Sziasztok! Köszi szépen a megerősítést. Sajnos én is ezeket találtam. Nem túl boldogító dolog, de nincs nagyon mit tenni. Áldott, békés ünnepeket kívánok Mindnyájotoknak!
Tudomásom szerint ez volt az utolsó frissítés: CID:022,119,0,4,2021,"03/11/2021","NORTH_WEST_EASTERN_EUROPE","HERE" (Czech Republic, Hungary, Poland, Slovakia, Slovenia)
Azért annyi köze van a dieselhez, hogy benzinesen ez nem kell, és hogy ez amúgy is egx szükségtelen dolog és hibaforrás, a francia autógyárakon kívül nem is használta senki, és ők is elhagyták.
Én bevinném márkaszervizbe, hibafeltárásra és árajánlat kérésre, hogy mi a hiba. Lehet szoftveres gond is, ha mindig újraindul. Sajnos ott tartunk, hogy ezek nélkül az LCD-k nélkül az autó visszasüllyed a Trabant felszereltségi szintjére, tehát nélkülözhetetlen.
Adott egy 2015-ös C4 Picasso Intensive (BHZ alvázkód), kb. 2.000 fordulatnál valami nagyon rezonál szinte bármelyik sebességnél. Más probléma nincs vele megy ahogy kell. Előző szerviznél a levegőszűrő héz gumi tartóira gyanakodtak, akkor egy ideig nem is csinálta de most megint, bár nem tudom akkor cserélték-e.
Szerintetek mi lehet? Ha van ötlet akkor azt én itthon tudom cserélni (gondolok itt a gumi tartókra. Persze nem motortartó bak :) )
keresem azt az zalaegerszegi embert, vállalkozást, aki Citroen autókon tud kamera újratanítást, újrakalibrálást végezni. Zalaegerszegiek ismerhetik, én csak azt tudom, hogy a minap csinált egy ilyet, és sikerült a művelet, de sajnos nem tudom, ki ő, viszont szükségem lenne az elérhetőségére..
Érdekes tény, hogy 2018-ban vettem egy C4-grand Picassot, és 2023-ban is vettem egy ugyanolyat, és mindkettőért ugyanlyan árat fizettem, és most, egy év elteltével is ugyanannyiért vannak fent ezek, és nem csak a kis hazánkban található, hanem az olasz, német, osztrák piacon is ugyanúgy tartják az árukat. Ráadásul mivel 20 éve a napjaim nagy része is autók között telik, egy csomó más típus árával tisztában vagyok, látom, hogy az összes többi modellnél is csak az évjárat öregedés és a futott km miatt csökkennek az árak, esésről szó sincs.
Ez nem változtat azon a tényen, hogy a dieselek ára bármelyik márkánál nézve lepottyant, a benzinesek (és hibridek) jobban tartják az árukat, az 1.6-os BPW-PSA Prince motor pedig alapvetően rossz konstrukció.
Ehhez képest a valóság, hogy egy 1.6 HDI is elmegy 500 ezer km-t, mire a motorhoz kellene nyúlni, egy új turbó középérésű 50 ezer, injektort is elég 3-500 ezrenkent cserélni, és minimum 2, de inkább 3 literrel kevesebbet eszik, azaz ha csak 1300ft-ot számolok 100km-enkent, amit nem kellett bele tankolni, az 10 ezer km alatt 130 ezer forint, 5 év alatt mész 100 ezret, és a kezedben van 1.3 millió, ennyiből elég jól rendben lehet tartani egy ilyen autót, a motorra nem kell ennyit költeni.
Aisin 6- os váltó esetén megint csak rossz nézőpontban vagy, elég stabil szerkezet, 60 ezrenként elég egy olajcsere, ami a gyári olajjal is 8 ezer forint, bontott váltó van olcsón, mert összetörni azért össze szokták ezeket is, és különösebb gond nincs belül. Amíg te a kézin már kuplungot,.meg.kettőstömegüt cserélsz 3 kilóért, én meg vidáman autózok a harmadik olajcserével 24 ezer forintos ráfordítással...
Arról nem beszélve, hogy egy automata kocsinak te nem tudod padlogázon 800-as fordulattal erőltetni a technikát, nem gyilkolod a forgattyús részt, mint a kézivel..
Nálam közel 200e km alatt kicsit kevesebbet fogasztott benzinből (úgy 6.5-7.0 liter / 100 km között lehet a kilencéves átlag), de többet láncfeszítőből. Utóbbi úgy 60 ezreket bírt eddig, most a negyediket használjuk. A kokszosodás eleinte volt probléma, majd a második dióhéjas pucolás (még bőven 100e km alatt) áttértem itthon az OMV 100-as benzinre és azóta nincs ezzel gond (Ausztriában 95 E5). Arra is figyelek, hogy a lehető legkevesebbet legyen a motor fordulatszám 2000 alatt. Az olajfogyasztása mostanában kb. 2500-3000 km / liter.
Nekem általánosságban (értsd: a másokéval) nincs vele tapasztalatom, csak a saját kocsimmal és annak motorjával.
156 lóerejével igen dinamikusan lehet vele haladni, visszakapcsolva ugrik rendesen (persze nem villany- vagy sportautós agilitással.)
Fogyasztása nagyop függ attól, hogy hol s hogyan jársz vele: szigorúan városban, a téli hidegben, 3-5 kilométeres távokon (tehát még bemelegedni sincs volt ideje) a 11 litert is megeszi. Országúti tempóval 6-7 litert eszik, autópályán 8-9-et (klímával). Tavaly Franciaországi nyaralásból hazafelé (2 fő+csomagok, biciklik a csomagtartóban) autópályán 1089 kilométer tettem meg vele két tankolás között, majd a teli tankolás alapján kb. 5,5 literes fogyasztás jött ki 100 kilométerre. Igaz, közel egyenletes, ráérős 110-es tempóval jöttem végig azon a szakaszon.
De 5 fővel és fullra (tetőig) pakolt csomagtartóval is meg szokott lenni nyaranta a 8-900 kilométer közti táv egy tankkal, ha megelégszem a 110-es tempóval hazafelé. Odafelé mindig többet eszik (8 körül), mert gyorsabban megyünk - olyankor még, ugye, időre kell odaérnünk :-).
Az elmúlt 10 (és nem "nyóc" :-P ) év átlagfogyasztása (mivel minden tankolást feljegyeztem) 8,2 liter.
Saját problémá(i)m: A láncfeszítő elromlása (ami azt jelentette, hogy beindítás után nem aktiválódott azonnal, hanem kellett neki 5-15 másodperc is) nem a turbós motor hibája, hanem a láncfeszítő konstrukciójáé. Ha nem feszít amilyen hamar csak lehet, akkor a lánc előbb-utóbb megnyúlhat, ami előbb (minimális megnyúlás esetén) csak csúnya hangban jelentkezik (onnan vettem én is észre, hogy indítás után pár másodpercig enyhe zakatoló hang hallatszott a motortérben, ami korábban nem volt jelen), de később igen komoly fizikai problémákat is okozhat a jobban megnyúló lánc, pl. "átugrik" a szelepvezérés (profik jobban meg tudják fogalmazni). Persze én ezt nem vártam meg, gariban cserélték a láncfeszítőt, s mint írtam, a láncot és a bizbaszait is.
Gyakori probléma (nálam még nem jelentkezett): A legtöbb direkt befecskendezős, turbós benzinesnek - tehát nem csak a THP-nak - egyik nagy ellensége a koksz (ráégett égéstermék) megjelenése a szelepfejeken. Én ezt úgy próbálonm elkerülni, hogy csak 100-as (lehetőleg MOL) benzint tankolok. Eddig nem tapasztaltam teljesítményproblémát a kocsival. Elvileg szakavatott szakik bele tudnak nézni a hengerfejekbe s meg tudják kamerával nézni, hogyan állnak koksszal a szelepfejek. Aztán ha szükséges, javasolnak ezt-azt: dióhéjjal tisztítást (de tényleg), vagy rosszabb esetben szelepcseréket.
Úgy sejtem, a koksz jelenlétét már a motor teljesítményesésén át is érezni lehet. Persze ha használt kocsit veszel, akkor nem tudod azt annak a konkrét autónak a korábbi állapotához hasonlítani, de esetleg más, ugyanolyan motorúéval még meg tudod tenni. Vagy közösen megnézetitek a szelepeket egy szerelőnél, de ez nyilván nem egy ingyenes és rövid, de legfőképpen nem olcsó akció.
Nekem 2014-es Grand Picassom van, 1.6 THP-s, tehát turbós benzines motorral.
Eddig a legkomolyabb problémája a motor beindításakor az olajnyomás felépülésével aktiválódó láncfeszítő elromlása volt - ezt gariban cserélték, és természetesen ekkor kicserélték a vezérműláncot is biztos-ami-biztos alapon.