"Ha ilyen játékot fejlesztetek és azt akarjátok, hogy realisztikus legyen, akkor szerintem semmiképpen nem kerülhetitek el, hogy egy, de inkább több szakértővel folyamatosan konzultáljatok a kezdektől fogva a legvégéig."
Van egy ingyenes játék, ott az erővonalakat is be lehet kapcsolni, és látható hogy milyen erők hogy hatnak a kerekekre, egyebekre. Remélem továbbra is ingyenes a játék. Ha nem, szóljatok, feltölthetem valahová, azt, ami még biztosan az.
TALÁN segíthet valamit a témában.
25-30% hibát minden további nélkül el tudok képzelni. Gondolj bele, mennyivel szarabbul gyorsít a kocsid 150-nel menve, mint induláskor! Én pedig végig egy átlagos értékkel számoltam, mintha végig ugyanakkora lett volna a gyorsulás.
Javaslat: Próbáld ki saját kocsidon (ha van), helyettesítsd be az adatait és hasonlítsd össze azzal, amit ez alapján a képlet alapján kaptál. Mérd meg, mekkora volt a hiba és milyen irányba. Utána ezzel az értékkel korrigálj a többi kocsira. Úgy már sokkal pontosabb lesz szerintem.
Ha csak lóerőt tudsz egy kocsiról, akkor számolj úgy, hogy 1 LE = 750 W.
Egyébként ennél pontosabb modellt is fel lehetne állítani, ami számol légellenállást, súrlódást is, meg azt is, hogy milyen fordulatszámon mekkora a motor teljesítménye, de ehhez sokkal több adatot kéne ismerni, amiket 99%, hogy nem tudsz megadni. Meg sokkal többet kéne számolgatnom amit nem vállalnék be kapcsiból. Gyakorlatban szerintem az a legjobb, ha megkérdezel egy hivatásos rallyversenyzőt. Ha ilyen játékot fejlesztetek és azt akarjátok, hogy realisztikus legyen, akkor szerintem semmiképpen nem kerülhetitek el, hogy egy, de inkább több szakértővel folyamatosan konzultáljatok a kezdektől fogva a legvégéig.
- nem foglalkozom légellenállással, súrlódással és közegellenállással
- a motor névleges csúcsteljesítményét veszem a tényleges gyorsító teljesítménynek
- végig egyenletes gyorsulást és egyenletes sebességet tételezek fel. helyesen:
- nem foglalkozom légellenállással és súrlódással
- a motor névleges csúcsteljesítményét veszem a tényleges gyorsító teljesítménynek
- végig egyenletes gyorsulást és egyenletes motorteljesítményt tételezek fel.
Ok, akkor legyen adott a tömeg (m), a motorteljesítmény (P) és az úthossz (s). Neked az út megtételéhez szükséges idő (t) kell.
Előrebocsátom, hogy baromira szar számításokat fogsz kapni, mivel
- nem foglalkozom légellenállással, súrlódással és közegellenállással
- a motor névleges csúcsteljesítményét veszem a tényleges gyorsító teljesítménynek
- végig egyenletes gyorsulást és egyenletes sebességet tételezek fel.
Ha t idő alatt teszi meg az utat, mégpedig egyenletesen gyorsulva, akkor s=1/2at^2 utat tesz meg, amiből s-et ismerjük, tehát a gyorsulására a=2s/t^2 adódik. Ez t ideig tart, ez alatt a sebesség 2s/t-re nő. Az m tömegű kocsi mozgási energiája emiatt 1/2m*(2s/t)^2, azaz 2ms^2/t^2 lesz. Ezt az energiát t idő alatt termeli meg a P teljesítményű motor, tehát
Pt=2ms^2/t^2
amiből t már kifejezhető:
Pt^3=2ms^2
t^3=2ms^2/P
t=(2ms^2/P)^1/3
Tehát fogod a motor tömegét kilóban (2909), szorzod az út négyzetével (160000m^2) és kettővel, osztod a motorteljesítménnyel wattban (!!!) (145000) és veszed ennek a köbgyökét. Ennyi másodperc alatt teszi meg a kocsi a távot.
Ez jelen kocsi esetében 18 másodperc. De ismétlem, ez BAROMI PONTATLAN adat!
Pont ezért lenne jó, ha megmondanál MINDENT ami ismert, és mi majd megmondanánk, hogy akkor miből és hogyan lehet kiszámolni a dolgokat. De persze felőlem kirakózhatunk is, de
1. uncsi lesz egy idő után
2. te nem kapsz választ a kérdésedre
3. mi meg nemsokára megunjuk.
Van neked valahol egy táblázatod a kocsi adatairól. Fogd azt a táblázatot, és egy az egyben nyomd be ide. De ha valami miatt nem akarod benyomni, akkor sorold fel, hogy mi szerepel a táblázatban. Inkább írj 10 fölösleges adatot, mint egy olyat, ami hiányzik.
Az jo, ha egyenletesen gyorsulnak, a kepletet is tudtam csak nem ismerem az idot. Mondta egyik baratom, aki gyorbe jar musz. menedzser szakra, hogy ok tanultak elsoben ne mar nem emlexik a kepletekre. Allitolag vhogy ki lehet szamolni a teljesitmenybol forgatonyomatekbol, sulybol a gyorsulast.
Az a baj hogy azt sem tudom mi kellene hozza.
De pl. teljesitmeny, max forgatonyomatek, seb. attetelek. Nem tudom hogy mi kell hozza es mi a keplet. Egy kerdes: Azt sem erted hogy mi az en problemam? :)
Azert fogalmazok rosszul mert a fizikahoz abszolut nem ertek...
De azt legalabb koszi hogy megprobaltok segiteni.
Ha ismered az időt, ami alatt a kocsi megtette a 400m -es távot, és feltételezzük, hogy egyenletesen gyorsult (a kocsik SOHA nem gyorsulnak egyenletesen, legfeljebb amikor Dunába esnek a hídról :) ), akkor a kocsi gyorsulását az
s=1/2at2
képlet átrendezésével kapható
a=2s/t2
alapján lehet kiszámolni. Mivel itt s ismert, a=800m/t^2 a képlet. Például ha 10 másodperc alatt teszi meg a távot, akkor 8 m/s a gyorsulás.
Na. Szóval, tök jó lenne, ha megírnád, hogy pontosan milyen adatok ismertek a kocsiról. Aztán majd számolgatunk.
Ja, rendszergazda, az lehetnél. Amikor 10-szer annyi pöcsöléssel jár szabályosan kiverni az ügyfélből, hogy most pontosan mi nem megy a rendszerben, mint a probléma megoldása, no, akkor majd megérted, hogy mi a probléma ezzel a kérdéssel. :)
Hat nem ertettuk meg egymast. Szoval:
Egy internetes jatekot szeretnek. Gyorsulasi jatek. Van egy csomo auto, es egy csomo az autokhoz tartozo muszaki adat(kiveve a gyorsulast). A jatek csak szimulacios lesz, igy a muszaki adatokbol kell szamoltatnom valamit. A tav 400 meteres. 0rol indulunk. Tehat valahogy ki kell szamolnom a gyorsulast az auto teljesitmenyadataibol.Ez a feladat, ehhez kerek segitseget. Most sem ertitek?
Olyan hülyét kérdeztél, amekkora vagy! Ez kiderül az előző reflexióból is!
Fizikusnak ne mennyé! Legfeljebb informatikus lehecc! Pl.:betanított rencergazdász!, vagy gazdajegyző...
Hi! A kérdésem egyszerű, a megoldást viszont nem tudom: Milyen műszaki adatokra van szükség, hogy ki tudjam számolni, mennyi idő alatt tesz meg az adott auto x métert. A gyorsulás az egyetlen adat ami nem áll a rendelkezésemre(remelem).
Segitsegeteket elore is koszi: Sorhas
Ps.: A valasz nagyon fontos lenne, mert szakdolgozathoz kell...
A valóságban pedig szinte minden közrehat, a gumikeveréktől a profilkialakitásig/pl.az assszimetria is/, a rugóprogresszivitástól a kerékgeometriáig, a szabályozható lengéscsillapitástól a vagány stílusáig.
szinte minden állítható kellene legyen egy ideális autón...Ez pedig lehetetlen a kötelező homologizáció miatt, asszem az N-csoportig ugye?
Na igen, a csuszas eleg kemeny dio. mindenfele slipdiagrammokat gyartanak mindenfele elvek es tapasztalatok alapjan. nem tudom milyen technikaval vegzed a szimulaciot,de en azt ajanlom valassz egy jo programot amely alkalmas dinamikus analizisre (pl.: ADAMS) es ezeknek van direkt talaj kerek kapcsolatra vonatkozo moduljuk. itt felepited a modelled, betoltod a kerektulajdonsagokat tartalmazo filet, majd az utet es lefuttatod (ezek a file-ok mar keszen vannak egyes ut es kerek tipusokra, de ha te akarsz megadni tulajdonsagokat a help megmodja mit kell merni es hogyan tudod elkesziteni a filet)
haat kemeny faba vagtad a fejszet, de fo a lelkesedes
Nem a 'sperdifi're gondoltál véletlenül? Ott be lehet állítani a nyomaték-elosztást százalékra...
Az 'erőzár'/?/ ha egyre gondolunk akkor a driver jobb tappancsában van elhelyezve..:-)
Igen ,ekkor keletkezik egy 'erozar' amikor a tapadasi gorbe a max-on van.Ezert kell a rallyhoz megfelelo tobblet-loero ,hogy ez a tulporgetesi lehetoseg barmikor rendelkezesere alljon a pilotanak.