Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
És ugyanezen emberek szerint (akik szerint a Lölö lop), azt mondják, hogy a Feri nem lopott, hanem "jókor volt jó helyen a privatizációkor". És ez teljesen rendben van... Konkrétan ma hallottam egyik munkatársamtól. Annyira meglepődtem, hogy röhögni is elfelejtettem :D
Egy másik szerint (vagyis a nemtommilyen ismerősei szerint, nem értettem) pedig idén simán meglesz az 500Ft-os euró...
Megint másik szerint pedig jó lenne újra 300Ft közeli euró, "de az biztosan nem lesz, mert a Zorbán". Az, hogy a cégünk euróban kapja a lóvét osztrákiából, abba bele sem gondol, illetve abba, hogy a mostani árfolyamra berendezkedett életére és legfőképp a fizetésére ez hogyan hatna.
Nem léteznek már a klasszikus értelemben működő számlagyárak, mert elkerülhetetlenül megbukik mind aki ilyesmivel foglalkozik. Ez legyen már meg Kendnek aztán jól van. ..és ez IS a Fidesz vívmánya a gazdaság kifehérítésének irányába.
Azzal lehet csak felszámolni bizonyos bűncselekmény típusokat, hogy a felfedés és így a bűntetés is kikerülhetetlenné válik. Ez is egy ilyen bűncselekmény típus lett.
..és csak azért mert olvasol efféle felfedezett bűncselekményekről az is csak azt igazolja amit mondok. Mert megakadályozni nem lehet a próbálkozókat vagyis rendszerszintű hülyék mindig is lesznek.
A Zubul is én vagyok csak néha azzal is írok, moderációs okokból kifolyólag, szóval az, hogy nem létező szolgáltatásról állítasz ki számlát, aminek a teljesítését valaki leigazolja és ki is fizeti, az egy más bűncselekmény.
Ezt csak akkor vizsgálják, ha az adócsalásnak gyanúja van. Ha megfizette az adót az adózó akkor már nem nézi senki, hogy történt v. nem történt teljesítés, mert nincs miért. :)
Másik kedvencem amikor azt mondják hogy Lészáros Mőrintztől el kell venni mindent is mert csalás meg minden. Aztán teszem azt esetleg megvizsgálja majd valaki azokat a cégeket és nyakamat a sínre, hogy számviteli és adózási szempontból mind teljességgel rendben lesznek. :D Azt pedig hogy ő kapta meg a munkákat már nem bűncselekmény. Legalábbis ha nem volt Nokiás doboz akkor biztosan nem és így utólag Nokiás dobozokat keresgélni pedig már nagyon gáz. De abban is egészen biztos vagyok hogy nem volt.
Akkor sem, ha nincs a számla mögött effektíve teljesítmény?
Akkor nem adócsalás, hanem pénzmosás a történet neve, meg hűtlen kezelés, meg amit még hozzá tudnak csapni.
Nem értem az értetlenkedést, konkrétan EZ TÖRTÉNT a Lánchíd ügynél. Asszem ott annyival tarkították a dolgot, hogy valami ügyvéd számlájára utaltak belőle jókora summát. Nem t'om mi volt az ügyvéddel, az vajon számlázott-e, vagy csak a "megbízottja" volt valakinek, csak átfolyatták rajta a pénzt, vagy effektíve végzett is "tanácsadást" vagy "szakértői munkát" vagy "jogi képviseletet". Oszt ha egy ügyvéd kezébe kerül a zseton, onnantól bottal lehet ütni a nyomát, pikk-pakk ezerfelé osztódik, folyik off-shore számlákra meg katás sameszokhoz, meg mittomén. Jól ismert, bejáratott sablon. Ezt művelik 30 éve...
Magával a számla segítségével történő csalással még az átalányadózók esetében találkozhatunk, de ez annyira kis minta, hogy szerintem - ha csak nem futnak be valamiféle gyanús ügylet kapcsán - az égvilágon nem foglalkozik vele senki. Ahogy azt tapasztalom külön ellenőrzési protokoll sincs rá és a másodállású státuszt - mert jellemző módon inkább csak így történik meg a csalás - 2026.01.01-re teljesen újra fogja gondolni a jogalkotó. Legutóbbi továbbképzésen december elején már ez is az előadás tárgya volt.
Szóval szépen lassan bezárulnak a kiskapuk, de ha cserébe elég sok pénz lesz a makróban akkor már úgyis leszarja majd szinte mindenki. Idéntől az alkalmi munkavállalók kérdéskörét februártól talán picit túltolta a kormány, de már erre is van B terve mindenkinek.
..és mit csinálsz a TAO-val és a nyereség utáni 15%+13% többi adóval? Mi lesz a 2% ipadóval? Ezt nem lehet ezen érteni. Az áfa megfizetése önmagában nagyon kevés.
Értelmezhetetlen amiről beszélsz mert az egyikből következik a másik. Ha nem csalod el az áfát akkor hogyan lehetne elcsalni a nettóját? Ez önellentmondás.
Oké, elakadtam már az első mondatodban :-D NEM az ÁFÁ-t csalják el ma, (az a 90-es évek haknija volt), hanem a teljesítés nettóját. Képzeld, az ÁFÁ-t (meg a többi adót) ezek most BEFIZETIK. Ezért nehéz őket megfogni.
És ettől kezdve nem is kell tovább tárgyalni a történetet, mert a jelexerint TE nem vagy képben :-D Mondjuk nem is a számlagyáros, sikkasztó, ex-szadeszos gengszter alfajba tartozol, sz'al megbocsátjuk :-P
Mondtam, hogy ezek már nem "olyan" számlagyárak, mint amikor minden vállalkozó ezekkel kerülte az ÁFA meg a TÁNYA befizetését...
Ehhez a poszthoz azt is el kell mondanom, hogy a gazdaságba a pénz minden esetben a bérekkel kerül be*, mert a makrogazdaságban a költség is bevétel. Az EU-s pénzek is a beruházásokon tevékenykedők béreivel növelték a makrogazdaságban működő pénzeszközök mennyiségét vagyis került be és az EU-s pénzek kifogyásával - mert ugye az tiszta, hogy ezeknek a pénzeknek egyszer vége lesz - gondoskodni kellett az újratermelődéséről, mert különben nem ér semmit az egész. ..és ezért készült annyi beruházás, illetve ezért lettek becsalogatva az elektromos járműveket gyártó és fejesztő valamint az akkumulátor gyártó és fejlesztő top múltik szintén az EU-s pénzek felhasználásával. A fejlesztés vonal erősítésére olyan újonnan létrejött egyetemi tanszékek is tartoznak, amelyek szintén ide kötik ezeket a cégeket és vagy gonoskodnak arról, hogy a multi esetleges elköltözése után is megmagyaradjon helyben a szürkeállomány illetve az új szakemberek képzése.
..és most nézzük meg hogy a globalista (neokommunista?) sajtó belföldi leányai (Telex, Index, 24.hu, 444.hu) mit szapulnak folyton? A Lészáros Mőrintz féle mára létrejött sokszázezres foglalkoztatást, az akkugyárakat és az elektromos autózással kapcsolatban az égvilágon mindent. A gazdasági életünknek azokat a területeit ahol évek óta a lehetséges jólétünk alapozódik meg. Az a fajta általános jólét, amelyre lépéseket eddig egyik korábbi szoci kormány sem tett. Például gyurcsány-bajnai kormányok idején az EU-s pénzek 80% el se jutott ide, mert nem is pályáztak értük.
A tárgyalt témakör megértéséhez kulcsmondata a közgazdaságtannak, hogy "a makrógazdaságon belül a költség is bevétel". Ha ezt a mondatot tudjátok helyén értelmezni abból könnyen levezethető, hogy miért lesz kiugró év a 2025. Ugyanis ebben az évben fognak aktiválódni** az export multi beruházások.
*szóval nem a társasági adóval meg az osztalékkal és osztogatással ahogyan azt kommunikálja az aki az agyatokban a gondolatokat akarja terelni a saját hasznára - habár úgy is, de a makró szempontjából nem ez utóbbiak számítanak a számottevő pénzeszköznek, hanem mindenkor a bér és a költségvetés szempontjából is ezért a bérek adói és járulékai.
**számviteli kifejezés. Azt jelenti, hogy a beruházási szakasz befejeztével megindul az ipari termelés és vagy ha nem ipari termelésről lenne szó akkor közvetlenül a pénzcsinálásra irányuló tevékenység.
Egészen addig a pontig működésképtelen egy térség amig a tőke újratermelődése kizárt. Vagyis nem visszacsorgatásról van szó, hanem az élni hagyásról. Viktorék azért lőttek nagyot mert ezt is szemelőtt tartják, de ez még kevés mert a makrón belül szükséges a pénzeszközök természetes* módon megtörténő mennyiségi növelése ahhoz, hogy kialkulhasson a korábbi nyugati gazdaságokhoz hasonló általános jólét. Véleményem szerint pedig ez azt jelenti, hogy a makróban forgó pénz mennyiségét kb. a duplázni kell. ..és csak ekkor lehetséges az hogy a forgalmi adókat csökkentse némileg az állam, mert bármennyire is furcsán hangzik akkor ez a lépés már nem fog fájdalmas lyukat ütni a költségvetésbe, vagyis nem kell emelni más adónemek kulcsain.
*A pénznyomtatás nem természetes módozat mert kezelhetetlen inflációhoz vezet, ezért a folyamatból ez kizárt. Így tehát csak az exportra termelő élvonalbeli multinacionális múltik jöhetnek szóba a külpiacokon szerzet pénzeszközeikből fizetett belföldi bérrel.
Sajnos nem vagy képben. Ha kiállít az adócsaló egy szolgáltatásról számlát az is bemegy a számla adatszolgáltatással. Vezesd le nekem légyszi, hogy az így keletkező fizetendő áfát - amelynek a számla kiállításától számított 15 percen belül megismeri a NAV a teljes tartalmát - hogyan gyakják most ki? Mert úgy beszélsz erről, mintha még mindig működtethető lenne a folyamat (miközben tudom hogy nem).
Az EKÁER pedig azért elengedhetetlen az áfa csalás témában, mert a milliárdos léptékű csalások csak áruforgalommal voltak/lesznek mindig is lehetségesek*. Milliárdos áfa tartalmú kamu szolgáltatás ezzel szemben pedig nincs. A Lánchíd projekttel kapcsolatos áfa csalás próbálkozás pedig pontosan egy olyan eset, mint amiről én is beszéltem - vagyis hülyék rendszer szinten mindig is lesznek, csak most már elkapják őket. ..és még szolgálatok sem szükségesek hozzá, mert a NAV-nak van erre olyan spéci csapata, amelyik pontosan ugyanazokkal a jogokkal rendelkezik, mint a szolgálatok.
A revizorok száma évtizedek óta egy kvázi állandó, mert eszközeit tekintve a szakképzett revizor nagyon drága a cucc és az adóztatás költségei sosem mutathatnak túl a lehetséges bevételeken. Így tehát IQ-sra kellett megcsinálni a rendszert egyrészt ahhoz, hogy a túlterhelés amely miatt ez a csapat nem tudott évtizedekig hatékony lenni, kivezetésre kerüljön végre a rendszerből. ..és erre volt jó az informatikai fejlesztés. A folyamatban az ember jelenleg szinte már csak végrehajtó szerepet kap, mert a 0-24/365-ben futó programok 100%-os pontossaággal szűrnek (féloldalas hibát). Ezután már csak az a kérdéses, hogy milyen stratégiát választ ki a NAV. Ha a lépték már első lépésben vagyis az első látszólag kamuértékesítésnél nagy (különösen nagy vagyoni hátrány okozó és vagy különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó a költségvetési csalás kialakulása feltételezhető már az első lépésekből) akkor a megfigyelést válasszák annak érdekében, hogy a hálózat összes szereplőjét és körülményeit legyen idejük teljes egészében felderíteni, majd amikor ez bekövetkezik - és ez szélsőséges esetben amikor a hálózat mérete nagy kb. 3 áfa bevallási ciklusra rövidült - akkor egyszerre csapnak le az összes szereplőre. ..és vagy hagyják egészen addig működtetni a rendszert, amíg az el nem éri a különösen nagy vagy különösen jelentős bűntetőjogi fogalomkört, mert szervezetten a csoportos elkövetés dupla annyi időre vonja ki a trollt a forgalomból (és ez kb. 18-20 év). ..és ami újdonságnak számít a kb. 6 évvel ezelőtti állapothoz képest, hogy az ilyen módon elcsalt összegek legnagyobb része meg is lesz. Korábban ez úgy történt, hogy megállapításra került a csalás összege (+ a normában ilyenkor előírt büntikék, amelyek minimum duplázták az elcsalt összeget) és ennek kézzel fogható módon csak a töredéke lett meg, mert a csalást irányító és végrehajtó személy mindig kettő vagy több emberről szólt (oda akarok kilyukadni, hogy az irányító személye szinte sosem derült ki vagy ha ki is derült elegendő bizonyítékot gyüjteni ellene az esetek 95%-ban nem sikerült). Így tehát a prollernek teltségérzete alakult ki amikor az Index cikket olvasta az elkapott milliárdos csalókról, miközben csak annyi történt, hogy felkerült a követelés megnevesített adófolyószámlájára a követés sorba ez az összeg ahol aztán 6 év múlva el is évült (a fazon kb. ekkor szabadult és vagy korábban szabadult de csak eddig az időpontig nem lehetett hivatalosan jövedelme ergo a bűnözés más területein kamatoztatta a képességeit). A milliárdokból pedig megtaláltak általában 60-100 milliót, mert az "ügyvezető" házat vett meg egy jó kocsit. Arról viszont sosem írt senki, hogy az elcsalt pénz zöme miért nem lett meg és így arról sem, hogy miért nem vizsgálódtak ezért tovább... ..és így fonódott össze korábban az alvilág az állammal.
Így tehát amikor Ursula azért nyenyereg, mert mennyire drága a magyar EKÁER rendszer akkor éretenetek kell, hogy a korábbi rendszerünkben található lyukat próbálja visszasírni [anyavállalat szerint például németországi székhelyű Magyarországon működő értékesítési múltiknak próbál ezzel kedvezni, de csak szigorúan azért mert egyáltalában nem korrupt rendszert szolgál. :)].
*Folyamat példa: Termékimport Hong Kongból amelynek célországa Magyarország (eddig a pontig mindig minden legális), majd egyszerű "papírozással" ez el lett országúton szállítva Szlovákiába. ..és ez úgy történt, hogy itt egy Budapesti irodában készült egy vagy több okosan dátumozott közösségen belüli értékesítésről szóló számla, amelyben a vevő például egy szlovák cég és ezzel egyidőben legyártásra került egy vagy több CMR, majd a folyamatban részt vevő 2 db ügyvezető ezeket rögtön ott a a helyszínen alá is írta. ...és a csalás ezen a módon 3-5 percben meg is valósult úgy, hogy a pénzt talán át sem utalták, hanem az átutalásos számlákat aztán pénztárbizonylatokon egyenlítették ki (nyilván milliárdos lépték esetében bankon át történt a kiegyenlítés, mert a pénzmosásról szóló törvény akkoriban havi 1,5 milliónál többet hónapon belül nem engedett kp-ban kiegyenlíteni). De behelyettesítheted ugyanezt cukorral, étolajjal, stb. Sőt! Mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek esetében lehet a beszerzés helye akár belföldi is. ..és így lett olcsóbb a multikban az a kész pékáru olyan mértékben, amennyiért a szerencsétlen pék, be se tudta szerezni az előállításához szükséges anyagokat és vagy olyan olcsó a cukor a Cora polcain, amennyiért a nagykereskedők sem tudták adni a cukrot. Persze mindez már mind éppen az EKÁER miatt múltidő.
Amikor azt mondom hogy energia szektor, mezőgazdaság, vagy élelmiszer feldolgozás, hogy ne legyünk annyira kiszolgáltatva, akkor azt gondolom, hogy igen, ezekben erősebben részt vehetne az állam az adóból, aminek a kezelését rájuk bízta a polgár. Az hogy eközben túlárazott állami megrendeléseket visznek el a haverok, amik egyébként nem külföldi hanem magyar cégek, az is rendben van, hiszen foglalkoztatottság, makrogazdaság, stb.
De hogy szinte minden kiszervezésre kerül, az szerintem nincs rendben. Jól kell csinálni és akkor nem kell attól félni, hogy a teljesen dilettáns ellenzék megkaparintja a botkormányt.
Én megmondom neked őszintén, azt gondolom, most ebben a válságos helyzetben, sokkal, de sokkal többet kéne vissza csorgatniuk a plebsznek, mert nagyon nagyon erős az ellenzéki propaganda. És annak a következményét hogy ezek mellé a dilettánsok mellé bekerül a parlamentbe a Tisza, azt nyilván nem a Orbánék fogják megszívni.
'89-óta kevés idő telt el, hogy hozzá szokjunk, nem fogja már senki sem a kezünket, nem mondják meg helyettünk mit kell tenni és hogyan kell élni. Arra fognak szavazni, aki megígéri hogy megoldja a problémákat. Azt aki valóban meg is teszi, azt pedig a világ végéig hatalomban tartanák.
"És arra az egyszerű kérdésre kell csak keresni a választ, hogy melyik az a gazdasági szektor, ahol az elmúlt 40 évben, hídfőállást épített az állam. Valamit, amit ennek az országnak örökségül hagy, valamit amiből profitálni tud."
Bocs, de te azt gondolod, ez az állam dolga??? :-DDD
Ez egy ősrégi, posztkommancs mantra, ha ettől megszabadulnál, akkor sokkal tisztábban látnád a világot.
"...de mondjuk bankszámlát sem igazán vezetnek már papíron úgy fél évszázada minimum..."
30 éve még papíron ment szinte mindegyik bank, a Budapest Bank és az OTP mindenképpen.
Amikor vártam egy nagyobb beérkező összeget, akkor be kellett mennem a fiókba, jelezni valamelyik pultosnál, hogy a számlavezető pucukával akarok beszélni, az méltóztatott leslattyogni úgy fél óra múlva, és megmondani a számlaegyenlegemet. Aztán hatalmas újítás volt, hogy nem kellett bemenni, hanem fel is lehetett hívni telefonon, csak nem igazán vette azt fel a drága.
'92-től kötelezően bankszámlára jött a fizetésem. Kezdetben OTP számlát tudtunk csak nyitni. Volt hogy 2 hét (!) kellett ahhoz, hogy a bank jóváírja a cég átutalását, bár általában elég volt egy hét is: mindig 26-án utalt a cég, és 3-a környékén jött meg a zseton. ATM még nem nagyon volt, felvettük készpénzben. Reggel a fiókban kezdtem, sorban álltam, majd a Neurotikus Manci nagy morcosan átvette a kártyát a számlaszámommal, és elkezdte KÉZZEL végigpörgetni a nagy szennyeskosárba beállított fecniket egyenként. Ha szerencsém volt, gyorsan megtalálta. Ha nem, akkor egy órát nyálazott. De volt hogy a felénél megunta és kijelentette hogy "nem jött meg".
Olyan idők voltak, hogy sokaknak fogalma sincs róla. Hogy 50 éve mi volt? Az ugye 1975... Hát bonyek, az exemék 17 évet vártak egy nyamvadt vezetékes telefonra. Nehezen találni szavakat, amivel körbe lehetne írna azt a kort valakinek, aki nem élte meg...
Érdekes ez a fejtegetés, épp a napokban találtam meg a leveleket amelyeket egy ukrán kislánytól kaptam 1980-'82 között. Hát... Előjöttek a régi emlékek, hangulatok, élmények. Hihetetlenül ingerszegény, silány minőségű volt MINDEN, mégis tartalmas és élvezhető világ volt. Kis dolgoknak is tudtunk örülni...
"Egy országot a saját vezetői csak úgy tudják "kifosztani" hogy kiszervezik idegen kézbe a vagyont és cserébe offshore számlákra kapják a júdáspénzt. ..és erről a tényről próbálja a libbant sajtó egyfolytában elterelni a figyelmedet."
Ebben nem értünk egyet. De lehet hogy rossz fogalmat használtam, igazad van. Kifosztani a rendszerváltás után, az elpuskázott privatizációval sikerült az országot. És valóban, a kifosztás az inkább a szocialista vezetésre volt jellemző. Az Orbán-kormányra inkább a megkárosító jelzőt használnám.
És arra az egyszerű kérdésre kell csak keresni a választ, hogy melyik az a gazdasági szektor, ahol az elmúlt 40 évben, hídfőállást épített az állam. Valamit, amit ennek az országnak örökségül hagy, valamit amiből profitálni tud.
Én nem látok ilyet továbbra sem. A szocik eladtak mindent, és amikor már nem volt semmi, akkor elkezdték kiforgatni a polgárok zsebeit. Viktorék pedig zseniálisan csinálják mindazt, amit csinálnak, mert elkezdtek visszacsorgatni. Elkezdték az emberek zsebében hagyni a pénzt. Persze még mindig vannak régiói az országnak, ahol córesz van, komoly mély szegénység és döngölt padló, de azért viszonylag döcög a szekér. És döcögnie is kell, hiszen egy összeomlott gazdaságból nincsenek zsíros állami megrendelések. Nincs Mészáros birodalom, ami pörgeti a makrogazdaságot és emeli a foglalkoztatottsági számokat. Szóval miközben az országot őrlángon tartják, addig ők zsebre raknak mindent. Nos ez valójában nem lopás, mert van termék mögötte, de nem is szárnyal az ország.
És ugyan ez van az oroszoknál. Nem állami óriás cégek vannak, hanem részvénytársaságok. Ez a kapitalizmus.
És nincs is ezzel baj. A baj azzal van, hogy a politikusaink részvénytársaságok érdekeit helyezik a saját országuk érdekei elé. Mert a cég amit vezetnek, amit a mi esetünkben Magyarországnak hívnak, annak mi vagyunk a tulajdonosai, ők meg csak alkalmazottak. És ezek az alkalmazottak bizony kicsatornázzák a pénzt a cégből. Ettől még működik, csak mondjuk működhetne olcsóbban, hatékonyabban és talán még fejlesztésre is maradna. De amikor ez a banda feláll és jön az újabb bagázs, akkor mégis mi az ami marad utánuk? Mi az amit az ország a magáénak mondhat? Mi az amit az újak ellophatnak, eladhatnak? Nem lesz semmi, mert minden náluk van. És az újabb srácok honnan fognak majd költekezni? A zsebedből. Az tiédből, meg az enyémből, meg itt mindannyiunkéból. És ez az, amiről a kormánypárti sajtó próbálja elterelni a figyelmedet. ;)
Őszintén szólva, nehezemre esik elképzelni, hogy van olyan épeszű, profitorientált cég Magyarországon, amelyik inkább fizet egy teljes alkalmazott bért, hogy Mancika a papírcsomagokkal járjon a hivatalokba, ahelyett, hogy egy kattintással elintézné. :)
A helyzet az, hogy a cégek valóban nem tudják megkerülni az elektronikus létet (például villanyszámla cégeknek idén január 1-től kötelezően e-számla, de mondjuk bankszámlát sem igazán vezetnek már papíron úgy fél évszázada minimum :) ). Magánemberek talán, de valójában ez is csak önámítás: ha bemész a sóhivatalba, onnantól ugyanúgy minden villanyon megy, csak nem a mobilapp a frontend, hanem Gizike. Szóval nem a DÁP-tól leszel "része a rendszernek", kár démonizálni.
Azt nem tudom, hogy mezei alkalmazottnak miért lenne kötelező DÁP-ot használnia, szerintem ez jogilag is karcos egy kicsit. Abban viszont viszonylag biztos vagyok, hogy 2025. január 8-án tud működni zavartalanul egy magyarországi cég úgy, hogy az alkalmazottaknak nincs DÁP-ja. :)
Mielőtt hatodszor is "elmondodutoljára", előbb gondókozzunk, Sanyám. Meg hagyatkozzunk a tényekre*, ugye.
Az EKÁER rendszer az teljesen másra készült, azzal az utaztatás nélküli "árumozgást" meg az országhatárokon átnyúló ÁFA-csalós maffiát állították meg. Annak köze sincs ahhoz, amikor kiszámláznak egy nagy valagnyi szolgáltatást, ami mögött nincs teljesítés. Nyilván azt is meg lehet fogni, de ha az adott cég kiállítja a számlát, szépen törvény szerint bejelent mindent, a banxámlára átutalással megérkezik a pénz, a számlagyáros befizeti a kötelezettségeit, akkor nagyon nehéz megfogni őket, ahhoz titkosszolgálati eszközök kellenek. Amit nyilván be is vet az illető hatóság, ha úgy kívánja az érdeke, és nyilván aki ilyesmibe vág az valamilyen szinten hülye, mert jó eséllyel megfogják, de ugye most ott tart a Lánchíd hakni ügye, hogy annyit tudnak, hogy a kivitelező cég átutalta számla ellenében a pénzt a számlagyárnak, az ottani samesz meg felvette azt a bankból, és bőröndben elvitte valahova, és itt megszakad a szál. A samesz sittre megy 2-5 évre, ahonnan másfél év után kiengedik, amiért megkapja a maga kis zsetonját, oszt jóvilág. Eleve benne volt a pakliban, erre szerződött.
Ugye a kérdés az volt, hogy vannak vagy nincsenek számlagyárak. Vannak. Bizonyítottan vannak. Csak eljárt felettük az idő, ennél kifinomultabb módszerekkel rendelkezik már az alvilág, ezt csak a leghülyébbek művelik. A szokásos sikkasztgatós szoci-libsi érdekkör, aki képtelen újítani. A kormány meg csak körberöhögi őket.