Két tucat autót hozattam külföldről, azért vad sztorik nem lettek belőlük. Valahogy mindig hittem benne, hogy civilizáltabb helyről épkézláb darabok szerezhetők. De már változnak a dolgok ebben is, úgy látszik.
Hát azért, nagyon messze állnak kinézetre az osztrák meg a német járműokmányok. Átlag Jóskát akkor nagyon könnyű csőbe húzni.
Persze hogy azon keresnek a nepperek, ami a kínálat alján van, sérült, rohadt, stb.
Jön a mókolás, aztán valaki búráját simán át lehet kúrni vele. Nem irigylem én a használtautó piac szereplőit a kereslet oldalon. A magánember meg a kereskedő eladó is tróger.
Én már csak olyat nézek meg, amin még van műszaki, vagy még lehet vele közlekedni, aztán biggyesztem rá a rendszámomat és agyő..
Bár, nem egyszer volt már olyan, hogy a helyszínen derültek ki turpisságok, aztán inkább letettem róla.
A fene nagy bizalom romlását amúgyis nyomon lehet követni az osztrák autókon....
Csak idén már kétszer találkoztam olyannal, hogy németként hirdetik /és adnak el/ osztrák autót..
Nem is olyan régen jött egy cimbi, hogy mit szólok az új autójához..."németből" hozták..
Nézett rám, mint terrorista a vaktöltényre, amikor megkérdeztem tőle, hogy osztrák autót németből??
Német papírjai vannak..
Frászt...német nyelvű papírjai..Münchendorfból.... :-P Ami...majdnem München..csak 800 Km ,meg egy határ van köztük...és nem München külvárosa.. :-P
Aztán nagy keservesen leesett neki is, hogy az "ARBÖ" -s fityegőt nem valószínű, hogy a fránya germánok tették volna az olajcsere igazolására a motortérbe.. :-)
/legtöbbször még arra sem képesek, hogy eltüntessék a tipikusan Ausztriára utaló nyomokat a verdáról, mert elég hülye van hozzá, hogy ha germánul van írva egy papír, akkor az német autó.. :-P :-P /
Kb nem ok nélkül.
Ha megnézel egy adott típust és évjáratot...a valóban német autó kétszer annyiba kerül, részben az osztrákok agyatlan sózása miatt.
Másrészt meg amiatt, hogy húdevédjük a környezetet és nem járatjuk..hanem mire megáll az önindító, már kettesben pörget/nék/ik csóró motort..
/igaz, ez inkább a nagy városokban jellemző, ma reggel is láttam egy bömbit /talán 7-est/ egy kisebb településen, járó motorral a ház előtt.. 5 perc múlva, amikor visszafelé jöttem, még kapargatták a jeget/
Másrészt meg....
Akarsz fogadni, hogy ez a verda nemsoká a magyar piacon lesz?
Ugye? És még célravezető is, nem úgy mint a Bravo esetében, itt pluszban van a 6-os. Úgy tűnik, kapok egy Stilo 1.6 váltót is (az 1.2 váltó már megvan) és előre össze tudom építeni. Jó időben meg majd valamikor kuplung-váltó csere együtt.
Nuova Tipo igen jó bringa szerintem, nagyon józan autó a kortársaihoz képest. Mikor a Picantót cseréltem, el is mentem megnézni, próbakörig nem jutott a dolog, de emlékszem, kifejezetten jó volt benne ülni, jó volt kinézni belöle. Két éve elökerült újra a dolog, mikor kellett egy backup kocsi a házhoz, de akkor pont az égben voltak az árak, eszement összegeket kértek mindenért, így kötöttem ki végül (gazdaságossági szempontokat szigorúan szem elött tartva) a dácsijánál.
Ajjaj....anyósék kocsit akarnak venni, szóval kiesik megint egy Marea a családban. Mondtam, én már nem tudok segíteni.... Aztán addig-meddig agyaltam, míg arra jutottam, hogy egy új Tipo az 1.4 klasszik szívómotorral még épp kezelhető lenne.
Eléggé körbekutattam a témát, jelen esetben még rövidebb, mint volt...2008-tól a diffit módosították. De milyen szépen fog a Stilo áttételezés kompenzálni benne.
Ez valami nagyon alap lehet. Klímát sem látok benne, bár kalaptartó van. De a müanyag elemek is elég sérültek, meg a képeken úgy látszik, hogy a műszerfal is már ragadós.
Visszasírom a Multiplát, a mostani modern kocsik elég nyűgösek tudnak lenni. Most csomagtérajtó motort kell cserélni. Kellett nekem elektromos ajtónyítás. Bár mivel használtan vettem, az extrákan nem választhattam. A motor ára 69 ezer jó magyar forint.