Julius 14. utan meg rengeteg ido van. Nem azonnal kerult volna lakat a repterre. A birosagi iteleteknek is vannak hataridejei. A birosag az itelet soran a Pp. 217. § (2) szerint rovidebb, vagy hosszabb teljesitesi hataridot is megszabhat az altalanoshoz kepest. Mivel nem szabtak pontos hataridot, ezert a 15 napot kell alapul venni. Elsonek. Aztan van a tobbi is:
A Pp. 219. § (1) szerint kezbesiteni kell az iteletet, ha nem volt kihirdetve. Akkor 15 napon belul irasba kell foglalni az itelethozatal datumatol kezdve, es az irasba foglalast kovetoen nyolc napon belul postazni. Ha az itelet ki volt hirdetve, akkor a Pp. 217. § (1) szerint a megallapitott kotelezettseg teljesitesenek hatarideje 15 nap. Tehat az elso hatarido julius 29 (vagy augusztus 6) volt, addig kellett lepnie az NKH-nak, vagyis intezkedni a birosagi hatarozat ertelmeben (o volt a masik fel, nem a repter. Ugyan a repter beavatkozokent ott volt a perben, de az itelet a beavatkozora nem terjedt ki, csak az NKH-ra.). Vagyis inditania kell egy eljarast, amiben a birosagi itelet vegrehajtasat biztositjak. (Uj atminosites vagy a repules megszuntetese engedely hianyaban.)
Az itelet, nem tiltotta be explicite a repulest a repteren, nem kotelezte a Tokol Airportot a tevekenysege beszuntetesere, hanem az eljaras megismetlesere kotelezte az NKH-t es a tobbi hatosagot.
Az NKH intezesi hatarideje a Ket. 33. § (1) szerint 21 nap, tehat augusztus 19-ig (ha a Pp. 219. § (1) szerint ki volt hirdetve az itelet), vagy augusztus 27-ig (ha nem volt kihirdetve) hoznia kellett az NKH-nak egy olyan vegzest a Tokol Airport reszere, hogy vagy kezdjek ujra az atminositesi eljarast, vagy nincs repules engedely hianyaban. Mivel a 159/2010. (V. 6.) Korm. rendelet 43. § (6) szerint 2012. szeptember 30-a utan nem lehet repulni a korabbi engedelyekkel. A megismetelt atminositesi eljarast meg ugye nem lehet egy nap alatt lefolytatni. Ezert meg kell hirdetni az uj eljarast.
Arrol sem az NKH, sem a Tokol Airport nem tehet, hogy augusztus 16-an (3 nappal vagy 11 nappal a hatarozat kezbesitesenek hatarideje elott, hiszen semmi akadalya, hogy a 21. napon irjak meg es adjak postara, es/vagy hirdessek ki) pont hogy valtozott a jogszabaly :)
Augusztus 14-en hirdettek ki az uj atminositesi eljarast, joval a hatarido lejarta elott. Es hirdetmeny utjan kozoltek. A Ket. 78. § (10) szerint a kihirdetestol szamitott 15 nap mulva kozoltnek kell tekinteni az NKH donteset az uj eljaras meginditasarol.
Tehat, ha nem valtozik meg a jogszabaly, Tokolon legalisan repulest augusztus 29. utan (vagy szeptember 11. utan, mennyiben az itelet nem volt kihirdetve, csak kezbesitve) nem lehetett volna folytatni. De szerencsere megvaltozott.
Mi volt etikus/szabályos szerinted? (amúgy a rendeletet valaki belinkelhetné, kiderülne belőle pl, hogy mikor emelkedett volna jogerőre vagy ilyesmi..). Nem hiszem, hogy LHTL eljátszaná, hogy mindenféle engedély és jogosultság nélkül üzemel...
Amúgy meg reptér és reptér között hatalmas különbségek vannak jogilag...
Igazán nem akarok kukacoskodni, jogászkodni, de a bíróság itélete és az ominózus kormányrendelet megváltoztatása között vagy 1 hónap a levegőben lógott
Arról nem is beszélve, hogy ez mennyire nevezhető szabályosnak...etikusnak?
Magát a repülőteret még az ötvenes években is Szilágyi-telepként emlegették. Amikor bővítették, lezárták a területen keresztülmenő országutat (azóta kerüli meg az út a repülőteret).
Az egész környék a Csepel Autógyárként újjáépített Repülőgépgyárnak köszönheti fejlődését, bár Szigetszentmiklós virágzó gazdaságú község volt azelőtt is. A gyár pedig folytatta volna a repülőgép gyártást, de Bíró Zoltánné vezérigazgató másképp döntött.
Én azt mondtam, hogy Szigetszentmiklós külterülete volt. A nevét nem mondtam (nem is tudtam), csak azt, hogy mint önálló helység éppúgy nem létezett, mint Halásztelek. És valószínűleg még sokáig (a szerves fejlődésig, terjeszkedésig, ami az 50/60as években erősödött fel) nem lett volna, ha nincs a repülőtér.
A lényeg, hogy a repteret nem egy 150 000-es városrész főterére építették, nem egy olyan ezeréves településre, mint Tököl.
Szigethalom és az 1948-51-es évszámot illetően tévedsz: a parcellázás idején Horthy-ligetnek hívták, nyilván a negyvenes évek elején, amikor a Weiss Manfréd Repülőgépgyár és a hozzá vezető vasúti szárnyvonal és híd is épült - a taksonyi állomástól.
Pardon, tévedtem. Tököl északi "új" része, ahol a repülőtér bezárásának legádázabb hívei élnek (olcsó lakást vettek a reptér miatt, megemelt értéket remélnek, ha becsukják), nem a szovjet övezethez tartozott, hanem a repülőtér létrehozását és fejlesztését megalapozó, utoljára Dunai Repülőgépgyár lakótelepe volt, vagyis a repülőtér nélkül Tököl eleve fél kilométerrel odébb végződne.
A reptértől tényleg legtöbbet "szenvedő" Halásztelek és Szigethalom 1948-51 előtt nem is létezett, előbbi helyén Tököl, utóbbi helyén Szigetszentmiklós tanyás külterülete volt. Jelenlegi formájukat, méretüket a 60as években érték el, a hidegháború leghangosabb éveiben.
Szóval szerinted Tököl és Halásztelek területe nem nőtt a reptér irányába? Egy ház sem épúlt azon a oldalon? (A védőövezet helyén) Nem lett-e lakótelep a reptéri ingatlan orosz oldalán levő területből.
Keresek régi, 50es évekbeli térképeket a környékről, de megtakaríthatnád nekem a feesleged munkát.
Az utóbbi évek reptereket érintő ellehetetlenítési kísérletei eredményeként majd a pilóták is a kisebb ellenállás felé fognak elmozdulni. Ha nem hagyják őket a szabályokat betartva repülőterekről üzemelni, kiszorítják őket mindenféle környezetvédőnek álcázott telekspekulánsok akik csak a saját fűnyírójuk zaját hajlandóak elviselni, akkor majd mindenki szögre akasztja a pilótasapkáját.
Vesz magának egy hátimotort, meg egy ernyőt és majd ott fog a környezetvédők kertjei fölött berregni 50 méteren.
És nem is lesz senki aki eljárjon ellene, hiszen ehhez nem kell reptér, nincs rajta azonosító, és még papír sem kell a használatához.
De az, amikor két bírósági döntést játszotok ki egymás ellen, hogy mindkettőnek a szellemével (a repülőtér korlátozott körülmények között működjön) ellentétes de facto helyzetet alakítsatok ki.
Amúgy Kiskunlacháza köszöni, jól van, virul és fejlődik Addig, amíg valaki majd Bankházán (elég egyetlen spekuláns) vagy Kiskunlacházán rá nem jön, hogy Bárdi ezzel a végén még pénzt is fog keresni, mert akkor majd mindjárt zugügyvédért fognak kiáltani. (Ne legyen igazam.) Akkor mindjárt jön Mári néni, aki a saját szemével látta, hogy egy piros (vagy kék?) gép 290 méteren repült és megborzolta túzokmama búbját.
Ami pedig a kiskunlacházi környzeti feltételeket illeti korábban itt ki lett tárgyalva. Rendes Tőled, hogy kimélnéd BanKháza kb 10 házát, ami nincs is érintve a repülés által, a többi oldalon meg nincs semmi. A nemzeti park fölé pedig úgyanúgy be lehet 300 méter magasan repülni, mint Tökölön a házak fölé... És a túzok madarak nem is panaszkodnak:)
Majdnem mindegy, hogy konkrétan milyen indokkal fojtják meg a magyar repülést. Már úgyse maradt belőle sok. Még néhány év elvándorlás és utánpótlás hiánya, és pont ugyanúgy kimúlik ez az iparág Magyarországon, ahogy a foci is lecsúszott a béka segge alá.
Már százszor mondtam, a kiskunlacházi reptér be van szorítva Bankháza falu és a természetvédelmi terület közé. Igaz, hogy a túzokok nem tudnak a bírósághoz fordulni, de pénzhajhász "területvédők" és ügyvédek Kiskunlacházán is vannak. Amiíg az a reptér nem fejlődik, csendben vannak. De ha ott is fejlődés kezdődne, mindjárt kinyilna a csipájuk.
Teljesen mindegy (neked), amíg meg nem kaptad a saját jutalom telkedet a tököli reptér felszántott területén.
Pont úgy jogászkodsz, mint az M0 északnyugati ágán tevékedő árpádházi országvédő polgári körök. Először sírtak, hogy nem három, hanem négykarú lehajtó kellene ez egyik helyén. Az építtető módosította a tervet, megkapták, amit kértek. Cserébe az országvédő megtámadta az egész projektet 0-ra állítva vissza mindent, mert ez az építmény már nem az, amire évek alatt gyűltek az engedélyek
A Környezetvédelmi Hivatal úgy járult hozzá az Üzembenntartó engedélyhez, ha az átminősítést a Bíróság érvényteleniti, akkor az Ő hozzájárulásuk is hatályát veszti.
Ami pedig a repülést illeti, ott van Kiskunlacháza Magyarország legmodernebb kisgépes reptere. (lehetne, ha Ti is akarnátok)
a néphülyítés, meg a hatóság ugráltatása elkerülése végett, esetleg elmondanátok, hogy mire nincs engedélye a reptérnek? Nem dropzone? Nem is ugranak... Valszeg simán nem nyilvános le- és felszállóhely, mint kismillió másik a reptér az országban... Komolyan azt gondoljátok, hogy minden féle engedély nélkül zajlik az élet a reptéren?
Félelmetes, hogy nem tudtok leszakadni erről a zárjuk be/szántsuk fel a tököli repteret témáról... ha Ferihegy mellett laknátok, akkor azt akarnátok bezáratni? Küldözgetnétek a videókat, hogy szerintetek 73 méterrel alacsonyabban ment el egy Wizzair mint szabadott volna, és ez veszélyeztette a bölcsödét?