Vitéz Nagybányai Horthy Miklós vitézi avatásokon tartott beszédei
1921 augusztus 20. Vitéz BAJTÁRSAIM!
Meghatottan nézek végig soraitokon. Szeretettel üdvözöllek Benneteket, mint nagy és nehéz idők közepette fajunk legjobbjait. Melleteken a csillogó érdemrendek idegen országok harcairól beszélnek és egy sincs közöttetek, akinek hőstette magyar helységnévhez fűzödnék.
Ez mutatja legjobban, hogy minket nem győztek le soha! A mi diadalmas fegyverünket nem is az ellenség, hanem saját áruló hOnfitársaink orozva, hátulról ütötték ki kezünkből, azután meggyilkolták, gúny tárgyává tették győzhetetlen, büszke hadseregünket, nevetségessé a magyar vitézséget. Én pedig örökké égő oltárt emelek, mikor a nagy háború legjobbjait hozzákötöm a hazai röghöz, amely évtizedeken keresztül nemcsak tovább táplálja a hősök nemzetségét, hanem megteremti, fennen hirdeti és ápolja a magyar vitézség kultuszát is, A Vitézi Rendnek hármas célja van: jutalmazni a vitézséggel párosult honfi erényt, megtartani a nagy idők legjobbjait és biztosítani a hősök nemzetségének fennmaradását, végül bennük és utódaikban a magyar fajnak olyan hatalmat biztosfitani, amely rettentő erővel sujt le minden felforgató állam- és nemzetellenes törekvésre. A Vitézi Rendet a véráztatta televény magyar földbe ültetem. Adja Isten, hogy mihamarabb gyökeret verjen benne. Legyen belőle hatalmas tölgyerdő, amely dacolhasson a második ezredév viharaival; legyen a Vitézi Rend turáni fajunk és hazánk büszkesége, de ha kell, élesen vágó kardja is.
Egész erőmet és véremet elárult, kifosztott, meggyalázott hazánk szolgálatába állítottam. Tudom, hogy Ti, kiknek multja tiszta, mint a kristály, kik bővelkedtek a férfi erényekben, kikre mindig büszkéséggel és meleg szeretettel gondolok, mindig lelkesedéssel haladtok velem a becsület és az önzetlenség útján.
Isten áldása kisérje a Vitézi Rend működését!
1922 augusztus 15. VITÉZ BAJTARSAIM!
Büszkeséggel és szeretettel nézek végig soraitokon. Nagy és nehéz időkben Ti bizonyultatok a legjobbaknak. Vitézségben és honfi erényekben
Titeket csak azok mulhatnak felül, kik lelkesedéssel áldozták fel hazájukért fiatal életüket és ma idegen földben porladoznak, várván a feltámadást.
Mult évben azon óhajomnak adtam kifejezést, hogy mihamarabb gyökeret verjen a Vitézi Rend a véráztatta televény magyar földben, legyen belőle hatalmas tölgyerdő, amely dacolhassan a második ezredév viharaival.
És ime megértük, hogya második vitézi avatáson 740, vitézségben, hon- szeretetben és hűségben kiváló igaz magyar férfit részesíthetünk a Haza és nem- zet elismerésében.
Nehéz, súlyos idők, próbakövei a férfierényeknek. Erőshitű, kemény. kötésű, hűségben kipróbált férfiakat követel a vajúdó, forrongó hon.
Fogadalmatokat, hogy mindenkor messze világító példaként fogtok elöl- járni a hazafias erények gyakorlásában, a súlyos megpróbáltatásokkal küzdő Haza szent nevében elfogadom. Aldás és boldogság fakadjon lelkes, önzetlen törekvéstek nyomán.
A Vitézi Rend pedig legyen turáni fajunk büszkesége, melynek működését Isten áldása kísérje.
Én nem tudok róla, s nem is ezért írok, hanem hogy kifejezzem mélységes utálatomat az anglománság újabb és újabb megnyilvánulásai kapcsán.
a method acting
...értem, persze, meg megértem... de hogy Magyarországon, magyar képzés, magyar emberek részére ilyen nevet kapjon, az több mint felháborító. Kiválőan illik a sorba, amelyben pld. a magyar kultuszminiszterségű illető az '56-os emlékekeket kutattató középiskolás versenyt "kiváló érzékkel" Freedom fighter-nek nevezte el.(Ha nem jól írtam elnézést), és a győzteseket Moszkvába akarta vinni jutalomból.
nem igazan tudtam hova irjak errol de gondoltam erdekes temara talaltam. most a napokban olvastam egy szines es rendezoi kepzesrol ami lesz itt budapesten. na most utana olvastam annak, hogy ez mi, nevszerint a method acting, es kivancsi vagyok masok velemenyere az ugyben. van itt valaki aki tud errol valamit. ja a cikket a magyar film.hu oldalon talaltam egyebkent.
A pongyolaság bűne nem a pongyola levetésével kezdődik, hanem felöltésével. Ezt a 'bűnt' ma soka sokféleképp elkövetik, - legtöbben szándékosan - a tisztánlátás, emlékezés vakítása céljából, vasbeton szemüveget próbálva ráadni a magyar emberekre, melyen ugyan nem látni át, s ez e szempontból jó hatású, ellenben nem is törik el, ami nekünk rossz, nekik jó, de azt hirdetik: Nekünk jó.
Te tudattalanul, a sorok hevületében követted el, s megmutatom:
... ugyanis a legelső magyar uralkodó család megalapítójának nevéhez kötődik...
pongyolátlanul: a legelső Kárpát-medencei magyar uralkodó család... de még ez sem igazán helyes, mert az meg Álmos, illetve apja, nagyapja, stb.stb.
A Kárpát-medencei komoly, a többi :)) (bár a franc se' tudja)
Arra azonban figyeljünk oda, hogy az aktuálpolitikai tartalmat kerüljük, mert a Tace-Pao 20. pontjába ütközik. Ha egy szőrösebb szívű modi jár erre, törli.
Nem 1989-től, hanem a 896-os esztendőtől, a honfoglalástól fogva számíthatjuk azt az időszakot, melynek minden közszereplője felelős az őszi zavargásokért fejtette ki Vadai Ágnes a Magyar Tudományos Akadémia Történettudományi Osztályának rendkívüli ülésén, vezető történészek és a sajtó nagyszámú képviselői előtt.
A szocialista párt honvédelmi, rendészeti és nemzetbiztonsági munkacsoportja vezetőjének legújabb, a magyar történetírást is megreformáló elmélete szerint Árpád fejedelem felelőssége megkerülhetetlen, ugyanis a legelső magyar uralkodó család megalapítójának nevéhez kötődik az Árpád-sávos zászló, amely nem más, mint a kirekesztés, a sovinizmus és az igazságtalanság jelképe. Nyilvánvalóan hibáztatható a zavargásokért Szent István király (I. István, ahogy Vadai fogalmazott), a történelmi Magyarország megalapítója, és a hazánk területét az Adria partvidékéig kiterjesztő Szent László és Könyves Kálmán, (László és Kálmán, fogalmazott Vadai), akik tevékenységükkel hozzájárultak az ezeréves Magyarországról szóló, hagymázos, zavaros elméletekhez, és nem mertek kicsik lenni.
Nemcsak az olyan elemek szolgáltak negatív modellel, mint II. Rákóczi Ferenc, aki ahelyett, hogy törvénytisztelő módon a lázadók személyi adatait kiszolgáltatta volna az illetékes hatóságoknak, inkább a fegyveres nacionalista zavargók élére állt, de több olyan, közszereplőnek csak némi megszorítással nevezhető, ám népszerűségük miatt felelős közéleti posztot betöltő személy nevét is meg kell említeni, mint Petőfi Sándor, aki felelőtlen magatartásával, a fennálló rend erőszakos megdöntésére irányuló nyílt uszítással helytelen mintaként szolgált a későbbi nemzedékek számára, nem beszélve fölösleges magyarkodásáról fejtette ki Vadai.
Elítélően említette Vadai Ágnes az olyan tisztázatlan, ellentmondásos szereplőit is a magyar történelemnek, mint Kossuth Lajos, aki nyíltan sértette a szomszédos nagyhatalmak önérzetét, vagy Nagy Imre, aki szovjetellenes tevékenységével súlyos károkat okozott keleti kapcsolatainknak. Vadai egyben javaslatot tett arra, hogy egy elfogulatlan, a kormány által felkért bizottság azonnal lásson hozzá, hogy a múlt őszi zavargásokat e főkolomposok szerepének tisztázásával azonnal újraértékelje.
"Magyarok! Minden összeomolhat, átváltozhat, de ti világvégeiglen megmaradtok. Elég sokan talán egyszer se lesztek, de végképpen soha el nem fogyhattok"
Az mai napság sokakat sért. Én azonban, nézegető, olvasgató típus lévén, mi mást tehetnék, mint hogy nézegessem a könyvespolcomat, s ősi horgász-vadász-madarász ösztöneimnek engedelmeskedve, régi és új áldozatokra lessek. Legeltetem a szemem a sajtótermékek és könyvek kötött vagy kötetlen bordázatán, akár a juhász teszi tekintetével a nyáján, s mire bukkanok: egy sötétben bujkáló, populista módon nemzetieskedő, magyarkodó, nacionalista szószátyár népbutító irodalmi álcába rejtett mételyére. Így hinti: én újra megtanultam, amit már elfelejteni kezdék, hogy van külön magyar vér és talán egy külön isten is. Egy csodálatos mag a lélekben, mely se puha nem lesz, sem össze nem zúzza semmi erő, mely kicsírázik, előbújik, szántás nélkül, esőben, fagyban, szárazságban, még ha sziklát is hempergetnek rá. Magyarok! Minden összeomolhat, átváltozhat, de ti világvégeiglen megmaradtok. Elég sokan talán egyszer se lesztek, de végképpen soha el nem fogyhattok. Ki lehet ez az Árpád-sávos lobogólepelben vándorló lélekkufár, ez a turulmadaras vészmadár, aki az Országgyűlés padsoraiból ily szókkal merte illetni és félrevezetni a Nagy-Magyarország bódulatában tévelygő szavazók kisebb tömegét?
Elárulom: Mikszáth Kálmán képviselő, az Úr 1893-ik esztendejében.
Sokat beszéltek, szépet is beszéltek, Jót is, de ebbül a hon még nem él meg, Mert nincs rendében eljárásotok, Ti a dolog végébe kaptatok, És így tevétek már régóta mindig; Látják, kik a multat végigtekintik. Ki képzel olyan templomépitőt, Ki a tornyot csinálja meg előbb? És azt a levegőbe tolja, hogy Ott fönn maradjon, míg majd valahogy Alája rakja szépen a falat, S legeslegvégül jőne az alap.
Ti vagytok ilyen mesteremberek, Ezért ad a hon nektek kenyeret, Ezért fizet szivének vérivel! Jobbat tesz, aki semmit sem mivel. Időt, erőt eltékozoltok, és ha Sükert mutattok is föl néha-néha, Csak olyan az, mint hogyha engemet A szomjuság bánt, s adnak víz helyett Ételt, s talán még épen olyan ételt, Mitől szomjúságom csak jobban éget. Ha ez siker, ha ez jótétemény: Elmémet a bölcsőben hagytam én. Hiába minden szép és jó beszéd, Ha meg nem fogjátok az elejét, Ha a kezdetnél el nem kezditek... Sajtószabadságot szerezzetek. Sajtószabadságot, csak ezt ide! Ez oly nagy, oly mindenható ige A nemzetben, mint az isten "legyen"-je, Amellyel egy mindenséget teremte. Hol ez nincs meg, bár máskép mindenek Eláradó bőségben termenek, S bár az utósó szolga és a pór Zsebébül aranyat marokkal szór: Azon nemzetnek még sincs semmije, Azon nemzetnek koldus a neve. S hol ez megvan, bár rongyban jár a nép, Nyomorg, tengődik mindenfélekép: Azon nemzet gazdag végtelenűl, Mert a jövendőt bírja örökűl. Haladni vágyunk; de haladhatunk? Én istenem, milyen golyhók vagyunk! Lábunk szabad, de a szemünk bekötve, Hová megyünk?... meglássátok, gödörbe. Szemünk bekötve, fogva szellemünk, Az égbe szállnánk, s nem röpülhetünk, A szellem rab, s a ronda légbe fúl, Mely dögvészes már önnön átkitúl. A szellem rab; mint a hitvány kutyát, A ház végére láncba szoriták, S láncát harapva tördeli fogát, Amellyel védni tudná a hazát... A szellem rab, s mi fönn tartjuk nyakunkat, S szabad nemzetnek csúfoljuk magunkat! Szolgák vagyunk, rabszolgánál szolgábbak Megvetésére a kerek világnak!
Ha majd - a visszaengedésem után - a Magyarulez-be politikai "bers"-et teszek: átrakod a Polidilibe a rovatot ? Ha nem: miért nem ? Ha provokatívnak érzed: szerintem csak "következetes" a kérdés.
az 50.000 éves rovásírás topik példáján remélem látod hova vezet, ha nem takarítom ki azt, aki direkt heccelni akar titeket. Amikor először megtettem, akkor azt mondtad, hogy ne lépjek ilyenkor. Még mindig biztos vagy abban, hogy ez így helyes?
Van a "passzív emberi massza", amire az évezredek során a társadalmak épültek; a massza mozgásának irányítása -gondolom-a társadalom funkciója, lényege. Szerintem ezek az fő összetevők: manipuláció-erőszak-fejlődés:
Régebbi korok; a kezdetek vége után kialakult az.... I. manipuláció: az emberek nevelésük során erkölcsöt sajátítottak el, így beépült belső okokból indíttatást éreztek az együttélési szabályok betartására és az együttműködésre.
II. erőszak: aki nem "állt be a helyére, a sorba", azt kényszeríteni kellett.
III. fejlődés: a massza szükségleteinek halmozódása, és ezen szükségletek kielégítési képességének erősödése, rengeteg konfliktus árán, de az erkölcs fenntartása mellett.
Új idők /értsd:a vég kezdete/: I. manipuláció: az emberek nevelésük során (pl. tv nézés) beépült okokból belső indíttatást éreznek a szabályok betartására (azt vegyük, együk, arra szavazzunk, úgy döntsünk, ahogy a manipulátorok akarják. Eredménytől függetlenül ugyanaz történik továbbra is, ez az a rendszer, "aminél még nem találtak ki jobbat", a demokrácia)
II. erőszak: aki nem "áll be a helyére, a sorba", azt kényszeríteni kell. (csóróság és gáz jut osztályrészül annak..)
III. fejlődés: a massza szükségleteinek halmozódása, de ezen szükségletek kielégítési képességének ellehetetlenülése. (A kollektív bambaság, felelőtlenség mindent elborító tobzódása mellett)
...És aztán majd kezdődhet minden elölről... Bár csak ne így lenne. Ki lehet e válni a masszából önfeláldozás nélkül?
19. kastely-castle, castel, latin etruszk, angol stb.
20. oroszlan-orslan, torok.
El sem olvastam teljesen, csak kimazsolaztam nehany szot. Vegul is ki allitja, hogy ezek finnugor szavak?
Ezek kozul, ketsegkivul a leg' aranyosabb a lakas szo: kerdes, hogy a "la casa" (etruszk-olasz) tartalommal meg e egyezik, mert szerintem igen. Es kulalakban is. Akkor miert gondoljak egyesek, a "LAKNI" igebol keztuk a "LAKAST" es nem forditva!
Es meg egy francia gyongyszem: "a la bast rom", mint a Romai bastyaknal...
Mártírhalált halt egy csángó asszony a magyar imádságért
Korainak bizonyult a pusztinai csángók öröme, hogy végre misén kívül! imádkozhatnak magyarul a templomban. Abban a moldvai csángó faluban, ahol az öregek számára a fohász ma is csak magyarul számít imádságnak. Abban a vallási hajlékban, amelynek Szent István a védőszentje... Az Erdély Mának Nyisztor Tinka számolt be a legújabb fejleményekről.
Talán nagy híre volt októberben a vatikáni látogatásunknak. Ezért most arról szeretnék szólni, ami történt utána, és történik most is. Csodának számított az a sok jó ígéret, amivel az új papjaink a faluba érkeztek. - Lehet imádkozni magyarul a templomban, programon kívül - Lehet énekelni magyarul a román nyelvű misén - Nem lesz senkinek bántódása, ha magyarul kéri a misét - Bármikor mehetünk a plébániára, és meghallgatják panaszainkat...
A csoda az csoda, és mint minden csoda három napig tart!
Így történt ez Pusztinában is. Egy pár alkalom után máris jelentkeztek az új stratégia elemeinek bevetései. A templomban semmi nem hangzott el a magyar imádságról, mindig négyszemközt, vagy szűk körben lett megbeszélve. Már a Halottak Napi imádságnál kiderültek a turpisságok!
Egyik nap a püspök megígérte, hogy imádkozhatunk magyarul. Másnap reggel már szólt a pusztinai pap, hogy Őszentsége nem engedélyezi sem a misét, sem az imáságot. Mi miséről nem is beszéltünk a helyi papokkal, mert azt a püspök nem engedélyezte. Azt mondta, várjunk türelmesen, mert azon dolgoznak. Ezért választottuk az imát a templomban, és elhagytuk a szabadég alatti misét. (10 éven át kint, a szabad ég alatt hallgattunk a magyar misét, ez alkalommal ez elmaradt). Halottak Napján csak a bukaresti Nuncius közbelépésével imádkozhattunk magyarul a templomban. Amikor próbáltunk egyeztetni a plébánián, hogy pontosan mikor és hányszor lesznek magyar imaórák, akkor nagylelkűen" a plébános ajánlotta havonta egyszer, minden hónap elején. (Legszívesebben megkérdeztem volna a papot, hogy nem lesz-e ez túl sok? Nem tettem.)
A következő este, már arra biztatott, hogy nem éri meg a fáradságot, mert szerinte 2 éven át üres lesz a templom, nem fog senki magyarul imádkozni. Erre a kijelentésére nem tudtam semmiképpen reagálni, azt hittem, hogy rosszul hallottam. Amikor azt is elmondta, hogy ezzel a problémával az anyanyelv használatának követelésével még nem találkozott a moldvai csangóknál, csak itt Pusztinában, akkor megkérdeztem hol végezte a teológiát? Azt mondta, hogy Iasi-ban. Ekkor már tudtam, hogy nincs mit járogatni a plébániára és tárgyalni, ezek a papok nem azért jöttek, hogy kultúrát mentsenek, hanem szép szóval, mosolyogva meggyőzzenek, hogy legyünk már románok, mert az egyszerűbb számukra. A faluban érezni lehetett egyfajta nyugtalanságot: minden információ, csak partizán módon terjedt, ezért a papok szívesen informálták félre az embereket, persze mindig csak négyszemközt. Aztán a játék kezdet eldurvulni.
Október 20-án a magyar ima után az egyik asszonyt kitámadta a pap egyik hűséges híve, hogy miért imádkozott magyarul a templomba. Ilona néni elment megpanaszkodni a papnak. A pap azt mondta, hogy nem volt szabad imádkozni a templomban, magyarul csak otthon lehet imádkozni.
Ilona nénit másodszor is kitámadta a szomszédasszony, és ő akkor összeesett az utcán. Ez nagyon elgondolkoztatott és úgy döntöttünk, hogy többé nem lépünk a templomba magyarul imádkozni, amíg ki nem írják a programot, hogy azt mindenki láthassa. Utoljára azt mondta a plébános, hogy várjunk, mert a püspök maga jön ki, és megoldja a problémát. Őszentsége nem jött Pusztinában, Ilona nénit pedig eltemettük. Belehalt a szívinfarktusba, ami az utcán érte
A legújabb fejlemény: Pusztinában az iskola igazgatónője összehívta a szülőket, hogy írjanak kérést, amelyben kérik az olasz nyelv tanítását, mint anyanyelv. Nem nehéz kitalálni ki tanítaná az olaszt: az új káplán, aki semmit nem tud magyarul, és arról győzködi az embereket, hogy nem lehet magyar nyelvű misénk, mert mi pusztinaiak, nem vagyunk magyarok. Ez előtt egy hónappal még nyöszörgött, hogy megtanul magyarul. Én azt gondolom, hogy egy ilyen siránkozó, magát sajnáltató ember, aki azt magyarázza, hogy a magyar a legrondább nyelv a világon, ne tanulja azt meg! Még akkor sem, ha Sabau Mariusnak hívják (sok, a Szabó név elrománosításával nyert Sabau él Moldvában szerk.). Egyébként, róla úgy tudták, hogy tud magyarul, ezért helyezték Pusztinába. Jó lenne, ha a Moldvába helyezett katolikus papok végre nem azért kapnának piros pontokat, mert gyorsan és hatékonyon gyártják a román katolikusokat", a moldvai csángó magyarokból!
Kedves Macskusz, ez már vastag napi politika, törölnöm kellett. A következő politikai bers esetén vagy a topik kerül a PoliDilibe, vagy a hozzászólás szerzője kap tiltást.
Azért voltak ott lustábbak is. Ők "csak" a Himalájáig mentek. Ma főleg Nepál "elhanyagoltabb" részein tömegesen, míg a többi részein "szórványként" élnek. Nevükben - következetesen/kötelezően - benne van a magar. Elképesztő amiket lehet tudni róluk ! Hallottad már a dolgot ?
Azért az megvan 3000 kilcsi. Annyira a kelták nem mentek be.
A Mezopotámia - Amerika távolságot nem kell méricskéld, mert a sztyeppeiek főleg Kazahsztán környező területeiről (Andronovo és társai) származtak el Ámerikába.
A hoppá meg amúgy is hoppá, legfeljebb nem figyelnek rá oda... Kár, mert ettől akárki is beindulhatna, már csak úgy régészetileg meg nyelvileg. A dakota nótáról már nem is beszélek....
Sőt ! hoppácska ! Majd ha a "cserépút "' lényegét megtaláljuk, akkor lesz igazi hoppá! Addig lehet morfondírozni, meg minden. Hisz a keleti parttól a középső-észak amerikáig azért nincs akkora távolság, mint "mezopotámiától kelet-észak amerikáig"
Válaszod túlmutat beszélgetésünkön. Ha ma Afrikából Ámerikába húznak, az csak gazdasági migráció lehet.
Amúgy tök mindegy mennyi fekete megy Ámerikába, mert vesztesek lesznek. 2050-ben bekövetkezik a spanyol többség, és a megmaradt fehérek elhúzhatnak a középre a rezervátumaikba ugyanúgy, ahogy ők tették ezt 200 éve az indiánokkal.
"Ez önmagában nem ok arra, hogy ne adjanak teljesen új neveket, éppen azért, mert annyira lenézett a meghódított nép..... "
Mégsem adtak... Átvették a régit.
Észak-Amerika meghódítása a hontalon haszonszerők háborúja volt, ezt elhiheted nekem. Magyarul haszonszerző egyének raboltak le egy földrészt kapitalista alapon.
Magam is csodálkozok, hogy Anglia és Franciaország erőlködései a függetlenségi nyilatkozatig olyanok voltak, amilyenek. A középnyugat és nyugat meghódítása már szinte magánügy volt.
Szia! Változatlanul azt gondolom, hogy Jung módszerével nem írható le az észak-amerikai etnogenezis. Meg más etnogenezis sem. Én ugyan nem vagyok olyan híres, mit ez a faszi, de szerintem kivetítései tévedésen alapulnak.
Gondolj arra, hogy valahol két nép így vagy úgy összekeveredik. A belőlük főzött "új leves" egyes egyedül a keveredéskori létszámarányaiknak megfelelően áll majd be. Ezt a folyamatot akármiként - pszichológus, történész. régész, stb. - igyekezhetsz meghatározni akár az összeolvadók hálószobájáig. Vélelmezem, hogy a "kollektív tudattalan" működhet ugyan, de az összeolvadók teljesen mással lesznek elfoglalva menetközben. Műveltségük élet-halálharcával.
Nyelvük óhatalanul pidginizálódik, keveredik, és csak azt tudom mondani, hogy a létszámadatok döntik majd el nyelveik dominánsnak bizonyuló részének sorsát. Miközben egyúttal műveltségük fenntartásáért is küzdenek. Persze e folyamatot nem a mai képeinkkel érik meg, hiszen mi csak azon vagyunk, hogy őket végre valahára megértsük - 2000 évvel későbben. De vajon sikerült-e ez nekünk?
Például... De azért vedd figyelembe, hogy Simon Péter a dakotákkal találkozván nem a keleti parti kelta eredetűekkel énekelte régi dallamunkat, hanem a kb. 9000 éves ázsiai sztyeppeiekkel kevert közép-USA indiánokkal. Hoppá.
Amerika egyszer már megkövette a világot fekete lakói miatt Martin Luther King elszánt polgárjogi küzdelmne okán.
Ez nem kollektív megkövetés, hanem valakik egy egész nemzet nevében tett cselekedete. Attól még az egész nemzetet nem hatja át ez az érzület illetve máshogy gondolkodás....
Ha így lenne, akkor ( HUNTINGTON kutatásai) napjainkban nem lenne tömeges afroamerikai vándorlás északról éppen azokra a déli részekre, ahová őseiket behurcolták rabszolgaként..... ( Beindul a társadalmi átrendeződés....)
Ráadásul ez a megkövetés még túl friss, nem oszt - nem szoroz.....Emlékezzünk csak: még az 1960-as évek végén is számos államban jelentős megkülönböztetést kellett átélniük az afroamerikaiaknak...( Ez még csak FÉL EMBERÖLTŐ !!!) ÉS a II. Világháborúban még a légierőnél nem is szolgáltak feketék, "mert buta állatok".... Ez is csak alig egy emberöltő.......