Keresés

Részletes keresés

Bz-Ps Creative Commons License 2024.08.23 0 1 9457

Nagyon szépen köszönöm a választ! Megpróbálok azon a hétvégén eljutni a vonalra. Élmény lesz arra "igazi" vonattal utazni!

Előzmény: Abymot (9455)
Abymot Creative Commons License 2024.08.23 0 0 9456

A vonal alsó része:

Előzmény: Abymot (9455)
Abymot Creative Commons License 2024.08.22 0 0 9455

Mivel a linkek egy idő után hajlamosak nem működni, itt van dokumentációs jelleggel időtálló formában is:

 

Előzmény: Abymot (9454)
Abymot Creative Commons License 2024.08.22 0 0 9454
Előzmény: Bz-Ps (9453)
Bz-Ps Creative Commons License 2024.08.22 0 0 9453

Elérhető valahol az a menetrend? A MÁV honlapján nem találta róla infót.

Előzmény: adi83 (9447)
CorsairS Creative Commons License 2024.08.22 0 0 9452

És a páros kitérőkörzetben beállnak már váltók a 3. vágány fele, majd cementgyár fele tologatni kell?

Előzmény: alex_86 (9450)
Abymot Creative Commons License 2024.08.22 0 0 9451

Felnémet-Szarvaskő között az alapmenetrend szerinti Bz-knek 12 perc a menetidejük, a csörgős plusz vonatoknak pedig 17 perc. Ezen a 8,3 km-es szakaszon a legszembetűnőbb a különbség.

Előzmény: alex_86 (9450)
alex_86 Creative Commons License 2024.08.22 0 0 9450

40/50-es maradt tudtommal a vonal Bélapátig, tehát a Csörgő 40-es, onnan Szilvásig pedig 30/30. Itt nem is változott a menettartam.

Hosszú idő után újra lesz két délutáni kereszt Bélapátfalván.

Előzmény: Abymot (9449)
Abymot Creative Commons License 2024.08.22 0 0 9449

Feltűnő, hogy a csörgős vonatok menetideje lényegesen hosszabb Eger-Szilvásvárad között, a többi vonaté 63 perc, ezeké viszont 72 perc (a keresztre várási időket levonva). 

A csörgő már csak 30-cal mehet végig Felnémettől felfelé?

Előzmény: alex_86 (9448)
alex_86 Creative Commons License 2024.08.22 0 1 9448

Csak szept. 7-8-án fog, a fogathatjó világbajnokság miatt. Plusz egy csörgős szerelvény.

Előzmény: adi83 (9447)
adi83 Creative Commons License 2024.08.21 0 0 9447

az átmeneti menetrend alatt hogy hogy ilyen sok vonat fog Szilvásváradra járni ?

retek2 Creative Commons License 2024.05.01 0 1 9446

A  héten/jövőhéte valószínűleg az Egererdő kb 6 Eas kocsifát ad fel Felnémeten ,illetve a MéH telep ugyan ennyivel Tagps os ócskavasat , ha valaki spotterkedi szeretne tuti az uacsok elé lesz besorozva egy kis színt víve a vonatképbe .

M41 2175 Creative Commons License 2024.05.01 -1 0 9445

szeva ez meg van teljesen? Illetve az ózdi? 1968

Előzmény: -Smiley- (9067)
bodrostomi Creative Commons License 2024.04.19 0 0 9444

Köszönöm!

Előzmény: f_k (9443)
f_k Creative Commons License 2024.04.18 0 0 9443

OFF 

80-as bvonal topikjába betettem amit tudtam..

OFF

Előzmény: bodrostomi (9442)
bodrostomi Creative Commons License 2024.04.15 -1 0 9442

Engem is érdekelne, 95-tel kiegészítve

Előzmény: M41 2175 (9441)
M41 2175 Creative Commons License 2024.04.14 -1 0 9441

Hali a 80, 90,92-94 vonalak is meg vannak ebből az évből?

Előzmény: f_k (9440)
f_k Creative Commons License 2024.04.11 0 0 9440

1974-ben Andornaktályán nem álltak meg a vonatok Makláron kívúl Nagytályán igen! ( 1973-tól 1975 ig volt az átépítés...)

 

 

f_k Creative Commons License 2024.04.10 0 0 9439
f_k Creative Commons License 2024.04.10 0 0 9438


Közlemény

Június
3-án 0,°° órától nem áll meg a vonat Andornaktálya megállóin
A
KPM rendelete értelmében. június 3-án 0.00 órától Andornaktálya-alsó és Andornaktálya-felső állomáso
kon a vonat nem áll meg. A vasúti megállók megszüntetésével egy időben a Volán

4. sz. Vállalata sűrített autó- buszjáratokat indít az útvonalon. A vasúti csatlakozásokat az autóbuszjáratok Makiár. illetve Eger-Tihamér vasútállomásokon biztosítják Füzesabony, illetve Putnok felé.
Az
autóbuszjáratok megfelelőségét különösen az első időkben fokozott figyelemmel kíséri a Volán, biztosítva ezzel, hogy az igényeknek legmegfelelőbb menetrend alakuljon ki. A tapasztalatok alapján esetleg módosítások várhatók az autóbusz-menetrendben.
A
vasúti megálló megszüntetését megelőző felmérések szerint, Andornaktálya személyközlekedésének mintegy 80 százaléka eddig is az autóbuszokkal bonyolódott.

 

f_k Creative Commons License 2024.04.09 0 0 9437

Sajnos a vasútnak teljesen elegendő az óránként egy Agria Füzeabony és Eger között

 

Öngól.

A Miskolc- Eger a Debrecen-Eger viszonylatú távolsági utasok miatt is fontos.

 

Ami nyáron lesz azért lesz, hogy a személyzethiányt elfedjék.

 Hiány van mozdonyvezetőből a meglevő létszám állandóan túlórázik.

A vágányzár csak ürügy...

 

Füzesabony

 

Rengeteget vártunk itt gyerekkoromban a rossz csatlakozások miatt...

Amióta sűrűbben jár a vonat azóta ezek az idők is lecsökkentek...

f_k Creative Commons License 2024.04.09 0 0 9436

Én 1982 -2017 között éltem ott kisebb megszakításokkal.

Több pontjára is bejártam Eger környékéről. 2017 után is előfordultam erre , de ritkábban.

 

Andornaktályán osztálytársaim is laktak, munkatársak is.

A községháza buszmegállóhoz viszonylag közel van a Andornatálya vasúti megálló.

Magyarul: a vasúti megálló 1 km körzetében elfogadható rágyaloglási távolság van.

Utasok is voltak, de tűzzel vassal elüldözték őket....

 

Felnémet:

Én is javasoltam a hosszabítást, nem lett belőle semmi.

Eger- Rendezőt is különösen a 2006-os peronépítés után!!!

Tesco: 2 felsővezeték oszlop volt az állítólagos gond, a Tesco pénzt is adott volna rá.

Eger- Tihamér: Teljesen értelmetlen volt a bezárása. Eger város Tanácsa Végrehajtó Bizottsága volt aki kérte, pont egy forgalmas ipartelep helyi buszvégállomás mellett megszüntetni vétek volt...

 

Érdemes olvasgatni a 1990 előtti dolgokat is.

A Heves Megyei Szállítási Bizottság az mindig a Volán felé terelte a utasforgalmat.

Előzmény: Ashi Valkoinen (9434)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.04.09 0 2 9435

Amíg a vasút a 100+ évvel ezelőtt kijelölt megállókban, állomásokban gondolkodik, és szervezetileg képtelen arra, hogy egy új megálló megépítését, vagy a rendezőn át történő közlekedést, vagy a Felnémetig való közlekedést megoldja, addig az emberek a rugalmasabb buszra fognak szállni.

 

Egyik fórumtársunk jó 15 éve megálmodta a környék "átrendezését", a jelenlegi nagyállomás helyett minden vonat Felnémetig, megfejelve az egészet öt megállóval. El is kaszálták az OFFtopik Magdolnatelep megállóhely visszaépítésével együtt. 

Előzmény: Ashi Valkoinen (9434)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.04.09 0 0 9434

Hát nézd, én 2016 és 2021 között éltem ott és a munkámból kifolyólag állandóan terepen voltunk, így elég jól láttam, mi zajlik a környező utakon is.

Andornaktálya, Nagytálya, Maklár egy baromi hosszú falu, gyakorlatilag egy főúttal és nagyon kevés egyéb utcával, de a főúttól legmesszebb eső házak sincsenek 3-5 perc sétánál messzebb a főúttól. A vasút a településlánc nyugati oldalán fut, a mai Maklár állomás valóban közelebb van Nagytálya és Maklár egy kis részéhez, mint a főút, de Andornaktályán bármely ház közelebb van a legközelebbi buszmegállóhoz, mint a vasúthoz. Nem elég, hogy a busz lassú, mert teljes eljutási időt kell nézni, és a busz nemcsak az Érsekkert széléig viszi az utast.

 

Ha vonattal összességében gyorsabb lenne bejutni, akkor azon ülnének az emberek, nem a buszon.

 

A busznak közelebb van a megállója,

lassabban ér a városba,

de a városban oda (is) visz, ahova menni akar az utas,

aki meg a déli ipari parkba menne tömegközlekedéssel, nem fog Eger nagyállomásig bevonatozni azért, hogy utána egy helyijárattal visszafelé elinduljon.

 

Amíg a vasút a 100+ évvel ezelőtt kijelölt megállókban, állomásokban gondolkodik, és szervezetileg képtelen arra, hogy egy új megálló megépítését, vagy a rendezőn át történő közlekedést, vagy a Felnémetig való közlekedést megoldja, addig az emberek a rugalmasabb buszra fognak szállni.

 

Akkor is, ha a busz nem 60-80, hanem 20-30 km/h-val teszi meg ezeket a rettenetes távolságokat. 

Előzmény: f_k (9433)
f_k Creative Commons License 2024.04.09 0 0 9433

Régen amikor én utaztam a 5 kocsis inga tele volt reggel Eger felé...

 

Az luxus ami most megy, hogy mindenki autóval jár munkába, mert a közút kapacitása kicsi állandóak a dugók , nő a légszennyezés.

Buszokról: 1973 as "átterelés" óta nőtt a szerepük,mert se Nagytályán se Andornaktályán nem álltak meg ekkortól. ( Később újra megnyotották " Andornaktálya felsőt")

A busz feltárja a településeket sűrűbben megáll, de lassú....

 

Egy Füzesabony-Eger viszonylatban csak az a plusz, hogy a busz a belváros szélén áll meg.

Maklár-Eger meg Andirnak-Eger ezek " helyijárat" kategóriák ritka követéssel...

Előzmény: Ashi Valkoinen (9432)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.04.08 -1 1 9432

Amikor Egerben dolgoztam, reggelente nagyon komoly dugók voltak a reggel, dél felől érkezők miatt a városban. A vonatokon eközben Füzesabonyból, Maklárról alig voltak emberek. Ekkor még kétóránként volt a Keleti-Eger sebes, és óránként egy odavisszát ment a személy Eger és Füzesabony kózött, minden második órában volt két vonat. Nem tolongtak a szűk régió forgalmában, és ennek az egyik oka, hogy a vasúttól a városközpont bár 10-15 perc séta, a súlypont északabbra van, másrészt Maklárt, Andornaktályát igazából pocsékul szolgálja ki a vasút és a hoaszú településeket ezerszer jobban feltárják a buszok (ha valaki nem autózna). Sajnos a vasútnak teljesen elegendő az óránként egy Agria Füzeabony és Eger között, amíg nem akarja kiszolgálni a rendező körüli ipartelepeket egy jó helyen lévő peronnal, meg a város északi felét (villamosított vonalon járó) 2x2 Bz-ken kívül bármivel, addig semmi értelme több vonatot odarakni.

Zugbegleiter Creative Commons License 2024.04.08 0 0 9431

A személyek a 108-ason kívül kizárólag a budapesti Tokaj IC-khez csatlakoztak, ha jól látom, ott is 20 perces átszállási idővel. Nyilván kevesen keresték ezt a feláras, átszállásos, kétóránként elérhető, és semmivel se gyorsabb (de annál megbízhatatlanabb) megoldást a légkondis, a közvetlen, órás ütemű Agria IR mellett. Most a 108-as menetrendi fekvése is változik, így abból az irányból se lesz csatlakozás, így végképp értelmét veszíti.

Előzmény: 431 290 (9430)
431 290 Creative Commons License 2024.04.08 0 0 9430

Június 1-től hivatalosan is megszűnik a Debrecen - Eger közvetlen összeköttetés (már vágányzár miatt ugye most sincs), ami azonban nagyobb érvágás, hogy a Füzesabonyi személyek is nagyrészt megszűnnek... Marad az Egerből 8:42-kor induló, plusz az a kevés hajnali és esti. Napközbeniek teljesen megszűnnek... Ennyire nem lenne utas ezeken? 

f_k Creative Commons License 2024.03.17 0 5 9429

 

1943 Szarvaskő

 

Forrás: Fortepan

f_k Creative Commons License 2024.03.17 0 2 9428

1945

 

Egervár 

Forrás: Fortepan

 

Egervár mh ami egyben a 2 sz térközőrhely is volt...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!