Keresés

Részletes keresés

Turbo4 Creative Commons License 3 napja -1 1 56930

Nem csak az M47 kapcsán, hanem az M4 karcagi kitérője kapcsán is ez lehet a magyarázat mert ki az a párhuzamos valóságban élő, aki módosíttat nyomvonalon, hogy 2~5 késéssel érjen az autópálya oda? Csak az aki nem is lakik talán ott, de földet vett ott, viszont azt ahol menne az autópálya nem adták el, hát a városhoz közelebb vásárolt és így az autópályának kellett arra kanyarognia! Ennyi, Nemzeti Együttbűnözés Rendszere!

Előzmény: Landsmann_ (56602)
trizs77 Creative Commons License 2024.10.30 0 0 56929

Elég sűrűn van olyan cikk , hogy X országúton vagy Y városi úton akciót/kampányt/razziát tartott a rendőrség és 1700 gyorshajtót fogtak.

 

De soha nincs róla cikk, hogy az 1700 kiküldött csekkből 900-t vagy 120-t fizettek e be ?

Előzmény: NAR (56928)
NAR Creative Commons License 2024.10.30 0 0 56928

Kiszervezik a végrehajtóknak, az úgy is az ő maffiájuk...

Előzmény: trizs77 (56927)
trizs77 Creative Commons License 2024.10.30 0 0 56927

Nagyon ritka, hogy sebesség mérés technikai akadályba ütközne.

Van ilyen, de igen ritkán.

 

A gond inkább a feldolgozással van.

Bejön estére mondjuk 1600 gyorshajtás.

Még a bírság kiszabást is lehet gépesíteni.

 

Amit egyelőre nem lehet gépesíteni az a :

 - nem fizette be utáni eljárás,

 - fellebbezés utáni eljárás,

 - stb.

Ezek mind élő munka igényesek.

Na az ami nincs.

 

A rendőrség pont olyan élőmunkaerő óra hiánnyal küszködik mint a legtöbb hivatal.

 

 

NAR Creative Commons License 2024.10.29 0 0 56926

"Ezt a balesetveszélyes helyzetet meg lehetne szüntetni azzal, ha ebben az időszakban a teljes sztrádán átlagsebességmérés lépne életbe, hiszen így egyenletesebbé és biztonságosabbá válna a forgalom"

 

Azért erre kiváncsi leszek, hogy tudnák ezt átverni Lézer Janin...

Előzmény: radio100jozsi (56925)
radio100jozsi Creative Commons License 2024.10.28 0 0 56925

Indul az M1-es szélesítése, és még más fejlesztésekről dátátumk a cikkben.

 

https://magyarepitok.hu/utepites/2024/10/tortenelmi-fejlesztes-indul-a-munka-az-m1-esen-interju

Landsmann_ Creative Commons License 2024.10.26 0 0 56924

A 33-ason már mit barkácsolnak az év elején átadott körforgalmon a Látóképi csárdánál? A körforgalom belseje fel van bontva.

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.10.24 0 0 56923

Ahol megállnék egy percre, az a Rádai Gedeon u., Csévéző út csomópontja (5:22-től)
Itt nem teljesen értem, miért jó elbontani a visszafordulót.

Előzmény: altenberger (56921)
RadiX Creative Commons License 2024.10.24 0 0 56922

a rendelkezésre álló hely szűkössége alapján érthető a megoldás, de a középről ki és besorolás fog majd gondokat okozni a gyakorlatlanabb sofőröknek, főleg amikor a legbelső sávba kell besorolni jobbra forduláshoz

Előzmény: altenberger (56921)
altenberger Creative Commons License 2024.10.24 0 0 56921

"ez elég érdekes csomópont design, bár valahol érthető: https://airportal.hu/wp-content/uploads/2024/09/gyorsforgalmi-latvanyterv-6.jpg"

 

Itt próbálják megmagyarázni:

 

https://www.facebook.com/televizio18/videos/1077318844067530/?locale=hu_HU

Előzmény: RadiX (56873)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.10.11 0 0 56920

Van már hasonló pl. az M0-án M3 + Fót. Ha jól látom, itt is hasonló megoldás lesz. Nem elviselhetetlen.

A magam részéről jobban tartok az ideiglenes állapot alatt a Budapest felől Békéscsaba felé iránytól a körforgalmakban.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (56918)
RadiX Creative Commons License 2024.10.11 0 1 56919

Nem is az a baj, olyasmi van már most is az M4-M0 és M5-M0 keresztnél is, kellően hosszú gyűjtő-elosztó sávokkal simán működik:

 

 

Viszont nem látom, hogy lehet majd befejezni az új csomópontot a mostani M5-5 csomóponti ágak hosszú lezárása nélkül.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (56918)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2024.10.11 0 0 56918

Ez a lóhere-B kombináció egy lidércnyomás lesz... 

Előzmény: Aladár46 (56917)
Aladár46 Creative Commons License 2024.10.11 0 0 56917

Előzmény: radio100jozsi (56915)
RadiX Creative Commons License 2024.10.10 0 1 56916

A sok képből a legtöbbön a tekintetes urak és úrhölgyek néznek némileg aggodalmasan,  a néhány légifotón leginkább az látszik, hogy:

 

- az M44 és 5-ös út csomópontja megépült és nagyjából kész van, tavaszra nyilván átadható lesz az eddig tartó M44 szakasszal

- a leendő M5-M44/M8 csomópont kis jóindulattal előkészítési szakaszban van, szerintem ha mostantól folyamatosan építenék, akkor is még 18-24 hónap kellene az átadásáig, hiszen az M44-nek masszív töltést és jópár hidat kell majd építeni

 

Nyilván pár hónap múlva megint okosabbak leszünk :)

Előzmény: radio100jozsi (56913)
radio100jozsi Creative Commons License 2024.10.10 0 0 56915

Jól gondoltam, itt a kép is a majdani csomópontról, ah lesz tovább M8-as:

 

https://static.regon.hu/ma/2024/10/web_241010_nm_3354.jpg

 

 

Előzmény: radio100jozsi (56913)
radio100jozsi Creative Commons License 2024.10.10 0 0 56914

helyesen -> M44 egyenesen folytatódik az M8-asként

Előzmény: radio100jozsi (56913)
radio100jozsi Creative Commons License 2024.10.10 0 1 56913

M44-5-M5 Kecskeméti csomópontról friss képek.

 

A bekötés azért lesz így, mert ahogy olvasom az M4 egyenesen folytatódik az M8-asként, így itt egy sima le/felhajtó csomópont lesz körforgalomba, és amint az M8 halad tovább, és keresztezi az M5-öst, ott lesz akkor egy komolyabb csomópont majd szerintem.

 

https://magyarepitok.hu/utepites/2024/10/magyarorszag-legnagyobb-videki-csomopontjanak-epiteset-kezdtek-meg-kecskemet-tersegeben

trizs77 Creative Commons License 2024.10.08 0 0 56912

köszönöm.

Előzmény: The Dark Side of the Moon (56911)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2024.10.08 0 0 56911

Ezek a gerendák úgy készülnek EGYEDI előregyártásban, hogy a vasalásukat az adott helyre és az ott várhatóan fellépő igénybevételekre (terhelésre) megtervezik.

Nem mindegy a fesztáv, hol van az alátámasztás, mekkora lesz a felfekvés (alátámasztás)?! Ezért nem is lehet más fesztávon alkalmazni őket. Még a gyártásból történő szállításkor is szigorúan meg van határozhatják, hol támaszthatják alá, hogy annak során még véletlenül se károsodjon, ahogy esetleg az is, hogy bedaruzáskor hol lehet megfogatni!

Nem lehet kivágni a gerendákból egy megfelelő hosszú darabot a fenti tervezett vasalás miatt és mert elő- vagy utófeszített szerkezetek. Utóbbiról azt kell tudni, hogy az acélbetéteket vagy a gyártáskor feszítik meg óriási erővel vagy a helyszínen húzzák be a gerendába, majd feszítik (az erő akkora, hogy terhelés nélkül felfelé púpos a gerenda!).

 

De tételezzük fel, hogy a gerendát pontosan ugyanazon a fesztávon és alárendelt (kisebb igénybevételnek kitett helyen) szeretnék újra felhasználni.

Ez is nagyon problémás, mert a felfekvésnél a végeik a bontáskor mindenképpen súlyosan sérülni fognak, az meg kritikus helynek számít.

Nyilván van az a minimális terhelés, ami esetén be lehet vállalni a kockázatot, például -legalábbis elvben- egy ilyen közúti felüljáró kamionokra méretezett gerendája egy nagyon sikeresen óvatos bontás után a Büdös patak felett még működhet. De itt jön be a gazdaságosság kérdése. A 20 méteres brutális keresztmetszetű gerendák óvatos bontása, Bivalymocsoládra szállítása és bedaruzása vélhetően nem olcsóbb egy odaméretezett célnak éppen megfelelő hídszerkezetnél.

Előzmény: trizs77 (56910)
trizs77 Creative Commons License 2024.10.07 0 0 56910

Bivalymocsolád külső-alsón a 6 méter széles Büdös patak feletti átívelésre se jó ?

 

Előzmény: The Dark Side of the Moon (56909)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2024.10.07 0 0 56909

Kuka.

Ezek feszített vasbeton szerkezetek. Bontás után nem újrafelhasználhatók, túl kockázatos lenne.

Előzmény: csalántea (56907)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2024.10.07 0 2 56908

Sziasztok!

 

Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek hol lenne érdemes megbolygatni néhány sok éves, közlekedésbiztonságot veszélyeztető tájékoztató tábla ügyét? A hiba az M0 autóúton több helyen megismétlődik.

 

Ez az egyik tábla. Nem én fényképeztem, hanem a táblát gyártó cég weboldalán van fenn, mint referencia... (no comment):

 

A probléma, hogy itt az M0 autópálya 2x3 sávos, a lehajtóknak külön sávot nyitnak. A helyet nem ismerő külső sávban haladó lassabb autósok és kamionosok a táblát látva elkezdenek besorolni egy sávval beljebb, mert hát az előjelző táblából azt látja, hogy két sáv halad csak tovább, a harmadik lehajtó lesz.

Ez persze fékezgetésekkel és indokolatlanul gyakran balesetekkel jár. Napi rendszerességgel haladok át ezen a szakaszon, tehát nem feltételezgetek, tapasztalom a dolgot.

Furcsa dolognak tartom, hogy 10 év alatt nem tűnt fel senkinek, vagy csak leszarják...

csalántea Creative Commons License 2024.10.07 0 0 56907

Értem ...a szétbontáskor keletkező áthidaló gerendák máshol újra felhasználhatók vagy kuka?

Előzmény: RadiX (56905)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.10.05 0 0 56906

Á, értem... gondolom apró részlet valahonnan, és az égtájjelzés lemaradt, és mivel elég apró részlet, semmi olyan földrajzi dolog nem kerükt be, amiből messziről egyértelmű lehetett volna. Kösz.

Előzmény: RadiX (56904)
RadiX Creative Commons License 2024.10.01 0 0 56905

Mert a mostani alatt nem férnek el a gyűjtő-elosztó sávok: https://maps.app.goo.gl/mhSZnnFMcfBs4AMZ9

 

Előzmény: csalántea (56902)
RadiX Creative Commons License 2024.10.01 0 0 56904

Az ő rajza fejjel lefelé van de egyébként ugyanott, az M44 keletről jövet mindenképpen az 5-öt éri el előbb, és azután az M5-öt (valamikor a jövőben, szerintem).

Előzmény: ÁsítóSárkány (56903)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.10.01 0 0 56903

Alighanem az 56886 ad választ a kérdésedre, a magam részéről feltételeztem, hogy RadiX nem téved és úgy kérdeztem tovább.

Amúgy az 56875 műholdkép a korábbi NIF-es térképre emlékeztet: https://magyarepitok.hu/utepites/2022/05/a-roman-hatarig-hosszabbodik-meg-az-m44-es

A műholdképet összevetve a te térképeddel, az előbbinél az M44 először az 5-öst éri el keletről, majd az M5-öst, a tieden meg előbb az M5-öt, majd az 5-öst.

Szóval, ha a te térképed a végleges kivitelezés terve, akkor ideiglenes megoldás nem lesz, hanem már van.

Előzmény: strangerr (56901)
csalántea Creative Commons License 2024.10.01 0 0 56902

Miért jó a meglevő 5-M5 csomóponti felüljárót elbontani (sárga) és pár 10 méterrel északabbra ismét felépíteni?

Előzmény: strangerr (56888)
strangerr Creative Commons License 2024.10.01 0 0 56901

Nem igazán értem, hogy miből gondoljátok, hogy itt mindenféle ideiglenes megoldás lesz. 

Egy forgalmi irány a fontos, a Kecskemétről Budapest irányába tartó. Az új csomópont azt a felhajtót nem érinti, tehát az tud működni.

A többi le- és felhajtás meg nem nagy forgalmú, és az úticélok elérhetők könnyen e csomópont nélkül is.

Pl. az M5-ről Kecskemétre lehajtani még 3 csomóponton lehet.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!