A Bloomberg New Energy Finance (BNEF) számításai szerint, míg 2010-ben 1 kWh akkumulátorkapacitás 1183 dollárba került, addig ez az érték tavaly már csak 156 dollár volt, amely 87 százalékos csökkentést jelent néhány év leforgása alatt. Ráadásul az előttünk álló években további jelentős csökkenés várható, 2023-ra 1 kWh akkumulátorkapacitás már közel 100 dollárba fog kerülni - írja a CleanTechnica beszámolójában.
Programajánló. Eljön a Nagy Nap! Május 15-én, pénteken 10:30-kor Debrecenben a Kossuth téren!
Sajtótájékoztatóval egybekötött bemutató: REVA a VillanyVerda! Tudjátok, a világ legnépszerűbb tisztán elektromos meghajtású városi vagánya!
Meg lehet nézni, kívül-belül, bele lehet ülni! Aki pedig majd a megszerzésén gondolkodik, az a helyszínen feliratkozhat tesztvezetésre! A négy különböző színű és felszereltségű REVA csak most lesz együtt Debrecenben, kettőt a bemutató után viszünk fel Budapestre.
Pesten valószínűleg Június 2-án lesz a bemutató.
Mindenkit szívesen látunk itt is, ott is!!!
Gyertek el és szóljatok másoknak is, akiket érdekel a tiszta, csendes és gazdaságos városi járgány!
Sziasztok! Kis falunkban elkészültünk az immár sorozatgyártásra érett - akár kizárólag szélenergiával (később napelemekkel is) feltölthető - elektromos háromkerekűvel. Részletek itt: www.trike.0fees.net
Az általunk forgalmazott REVAi teljesítményadója 3.900,- Ft/év (13 kW), a kötelező biztosítása pedig 30 év alatti tulajdonosnak 18.000,-Ft, felette 12.000,- Ft. Cégeknek 15.000,- Ft. Évente! :)
Kedves Attila, köszönöm a visszajelzést. sok lehetséges válasz közül melyik legyen? :) kolerikus: ez egy sokkal régebbi topic... (és áttekinthetőbb :) ) (és nem én hoztam létre) általánosjóakaró: fontos, hogy minél többen ráleljenek a lehetőségekre pontoskodó: az miért reklám, hogy melyik ország/város hogyan ösztönzi az elektromos járművek használatát? vállalkozásépítő: minden (mástnembántó) lehetőséget kötelesség használni a potenciális érdeklődők elérésére sata, sata ami setleg mást bánthatna, azt itt nem írom le. 1ébként pedig keresem a hozzám hasonló értékrendben gondolkodókat, ami a környezetünk védelmét, és még pár fontos dolgot jelent. szeretek egyenes és őszinte lenni. btw, folytathatjuk, ha küldessz 1 mailt. ja, én itt reagáltam, nem mailban, mivel itt kaptam a megszólítást :)
písz! János
ps. szvsz nem áll olyan jól az elektromos járgányok ügye, hogy visszafogjuk khm bármire is hivatkozva a híreket...
Tényleg nem akarok beleszólni, de van már elektromos autó topic. aAért létrehozni eme topicot, hogy ugyanaz a reklám ide is be legyen másolva rendszeresen, ami ott is előkerül ugyanolyan formában.........
Engem az érdekelne, hogy egy elektromos autónak a teljesítményadója (4kW-os motorral szerelt kisautóé kevesebb, mint tizede egy 70 lóerős auténak?) és a kötelező biztosítás mennyibe kerül?
Lelkes amatőrként kezdtem szerkeszteni a www.evs.hu oldalt. Elektormos robogókról, kerékpárokról és a kapcsolódó témákról igyekszem minél okosabbakat írni. Szerencsére segítőim is akadtak, de a folyamatos, napi frissítésről így sem tudok gondoskodni. DE REMÉLEM ENNEK ELLENÉRE SOK HASZNOS INFORMÁCIÓKAT TALÁLTOK AZ OLDALON! Ha elektromos robogókkal, kerékpárokkal kapcsolatos tapasztalatotok van írjatok emailt. :) Küldhettek fotókat is.
Igazán autókkal nem akartam foglalkozni, de lehet, hogy annak is eljön az ideje, hiszen az oldal tartalmát, szerkezetét úgy is az élet alakítja. :)
Ez az elektromotoros meghajtás nekem is nagyon bejön, én abszolult a hibridekre épiteném a jövőt csakhát nemrajtam múlik:( Itt van 2 link nézzétek meg: http://www.teslamotors.com http://www.quantya.com/
Akiről korábban irtam ( képekkel trabi, targoncamotoros, elektormos) készitett egy bontott audi (talán 80-as) hütöventillátor motorral egy kerékpárt.elég erös (300 W körül lehet), jó nyomatékkal.Pl. egyszer beragadt (összesült ?) a kapcsoló és bedobta az árokba.(erröl sajnos nincs képem).220 Wattos pl. a trabant(6 V) wartburg(12 V) DINAMÓJA ,ez elektromos motorként is használható, (én készitettem ilyet-bár ablaktörlő motorost is- kerékpárra szerelve,de gyenge volt) nagy a fordulat sokat áttétellel kell lassitani.(bonyolult, rengeteg buktatóval). Gyerekmotorhoz
a legegyszerübb egy bolhapiacon vett elektromos(akkumlátoros!) szegélynyíró (de jó a sövénnyiró,kézifúró, stb kinai) kb. 9 V 6-15 W (a nagy fordulat csökkentése miatt kell) dörzshajtással.(Praktikerben kb.15.000 ft 12V 6W müanyag motor helyett,a megépítés öröme-kudarca-sikere).
Áttétel nélkül jobb lesz a fordulatszám, de elbírja-e a kocsit? A "gyári" elektromos kiskocsikban nem tudom, hogy fűtő- ill. ablaktörlő-motor van-e, de méretre kb. akkora, és nagyon gyér. Szétnézek, hátha lehet szerezni egy termetesebb darabot.
Egyszer még az átkosban kaptam egy két sebességes fűtőmotort (12V) asszem níza vagy zsukk. Az kb 2kg 150mm átmérő 200mm hosszú volt. Kis asztali fúrógépet csináltam belőle, a 3-as fúrót simán eltörte, ha megszorult.
De az ablaktörlő motort ne becsüld le, csak az áttételt kell levenni és máris jobb a fordulatszáma. Nekem egy 5,5m széles szekcionált garázsajtóm van annak a gyári KLING motordobozában egy 24v-os ablaktörlő motor van (én sem akartam hinni a szememnek amikor égőcseréhez levettem a fedelet) és vígan erőlködés nélkül húzogatja a kaput.
Ezekhez a motorokhoz viszont a fúrógép vezérlőjén lévő (leggyakrabban asszem) tirisztort nagyobbra kell cserélni illetve megfelelő hűtésről kell gondoskodni, ami egy tenyérnyi hűtőborda minimum.
Hat éves, kb. 22 kg. Az ablaktörlő motoros korszakon már túl vagyunk, de egy Babetta vagy fűnyíró motor még sok lenne. Igazából sem nagy sebesség nem kell (elég ha lépésben megy) sem nagy hatósugár, csak a ház körül menne vele.
Indítómotorra azért gondoltam, mert láttam a Totalcar-ban, hogy mások már csináltak ilyet (de ha jól emlékszem, vezérlés nélkül). Nem tudom meddig megy el egy autóakkuval, de ha megszakításokkal egy-két órát működik, az már jó.
De az indítómotorhoz már nem elég a fúró vezérlése, ugye?
Ez egy low-cost project, nincs 100 eFt-om motorra, sajnos. Egyszerű megoldás kell.
Ha kis tempóra kell kis gyereknek, akkor az akkus fúrógépben van motor és vezérlés, autó akksival 1 napig eljátszik a gyerek. Ha már nagyobb a gyerek, de még nem száguldozni akar, akkor a fúró vezérlésén kell a félvezetőt nagyobbra cserélni és autó fűtő (hűtő) motort, vagy ablaktörlő motort rátenni. Ha sebességet + távolságot + felnőtt méretű pilótát akarsz, akkor már csak a motor több 100.000.-Ft Az indító motort nem javaslom, mert nagy áramra kis üzemidőre tervezték és a hatásfoka sem túl jó.