Hegy temette rengetegben, egy fekete beste, kereng este. Fejet felpeckelve, ereszt egekbe keserves neszt, s merev testtel, hegyezve les feleletet. Egy percbe sem tel', s fellegek megremegnek , fekete estbe ezer meg egy felelet pezseg fel. Beste lelke melegen lebeg.... nem kell egynek lennem, megleltem helyem.
telihold = ez egy test , fent fellegek felett. Reggel lemegy , este megjelenhet. Egyszer keskeny , egyszer meg tele-kerek. Telente , jeges pelyhekkel befedett kerek rengetegekben rettegett ebek , melyek nem kezesek , szemet egeknek emelve fellesnek e tele-kerek testre...s nyekeregnek , keservesen...
Nekem kell egyhelyben lebegtetnem tengerre tett szerkezetet. Merev testem, mely nem lebeg, erre lett tervezve, s egyenes lefele ered, megkeresve tengerfeneket.
Helyemen veszedelem fenyegetett. Elegem lett! Felkerekedtem, s kerestem egy kellemesebb helyet. Egyebet nem tehettem, mert rettegve, s sebzetten egy ember sem lehet teljes.
Egy reggelen felkeltem, delejes szerkezetemre meresztettem szemem, de feleslegesen. Nem ment. Ejnye, de kellemetlen! Menten felkerestem egy helyet, melyen egyedek, s szervezetek kereskedtek versengve, egyre zengve: "Gyere, ezt vedd meg!" Rengeteget szemezgettem, egyen-egyen elmerengtem, de leletem egyet mely megfelelt. Zsebemben nehezen megkeresett stexemmel felkerekedtem, s megvettem.
Egy reggelen felkeltem, delejes szerkezetemre meresztettem szemem, de feleslegesen. Nem ment. Ejnye, de kellemetlen! Menten felkerestem egy helyet, melyen egyedek, s szervezetek kereskedtek versengve, egyre zengve: "Gyere, ezt vedd meg!" Rengeteget szemezgettem, egyen-egyen elmerengtem, de leletem egyet mely megfelelt. Zsebemben nehezen megkeresett stexemmel felkerekedtem, s megvettem.
farkas: Gyenge egyedek rettent ellenfele, melyet erdejek leple fedez el, s lehet egyben meseelem. Testfedele ezerszer ezer eleme meleget rejt teleken. Szerve mely neszeket vesz hegyes! Fegyvere mely nyelve mellett terjed szerte, ereje rettenetes! Ellenfeleket ezekkel ejt el, s bekebelez. Ne engedd ezt eressze testedbe, mert esetleg megveszel, s ellene eleget nem tehetsz szertelen! Szeme ereje sem kevesebb egyebek mellett, de telek pelyhe ezt rendre negyedel meg jeges heteken. "Keze" melyen megyen (menetszerkezete) 1 + 1 + 1 + 1, s emellett feneke felett egy testes szerv, mellyel menten egyenez, s egyben egyede neve ez. Eleje hegye fekete, melyen "felleget" ereszt el, s be. E testremeke szerfelett tesz eleget remek cseleknek, helyzeteknek, mellyel eledeleket fed fel. Felemlegetem ezek felett, eme egyedek, nem keveset, egyenszerzetekkel csellengenek. Este, ezeknek kedvenc helye hegyeknek teteje, melyen zengzetes jeleket eregetnek szerte, egek fele.