1,2 benzin. Öntötvas blokkal. Ezt váltotta az 1000MB-ben az ezres négyhengeres, ami a francia Renault 10 acélhüvelyes alu blokkja volt. Minden "klasszikus" Skoda OHV blokk alapja. Legutolsó változata 1,4MPI néven az első Fabia-k alapmotorja volt.
Bármit bele lehet magyarázni bármibe, de nem véletlenül hívjuk 1-2-3-4-es Octaviának az elsőt, másodikat, harmadikat és negyediket. Ha ős-Octaviának lenne nevezve, az nyilvánvalóan azzal azonosítaná, de kevés olyan embert fogsz találni, aki ha valaki a 4-es Octaviáról beszél és közben említi az elsőt, akkor nem az 1-esre gondol, hanem a 60 évvel ezelőtti modellre.
Azért az Octavia I kombi verzióhoz képest a mostani verzióban a hátsó üléssornál másfél arasszal nagyobb a lábhely, a csomagtartó meg egy fél benzineshordóval nagyobb.
nekunk is ketgombos van az arteonban. eddig nem probaltam ki, de most igen: a jobb oldali gombot megnyomva bezarja a csomagtartot, ha elmegyek a kocsitol, de a tobbi ajtot nem. ezt kulon be kellene allitani valahol vcds-ben? ennek valoban akkor lenne ertelme, ha mindent bezarna es nem kellene mar a kulcsert turkalni
Furcsa is volt olvasni a csupa jó dolgot az autóról azok után, hogy mennyi negatívumot olvastam itt is, meg máshol is. Naivan azt hittem, hogy a FL ennyit javított rajta...
Ez igaz, de az ID4-nek meg ott az 1:1 Skoda megfelelője, és ha akarjuk, ha nem, a világ erre megy az EU ebbe az irányba pushol bennünket, amikor ezeket nézzük, akkor egy picit azt is nézzük, hogy mi vár ránk.
Ha 10-15 ével ezelőtt valaki azt mondta volna nekem, hogy a Totalcar a jövőben ilyen, egyértelműen Skoda-importőr vagy -kereskedés által szponzorált cikkeket közöl, elküldtem volna a fenébe.
A Totalcar-nak pont az volt a lényege, hogy őszinték voltak, nem érdekelte őket, hogy csupa jót szokás írni egy autóról a mainstream autós médiában. Ezért is hívták oket az autós újságírás ámokfutóinak. Lásd az A2-esről írt híres-hírhedt "Gombóc Artúr"-ozós cikküket).
Nagyon sajnálom, hogy Mr. Karotta idáig süllyesztette, de hát ez kellett a bizniszhez.
ON
A cikkre visszatérve: lehet, hogy az O4 LCI-ben már megoldották rendesen a mátrixvezérlést, de tartok tőle, hogy ez az ömlengés is - mint a cikk többi ömlengése - "szponzorált". Nagyon diplomatikusan fogalmazva.
(Bár szerintem az ID3, eltekintve attól, hogy az is négy keréken gurul, kormánnyal kell vezetni, és ülési meg ablakai is vannak, semmilyen egyéb téren nem alternatívája az Octaviának. Két külön világ. De volt itt nagy elektromosautó-polémia, amibe direkt nem folytam bele, szóval azzal együtt miért is ne? beszéljünk az ID3-ról)
Nem tudom, hogy hány LED van az O4 mátrixában, de gyanítom, hogy max. 30 -as nagyságrend, a Porsche legújabb lámpájában meg van 32.000 oldalanként, gyakorlatilag azok már nem LED-ek, hanem pixelek egy brutál teljesítményű kijelzőn.
A Merci gondolom a legtöbb szempontból pont annyival kifinomultabb a Skodánál mint amennyivel drágább.
Szerintem a konszernautók beleférnek, annál is inkább, mert sok szempontból teljes az átállás. Ill. azt is jó megbeszélni, hogy az Octavia helyett mit vegyen az ember.
Mintha egy totalcar-os tesztben említették volna, hogy az O4 mátrix teljesen Skoda fejlesztés, mert a VW nem adta oda. Bár nem értem miért jó feltalálni a langyos vizet kétszer, de biztos volt rá valami jó(?) magyarázat...
A technológia maga, főleg a szoftverrésze biztosan generikus egy gyártón belül, de ehhez a technológiához több komponens együttdolgozása szükséges. Kamera, képfelismerést futtató hardver, központi egység, canbus-vezérlő és pesze a lámpa. Attól még, hpgy a lámpába ugyanazt a ledmátrixot és ugyanazt a veezérlőpanelt teszik, bőven lehet, hogy egyik modellben gyengébb a kamera képe alapján a helyzet felismerését futtató processzor, és emiatt lassabban reagál. Sokminden lehetséges. Még az s lehet, hogy nem számít, hogy milyen modell, drága vagy olcsó, mert a csiphiány mindenféle kompromisszumokra késztette a gyártókat.... de persze konkrét dolgot nem tudok, csak azt, amit én az O4-gyel tapasztalok.
Szerintem nem önmagában a ledmátrix-technológiával van gond, hanem ahogyan azt EGYES utógyártók EGYES modelljeikben implementálták.
Pl. az új Mercik kb mindegyikében van ledmátrix, és valahogy azzal nincs gond, tényleg úgy működik, ahogy a marketing előadja. Ja, hogy a Merci dolgozta ki a technológiát? Hát igen.
Egy darabig tagadtam a dolgot, még magam előtt is magyarázni akartam mindenféle elméletekkel, nem is a skoda ledmátrix-vezérlésével és/vagy világításával van gond, stb... aztán most már meg inkább kapcsolgatom kézzel, fő a békesség.
Ja, kaptam már büntetést is egy kamionostól, aki felkapcsolta az összes lámpáját nekem, hát nem volt egy kellemes élmény :)