4 évvel ezelőtt is volt ilyen pályázat! Beetették az erre szavazókat, hogy meg fog épülni...Aztán a választások után néma csönd... Most sem lesz másként!!!
Amúgy TEN-T elemek már kiemelt szereppel a városi csomópontok a rendeletben. Rájöttek, hogy ne szétválasztható a trnazit a város és környezetének forgalmától.
Mivel a végpontok fixek az a kiindulási alap. És azt is érdemes nézni, hgy a iegkútiak merre mennek majd fel, ha nincs csomópontjuk. - amiatt nem kellene ujabb alagutakat furkálni a hegyvidék alatt.
Az utóbbi mondatoddal egyetértek. (Ezért is nem TEN-T elem kellene ide...)
Ebből viszont az következik, a nyomvonalat úgy kellene megtervezni, hogy először a csomópontok legkevésbé zavaró helyzetét, semmi mást nem rögzítve, néhány közel ideális alternatívával, és a nyomvonal csomóponti irányát kellene meghatározni egyes csomópontonként, és ezt követően rajzonli a nyomvonalat.
Ja és az M100 nem része az EU folyosónak, az ismerten kncessziós építés lesz más funkcióval. A környezet terhelés meg csaka legrövidebb vonalon a legkisebb. Szerintem a hatályos vizsgálat eredményeit, sőt a környzetvédelmi engedélyt is a kiírt közbeszerzés lapján figyelembe vette az EU a Rajna - Duna nyolmvonal végleges rögzítésében, amit nem hoztak nyílvánosságra..
Ma az a brutál zajterhelés a Solymári temető-Hidegkút- Nagyszémás Budakeszi közti forgalmat jelenti, a Bécsi úti házunk előtt is, egészen ki Budaörsig! - az engedélyezésnek meg nem is része, csak a környezetvédelmi szempontok és az amiatt szükséges műtárgyak.(100% forrással)
Attól, hogy kötelezi, még végig kell menjen az engedélyezési eljáráson.
Aminek lehet az az eredménye még mindig, hogy nem kap oda engedélyt. Max elúszik a forrás.
Sokkal értelmesebb lenne nem erőszakkal átvinni olyan nyomvonalat, ami brutál zajterheléssel jár egy-egy környéknek, hanem értelmesebb nyomvonalat elfogadtatni az EU-val.
(28) A transzeurópai közlekedési hálózatot fokozatosan, három lépésben kell fejleszteni azzal az átfogó céllal, hogy szigorú minőségi normáknak megfelelő, multimodális és átjárható, egész Európára kiterjedő hálózat valósuljon meg, tiszteletben tartva ugyanakkor az átfogó uniós klímasemlegességi és környezetvédelmi célkitűzéseket: e rendelet eltérő rendelkezései hiányában a törzshálózatot 2030-ig, a kiterjesztett törzshálózatot 2040-ig, az átfogó hálózatot pedig 2050-ig kell kiépíteni.
Új, 2040-es időközi határidőt vezettek be, hogy a TEN-T hálózat legfontosabb részei elkészüljenek (nem kell a 2030-at tartani a teljes M0 átadásával.)Érdemes lenne a vasúttal egy nyomvonalon megfúrni , két szintes alagúttal a hiányzó szakaszt.https://www.facebook.com/groups/316733755632885/posts/1395927124380204/
Az M200-nak egyik M0 szakaszhoz sincs köze. Nem esik egybe egyik TEN-T folyosón sem a térképen.
Az M0 nyugat a holnap kezdődő újra tervezésben a két folyosóból egyben érintett, a Nyugat- Kelet Mediterrán folyosón. A Rajna-Duna folyosóban benne maradt!
Az M200-nak leginkább az M0 déli szektorhoz van köze, nem a nyugatihoz.
A TEN-T térképeket elnézve az M0É-NY leginkább az M1-M2 tranzit kapcsán merül fel. Na nehéztehertranzitra szerintem nem kellene környezetvédelmi engedélyt kapnia. Arra vagy M10+M100 vagy tessék körbekerülni Budapestet.
Az M0NY-ra nem a tehertranzit hanem az agglomerációs forgalom miatt van szükség, a nehézteherforgalmat kéretik nem ott átvezetni. Akkor se, ha az agglomerációs út emiatt később épül meg más forrásból.
Valamit nagyon összekevertek Lázárék. Ha a MKIF fejlesztéseiről beszélt, annak ne is része az M0 ami nem vágna át a Pilisen az alagútjával alaltta..! - A Területrendezési Törvény módosulásáról sincs szó jelenleg, benne a nyomvonallal.
A TEN-T folyosók módosítása is dec. 31-ig kérhető a tagállamoktól, de kérdés, hogy a magterülete is módosítható-e!
2026-ra majd szerez engedélyt Lázár a rendszeréek, a Szentendrei tiakat meg a HÉV lesűlyesztésének terveivel fogják lenyugtatni, jogetős környezetvédelmi engedéllyel...
Nincs már szó arról a környezet védelmi engeélyről! Már nem érdekes, hogy a vissza nem vont közbeszerzésével mi történt!
Az M1 bővítés EU-s forrása azonos a hiányzó M0 szakaszokéval, míg a meglevők pedig az M7-el! - a tagállamok a nyomvonal változtatási javaslataikat dec. 31.-ig adhatják le!(az említett II. déli gyűrű? - Bicske- Százhalombatta....? Az M100-at folytatva dél felé, vagy az M200-nak átnevezett M8 és nincs tovább M0?) - amivel persze M10 sem lesz a Pilist feltúrva.
- még Tarlós se szól semmit, aki a gyárá bezárásáért eddig szót melet.. - ennyiről van most már csak szó. - az M0 2.0 ezt jelenti.
Sokat dogozott ezért a TEVÖ és a csabai csóválói, na meg csatlakozott a pilisborosi Greenpeacés vezetés bele.. :-(