Keresés

Részletes keresés

toloba Creative Commons License 2005.03.23 0 0 58
http://www.stop.hu/img/cikk/autopalya1.jpg
1. ügyvédi meghatalmazás 1. oldal

http://www.stop.hu/img/cikk/autopalya2.jpg
1. ügyvédi meghatalmazás 2. oldal



http://www.stop.hu/img/cikk/autopalya3.jpg
2. ügyvédi meghatalmazás



http://www.stop.hu/img/cikk/autopalya4.jpg
1. megbízási szerződés 1. oldal

http://www.stop.hu/img/cikk/autopalya5.jpg
1. megbízási szerződés 2. oldal

http://www.stop.hu/img/cikk/autopalya6.jpg
1. megbízási szerződés 3. oldal

http://www.stop.hu/img/cikk/autopalya7.jpg
1. megbízási szerződés 4. oldal

http://www.stop.hu/img/cikk/autopalya8.jpg
1. megbízási szerződés 5. oldal



http://www.stop.hu/img/cikk/autopalya9.jpg
2. megbízási szerződés 1. oldal

http://www.stop.hu/img/cikk/autopalya10.jpg
2. megbízási szerződés 3. oldal

http://www.stop.hu/img/cikk/autopalya11.jpg
2. megbízási szerződés 4. oldal

http://www.stop.hu/img/cikk/autopalya12.jpg
2. megbízási szerződés 5. oldal



http://www.stop.hu/img/cikk/autopalya13.jpg
Teljesítés igazolás



http://www.stop.hu/img/cikk/autopalya14.jpg
Számla
Előzmény: toloba (57)
toloba Creative Commons License 2005.03.23 0 0 57
Juszt háborúja folytatódik - Meglepő dokumentumok és tények, pártmutyik: eltűnt milliárdok kapcsán

2005. március 23. szerda 20:13



Ahogyan arról korábban a stop.hu-n is olvashattak, a Magyar Televízió népszerű érdekvédelmi műsora elkezdett vizsgálódni azt illetően, hogy vajon miért kerül ma Magyarországon akár 2 milliárd forintba is egy kilométernyi autópálya. Juszt László már bemutatott néhányat a válaszok közül - most itt van még egy eset, amely láttán mi nem akartunk hinni a szemünknek, de valószínűleg Önök sem fognak.



Nehéz munka a lőszermentesítés

Juszt László a Tévé ügyvédjében ma ismét arra a kérdésre kereste a választ, hogy vajon miért kerül Magyarországon akár 2 milliárd forintba is egyetlen kilométernyi autópálya. Honlapunkon legutóbb a régészeti feltárások kapcsán ismerhettek meg néhány felettébb érdekes dokumentumot, a mai műsorból azonban az is kiderült: az építési területek lőszermentesítése kapcsán legalább ilyen érdekes ügyletek köttetnek meg. Sőt.


Az alábbiakban elolvashatják, mit mondott el Juszt László a népszerű érdekvédelmi műsor mai, március 23-ai adásában az autópályák lőszermentesítésének korábban alkalmazott megoldásáról.


Ki hozta azt a döntést, s vajon milyen gazdasági megfontolásokból, hogy a korábban az autópályák lőszermentesítését ellátó cégek 2000. október 30-ig végezhették a munkát a Nemzeti Autópálya Rt-nek, ezt követően csak a Defendnek, ugyanis egy ekkor létrejött szerződés szerint 479 millió + Áfa áron végzi el a munkát a Defend. Mondom: a szerződés szerint. A valóságban azonban a munkát ugyanazok végezték a továbbiakban is, ugyannyiért, mint addig, csak ezt követően a Defend is kapott érte pénzt. Vajon ennek mi értelme volt? Megjegyzendő, hogy a Defend szerződésében ellentmondás tapasztalható, hiszen ugyanarra a feladatra, tehát a műszeres felderítésre 10.000 ft/óra/fő + Áfa is megállapíttatott. Tehát adva van egy fixáras szerződés – több, mint 500 millió - és ezen túl egy óra szerinti elszámolás. Vajon miért?


Az is elég ritka pontja a szerződésnek az üzleti világban, hogy 20 százalék előleget fizet ki az állami cég, mely előleget a következő évi 2. illetve 4. negyedévi számlából vonja le. Ez az állam számára egyértelműen hátrányos szerződés. Csak az előlegkifizetés kamatveszteségei miatt az állam több mint 11 milliót vesztett. Vajon ezért ki felelt?


2001. március 26-án a Defend korábbi szerződését módosították. Ettől kezdve a megrendelői jogokat egy Consulting Kft. gyakorolta, ami végképp érthetetlen és összeegyeztethetetlen. Miért adja át a megrendelői jogokat az állami autópálya építő cég egy magán cégnek? Ez egyébként az a Kft, amely már korábban a földek megvásárlása, kisajátítása idején tűnt fel és felügyeletet gyakorolt, - megint csak az autópálya építők helyett - az ezt a munkát végző 4 ügyvédi iroda, illetve egy egyéni ügyvéd felett. Ami ezt az ügyet különösen pikánssá teszi, az az, hogy a ZIB Consulting tulajdonosa 50 %-ban ebben az időben már az az ügyvédi iroda, amelyik maga is vásárolta a földeket. 20 százalékban pedig egy másik, amely szintén részt vett a földvásárlásokban. Tehát minden más control nélkül csak önmagukat ellenőrizve költhették az állami pénzt. Arról nincsen információ, hogy találtak-e valamiféle visszaélést…


Visszatérve a lőszermentesítésre: a Defend tehát átvette azt a munkát, amelyet korábban szakcégek végeztek. Az ember logikusan azt gondolná, hogy azokra akkor a továbbiakban nincsen szerződés. Csakhogy nem ezt történt, mert a többi cég ugyanúgy működött tovább, csak mostmár a Defenddel szerződtek a munkára.


Az 500 milliós szerződést 2001 novemberében módosították - közbeszerzési pályázat nélkül – újabb szakaszokra, újabb nem kis összegekért. Novemberben 511 millióval, 2002 januárjában újabb 240 millióval és még ugyanebben a hónapban újabb 57 millióval. S a szerződésekben plusz összegként szerepelt az óránkénti elszámolás is 2001-ben már 11.000 Ft/fő/óra, 2002-ben pedig 12.000 Ft/fő/óra.


Összesen 2000-től, 2002 májusáig a Defend több, mint 1 milliárdot vett fel az államtól hozzáteszem olyan fővállalkozói státuszért, amelyre korábban nem volt szükség, s amely nélkül is működtek azok a cégek, amelyek korábban az NA RT-vel közvetlenül álltak kapcsolatban. Kérdés, hogy az ellenőrzést ellátó Consulting cég erre miért nem figyelt fel, miközben a Defend ellenőrzésére még egy külön szerződést is kötött az NA.rt-vel?


Természetesen megkerestük Földi Lászlót, a Defend egykori tulajdonosát, aki csak annyit mondott, hogy ez így volt, de butaság, amit mondunk, mert nekik azért kellett a folyamatba belépni, mert azok a kis cégek akik végezték a munkát nem rendelkeztek biztosítással. Csakhogy ezek egyáltalán nem kis cégek és közelébe nem mehettek volna korábban a munkának, ha nem rendelkeznek maguk is nagyon komoly biztosításokkal. Ha pedig mindenképpen kell egy fővállalkozó – ugyan nem értjük, hogy miért? – akkor miért pont a Defend volt a kiválasztott, hiszen lehetett volna az Inkál, a Bizalom, az Őrmester és még sorolhatnánk tovább.


Kérdés persze az is, hogy az íly módon és ennyire megfizetett és ellenőrzött munka milyen volt? Nos egy példa a sok közül. A Defend által mentesített Érd-Százhalombatta szakaszon 2004 májusában – akkor már jó ideje a régészek dolgoztak – egy halom lőszert köztük egy olyan 40 kilós bombát találtak, amelyet mozdítani sem lehetett. A Honvédség tűzszerészeit kellett kihívni, aki a helyszínen voltak kénytelenek azt felrobbantani. Elgondolni is borzasztó, hogy mi történt volna, ha a régészek keze között robbannak fel azok az eszközök.


Újabb pár millió a honvédségnek az azonnali elhárítási munkákért, majd újabb ellenőriztetése a területnek, hiszen nincs az a régész főnök, aki vállalja a felelőséget, hogy folytassa a munkát egy olyan területen, ahol ilyen leletek kerülnek elő. Az persze kérdés, hogy ki és milyen igazolást állított ki arról, hogy a terület lőszermentesített? S ha véletlenül bekövetkezik egy katasztrófa előkerül-e az igazolást aláíró?


Természetesen kértük az ügyvédek véleményét is az itt elhangzottakról, illetve felajánlottuk a megszólalás lehetőségét, de ezzel egyikük sem kívánt élni. Elmondhatnám a nevüket is, de unnék évekig a bíróságokra járni. Különben pedig egy eljárást elindítani a közpénzek megóvása érdekében nem a mi feladatunk, hanem - ha ilyen információ jut a tudomására - az ügyészség és a rendőrség kutyakötelessége.



Újabb izgalmas papírok

Mi tagadás, a mi érdeklődésünket igencsak felkeltette, hogy igazat mond-e Juszt László, így megnéztük a postaládánkat, ahol jónéhány dokumentumot találtunk. Ezek közül most nyilvánosságra hozunk néhányat - egészen pontosan kettőt a műsorban említett, meglehetősen sajátos módon önmagukat ellenőrző ügyvédek megbízási szerződései közül, és olvasóink szíves figyelmébe ajánljuk ezeket. Annál is inkább, mivel az ő pénzükről, keserves munkával összegyűjtött adóforintjaikról van szó bennük.

Ezután már csak arra lennénk kíváncsiak: ha Juszt igazat mond, vajon ki hazudik?
tüzes fal Creative Commons License 2005.03.23 0 0 56
A tévé orvvadásza nyomoz? :)
toloba Creative Commons License 2005.03.23 0 0 55
A FIDESZ lopott, lop és lopni fog...
Előzmény: Ditel (53)
Czibók Kálmán Creative Commons License 2005.03.23 0 0 54

Elindult a kampány...

A TV ügyvédje is helyrerakta magát a köv. 1 évre

 

 

Előzmény: toloba (52)
Ditel Creative Commons License 2005.03.23 0 0 53
Juszt már ott téved, hogy 2 milliárd, az már 2004-ben megvan 3 milliárd is.
Csak ezt nem tudom, hogy miért nem jön 2003-2005-ös adatokkal?
Előzmény: toloba (52)
toloba Creative Commons License 2005.03.23 0 0 52


Juszt fényt derít a 2 milliárdos titokra
2005. március 4. péntek 09:45

A Magyar Televízió legnépszerűbb érdekvédelmi műsora, a Tévé ügyvédje szerdai adásában többek között arra a kérdésre kereste a választ, hogy miért kerül olyan sokba -kilométerenként akár 2 milliárd forintba- Magyarországon az autópálya-építés. Juszt László egy olyan esetet mutatott be a programban, amely talán nem ad teljes képet a kérdésről, de alighanem közelebb visz a megoldáshoz.

A Pest Megyei Múzeumok Igazgatósága 2002. február 18-án kötött megállapodást a Nemzeti Autópálya Rt.-vel az M0 autópálya Budapestet délről elkerülő Pest megyei szakaszának az M5 autópálya és a 31. számú főút közötti részén, valamint a Vecsést és Üllőt keletről elkerülő 4. számú főút mentén előkerülő régészeti lelőhelyek feltárásával kapcsolatban. A vonatkozó jogszabályok alapján ilyen esetekben a beruházónak nemcsak a régészeti feltárást, hanem a leletelhelyezés rendkívüli költségeit is kötelessége biztosítani; az Autópálya Rt. ennek szellemében az Igazgatóságot bízta meg a régészeti lelőhelyek megelőző feltárásával, és annak költségbecslése alapján 195 millió forintot bocsátott e célból rendelkezésére - valamivel több, mint 120 milliót a vásárláskor, a többit később.

A tekintélyes összegű közpénzt az Igazgatóság egy 558 m2 alapterületű ceglédi raktárépület megvásárlására igényelte a Nemzeti Autópálya Rt.-től - a felújításra igényelt összes költséggel együtt 392 ezer forintos négyzetméterárért, ami fővárosi szinten is komoly összeg lenne. A probléma ott keresendő, hogy Cegléd város önkormányzata végül 48,1 millió forintért értékesítette a kiválasztott létesítményt. A Pest Megyei Múzeumok Igazgatósága azóta is a Nemzeti Autópálya Rt. -és közvetetten a köz- adósa a különbözettel.

A Tévé ügyvédje kamerái előtt Simon László, a Pest Megyei Múzeumok Igazgatóságának vezetője válaszolt Juszt László kérdéseire. Amikor a műsorvezető a különbözet további sorsát firtatta, az igazgató azt válaszolta: a 195 millió forintos összeg nem konkrétan egy létesítményre vonatkozott, hanem az autópálya adott szakaszának egész nyomvonalán előkerülő leletanyag elhelyezésére. „Az eredeti épület felújítása mellett további részeket is emeltünk a telken, így a létesítmény hasznos alapterülete immáron több, mint 1100 m2”, mondta, ám azon kérdésre nem adott választ, hogy hová lett a különbözet. Állítása szerint az Igazgatóságnak 2006. december végéig kell elszámolni a teljes összeggel - a dokumentumokból, amelyeket a stop.hu-n megtekinthetnek, ugyanakkor nem következik ez.

Két dolog mindenesetre bizonyosnak látszik: a hozzánk került papírok alapján egyrészt hiányzik 147 millió forintnyi közpénz és a már megvett épület felújítására fordított, nem ismert összeg különbözete. A másik, hogy a szerződésben biztosított és az Igazgatóság részére átutalt összegek fel nem használt részének hozama 2002. március 31. és 2003. január 31., azaz a két részletben megtörtént utalás óta nem az állam, hanem az Igazgatóság számláját gyarapítja, ez pedig amennyiben a különbözet ilyen nagyságrendű, szintén több tízmilliós nagyságrendű összeg lehet.

A műsorban még szó esett az autópálya abonyi szakaszának építése körüli anomáliákról is, a stop.hu ennek az ügynek is hamarosan utánajár.

Stop
Vajk Creative Commons License 2004.08.09 0 0 51

Így két év után ismét felhozom:)

 

Van miért, de nem kell  csak a múlt ciklust taglalni, ebben az érában is van mit bőven átbeszélni:(

Ilja Iljics Creative Commons License 2002.07.25 0 0 50
Pótnyomozásra utasították a Heves MÜ-et, azok meg ugyanazt a városit, amelyik megtagadta a nyomozást elsőre. Kemény.
Előzmény: Ilja Iljics (49)
Ilja Iljics Creative Commons License 2002.07.25 0 0 49
Csiripelik. De a LÜ nem jött elő semmivel, hiába vizsgálták át az ügyet. Tavaly.
Előzmény: elemes (48)
elemes Creative Commons License 2002.07.25 0 0 48
Igazabol ennek a 98-99-es ugynek a vegere lennek kivancsi.

Azt csiripelik a verebek, hogy a Strabag nagy osszeggel (milliard nagysagrend) tamogatta az MSZP kampanyat.

Előzmény: Ilja Iljics (45)
Ilja Iljics Creative Commons License 2002.07.25 0 0 47
Amúgy minősített ajánlattevők évek óta.
Előzmény: Ilja Iljics (46)
Ilja Iljics Creative Commons License 2002.07.25 0 0 46
Ja, és Fidesz alatt is indultak közbeszerzésen + Nato beszállításra alkalmasak voltak, titkos minősítéssel.
Előzmény: Ilja Iljics (45)
Ilja Iljics Creative Commons License 2002.07.25 0 0 45
Elég könnyen kideríthető, van-e tartozásuk.
Előzmény: elemes (43)
elemes Creative Commons License 2002.07.25 0 0 44
A banyajaradek koztartozas, akarcsak az ado, TB.
Előzmény: elemes (43)
elemes Creative Commons License 2002.07.25 0 0 43
Na, es elmarasztaltak a Strabagot a lopasert?
Vagy kizartak a kozbeszerzesi palyazaton (akar kozvetve, alvallalkozokent) indulasra jogosultak korebol?
Előzmény: Ilja Iljics (42)
Ilja Iljics Creative Commons License 2002.07.25 0 0 42
Én meg, hogy végigolvasom. Ez a fránya szemellenző már akkor is divatos volt? Főleg a nemzeti színú modell. :-)
Előzmény: Vajk (41)
Vajk Creative Commons License 2002.07.25 0 0 41
gondoltam felhozom:))
BandW Creative Commons License 2001.10.01 0 0 40
T. nurej
És mi köze van ennek a topic témájához?

T. BandW

Előzmény: nurej (39)
nurej Creative Commons License 2001.10.01 0 0 39
>>>Millen miniszter is volt Medgyessy a Boros kormányba kedves olvtárs?

Semmilyen. Viszont Grósz elvtárs kormányában! Ott aztán szépen előadta a "szakértelmét" a miniszter úr :-(

nurej

Előzmény: timi (5)
BandW Creative Commons License 2001.10.01 0 0 38
T. Kolozsváry.

Nekem ugyan nem kényelmetlen amit írsz, miért is lenne az. Ha neked az a fixa ideád, hogy a föld lapos, és négy teknősbéka tartja a hátán, akkor ha én ezzel nem igazán vitatkozom az nem azt jelenti, hogy egyetértek, hanem hogy nem tartom megvitatásra érdemesnek
A probléma az, hogy nem tényeket hozol, hanem hiedelmeket. Amit "tényként" eddig hoztál, az tételesen cáfolható.
Pl
", az 1994 decemberében megkötött autópálya koncessziós szerődés"

Minden koncessziós szerződés az MDF kormány idején köttetett. Ez a TÉNY.
Az MSZP-SZDSZ kormány vetett véget az autópályák koncesszióba adásának.Az M3 már teljesen más konstrukcióban épült. Ez is TÉNY.

Ami hiedelem
"négy éven át milliárdokat loptak a külfödiek, és olyan szerződéseket "sikerült" kötniük, aminek révén ezt még évtizedekig tehetik"
Milyen szerződésről van szó ami ezt megengedi?

Az pedig, hogy a STRABAG lopott-e ásványi anyagot, az az ügyészség-rendőrség dolga kideríteni. Ha igen, ítéljék el őket.

T. BandW

Előzmény: Kolozsváry Áron (28)
PuPu Creative Commons License 2001.09.30 0 0 37
Így van.
Ez a döntő momentum, - ez a cég ugyanis a magyar jog alapján jött létre, a magyar törvényeknek megfelelően működik és adózik. Ez egy magyar cég.
Innentől kezdve pedig mindennemű diszkrimináció tilos, - függetlenül attól, hogy a tulajdonosi kör kiket tartalmaz. Nekem, mint állampolgárnak egyébként ez közömbös is, - és abban a szituációban nézegetve a kérdést, hogy itten törjük magunkat befelé az EU-ba, - vicces is a közelítésed...
:O)))
Előzmény: Dominus Vobiscum (34)
Vajk Creative Commons License 2001.09.30 0 0 36
Nemetorszag, a franciak meg Anglia mar nem a vilag, igaz?

Előzmény: Kolozsváry Áron (30)
PuPu Creative Commons License 2001.09.30 0 0 35
Természetesen nincs igazad, - de ebbe ne menjünk bele, - nem érdemes.
Viszont akkor azt légy oly kedves megmagyarázni, hogy ha az állam akarja az autópályát a te érvrendszered alapján megépíteni, akkor miért egy magánvállalkozás kapta meg a munkát, - miért nem hozott létre az állam egy állami tulajdonban levő céget? Mongyuk annak körülményesebb lett volna a világ legjobb kövéből szállítani, - habár amilyen pofátlanok ezek...
Egyébként az autópályákat a világon mindenütt versenyeztetés alapján kiválasztott cégekkel építtetik meg, - kivéve a banánköztársaságokat, ugye...
Ha a Strabag lopott, akkor a felelősöket le kell csukni. Miként a választások után a jelenlegi autópályaépítés körül serénykedőkkel is történni fog, - legyen bár akármennyire szilárd a poziciójuk, és bármennyire kövér a bankszámlájuk...
És mivel személyeskedtem?
:O))))
Előzmény: Kolozsváry Áron (30)
Dominus Vobiscum Creative Commons License 2001.09.30 0 0 34
Az aztán döntő momentum.
Mint a Dunaferr kft-ké a Bahamákon.
Előzmény: PuPu (33)
PuPu Creative Commons License 2001.09.30 0 0 33
Csak a cégbírósági bejegyzése, ugyebár...
:O)))
Előzmény: Dominus Vobiscum (31)
uzbence Creative Commons License 2001.09.30 0 0 32
"Az ilyen eljárások lefolytatására nemzetközi szabályok és szokások vannak érvényben, melyek kikerülése nem maradhat szó nélkül. A résztvevőket pedig nem csak az állam szervei ellenőrzik, hanem azok egymásra is odafigyelnek, és ha valami nem tetszik - perelnek."

Egy teve nem lehet ilyen naiv. De akkor milyen állat vagy?

Előzmény: PuPu (29)
Dominus Vobiscum Creative Commons License 2001.09.30 0 0 31
A STRABAG "Hungáriában" semmi sem magyar, még a Hungária sem.
Előzmény: PuPu (29)
Kolozsváry Áron Creative Commons License 2001.09.30 0 0 30
Én speciel nagyon jól ismerem a "nemzetközi" pályázatokat, úgyhogy ne kacagtass a "következményekkel". Ott bizony senki sem pereli a másikat, mert még az árban is megállapodnak előre a "versenyzők". Vannak cégek, akik abból élnek, hogy vatta pályázatokat adnak be, rosszabb feltételekkel, csakhogy az előre lecinkelt győztes nyerjen. Ezekhez a vatta pályzatokhoz annak idején a pályázatot kiíró hivatalok küldték az adatokat. Nyolc vesztes pályázatért járt egy nyerési lehetőség.

Ha kormány viszont kijelöl egy céget ott ki tejel kinek? A kormánynak? Ne röhögtess. Autópályákat sehol a világon nem építenek állami pénzből verseny alapján.
Ha STRABAG ügyre tekintünk, amely cég a hírek szerint az egész nyersanyeg költséget egyszerűen összelopkodta az elvtársak tudtával és jóváhagyásával, milyen versenyről van itt szó?
(A személyeskedést meg mellőzni kéretik, mert vannak jobb moderák is.)

Előzmény: PuPu (29)
PuPu Creative Commons License 2001.09.30 0 0 29
Jajj, nagyonbuta, - te nem is Kolozsváry Áron vagy, hanem Minden Áron...
Nem az a baj itten, hogy magyar a vállalkozó, - jelzem megkérdezném, mennyivel magyarabb a Strabag Hungáriánál a Vegyépszer, hanem az, hogy a közpénzeket ellenőrzés és versenyeztetés nélkül költi el dicső kormányunk, - mintha a nagymamától kapott zsebpénz lenne, nem pedig a mi adónk.
Amit meg a közbeszerzési eljárásról írsz, az azonkívül, hogy egy nagy baromság, még csak nem is igaz. Az ilyen eljárások lefolytatására nemzetközi szabályok és szokások vannak érvényben, melyek kikerülése nem maradhat szó nélkül. A résztvevőket pedig nem csak az állam szervei ellenőrzik, hanem azok egymásra is odafigyelnek, és ha valami nem tetszik - perelnek.
Aki pedig koncessziót kap valamire, az nem lop, - jobb ha tőlem tudod, - ellentétben azokkal, akik felvásárolják sz*rért-hugyért a csődeljárás megindítása előtt álló Vegyépszer értéktelen részvényeit, - majd odalöknek ugyanők ennek a cégnek egy igenzsíros állami megrendelést, - miáltal a cég részvényeinek az értéke az egekbe szökik.
Ez a lopás komám, - miután ennek a kis tranzakciónak a fedezete a te, meg az én adóm.
Úgyhogy megint igaz a mondás: Hallgattál volna-bölcs maradtál volna...
:O)))
Előzmény: Kolozsváry Áron (28)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!