Súlyos baleset. A szabálytalankodó autós meghalt, a vétlen motoros súlyosan megsérült. Mégis mi a cikk vége ? "...Az ezer köbcentiméteres hengerűrtartalmú a legnagyobbak, legerősebbek közé tartozik a kapható motorok közt, csúcssebessége bőven felette lehet a 200 km/órának is..." Prejudikálás? Sugallás? Ugyan már...
Egyébként meg értem én: amint megerőszakolnak egy nőt a VI.kerületben, azonnal az ÖSSZES környéken lakó férfit le kell tartóztatni, hiszen AKÁR MEG IS DUGHATTA VOLNA, MEGVAN A KÉPESSÉGE HOZZÁ !
Szégyen. Elégtelen.
..ha finoman és áttételesen is - Te becsmérelted a suzukist,..
Szó se róla. Amint a képeket megláttuk, nyilván mindenkinek bebizonyosodott hogy a motoros eszeveszett tempóban ment, pont. Én csak azt mondtam, hogy egy balesetről, látatlanban (csupán ideológiai meggyőződés miatt) senki nem mondja hogy BIZTOS hogy 100% valamelyik fél hibája.
..nehezen tudom elképzelni, hogy egy motoros csak hátsó fékkel fékezzen, hiszen annak majdnem semmi értelme..
A sofőrök 2/3-a nem ÉRTELMES, hanem kapkodó, ösztönös mozdulatot tesz vészhelyzetben. Biztos vagyok benne hogy itt is ez volt: ilyen féknyomot fizikailag lehetetlen első fékkel produkálni. Én is csináltam anno ilyet - pedig volt már pár százezer km kettő/négykeréken alattam.
..tényleg sajnálatos, hogy a média csak a legalantasabb ösztönök húrjait pengetö írásokon keresztül tudja elképzelni eredeti szerepkörének a tájékoztatásnak teljesítését..
A vezetni tudásodat (ügyességedet) nem minősítem, nyilván nagyon jól vezetsz. Nekem azzal a hozzáállással van problémám, amit az írásaidból kiolvasni vélek (lehet, hogy félreéértettem), miszerint a közlekedés többi, szabálykövető résztvevőinek kell felkészülnük arra, hogy akár az extrém szabálytalankodók, mint a jelen eset kamikázéja szélsőséges viselkedésére is felkészüljenek. Ezt a mentalitást zárnám én ki a közutakról, ezért nem engedném Talmácsi Gábort sem (a vele hallott interjú alapján) közútra. Nem vitatom a gyorsaságát, ügyességét, azt, ahogy uralja a gépet. Csak azt nem hajlandó felfogni, hogy a közúti közlekedők nagy része nem így közlekedik, és számukra a túl gyors közlekedési partnerek életveszélyesek.
Érted? Különbség van a véleményünk között. Én ezt a helyzetet fel tudom dolgozni, nem vagyok az ellenséged, csak szeretném, ha az én véleményem is megjelenne, mint egy a sok közül. Szerintem azok, akik a megengedett sebesség kétszerese körül, vagy a felett hajtanak, semmilyen elsőbségre nem számíthatnak, még akkor sem, ha védett úton haladnak. És ha belerohannak valakibe, aki kijön eléjük az alsóbbrendű útról, akkor nem becsmérelhetik úgy azt, aki kijött eléjük, ahogy - ha finoman és áttételesen is - Te becsmérelted a suzukist, akit ágyúgolyó barátunk halálra préselt.
Kérlek, véleményemet csak releváns példával fúrd, ha fúrni akarod. Az, hogy te szabályosan haladtál és a figyelmetlen, alkalmatlan sofőr kiment eléd és veszélybe sodort, nem analóg ezzel az esettel, ahogy a rendőr esete sem, aki szándékosan, közelről keresztbe hajtott a száguldó motorosnak. Ott is bűnöző volt a motoros, de ott a rendőr is rosszfiú volt (pontosabban szerintem gyengeelméjű).
Ha jól rémlik, badmad azt taglalta, hogy ügyesen fékezö emberrel állunk szemben, aki a 20 méteres blokkoló nyom (szerinte elsökeréktöl származó) ellenére is uralni tudta oly mértékben a motort, hogy a stabilitását megörizte. Én egyébként nehezen tudom elképzelni, hogy egy motoros csak hátsó fékkel fékezzen, hiszen annak majdnem semmi értelme. Ugyanúgy csak stabilitást segítö szerepe van, mint az átlagos autónál. És persze úgy értettem, ahogy azt utána fejtegettem, hogy csak 50-röl nem kezd ilyen féknyomot húzva lassulni egy elé kikandikáló autó miatt. Megkockáztatom, ha az autó nem állt meg keresztben, mint az én esetemben, hanem folymatosan haladt, 50-nél fékezés nélkül az autó háta mögött kimanöverezi a szituációt.
A felvidékre jellemzö, de a 71-re nem. Az szép fekete aszfalt.
Szerintem itt már nem lesz jogászkodás, mert ekkora sebesség-túllépésre nem kell és lehet felkészülve egy átlagos soför. Senki nem várja el töle. Asszem, olyan 20-30%-os túllépés az, ami még egyértelmüen az elsöbbség megadásának elmúlasztása kategória. Itt szerintem minimum 200%-os volt a túllépés.
Az viszont tényleg sajnálatos, hogy a média csak a legalantasabb ösztönök húrjait pengetö írásokon keresztül tudja elképzelni eredeti szerepkörének a tájékoztatásnak teljesítését.
Mondjuk a képeket elnézve, korábbi fejtegetésemet annyiban módosítom, hogy ilyen sebességgel érkezö jármüre valóban nem kellett, hogy felkészüljön a Suzukis. De fent tartom, hogy lenne létjogosultsága olyan vizsgának, ahol nem direktben megfigyelve, hosszabb idöszak alatti (1, max. 2 napos) vezetését elemzik ki a forgalomban résztvevönek úgy, hogy rögzítik 4 irányban a köröttes forgalmat és belül a vezetö reakcióit is. Max. 2-3 óra után az illetö úgyis megfeledkezik a "kamerák kereszttüzéröl" és normál képességeinek és vérmérsékletének megfelelö valódi közlekedését mutatja meg.
"..Valaki azért vesz egy 200 lovas motort, ami az elsö fokozatában is megy akár 130 km/h feletti sebességgel, hogy 90-nel poroszkáljon.." - ez így igaz. Autóból is a 60-80LE kategória minden szabályt-szabályos igényt kiszolgál, mégis ilyen autót csak az vesz, aki anyagilag erre van utalva.
"..Ne hülyítsük egymást, mert azt nem szeretem. Igazából ezek a motorok alkalmatlanok a normál közúti közlekedésre.." - aki ezekkel a motorokkal városban is három számjegyű sebességgel halad, AZ NEM ALKALMAS arra. Ezek a motorok meg abszolút alkalmasak. Előzni, haladni, megállni, kanyarodni - minden egyes életszerű manővert biztonságosabban hajthatsz végre vele, mint egy kissebb/gyengébb/öregebb/olcsóbb motorral.
Orgoványi Gyuri drag versenyzőt kérdezték egyszer: - Te Gyuri! 400 lóerő a motorod, nem félsz tőle ? - Mér' félnék? Októberben letámasztom a sarokba, májusig meg se moccan, nem árt senkinek. Na amikor ráülök, és nem figyelek esetleg - na aaaaz veszélyes !
Ugyanez itt is. A kalapács, meg a konyhakés is alkalmatlan polgári árusításra, hiszen egy idióta kezében gyilkos fegyverré vélik. Csakúgy mint egy erős motor, vagy egy autó...
Korrekt, széles látókörű vélemény. Csak egyetlen pici hiba:
'..20 méteres blokkoló féknyommal 50-röl biztos megáll a motoros..'
Tudjuk azóta hogy bőven nem ötvennel ment, pont. Másrészt mondjuk a Balcsi felvidékre amúgy is jellemző, fehér aszfalton, egy pánikszerűen csak hátsó fékbe taposó motor biztos hogy nem áll meg 20 méteren.
Szivet a kézre! Valaki azért vesz egy 200 lovas motort, ami az elsö fokozatában is megy akár 130 km/h feletti sebességgel, hogy 90-nel poroszkáljon. Ne hülyítsük egymást, mert azt nem szeretem. Igazából ezek a motorok alkalmatlanok a normál közúti közlekedésre. Ettöl függetlenül nekem semmi bajom a motorosokkal általában. Segítem is öket a közlekedésben és autósként magam sem vagyok a tempósabb haladás ellenzöje. Nekem pl. ezért nincs is motorom és motoros jogsim sem, mert tudom, hogy megállni nem bírnám, hogy ne húzzam el neki.
A sajtóról a véleményem elég lesújtó, azt feleslegesen nem ragozom. A hozzászólásodban azonban adatok is vannak, amire reagálnék.
Egy autó fékútja száraz, sima felületü aszfalton 50 km/h-ról 10-12m, rosszabb körülmények esetében 15m. A fékút ugyanis a sebesség négyzetével arányos mennyiség. A ma forgalomban lévö autók nagyrésze 40-50 méter között képes megállni 100 km/h-ról általánosan jó müszaki állapotban. Ez a fékút persze a gumik, gátlók, fékrendszer valamint az útminöség romlásával növekszik, ezért írtam a 15m-t is oda. A legtöbb autó esetében is tényleges fékezödést csak az elsökerekeken elért féhatás fejt ki, a hátsó fék inkább csak az irányíthatóságot és a stabilitás fenntartását hivatott biztosítani. A Porschéknak azért olyan legendásan jó fékük, mert hátul is van kellöen nagy tömeghányad még lassuláskor is, így ott a hátsó fék valóban kiveszi szerepét a lassuálásból. Nem véletlen, hogy azokon hátul is olyan fék van, ami más sportos autókon elöl.
Tehát a fékezés fizikája az autós és a motoros esetében is hasonló elven müködik, csak ugye a tömegarányokban és a súlypont-áthelyezödés mértékében van különbség.
Azt gondolom egyébként, hogy a motoros nem 50-nel érkezett a lakott területen belül. Szerintem értelmes emberként ez nem képezheti vita tárgyát. 20 méteres blokkoló féknyommal 50-röl biztos megáll a motoros, de azt gondolom leginkább is, hogy ki sem alakul a szituáció, ugyanis 50-röl nem parázik be egy ekkora motoron lovagló, hogy ilyen féknyomot húzzon. (arról nem is beszélve, hogy a 20 méteres - vagy több - fékezödés után még akkora impulzusa volt a motorosnak, hogy azzal komolyabban lerombolt egy mégoly törékeny autót is, mint a Suzuki)
Egyébként én autósként is voltam már részese hasonló szituációnak. Egy idös hölgy jött ki elém lakott területen kívüli országútra egy étterem parkolójából, majd mikor végül észlelte, hogy érkezem, teljesen bepánikolva az utat teljes szélességében elzárva leblokkolt és ott maradt. Én kb. 25m féknyom után engedtem el a féket, hogy manöverezni tudjak. Eddigre már sikerült egészen a padkára letennem az autót, úgyhogy csak a sárvédö szélességével értem el az Astrát és pördítettem ki magam elöl a hátsó sarkánál fogva. Töle se vették el a jogosítványt, csak 20e forint bírságot szabtak ki rá. Pedig nem látott meg engem egy 400 méter hosszú, lankásan ereszkedö útszakaszon világító tompított fényszóróval. Ha már kihajtott elém féktávon belül, akkor miért nem folytatta a megkezdett manövert, pedig ha ezt teszi, akkor az én védekezö magatartásom következtében elkerülhetö lett volna a baleset, mert én mögé tereltem az autót. Ha az én fékezésem alatt fél-egy métert elörébb halad és befejezi a balra kanyarodást, akkor hátulról elkerülöm, és még az autót is visszahozom az útra és nem kell a 2 méter mély árokba lehajtanom fák között manöverezve! :( Ha én is csak behúnyom a szemem meg állok a féken, akkor nyílegyenesen a vezetöt nyársalom fel magam elött. Sajnos valóban kéne néha ellenörizni a vezetöi képességeket is. Sok éve vallom, hogy 2 évvel a jogsi megszerzése után 1 napig bekamerázott saját autóval kellene mindenkinek közlekedni, mert ennyi idö már elég, hogy kiderüljön, ki az, aki valóban képes a köröttes forgalommal megfelelöen együtt közlekedni, felismeri és készségi szinten kezeli a felbukkanó közlekedési szituációkat. Aki a jogsi megszerzése után nem vezet és nem szerez rutint, attól egyszerüen el kell venni a jogsit és majd jöjjön akkor, amikor használni is fogja. Aki meg ennyi idö alatt nem képes megtanulni készségi szinten a saját autóját kezelni és a forgalommal törödni, attól szintén elvenni a jogosítványt, mert soha nem lesz már jobb soför és értelmes résztvevöje a közlekedésnek. Majd 50, 60, 65, 70, 73, 76, 78, 80,... stb. korban megismételni ezt, mert ott igenis bent van az érzékszervek és a reakciók olyan szintü romlásának az esélye, ami a többi közlekedöt is veszélyezteti.
Tehát a konkrét esetre visszatérve, szerintem mindkét fél hibás volt. A motoros egészen biztosan nem 50-nel haladt az adott helyen. Az idös úr meg feltehetöleg valóban nem is érzékelte a motorost.
..Szerinted ez a baleset nem lett volna kivédhető, ha a motoros nem megy úgy, MINT AZ ÁLLAT?..
Nem tudhatjuk - lehet hogy lesz olyan szakértői vélemény (mert ugye ugyanazon balesetet értelmezték már tök ellentétesen, különböző "szakértők") mely ezt állapítja meg, nincs kizárva, főleg az első ránézésre extrém magas sebesség miatt is. De én kb. 15-tel gurultam amikor a legnagyobb bukásomat elszenvedetem (mögöttem elbambult/elaludt a sofőr) de volt olyan helyzet, ahol rákészültem a szitura, 60-ról lelassítottam kb 30-ra a védett kereszteződésben (kilógott az öreg Samara-jának orra, gondoltam hátha tovább is gurul és be kell fékeznem előtte) de így is védtelen voltam: kb. előttem 5 méterre lépett a gázra, és jött ki jobbról, úgy hogy a feje JOBBRA NÉZETT (!) közben. Ez a fejtartás mindent elárul a mai közlekedési kultúráról.
..Képzeld el, mi maradt volna abból a gyalogosból, aki épp átment volna ott azon a zebrán, ahol a motoros a Suzukival ütközött..
A zebra egy külön téma Magyarországon, motortól függetlenül. A vezetők 95%-a szerint az sorminta, maradék 4 % nem tudja mit jelent, és van kb. 1% (magamat is ide sorolom) aki autóban egy kézmozdulattal, motoron egy fejbiccentéssel teszi még egyértelműbbé: ha leléptél, át is mehetsz, miattam nem kell az út szélén ácsorognod.
Fura látni a többi (nagyrészt autós) reagálását: dudálás, "mér nem mész máán" vagy a legjobb: simán kikerül, és elmegy mellettem jobbról/balról, kockáztava hogy a zebrán az én takarásomból, épp elé lép ki a gyalogos.
És a további fröcsögést megelőzendő: MAGA A FÓRUM SEM ERRŐL SZÓL! 1, A szutyok, bulvárosodó médiáról szól 2, A figyelmetlen, veszélyes sofőrökről - legyen alattuk akárhány kerék is.
Na innen mehet tovább.
Szerintem meg a lakotton belül ész nélkül száguldó motorosokról szól ez a topic.
Írtad, hogy 6 baleseted volt elsőbbségadás mulasztása miatt. Jelek szerint mind a 6-ot sérülés nélkül megúsztad, mert nem voltak nagyok a sebességek. Itt meghalt egy ember, aki élhetne még, ha az egyik fél nem 150+ (vagy ki tudja mennyi) sebességgel érkezik.
Szerinted ez a baleset nem lett volna kivédhető, ha a motoros nem megy úgy, MINT AZ ÁLLAT? Ez is egy jelenség. Hogy lakotton belül száguldanak a köcsögök, akik azt hiszik, ők jobbak mindenkinél, velük nem történhet soha semmi.
Képzeld el, mi maradt volna abból a gyalogosból, aki épp átment volna ott azon a zebrán, ahol a motoros a Suzukival ütközött.
Nem kívántam a halálodat de mindegy nem is számít. Irigy se vagyok rád, nem ismerlek, ugyan mire. Ha te a technikai sportokra vered, ám csináld, közöm hozzá semmi.
eddig arról volt szó, hogy milyen manipulatív módon írta meg a cikket az adott 'tudósító', legalábbis nekem továbbra is abszolut az a véleményem, hogy ez nem objektív hírközlés volt.
de ami most már itt zajlik, azt nem hagyhatom szó nélkül. szerintem épeszű és normális érzésű ember senkinek nem kívánja a halálát, főleg nem úgy, hogy többször is átgondolhatja, mit ír le.
én nem szeretek 'dögöljmeg'-ezni, mert nem kívánom senkinek, hogy a napi közlekedés során veszítse életét.
aki mégis megteszi, annak:
vajon szemtől szemben is mernéd vállalni ezt a szörnyű kijelentést? mert könnyű itt, a neten...
Mindíg fosok ha motorozok, egy kőszállító kamiont sem vesz észre a szórakozottabja, nem,hogy egy motort... (lásd pl. nemrég 7-es főút, Galambok határában, a kocsi sofőrje bennégett) Tudom, biztos a kőszállító 200-zal jött lámpa nélkül és be volt kapcsolva az álcázóberendezése... Aztán lehet általánosítani kamionosra is.
Na jó sok szép és okos hozzászólás van itten:) Ahogy a kolega írta a sportmotoron,"némely vakegér egy félmillió tonnás tartályhajót sem venne észre,nemhogy egy motorost"
Ami meg külön röhely,az az autós kontra motoros ellentét. Mintha a a motorosok túlnyomó többsége nem vezetne autót,és nem látott volna még autóból motort.
Egy nagy francot! Naponta átéli minden motoros,hogy megy a védett úton, ránéz a vakegér a sutyukiból, látja, hogy "ja csak egy motoros" és simán kifordul elé, a motoros meg oldja meg!
A gyorshajtásról meg annyit, hogy 1 hónapont belül 2 simsonos haveromat csapták el úgy, hogy nem adták meg nekik az elsőbbséget. Az egyik paraszt megfordult záróvonalon úgy a motor elé,hogy féknyom sem volt,mert nem volt rá idő= lábtörés, a másikba meg egyszerűen belefordult egy hülye picsa= csuklótörés Gondolom a simsonosok is "száguldottak mint a barom" Ja megy vagy 60 at:).
..remélem a te záróbulidról is látunk majd képeket a langlovagok.hu-n..
Köszönöm szépen. Sok ember fejezte már ki (főleg irigységből) utálítát technikai sportokhoz kötődő hobbijaim kapcsán. De a HALÁLOMAT te kívánod először, te kis köcsög.
Csak hasonló jókat kívánhatok neked is. Biztos szomorúak lesznek, ha egy ilyen érző szívű, jó lelkű embert veszítenek el egyszer mint te...
..Attól tartok, ha így gondolkodsz, te magad is alkalmatlan vagy a közúti közlekedésre..
Nincs szükségem rá (és a többieknek sem) hogy látatlanban minősítsd vezetői tudásomat. Arra reagáltam a kifogásolt hsz-nál, hogy ELEVE ELUTASÍTJA hogy bármilyen mértékben is volt köze az autósnak a balesethez.
És aki ezt így kijelenti, az elfogultabb mint a kedves Indekces kolléga.
Én JELENSÉGRŐL beszélek most, nem erről az esetről. Arról hogy az emberek BAMBÁK és ezt tetézik azzal, hogy nem megfelelő egészségi állapotban vagy szándékosan megosztott figyelemmel (telefon, kaja, esetleg FÓRUMOZÁS !!! menet közben a laptopon - volt ilyen) súlyosbítják.
Ez a srác bazi gyorsan ment a motorral (ergo a hangja sem volt kicsi), biztos hogy a balesetben közrejátszott a gyorshajtása.
De az eddigi baleseteim ( 700 EKm, okozott: 0 , elszenvedett 6 ) kivétel nélkül bamba, hanyag emberek miatt következtek be. Ha motorral voltam akkor persze azonnal "mer' gyütté mind állat" , ha autóval akkor simán csak "bocs, észre se vettem hogy jössz." Egy rakottan két tonnás, emelt fényerejű lámpákkal felszerelt, magas, széles furgont nem vettél észre. Aham, persze...
Itt majd jól eljogászkodnak, hogy hány % szerepe volt a sebességtúllépésnek, és mennyi az elsőbbség meg nem adásának a fix történetben - de ez sem a mi dolgunk. És a további fröcsögést megelőzendő: MAGA A FÓRUM SEM ERRŐL SZÓL!
1, A szutyok, bulvárosodó médiáról szól 2, A figyelmetlen, veszélyes sofőrökről - legyen alattuk akárhány kerék is.
Próbáld már beleélni magad az elsőbbség megadására kötelezett helyébe. Számítasz arra, hogy felmérhetetlenül nagy sebességgel jön valaki a védett úton? Azt se tudod, látható volt-e az adott esetben a motoros....
Ezen a belinkelt fórumon egy olyan eset látható, ahol a rendőr autóval szándékosan keresztezte a száguldozó motoros banda útját, eléjük hajtott. Az egyik motoros keresztülesett a rendőrautón, a többiek közt lincshangulat uralkodott el a rendőrök ellen.
Annál az esetnél rendőr egyszerűen buta volt, mint a föld, nem fogta fel, mit okozhat a tettével. Ő maga is belehalhatott volna. A bűnöző szerintem mégis a motoros volt, aki ráadásul hordában, megszervezett közönség előtt követte el az életveszélyes közúti száguldozást.
A beidézett fórum hozzászólói közül többen jelezték, szívesen részt vettek volna a rendőr lincselésében. Valaki csitítgatta őket, visszakérdeztek, vajon mit tett volna a (csitítgató) hozzászóló, ha az ő barátjának vagy testvérének állt volna így keresztbe a rendőr.
Ha az én barátaim közt lenne olyan, aki ilyen utcai gyorsulásokon vesz részt, minden erőmmel igyekeznék lebeszélni róla.
tegnap még egész normális voltál. a képek után egy kicsit magatokba szállhatnátok. ráadásul lakott területen belül volt. tudjátok, hogy mennyi ott a megengedett sebesség?????