudja, naponta azzal ingázik reggelenként?!
A Közlekedő Tömeg Facebook-oldala szerint általános járatritkítást és újabb mellékvonal-bezárásokat készít elő, a sztrájkot pedig ellehetetleníti Lázár új személyszállítási törvénye. Az Építési és Közlekedési Minisztérium ezzel szemben azt állítja: az új törvény ad és nem elvesz, minimumot garantál, nem pedig szolgáltatást csökkent.
HOPP, A VONAT EGYSZER CSAK MEGÁLLÉn ezt a MÁV-ot változatlanul imádom. Egyre jobban. Olyan szórakoztató. Őskori cucc így az űrkorszak közepében vagy végében, ki tudja.Ment a vonat Tatáról Budapest felé, aztán Bicskénél egyszer csak hopp, megállt. Lejárt a mozdonyvezető munkaideje. Se előre, se hátra, 10 óra, az 10 óra, a szabály, az szabály.Azzal együtt, hogy ez a rejtélyes munkaidő tervezhető, nem számít, jobb a hülye utasokat úgy hagyni, ahogy vannak. Mérgesen, hiszen megint itt a példa, ők egyáltalán nem számítanak. Megy az a vonat, ahogy akarja a szolgáltató. Örüljünk, hogy a sínen marad, nem a szőlősben bóklászik. Közben a nagy csodálkozások közepén azon gondolkodom, akkor mi van, ha a MÁV-hapsik vagy MÁV-nők egyik igen fontos embere fekszik a műtőben, megtörténik az első vágás a hasán, aztán a doki ledob magáról mindent, szikét is el... Lejárt a munkaideje, megy haza, megígérte a gyerekeinek, hogy elmennek vonatozni.Ej, a mindenit, ez már olyan örkényi világ, hogy a végén még igaz is lesz.Hiába vagyunk benne a magyar abszolút modernizáció közepében.Lázá(rá)lom