Nem csak az M47 kapcsán, hanem az M4 karcagi kitérője kapcsán is ez lehet a magyarázat mert ki az a párhuzamos valóságban élő, aki módosíttat nyomvonalon, hogy 2~5 késéssel érjen az autópálya oda? Csak az aki nem is lakik talán ott, de földet vett ott, viszont azt ahol menne az autópálya nem adták el, hát a városhoz közelebb vásárolt és így az autópályának kellett arra kanyarognia! Ennyi, Nemzeti Együttbűnözés Rendszere!
"Ezt a balesetveszélyes helyzetet meg lehetne szüntetni azzal, ha ebben az időszakban a teljes sztrádán átlagsebességmérés lépne életbe, hiszen így egyenletesebbé és biztonságosabbá válna a forgalom"
Azért erre kiváncsi leszek, hogy tudnák ezt átverni Lézer Janin...
a rendelkezésre álló hely szűkössége alapján érthető a megoldás, de a középről ki és besorolás fog majd gondokat okozni a gyakorlatlanabb sofőröknek, főleg amikor a legbelső sávba kell besorolni jobbra forduláshoz
A sok képből a legtöbbön a tekintetes urak és úrhölgyek néznek némileg aggodalmasan, a néhány légifotón leginkább az látszik, hogy:
- az M44 és 5-ös út csomópontja megépült és nagyjából kész van, tavaszra nyilván átadható lesz az eddig tartó M44 szakasszal
- a leendő M5-M44/M8 csomópont kis jóindulattal előkészítési szakaszban van, szerintem ha mostantól folyamatosan építenék, akkor is még 18-24 hónap kellene az átadásáig, hiszen az M44-nek masszív töltést és jópár hidat kell majd építeni
Nyilván pár hónap múlva megint okosabbak leszünk :)
A bekötés azért lesz így, mert ahogy olvasom az M4 egyenesen folytatódik az M8-asként, így itt egy sima le/felhajtó csomópont lesz körforgalomba, és amint az M8 halad tovább, és keresztezi az M5-öst, ott lesz akkor egy komolyabb csomópont majd szerintem.
Ezek a gerendák úgy készülnek EGYEDI előregyártásban, hogy a vasalásukat az adott helyre és az ott várhatóan fellépő igénybevételekre (terhelésre) megtervezik.
Nem mindegy a fesztáv, hol van az alátámasztás, mekkora lesz a felfekvés (alátámasztás)?! Ezért nem is lehet más fesztávon alkalmazni őket. Még a gyártásból történő szállításkor is szigorúan meg van határozhatják, hol támaszthatják alá, hogy annak során még véletlenül se károsodjon, ahogy esetleg az is, hogy bedaruzáskor hol lehet megfogatni!
Nem lehet kivágni a gerendákból egy megfelelő hosszú darabot a fenti tervezett vasalás miatt és mert elő- vagy utófeszített szerkezetek. Utóbbiról azt kell tudni, hogy az acélbetéteket vagy a gyártáskor feszítik meg óriási erővel vagy a helyszínen húzzák be a gerendába, majd feszítik (az erő akkora, hogy terhelés nélkül felfelé púpos a gerenda!).
De tételezzük fel, hogy a gerendát pontosan ugyanazon a fesztávon és alárendelt (kisebb igénybevételnek kitett helyen) szeretnék újra felhasználni.
Ez is nagyon problémás, mert a felfekvésnél a végeik a bontáskor mindenképpen súlyosan sérülni fognak, az meg kritikus helynek számít.
Nyilván van az a minimális terhelés, ami esetén be lehet vállalni a kockázatot, például -legalábbis elvben- egy ilyen közúti felüljáró kamionokra méretezett gerendája egy nagyon sikeresen óvatos bontás után a Büdös patak felett még működhet. De itt jön be a gazdaságosság kérdése. A 20 méteres brutális keresztmetszetű gerendák óvatos bontása, Bivalymocsoládra szállítása és bedaruzása vélhetően nem olcsóbb egy odaméretezett célnak éppen megfelelő hídszerkezetnél.
Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek hol lenne érdemes megbolygatni néhány sok éves, közlekedésbiztonságot veszélyeztető tájékoztató tábla ügyét? A hiba az M0 autóúton több helyen megismétlődik.
Ez az egyik tábla. Nem én fényképeztem, hanem a táblát gyártó cég weboldalán van fenn, mint referencia... (no comment):
A probléma, hogy itt az M0 autópálya 2x3 sávos, a lehajtóknak külön sávot nyitnak. A helyet nem ismerő külső sávban haladó lassabb autósok és kamionosok a táblát látva elkezdenek besorolni egy sávval beljebb, mert hát az előjelző táblából azt látja, hogy két sáv halad csak tovább, a harmadik lehajtó lesz.
Ez persze fékezgetésekkel és indokolatlanul gyakran balesetekkel jár. Napi rendszerességgel haladok át ezen a szakaszon, tehát nem feltételezgetek, tapasztalom a dolgot.
Furcsa dolognak tartom, hogy 10 év alatt nem tűnt fel senkinek, vagy csak leszarják...
Á, értem... gondolom apró részlet valahonnan, és az égtájjelzés lemaradt, és mivel elég apró részlet, semmi olyan földrajzi dolog nem kerükt be, amiből messziről egyértelmű lehetett volna. Kösz.
Az ő rajza fejjel lefelé van de egyébként ugyanott, az M44 keletről jövet mindenképpen az 5-öt éri el előbb, és azután az M5-öt (valamikor a jövőben, szerintem).
A műholdképet összevetve a te térképeddel, az előbbinél az M44 először az 5-öst éri el keletről, majd az M5-öst, a tieden meg előbb az M5-öt, majd az 5-öst.
Szóval, ha a te térképed a végleges kivitelezés terve, akkor ideiglenes megoldás nem lesz, hanem már van.