Amelyiknek magas a súlypontja vagy lökdösheti a szél (ponyvás, lakó stb.) ott jól jöhet és igazából a drágábbakra szerelnek is mechanikus stabilizátoros vonófejet.
Szerintem a kamion egy komolyabb cucc, mint egy lakókocsi. Az autók töredéke húz lakókocsit (vagy más nehéz pótkocsit), nem éri meg a gyártóknak kifejleszteni/adaptálni egy ilyen rendszert személygépkocsikra (és utánfutókra).
"...sebváltót hátramenetbe, és leugrott a kuplungról"
Hát ez elég brutális módszer! És nem is veszélytelen! Azért arra kíváncsi lennék, hogy ez milyen vizsgálati eljárásrendbe van beleírva. Ez is azt erősíti, hogy nincs eszközük a szakszerű méréshez.
Nekem műszakiztatásnál ellenőrizték az Újpesti autóklubban a ráfutóféket fékpadon.
Min 15 éve, alany egy Bastei volt felállt a szerelvénnyel a nem padlószinten levő fékpadra, a lakó kerekei a görgőkön álltak, betette a sebváltót hátramenetbe, és leugrott a kuplungról.
Rám a szívbaj jött, de megúszta a procedúrát a lakó és a kocsi is. A vizsgán átment, én azóta messze kerülöm a helyet. Volt már hogy a lengészcsillapítót vizsgálák, de ahová mostanság járok, csak szemrevételezéssel ellenőrzik a lakót.
Mellesleg, ha nem is veszik észre, de véletlenül történik egy baleset, amiben teljesen vétlen vagy, és találnak egy illegál cuccot a szerelvényeden, akkor viszed a balhét.
Szerintem sem, nagy eséllyel azt sem tudnák mi ez bár ha igen akkor mivel utólagos módosításnak tűnik főalkatrészben ezért nagy herce-hurca lenne ha egyáltalán engedélyeznék, de ahogy írod még nem tartanék ettől.
Kamionozok, szervizelek, fékezéskor először a pótkocsifék kezd fogni épp azért, hogy stabil maradjon a szerelvény, ez egy elég jó cuccnak tűnik bár érdekes, hogy a sofőr szabályozza és nem automatika, de a kamionok többségén is van külön pótkocsifék igaz a fiatalabbakon ez csak kis sebességnél működik, de a régebbieken bármikor működött. Vagy 15 éve a pótok már mind kanyarban is ha veszélyesnek ítélt dőlést éreznek befékeznek a sofőrtől függetlenül ugyanez szintén régi dolog a lakóknál is persze csak a nagyobb, drágábbaknál, nekem ilyen nincs rajta, de nem lenne rossz akár a jelen készülék sem.
Szerintem nem bukna meg emaitt a vizsgán. Ugyanis nem ellenőrzik, nem vizsgálják. Tapasztalatom szerint nem csak Magyarországon. Az osztrák lakóm friss osztrák vizsgával a háta mögött is rosszul beállított fékkel vettem meg. A magyarországi forgalombahelyezés alkalmával sem vizsgálták a féket. Nekem kellett az átvétel után beállítanom, mert nem igazán fogott (szinte semmit). Ezek után, ha valaki tesz bele egy rásegítést, szerintem nem tűnik fel egyetlen vizsgabiztosnak sem. Szerintem nincs is eszközük a ráfutófék ellenőrzésére (az átmenő fék nyilván más).
Ismerem az ATC rendszert (jó drága), és a stabilizátort is, az enyémen AKS 2004 van. Amit viszont keresek, az egy olyan elektromos fékező rendszer,,ami a vontatóautóban a műszerfalon megnyomva egy gombot fékezi meg csak a lakókocsit rádiójellel.
Tudom hogy létezik ilyen, régen láttam ilyet de sehol nem lelem a neten, ez töredékébe kerül az ATC rendszernek
Ez sem olcsó, de az ATC árához képest, ez filléres árú, ráadásul az európai méretekhez elegendő, ha betartjuk a sebességghatárokat, bár van mikor kicsit elengedem a szerelvényt, de az ésszerűség határán belül, és elég a WS 300.
Rákerestem, amit javasoltál. Érdekes szerkezet. Eddig csak nagy tömegű amerikai lakókocsikon láttam ilyet, európaiakon nem. Az én öreg lakómon nincs ilyen, de ha tartom a megfelelő súlyelosztást, akkor nincs gondom a stabilitással. Van egy oktató videó is erről: https://www.youtube.com/watch?v=JeEEC5eVNCk&list=PLG5Om1_yP8jl_9zfIb-zrYP-_Nro1q1xq
Sziasztok! Szeretnék a 2004-es Bailey Senator lakókocsimra nyomógombbal működtethető elektromos féket szereltetni, ami riszálás (swaying) esetén akár életet ment a lakókocsi megfékezésével.
Milyen ilyen rendszereket tudtok, és hol lehetne ezt beszereltetni?