Felnémet-Szarvaskő között az alapmenetrend szerinti Bz-knek 12 perc a menetidejük, a csörgős plusz vonatoknak pedig 17 perc. Ezen a 8,3 km-es szakaszon a legszembetűnőbb a különbség.
Feltűnő, hogy a csörgős vonatok menetideje lényegesen hosszabb Eger-Szilvásvárad között, a többi vonaté 63 perc, ezeké viszont 72 perc (a keresztre várási időket levonva).
A csörgő már csak 30-cal mehet végig Felnémettől felfelé?
A héten/jövőhéte valószínűleg az Egererdő kb 6 Eas kocsifát ad fel Felnémeten ,illetve a MéH telep ugyan ennyivel Tagps os ócskavasat , ha valaki spotterkedi szeretne tuti az uacsok elé lesz besorozva egy kis színt víve a vonatképbe .
Közlemény Június 3-án 0,°° órától nem áll meg a vonat Andornaktálya megállóin A KPM rendelete értelmében. június 3-án 0.00 órátólAndornaktálya-alsó és Andornaktálya-felső állomásokon a vonat nem áll meg.A vasúti megállókmegszüntetésével egy időben a Volán
4. sz. Vállalata sűrített autó-buszjáratokat indít az útvonalon. A vasúti csatlakozásokat az autóbuszjáratokMakiár. illetve Eger-Tihamér vasútállomásokon biztosítják Füzesabony, illetvePutnok felé. Az autóbuszjáratok megfelelőségét — különösen azelső időkben — fokozott figyelemmel kíséri a Volán,biztosítva ezzel, hogy az igényeknek legmegfelelőbb menetrend alakuljon ki. A tapasztalatok alapján esetlegmódosítások várhatók az autóbusz-menetrendben. A vasúti megállómegszüntetését megelőző felmérésekszerint, Andornaktályaszemélyközlekedésének mintegy80 százaléka eddig is az autóbuszokkal bonyolódott.
Én 1982 -2017 között éltem ott kisebb megszakításokkal.
Több pontjára is bejártam Eger környékéről. 2017 után is előfordultam erre , de ritkábban.
Andornaktályán osztálytársaim is laktak, munkatársak is.
A községháza buszmegállóhoz viszonylag közel van a Andornatálya vasúti megálló.
Magyarul: a vasúti megálló 1 km körzetében elfogadható rágyaloglási távolság van.
Utasok is voltak, de tűzzel vassal elüldözték őket....
Felnémet:
Én is javasoltam a hosszabítást, nem lett belőle semmi.
Eger- Rendezőt is különösen a 2006-os peronépítés után!!!
Tesco: 2 felsővezeték oszlop volt az állítólagos gond, a Tesco pénzt is adott volna rá.
Eger- Tihamér: Teljesen értelmetlen volt a bezárása. Eger város Tanácsa Végrehajtó Bizottsága volt aki kérte, pont egy forgalmas ipartelep helyi buszvégállomás mellett megszüntetni vétek volt...
Érdemes olvasgatni a 1990 előtti dolgokat is.
A Heves Megyei Szállítási Bizottság az mindig a Volán felé terelte a utasforgalmat.
Amíg a vasút a 100+ évvel ezelőtt kijelölt megállókban, állomásokban gondolkodik, és szervezetileg képtelen arra, hogy egy új megálló megépítését, vagy a rendezőn át történő közlekedést, vagy a Felnémetig való közlekedést megoldja, addig az emberek a rugalmasabb buszra fognak szállni.
Egyik fórumtársunk jó 15 éve megálmodta a környék "átrendezését", a jelenlegi nagyállomás helyett minden vonat Felnémetig, megfejelve az egészet öt megállóval. El is kaszálták az OFFtopik Magdolnatelep megállóhely visszaépítésével együtt.
Hát nézd, én 2016 és 2021 között éltem ott és a munkámból kifolyólag állandóan terepen voltunk, így elég jól láttam, mi zajlik a környező utakon is.
Andornaktálya, Nagytálya, Maklár egy baromi hosszú falu, gyakorlatilag egy főúttal és nagyon kevés egyéb utcával, de a főúttól legmesszebb eső házak sincsenek 3-5 perc sétánál messzebb a főúttól. A vasút a településlánc nyugati oldalán fut, a mai Maklár állomás valóban közelebb van Nagytálya és Maklár egy kis részéhez, mint a főút, de Andornaktályán bármely ház közelebb van a legközelebbi buszmegállóhoz, mint a vasúthoz. Nem elég, hogy a busz lassú, mert teljes eljutási időt kell nézni, és a busz nemcsak az Érsekkert széléig viszi az utast.
Ha vonattal összességében gyorsabb lenne bejutni, akkor azon ülnének az emberek, nem a buszon.
A busznak közelebb van a megállója,
lassabban ér a városba,
de a városban oda (is) visz, ahova menni akar az utas,
aki meg a déli ipari parkba menne tömegközlekedéssel, nem fog Eger nagyállomásig bevonatozni azért, hogy utána egy helyijárattal visszafelé elinduljon.
Amíg a vasút a 100+ évvel ezelőtt kijelölt megállókban, állomásokban gondolkodik, és szervezetileg képtelen arra, hogy egy új megálló megépítését, vagy a rendezőn át történő közlekedést, vagy a Felnémetig való közlekedést megoldja, addig az emberek a rugalmasabb buszra fognak szállni.
Akkor is, ha a busz nem 60-80, hanem 20-30 km/h-val teszi meg ezeket a rettenetes távolságokat.
Régen amikor én utaztam a 5 kocsis inga tele volt reggel Eger felé...
Az luxus ami most megy, hogy mindenki autóval jár munkába, mert a közút kapacitása kicsi állandóak a dugók , nő a légszennyezés.
Buszokról: 1973 as "átterelés" óta nőtt a szerepük,mert se Nagytályán se Andornaktályán nem álltak meg ekkortól. ( Később újra megnyotották " Andornaktálya felsőt")
A busz feltárja a településeket sűrűbben megáll, de lassú....
Egy Füzesabony-Eger viszonylatban csak az a plusz, hogy a busz a belváros szélén áll meg.
Maklár-Eger meg Andirnak-Eger ezek " helyijárat" kategóriák ritka követéssel...
Amikor Egerben dolgoztam, reggelente nagyon komoly dugók voltak a reggel, dél felől érkezők miatt a városban. A vonatokon eközben Füzesabonyból, Maklárról alig voltak emberek. Ekkor még kétóránként volt a Keleti-Eger sebes, és óránként egy odavisszát ment a személy Eger és Füzesabony kózött, minden második órában volt két vonat. Nem tolongtak a szűk régió forgalmában, és ennek az egyik oka, hogy a vasúttól a városközpont bár 10-15 perc séta, a súlypont északabbra van, másrészt Maklárt, Andornaktályát igazából pocsékul szolgálja ki a vasút és a hoaszú településeket ezerszer jobban feltárják a buszok (ha valaki nem autózna). Sajnos a vasútnak teljesen elegendő az óránként egy Agria Füzeabony és Eger között, amíg nem akarja kiszolgálni a rendező körüli ipartelepeket egy jó helyen lévő peronnal, meg a város északi felét (villamosított vonalon járó) 2x2 Bz-ken kívül bármivel, addig semmi értelme több vonatot odarakni.
A személyek a 108-ason kívül kizárólag a budapesti Tokaj IC-khez csatlakoztak, ha jól látom, ott is 20 perces átszállási idővel. Nyilván kevesen keresték ezt a feláras, átszállásos, kétóránként elérhető, és semmivel se gyorsabb (de annál megbízhatatlanabb) megoldást a légkondis, a közvetlen, órás ütemű Agria IR mellett. Most a 108-as menetrendi fekvése is változik, így abból az irányból se lesz csatlakozás, így végképp értelmét veszíti.
Június 1-től hivatalosan is megszűnik a Debrecen - Eger közvetlen összeköttetés (már vágányzár miatt ugye most sincs), ami azonban nagyobb érvágás, hogy a Füzesabonyi személyek is nagyrészt megszűnnek... Marad az Egerből 8:42-kor induló, plusz az a kevés hajnali és esti. Napközbeniek teljesen megszűnnek... Ennyire nem lenne utas ezeken?