Nagy visszhangot kiváltott cserélhető obj., de nem tükörreflexes gép. - Számomra felfoghatatlan, hogy nincs önálló topik róla. (Nem bridge és nem SRL. Talán mindkét tábort zavarba hozta.)
Már nem aktuális. Köszi. Üdv. Lányok Fiuk. Én most nem eladni akarok, csak egyszerűen kíváncsiskodom. Sikerült szereznem egy GX8 as gépet egy 14-140 es obit(de nem Leica). De itt úgy tűnik, hogy csak nekem van belőle annyira nem látok még eladás vagy vételi szándékot sem. Pedig 95% ban megegyezik a G9 el. Ténylegesen ilyen kevés van forgalomba? Én még ismerkedem vele még csak 2 hónapja van meg, csak a használati könyve 404 oldal. Egy árnyalatnyit komplikált az állíthatósága. Ha van valaki aki ilyent használ és már kicsit nagyobb gyakorlata van szívesen veszek minden öltetett. Imail. lorinczi.attila kukac gmail. Köszi.
Üdv. Lányok Fiuk. Én most nem eladni akarok, csak egyszerűen kíváncsiskodom. Sikerült szereznem egy GX8 as gépet egy 14-140 es obit(de nem Leica). De itt úgy tűnik, hogy csak nekem van belőle annyira nem látok még eladás vagy vételi szándékot sem. Pedig 95% ban megegyezik a G9 el. Ténylegesen ilyen kevés van forgalomba? Én még ismerkedem vele még csak 2 hónapja van meg, csak a használati könyve 404 oldal. Egy árnyalatnyit komplikált az állíthatósága. Ha van valaki aki ilyent használ és már kicsit nagyobb gyakorlata van szívesen veszek minden öltetett. Imail. lorinczi.attila kukac gmail. Köszi.
Szerintem igen. De az angol benne kell legyen alapból mindegyikben. Mondjuk, hogy ha most a javánon van, akkor nem lehet könnyű megtalálni. Nálam most nincs itt, így nem tudom megmondani, hogy hányadik menüpontnál kellene keresgélni.
Örülök, hogy tetszenek az anyagok. És igen, Af és stabi nélkül persze, hogy van élet. Rekesz nélkül viszont nincs. Tehát a régi manuális objektíveidhez mindenképpen a GH2 a jobb választás.
Mégegyszer köszönöm, hogy ajánlottad az oldalt mert nagyon komoly és igényes anyagok vannak rajta. Egy részt már meg is néztem a videókból. Kifejezetten üdítő ilyent látni a sok youtube-os összehosonlító tesztek után, más színvonal. :) Igen, valóban nagyot fordult a világ a dslr videóval de nekem is hasonló meglátásaim vannak róla mint neked. Egy kedves tanárom mondogatta mindig, hogy a kamera legyen bármilyen modern és profi csak egy eszkösz marad. Tetszik, hogy a Zacuto.com-os videókban is ez a szemlélet jön át. De végül is ez a profi mentalitás. Azért ahhoz, hogy egy dslr méretű vázat mint teljes értékű videokamerát használjunk eléggé fel kell tuningolni. Azt hiszem azok jártak a legjobban akik meglátták, hogy mekkora az igény a shoulder mountokra, follow focusokra stb. és beszálltak az erre épülő iparba, mert hatalmas biznisz pár alucsövet meg szorítóbilincset több száz ezer ft-ért eladni. :) Mindenesetre azt hiszem a GH2 mellett döntöttem. Leginkább az szól mellette amit már említettem, hogy kezdetben is van egy -noha manuális- objektív szettem amit jó alapnak érzek az induláshoz. Aztán mennyire lesz szívás majd kiderül, de AF és képstabi nélkül is volt meg van élet.
A helyzet az, hogy a videóval elérhető képminőség a fényképezőgép belépésével elképesztő nagyot fejlődött. Az ajánlott oldalon látni fogod - esetleg kezdd azonnal a 2012-es anyagokkal -, hogy a GH2, de az összes tükrös gép méltó versenytársa a RED de akár az Arri Alexa kamerának is, ami finoman szólva, nem semmi. De hát forgott már mozifilm iPhone-nal is, ennek is láthatod a képét a videókon. Megfelelő világítással és utómunkával mind lenyűgöző (Az egyszerűség kedvéért ezt azért nem kezdeném el itt boncolgatni.) Mindenesetre a GH2 remek váz, az 50 1,8-at pedig annál is inkább pótolhatod rajta a manuális objektívjeiddel, mert utóbbiaknál lesz állítható rekeszed, az előbbinél nem. A Canon dslr itt van előnyben a saját objektívjeivel. Az sem véletlen, hogy az új kiadású nagylátoszögek szépen kapják a beépített képstabilizátorokat, amit ezeknél az üvegeknél meggyőződésem, hogy a videózási igény hívott életre és egyedül az indokol.
Egyátalán nem volt haszontalan amiket leírtál, köszönöm! A honlapot nem ismertem úgyhogy ma mindenképpen átnyálazom a dolgokat rajta! Alapvetően a Rokkor lencséim miatt választanám a GH2-t, nekem elég annyi, hogy nem kell őket nyugdíjba küldeni. :) A kis 20mm-es Panáról már sokat hallottam, a Minolták mellé ő lesz az egyetlen modern darab a terveim szerint (az elején). A profi optikákhoz sajnos sok közöm akkor sem lenne ha Canon rendszerre építenék mert nem engedhetem meg magamnak 200 ezres optikákat jelenleg. Úgyhogy egy low budget 50mm f/1.8 Canonnal indulna a buli abban az esetben. A lényeg az, hogy egy ilyen belépőszintű, olcsó optikát mint a Canon 50mm f1.8 lehetséges helyettesíteni a GH2-n egy 50mm-es f.1.7 Minoltával vagy hasonlóval mint Tied. Legalábbis az írásodból úgy gondolom és ezzel nyugtatom magamat! :) Eddig is manuálisan fókuszáltam a filmes fényképezőgépemen és mégsem haltam bele, a videó az már más kérdés... Szerintem a külső monitort egy idő után egyik rendszeren sem tudod kikerülni ha a videós ágat komolyan gondolod. Ahogy pl. a rig-et és a shoulder mountot hozzá. Mert a baj ott kezdődik amikor ezeket a kis gépeket leszedjük az állványról... Egyelőre az itthoni, még mindig borsos ára miatt várok egy használt példány felbukkanására. Az a helyzet, hogy amíg a 60D ára süllyed a GH2-é stagnál. Meglátjuk. A képminősége eddig is meggyőzött.
Köszi a tippeket fil, körülnézek ott is. Eddig nem sok embert találtam GH2-vel magyar fórumokon. Talán nálunk belerögződött az emberek fejébe, hogy ha fényképezőgépért pénzt adnak = Nikon, Canon dslr.
Szia! Nem tudom eljutottál-e már a Zacuto oldalára, ott a Web Series menüpont alatt sorakozik három év terméséből a Shootout sorozat. Ezekben a félórás filmekben profi szemszögből elemzik a dslr videózásra alkalmas eszközöket. Egymás mellett, nagyon korrekt összehasonlítások, fűszerezve sok-sok szakember véleményével.
Nekem GH1-es tapasztalatom van Rokkor üvegekkel. Lehet velük HD TV képernyőre dolgozni, de azért a nyersanyag felbontása elmarad a profi és méregdrága objektívekkel felvett anyagétól, de akár a 20 1.7-es Pana palacsintával készültekétől is, ami - érdekes módon - közelíti a pro üvegek felbontását. Tehát a 20 mm körüli minolta objektíveket felesleges próbálgatni, ha van 20mm-es palacsintád. A következő lépcső, az 50 mm-körüli, vagy hosszabb manuális Minoltákkal (nekem 1.4-es Rokkor-X van), pedig már csak állványról érdemes videózni, ha nyugodt képet akar az ember.
A Pana codec gyengébb a Canon-nál, de a Zacuto videókból is kiderül, hogy ez a gyakorlatban nem jelent túl nagy hátrányt képminőség szempontjából, az utómunkánál viszont jelenthetnek előnyt a kisebb file-ok.
A GH2 codec szempontjából is előrelépés volt a GH1-hez képest, nem csak zajtűrésben. Ha jól tudom, a GH2-nek már valósidejű HD kimenete van a HDMI porton, azaz nagyobb kontroll monitorral is lehet dolgozni. A saját kis LCD-jével ui. nem mindig látható az élesség egy fényerős üveggel.
Igazából nem tudom, mit is írhatnék, annyi apróság van, ami alapján teljesen megalapozottan lehet választani videóhoz a 60D-t és a GH2-t egyaránt. Kinek ez, kinek az jön be. A lényeg a dslr videóban inkább az, hogy a munka módszerében közelebb áll a filmezéshez, mint a tévés videófelvételezéshez. Manuális élességállítással, statívról, előre kitalált jelenetek felvételéhez kiváló, riport szituációban meg az operatőr készségein, gyakorlatán múlik, hogy elvérzik-e vagy sem.
Szerintem, ahogy a fotózásnál, a dslr videózásnál is a rendelkezésr álló / általad elérhető objektívek nyomnak többet a latban. A vázak technikailag nagyjából azonos minőséget hoznak. A full frame persze jobb, ahogy az újabb vázak is jobbak a régieknél, ha pl. a nagyon magas iso játszik nálad. Nem egyszerű a kérdésedre válaszolni. Az is lehet, hogy amiket most itt ötletszerűen írtam, már mind tudod.
A tanácsotokat szeretném kérni. Most készülök megvenni az első digitális vázam, elsősorban videózáshoz. (Mondjuk 70% videó, 30% fotó az arány. :)) Úgy éreztem idén jött el az idő hogy én is beszálljak ebbe a dslr videós őrületbe, nagyjából a Canon 60D árkategóriájában keresgéltem amikor rátaláltam a GH2-re. Ha valakinek van tapasztalata a géppel videózás terén írna nekem pár sort milyen használni ezt a gépet (akár videós munkákra is)? Nem vagyok teljesen felkészületlen a témában: külföldi fórumokat olvasgattam, a videókat láttam, a hackelésről is tudok így leginkább a használata érdekelne, hogy mennyire működik egy ilyen MILC pl. egy 60D-hez viszonyítva? Itt értem azt is, hogy saját optikák terén mennyire alternatívája egy eos rendszernek?
A második kérdésem pedig, hogy használja-e valaki ezt a gépet manuális Minolta Rokkor optikákkal? Tudom, hogy baromi nagy előnye a tükrössel szemben, hogy egyszerűbben rámegy ilyen optika de itt is arra lennék kíváncsi, hogy fotó/ videózás közben, tehát éles helyzetben mennyire működik a használatuk? Imádom ezeket az optikákat a filmes Minoltámon, lenyűgöző képet rajzolnak de egy LCD kijelzőn keresztül mennyire lehetséges az élességük ellenőrzése? Azt hiszem leginkább amiatt választanám a Canon helyett a Panasonicot, hogy kezdetben lenne pár ütős, nagy fényerejű Rokkorom a kit optika mellé. Ha valaki olyan válaszolna aki tudja, hogy milyen ilyen optikákkal a GH2 akcióban azt hiszem el is dőlne egyik vagy másik irányba a dolog. :)
Sokan élnek a m4/3 adapterezhetőségével, nekem is az egyik kedvencem egy 1,4-es fényerejű Rokkor-X. De ez egy egészen másfajta világ, amit persze nagyon lehet szeretni. A manuális obik a kényelmes, vagy ínyenc fotózáshoz illetve pro videózáshoz valók. A mai fotózáshoz azért jól jön az az IQ, amit beépítenek a modern optikákba, kezdve az AF lehetőségével, vagy mint ennél a 14-140-es objektívnél az extra csendes AF és rekesz.
Beszerzés: Panasonic Magyarország. Dslr vázak mellett volt tartalék gép, az állapota makulátlan. (Nincs rajta karc és már sáska sem.) Dobozával, papírjaival, szoftvereivel. Ajándék a kithez: tartalék eredeti panasonic akku
Ha megbontom, akkor a váz az obi után mehet.
Beszámítok (az obinál is) Canon EF 50 f1.4 vagy Canon EF 85 f1.8 objektívet.
Elérhetőségeim nyilvánosak. Érdeklődni 30 222 kilenc 888