Amíg nem tudok kicsit többet edzeni, addig ki van csukva az IM. Talán még azután is. :-(
Idén is csak szurkolni mentem.
A csak szurkolás: Az autóm több éve elérte a nagykorúságot, (18 év) így márciusban leadtam bontóba. Azóta mindenhova is bringával járok. Szerencsére van túra bringám, csomagok nélkül kb. 18 kiló. Szerdán estére felmálháztam. Sátor, hálózsák, polifoam, 4 napra cuccok, plusz a zeneszerszám. Kíváncsiságból a hátsókerék alá betettem a szobamérleget. 46,5-et mutatott, azaz kb. 60 lehetett az összsúly. Hajnalban felszálláskor jön a meglepi. Imbolygok vele, alig tudom megülni. Nem csoda, hátul magasan van a súlypont, plusz a sátor csak előre fért fel. A sebességgel arányos a stabilitás, így a meredekebb emelkedőkön nem sokon múlik, hogy kevés legyen a technikai tudásom. Szerencsémre valahogy mindig felértem, nem kellett leszállnom. A leutazás 250 kilométere 2 óra munkamegbeszéléssel együtt 15 órámba került.
Visszaútra a zeneszerszámot és kiegészítőit rábíztam a Rudy Projectes ismerősre, így hazafele már könnyebb (kb. 42-44 kg) a csomagokkal megpakolt bringa. Ami negatív dolog volt, hogy szombaton 20:30 körül ott kellett hagynom a futópályát, irány aludni. Vasárnap 4-kor ébresztő, 5:20-kor indulás 21:00 fele érkezés. Ez a nap kb. 270 km-re sikeredett.
Oda is és vissza is rengeteg fohászt (mormolok) el szeretett vezérünk értékrendjével és hobbijával kapcsolatban. Gyalázatosnak tartom, hogy ezek miatt 20-25 %-kal nehezebb bringával közlekedni. Gödrök, kátyúk, az aszfalt felületének recézése, abnormális tájékoztatás/tájékoztatás hiánya, stb. Magyarország én így (is) szeretlek :-(
Ennyit a csak szurkolásról. Ezután könnyebb dolgom lesz, mert a strandi Csilla büfés fog adni üres hordót, így azt nem kell lecipeljem. Bízom benne, hogy jövőre neked is fog szólni a dobolásom.
A mütét után fogytam 16 kilót. Nagyon hamar elkezdtem edzeni, júniusban már edzettem 35 órát. Volt benne pár 100 km-es tekerés és 15 km-es futás. Biztosra vettem, hogy idén ott leszek Atádon: ez lett volna a 13., az meg a szerencseszámom, de tavaly októberben kilyukadt a gyomrom. Decemberben akartak müteni, de pont akkor mentünk Egyiptomba, ezért lemondtam az idöpontot. A következö márciusban lett volna, de akkor meg jött a koronavírus. A végén május közepén mütöttek. Remélem, most már ez a köcsög sors békén hagy, és jövöre tényleg ott leszek.
Zárt csoport, de ha belépsz, egyböl felvesznek. Nekem német az alapnyelv a gépemen, mert Bécsben élek, ezért angolról automatikusan németre fordít, de biztos jól fordít angolról magyarra is, és elég jól pörög a csoport.
Én személy szerint nem sok értelmét látom, kivéve, ha valóban karbantartják, illetve, ha olyan környezetben vezetik, ahova autósok által használt utakat nem akarnak építeni.
Sportolóknak meg kifejezetten nem jó a kerékpárút.
Én inkább az országút kicsit megszélesítésében és bringasáv létrehozásában látom a megoldást.
Akkor is nagyobb biztonságban érzem magam az úttesten. A kerékpárutakat kevés kivétellel nem tartják karban, tele van szeméttel, hibákkal, belógó ágakkal.
Egy 4x-es nagyatádi finisher ismerősöm egyszer úttesten bement egy olyan körforgalomba, ahol kerékpárút is volt. Egy autós ezen annyira meglepődött, hogy fellökte, ahogy azt kell. A jó kis időfutam Cannondale karbon kerekei bánták, más baj nem történt. Volt helyszínelés és a rendőrök megbüntették az ismerőst, mert szabálytalanul, nem a kerékpárúton ment be a körforgalomba.
Az autós is erre hivatkozott a maga védelmében, mire mondták a rendőrök, hogy oké, hogy szabálytalan, de azért nem kellene elgázolni. :-)
Nekem csak egy piros hátsólámpa van az előírtakból. Néha felteszem az elsőt is. Az első sem azért van, hogy lássak, mert kerülöm a sötétséget. Egyébként ilyenek, tudnak villogni vagy folyamatosan világítani.
Csengő és első hátsó prizma utoljára a 80-as években használt kerékpáromon volt.
Na, itt is vagyok :) állítgattam próbálgattam, hideg van, most esik, de azért tekertem kicsit. Kalibráltam a sebesség szenzort, van egy pontosan kimért szakaszom. A legtöbb gondot a könyöklő okozta, szerintem azt csak rárakták a boltban, nagyon kényelmetlen volt. Szűkre és nagyon előre volt állítva. Most már jobb, de még a télen megyek bikefitting-re (van ismerős) Mivel kezdő biciklis vagyok és csak egy régi Puch-hoz tudom hasonlítani így nem merülnék bele a színvonaltalanan tapasztalataim taglalásába. A váltás egy csoda, fantasztikus, hangtalan gyors és pontos, 2 fokonként még a gyenge izmaimnak is elviselhető :) Azt érzem, hogy könnyen és szép egyenesen akar haladni az úton, minden erősebb pedálnyomást egy határozott gyorsulás jelez, még emelkedőn is, ilyet még nem éreztem :) Jó tudom, ez csak nekem új, de nagyon tetszik! Folyamatban van még a kerékpár felszerelése, hogy megfeleljen a közúti közlekedés szabályainak. A Puchnál ez nem okozott gondot, ráaggattam mindent ami előírás volt. Itt azért nem szeretném elcsúfítani ezt a szép biciklit. Lámpáim vannak, van egy pici csengőm, küllőprizma helyett 2db fényvisszaverő csövet pattintottam a küllőkre. Első hátsó prizma kéne még, de az nem tudom hová rakjam. Itt tart a dolog, és lehet beszerzek egy görgőt is télire......
Limitek itt vannak http://www.extrememan.hu/oldals/9 , bőven beleférsz. Depóban ha van neoprén akkor levesz, ha triatlonos ruhád van akkor sisak, zokni, cipő felvesz, törölközés opcionális, ha nincs akkor vagy fürdőgatyára veszed a bringás ruhát, vagy váltasz alsót és úgy a bringás ruhát, sisakot, zoknit. Depó 2 ha van triatlonos ruhád, akkor zokni cipő csere, de ez is opcionális, ha nincs akkor a ruhát is cseréled. A bringát elveszik Atádon nem kell betolnod a depóba. Figyelned kell még hogy hol lehet felszállni, meg hol kell leszállni.
Köszi Ati, lementettem, megnyugtatásnak jó lesz a felkészülés alatt, vagy idegeskedni :) A futással kapcsolatban hízelgő amit írsz, ha így van remélem sikerül kihasználnom majd:)
Köszi! Igazából a teljesítés a cél, nagy időtervem nincs, vagy még nincs :) 1,5 hónapja úszom előtte csak oviban, mikor megtanítottak :) ezért csak mellúszás megy :( 2:30-2:40-es 100 méterekkel úszom 3-4 km-t kb annyit fejlődhetek, hogy ez nyílt vízen is menni fog. Ez akkor 1 óra 45 perc úszás, szerintem bringán 26-28-as átlagot tudok tekerni 180 kilin az mondjuk 6 óra 45 perc, maratonra 4:30-4:45 öt számolok akkor ez 13-14 óra közé bejöhet a depókkal, bár ott fogalmam sincs mit kell csinálni. :) Még a szintidőket se néztem meg, remélem ezek beleférnek.
Bringázni akkor kezdek amikor a hőmérő kb 15-ot vagy magasabbat mutat, görgőzni nem szoktam.
Úgy gondolom futáshoz kedvezőbb adottságaid vannak mint nekem bár a magasság súly arány hasonló én 178cm 84 kg voltam az IM-ek idején, de annyit mint te soha nem futottam, szóval hozzám hasonló edzés idő elég lehet.
A tavaszi hónapokban nálam a kerékpáron van a hangsúly és a versenyig igyekszem 2000km körül bringázni.
Itt két utolsó IM felkészülésre szánt edzésidőm januártól a verseny hónapjának végéig, heti bontásban. 2017-ben az 1000km többlet az bringán jött össze és a verseny egy hónappal hamarabb volt.
Én télen van úgy hogy bringán kihagyok 3 hónapot (tavaly), van amikor meg végig görgőzök. Úszni hetente 3 * 2000 métert szoktam, Futni 3, 4-szer egy héten 10-25 km. Amit írtál távokkal simán teljesíthető egy IM, kérdés a tempó, azt kell jól megválasztani.
Érdeklődnék, hogy téli időszakban kb. hogyan oszlik meg százalékban a három sportágban tartott edzésidők, távok nálatok? Havi szinten amíg csak futottam, általában 200-250 km volt a havi adag, ennél sokkal több időm nem lesz, így ebbe kéne beleférnie az úszásnak és a biciklinek. Október közepétől úszom októberben 17 km, novemberben eddig 22 km-nél járok. Futás november 170 km eddig. Bicikli az júliustól megy júl. 393 km aug. 224 km szept. 445 km okt. 480 nov. 320 km. Persze ahogy van időm nyomom, de lesznek kihagyások, gondolom ez a többségnél így működik. Hogyan osszam el? Köszi!
A bicikliversenyek meg a bolyozós triatlonversenyek jók, de nem feltétlenül a legjobb felkészítők egy IM-re. Teljesen más a dinamikájuk, a legfontosabb kérdésekre nem biztos, hogy választ kapsz - arra féltáv vagy bármi más nem bolyozós verseny jobb (ha van még ilyen). Az úszás-bringa, bringa-futás izomzati meg keringési váltásokra persze jó tájékozódást ad.