Carplay-t a BMW Connected Drive-on tudsz venni, ha még nincs aktiválva a kocsiban. Most 300 EUR-ért láttam. De ez csak split screen lesz gyárilag. Ha full screen-t akarsz akkor az előfizetés után BimmerCode appal be kell kódolni OBD-n keresztül, hogy a gyári hivatalos splitből full screen legyen (de ez csak bizonyos fejegységeknél működik).
ENET kábelen keresztül is be lehet hack-elni, külföldi fórumokon olvasgass, de ez már erősen garivesztős kategória.
Én most 100e km-nél járok, eddig semmi gondom nem volt a kocsival. Amire szerintem figyelni kell, hogy a gyári olajcsere periódusokat el kell felejteni. 10-15e km-enként legkésőbb motorolajcsere. A váltóban is érdemes használattól függően 60-80e km-enként olajat cserélni. Továbbá differenciálművekben, osztóműben is. Ez utóbbit sokan elhanyagolják és akkor jöhet a költséges felújítás.
A levegőszűrőt a gyári előírás szerint 40e km-enként cserélik, én ezt magamnak ki szoktam cserélni jóval gyakrabban, mert nem bonyolult. A pollenszűrő hasonló történet, a gyárinak eszement ára van, de öt perc kicserélni és töredékéből kihozható.
Én eddig egy neves budapesti és egy pest-megyei márkaszervizt próbáltam, egyikkel sem voltam megelégedve. Szerintem a legjobb BMW szerviz ma Magyarországon a BimmerExperts Győrben.
Van valakinek a topicban F90 M5-ből olyan amivel már bőven 100.000 km feletti futásnál jár????
Érdekelne, hogy jelentkezett e bármilyen hiba az autón.
Én az enyémmel 45.000-nél járok. Most két éves. Én vagyok az első gazdája. Már ez a sokadik M-es Bmw-m. Eddigi autóimmal sose volt műszaki probléma, de 2-3 évente lecseréltem őket és egyikben sem volt több 75.000 km-nél amikor eladtam őket.
A mostanival is ezt terveztem, de sajnos bealudtam és júniusban amikor észbe kaptam és rendelni szerettem volna egy újat már nem volt szabad gyártási hely a kifutó F90-es szériából. A jövőre megjelenő új M5 már bőven két tonna feletti hibrid förmedvény lesz. Biztos gyorsan lehet majd vele egyenesen menni, de nem hiszem, hogy közel 2,5 tonnás tömeggel sikerül majd a mérnököknek a fizika törvényeit felülírni és kanyarban is könnyeden viselkedő autót gyártani. Ezért az új M5-re nem vágyok. Más alternatíva ami egyszerre sportautó is és jó a hétköznapokban is pedig nincs.
Így nagy valószűséggel tovább meg fogom tartani a mostani kocsimat. Ezért érdekelne, hogy van e ilyennel valakinek nagy futásteljesítmény melletti tapasztalata. A kocsihoz 4 év 200.000 km-es Repair Inclusive gari lett vásárolva. Olajat 8000 km-enként mindíg lecseréltem róla. A bejáratást gondosan előírásoknak megfelelően megcsináltam.
Nálam remélhetőleg az lesz, mármint az akku. Most már van olyan, hogy 40-50%-os töltöttségnél fogja és kidobja a max edrive üzemmódból, majd hamarosan indítja is a benzin motort.
Beszéltem a Budapest Motors-al, hát azért annyira nem voltak képben, hogy egyáltalán a PHEV-ekre 6 év 100e km garancia van. Abban maradtunk utána néznek és felhívnak illetve egy diagnosztikát javasoltak. Vajon ez a diagnosztika ilyenkor a nagyfesz rendszerre vonatkozik? Van egyáltalán erre vonatkozó külön diagnosztikájuk?
Köszi. Mivel még régebben megörököltem valakitől egy ENET kábelt, belenéztem egy ISTA-val (4.30). Sajnos már ideje nem enged felölteni az index így leírom miket találtam.
100%-os kijelzett töltöttség mellett 73,8% az current state of charge. Egy kis grafikon van amin két szaggatott vonal látható, 23% és 77%. 3576 az összes charging process és ebből 2763 with full charge.
Sajnos az egyes modulok töltöttségét vagy nem mutatja a 330e vagy én nem találtam meg, mert csak arra mertem ráklikkelni ami read-el keződik :) Az adatok a Read out history of last charging procedures alatt találtam meg.
Elnézve a te számaid, az ezer teljes ciklushoz képest 92% akkor ez reális degradáció lehet, hogy ~74%-on áll 2763 teljes töltés után.
x45e, akkumulátor, ebből két teljes 530e upgrade kijön és elég baráti az ára (kérdés mióta áll ott, mert minél tovább annál jobban romlik az akkumulátor).
Benne vagyok, csak 66e km van benne aminek szerintem a 2/3-a villany. Szerinted lehetséges, hogy hibás valamelyik modul? Vagy csak egyszerűen lement mind 80% környékére. Én azt is el tudom képzelni.
Nézem :) bár elég combos ára van. Lehet marad valami wifis ENET.
Eléggé nyűglődik az akkumulátorom és azért akarom megnézni a pontos értékeket. Ugye 5 éves (330e) és azért 1,5 töltés volt átlagban per nap. Többször van, hogy ilyen 25 fokban is 25-30% között eldobja az e-drive-ot. Ha jól tudom, az aksi degradációnak az egyik jele, a megnövekedő belső ellenállás, ami meg hőtermeléssel jár.
Maszi még régebben írtad, hogy megmérted az autód akkumulátor degradációját. Ez megvehető nálatok mint szolgáltatás? Ez csak egy Enel kábel meg megfelelő szoftver kérdése vagy bontani is kell hozzá valamit és hosszabb folyamat?
Iszonyatosan nagy pénz ez a gyártónak, hidd el, ha nem lenne valóban súlyos, és valós a probléma, akkor nem költenének rá. Ráadásul, ha el akarod majd adni ezt a kocsit, elég nagy hártány lesz, hogy ezt a javítást nem végeztetted el rajta. Miért kockáztatná bármelyik vevő, hogy egyszer porig égjen a kocsija? Inkább nem a Tiédet fogja megvenni.
VIP belsős infó: időközben beszállítót váltott a BMW erre az alkatrészre, oszt' valahogy el kell sózni a lekötött kontingenst. Ennyi a megfejtés az újabb cserére, csak nem reklámozzák. Én elvégeztetném, annyival frissül az élettartama legalább, meg a BMW se nyaggat többet.
Én azóta egyszer sem hallottam arról, hogy bárhol is kigyulladt volna BMW kivéve az 1-2 évvel ezelőtti nagy felhajtás idején… Nem tudom mennyire szedik szét a kocsit, meg amúgy is nagy macerával járna. Szóval csak akkor mennék ha mindenképpen muszáj… Meg ugye (ezt us írtam) már 2-szer voltam ez ügyben…
Nyugodtan járjál vele, ha kigyullad az autó és emberek halnak meg, a BMW-nek ott lesz a birtokában a papír, hogy tájékoztattak téged, hogy az autó életveszélyes. Szeretnél börtönbe menni?
Szóval cseréltesd ki, főleg, hogy ingyen csinálják, sokan aggódtak, és még fizettek is az - esetleg indokolatlan - cseréért.
Amúgy az összes diesel veszélyes kb. 2011-től, hallottam, hogy ha az összes hivatalos BMW márkaszervizben az összes szerelő az év 365 napján 0-24-ig csak az EGR hűtőket cserélné, és semmi mással nem foglalkozna, 3 év alatt érnének a végére.
Adott egy 2017-es 520D G30, 16000 km-rel (igen, ilyen kevés!). Teljesen újszerű, szalonállapotú (mind esztétikailag, mind műszakilag).
A kérdésem a következő:
A kocsi megvételétől számítva most már harmadszor kapok visszahívást az EGR hűtővel kapcsolatban (tudjátok, 1-2 évvel ezelőtt sok helyen téma volt, hogy emiatt gyulladt ki pár kocsi a világban).
Az első visszahíváskor megszondázták a kütyüt, hogy nincs-e benne lerakodás meg amúgy átnézték az egészet.
Másodszor a vezérlő szoftvert kellett frissítetni.
Most meg azzal nyaggatnak, hogy a fentiek nem biztos, hogy elegendőek és visszahívás keretében kicserélik az egész alkatrészt…
Rohadtul elegem van a szervizbe járással: benzin, pénz, idő, stb, stb.
A kérdésem a szakikhoz: mennyi esélye van szerintetek annak, hogy a kocsival valami baj történik (azaz kigyullad) ha nem cseréltetem ki az EGR hűtőt és hagyom a francba az egészet!?
Mégegyszer: a kocsivak SEMMI baj nincs, a hűtővíz az ideális tartományban van (ugye ez szivároghat valahol és vezethet a gyulladáshoz).