Keresés

Részletes keresés

róbertke Creative Commons License 5 napja -1 3 2607

BR01 0513-0 mozdony szokásos vonatával Jena West elhagyása után Saalfeld felé 1981.03.13.-án.

2 x 4 részes emeletes egység és további 3 x 4 tengelyes személykocsi volt a vonatban. 

róbertke Creative Commons License 2024.11.04 -1 1 2606

diginewl  

 

Amúgy magamnak is kerestem DB B4yg kocsit 

DB B4yg 642 vagon 

 

Előzmény: diginewl (2602)
róbertke Creative Commons License 2024.11.02 -1 0 2605

Az "i" betűre te teszed fel úgyis a pontot. 

Ha én lennék ilyen dilemmában, az adott 4tg-es Umbauwagen világítása 5 részre lenne osztva

(peron - utastér - középső peron - utastér -peron) és úgy 3-4 másodpercig váltakozva villogva 

kapcsolódna fel, az őt figyelő Aprajafalviak legnagyobb csodálatára ott a Patikádban! 

Előzmény: diginewl (2604)
diginewl Creative Commons License 2024.11.02 0 0 2604

Igen, pontosan ezt írtam itt:

"de itt is kérdés, hogy milyent" Electronic ballast már létezett a nyugati világban az 1960-as években is, sőt náluk szinte csak az. Kelet felé jöttek rá, hogy az egyszerűbb trafó/fojtó/gyújtó kombóval is elindulnak a fénycsövek, csak villódzva. (ezzel ugye élettartam csökkenést, kevesebb fényt lehet elérni, de mindegy, mert a felszerelés olcsóbb volt, ez volt a lényeg annó)

Igen, ugyanaz a fénycső tud azonnal is világítani, ez csak nekünk újdonság. A kérdés, hogy a 4 tengelyes rekowagenekben milyen típus volt?

(na, milyen kérdéseim vannak, mi?)

Előzmény: róbertke (2603)
róbertke Creative Commons License 2024.11.02 -1 0 2603

Nemrég voltam egy Drezda környéki kis faluban, ahol vegyesen volt a szállodában LED és Fénycső világítás. Mindegyik azonnal felkapcsolódott villogás mentesen. Az emeletes vonaton sem villogtak a fénycsövek, hiszen nem MÁV szerelvények jártak arra :-))

Előzmény: diginewl (2602)
diginewl Creative Commons License 2024.11.02 0 0 2602

Valamit sikerült kihámozni innen-onnan:

a 2/3 tengelyeseknél az első kísérleteknél is a "Die Glühlampenbeleuchtung" volt azaz izzólámpás.

a 4 tengelyes 1962-ben találtam "Die Innenbeleuchtung erfolgte durch Leuchtstofflampen." ez neoncsövet, vagy fénycsövet jelent.

1962 eléggé a korszakhatáron van. Azaz ez előtt mi lehetett a 4 tengelyes kocsikban, arról nem találtam semmit. Utána már valószínű mindenhol a fénycsöveset használták, de itt is kérdés, hogy milyent: Az elektronikus előtétes szinte azonnal gyújt, a jó egyszerű (magyar) trafós, meg villódzik, mire beáll a fénycsőben a kisülési egyensúly...

Előzmény: diginewl (2601)
diginewl Creative Commons License 2024.11.01 0 0 2601

Ismét valósághű kérdésem van, kérem a segítségeteket: (Köszönöm, hogy a múltkor sikerült kideríteni merre van az eleje a VT135 motorvonatnak!!!)

A DR RekoWagen III-ik és VI-ik korszakos kocsijaiba 2,3 tengelyes, ill. a 4tengelyes (forgózsámolyos) zöld tucatkocsikban milyen világítás volt? Izzós, vagy neonos?

 

Kocsivilágítást tervezek a modelljeimbe. Ha izzós, akkor egyszerre indul a világítás a kocsikban, ha meg neonos akkor villódzó fények lennének, megfelelő színhőmérséklettel.

Köszönöm előre is a segítő Válaszaitokat!

alkotasu Creative Commons License 2024.10.20 -1 0 2600

Köszi, értettem úgy is a választ!

 

A lényeg, hogy a MÁV-hoz került ilyen kocsit minden további nélkül meg tudom csinálni a SCHICHT kocsiból. Illetve, hát... Termesnek termes, de az ülés elrendezése kissé más, mert harmadosztályúként használták, nyilván kidobták belőle a párnázott üléseket.

A Roco kocsit meg (ha ezt csinálom meg belőle, és nem az ABa 2501-essé alakítom át), annak új belsőt kell csinálni.

Előzmény: György barát (2599)
György barát Creative Commons License 2024.10.20 -1 0 2599

Elpoénkodtam a választ. Itt a fedvény. Te csak a Bi-re kérdeztél, én meg általában a sebesekről írtam. Tehát: 

1. Termesnek születtek. 

2. A DR- nél nincs adat a szakasozásra, a DB-nél Ay 603 lett a maradandó termes, és Ayse 604 a fülkésített. 

 

Előzmény: György barát (2597)
róbertke Creative Commons License 2024.10.20 -1 0 2598

Épp indulok Misére, de ezt a frappáns választ .... :-)))) 

Előzmény: György barát (2597)
György barát Creative Commons License 2024.10.20 -3 1 2597

Vágd le a fejed, rakd egy ládába, add föl csomagnak! Meglátjuk, tudok-e rendet tenni? 😎 

 

1. A vagonokat termesnek teremtették. (Kivétel 5 db Karwendel.) 

2.a. A háború után a DR állománya "úgy maradt". (Kivétel: néhány büfészakasz, esetleg kuset.) 

2.b. A DB a járművek magasabb komfortú részeit átépítette fülkésre (vagy poggyásznak). És szintén barkácsoltak Bc, BR, WG, WL kocsikat. 

 

Ha a háládat elküldöd az üldözésemre, akkor Nap körüli pályára állítsd! Én is ott vagyok. 

 

Előzmény: alkotasu (2595)
róbertke Creative Commons License 2024.10.19 -1 1 2596

1983. július 3-án a DR BR 132 069 -6 vegyes tehervonattal közlekedett Kahla közelében Jéna felé.  

Foto: Bahnbild-Online

alkotasu Creative Commons License 2024.10.19 -1 0 2595

Ugyan csak részben NDK-s kérdés, de azért maradék részében még DR(G)-s, illetve a maradék DB-s:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=168118299&t=9121413

róbertke Creative Commons License 2024.10.11 -1 2 2594

Közel a Drezdai Főpályaudvarhoz, 1982. 

Fotó: Frank Morgenstern 

Kron Tyrant 82 Creative Commons License 2024.10.11 -1 5 2593

Itt van mégegy hármas az alapgépekből.

Előzmény: JaniBAU (2592)
JaniBAU Creative Commons License 2024.10.10 -1 0 2592

Az egykori "dicső" DR alapgépei.

Előzmény: róbertke (2591)
róbertke Creative Commons License 2024.10.08 -1 2 2591

3 bekannte Gesichter der DR - 120 269 - 6/DB - 219 003 - 1/DR - 118 782 -2  im Sächsischen Eisenbahnmuseum Chemnitz Hilbersdorf - Oktober 2023  

Bahnbild-Online 

róbertke Creative Commons License 2024.10.08 -1 0 2590

Ne dölj be mindennek .... :-)) 

Előzmény: alkotasu (2589)
alkotasu Creative Commons License 2024.10.08 -2 0 2589

Na, azért nézd csak meg a mozdony tetejét, ahová nem ért fel a mosókefe...! :-)

Előzmény: diginewl (2588)
diginewl Creative Commons License 2024.10.08 -1 0 2588

Mintha valami AI generált kép lenne. Tiszta kocsik, tiszta mozdony. A pálya is mintha zsír új lenne. A felüljáró is szép új....Nem is volt ilyen a DR-ben :)

Előzmény: róbertke (2587)
róbertke Creative Commons License 2024.10.07 -1 3 2587

DR BR118 259-1 ipari területen emeletes vonatával 1977-ben

Foto:Frank Morgenstern

róbertke Creative Commons License 2024.08.29 0 1 2586

iho/vasút  ·  2015.10.11. 13:45 

https://iho.hu/hirek/dr-volt-db-lett-1-resz-151011

 

Idézet a cikkből:

""Turisztikai okokból azonban 1990 októberétől újra menetrend szerinti üzembe állítottak gőzösöket. Az érintett vonalak száma évről évre nőtt, ám a vasútbarátok által máig helytelenített módon a DB 1994-ben gazdasági okokra hivatkozva valamennyit leállította. "" 

 

Az általam betett képen szereplő vonat is lehetett egy ilyen "Turista" vonat 1992-ből

Előzmény: tumikas (2585)
tumikas Creative Commons License 2024.08.29 -1 0 2585
Előzmény: róbertke (2584)
róbertke Creative Commons License 2024.08.29 0 0 2584

Eredeti képaláírás szerint Menetrend  szerinti vonat 1992-ből. 

Mikor szűnt meg az NDK-ban a gőzvontatás? 

alkotasu Creative Commons License 2024.08.21 -1 1 2583

Köszi!

Előzmény: György barát (2582)
György barát Creative Commons License 2024.08.20 -1 1 2582

Inka, inkább, leginkább az ablakok közötti deszkatáblák száma. 

 

Előzmény: JaniBAU (2581)
JaniBAU Creative Commons License 2024.08.20 0 0 2581

Ablak kiosztás lesz az.

Előzmény: alkotasu (2580)
alkotasu Creative Commons License 2024.08.20 -1 0 2580

Na!

Csak kiderül a 772-es története. Sajnos az eredeti 772-es a II. világháborúban megsemmisült. Némi vigasz, hogy marad a típusból később is használatban, még ha más pályaszámmal is. Az ember az ilyen ősrégi kocsiknál ne ragaszkodjon a pályaszámokhoz.

 

Egy ürge a kocsi átalakításáról írva hivatkozik a Modelleisenbahners 1989. júliusi számára, amiben egy drezdai modellező munkájára hivatkozik. Ebben a lapban a következő olvasható Olaf Herfen tollából:

 

"Speisewagen WR6ü-07

Zum Umbau des PREFO –Speisewagens der MITROPA Nr. 772

Der von PREFO in Gravur und Gehäusegesta ltung gut gelungene Speisewagen entspricht ln einigen Details, vor allem in bezug auf die Drehgestelle, nicht dem Vorbild. Mit Hilfe von Zurüstteilen ist es möglich, ihn entsprechend umzubauen.

Vom Vorbild

Der Speisewagen wurde 1908 von der Firma v. d. Zypern & Charlier, Köln-Deutz, für die Deutsche Eisenbahn-Speisewagen Gesellschaft gebaut, mit der Wagennummer 60 bezeichnet und zunächst in Frankfurt (M.) beheimatet. Das sechsachsige Fahrzeug der Gattung WR6ü-07 erlaßte man dann später innerhalb der Nummernreihe der KPEV als 0772.

Die Deutsche Eisenbahn-Speisewagen Gesellschaft war die größte der privaten Speisewagen-Gesellschaften in der Länderbahnzeit. Ihr Wagenpark umfaßte 65 vierachsige und 51 sechsachsige Speisewagen. Von der Gattung WR6ü -07 wurden aus Köln insgesamt 29 Wagen geliefert. Sie erhielten dreiachsige preußische Regeldrehgestelle. Der Drehgestellachsstand lag bei 3 600 mm. Erblieb bis zum dreiachsigen Drehgestell für die vierteiligen Doppelstockzüge der Deutschen Reichsbahn unverändert. Das ist für die Modelleisenbahner sehr vorteilhaft. ergeben sich daraus doch interessante Möglichkeiten für einen Umbau.

Nachdem man die gennanteSpeisewagen-Gesellschaft 1916 aufgelöst hatte, wurde unter anderem der Wagen 0772 von der MITROPA übernommen. Hier bekam das Fahrzeug seine letzte Wagennummer, die 772. Noch in der letzten Tagen des zweiten Weltkriegs wurde das inzwischen 37 jahre alte Fahrzeug Opfer eines schweren Bombenangriffs, 1946 Musste der völlig zerstörte und ausgebrannte Wagen ausgemustert werden. Andere WR6 ähnlicher Bauart waren bei der MITROPA bis in die 60er Jahre im Einsatz (siehe „me” 5/89, seite 3."

 

Megguglizva, tört magyarsággal de itt-ott javítva:

 

"A 772-es számú MITROPA PREFO étkezőkocsi átalakításához

A PREFO által gravírozásban és házkialakításban jól megcsinált étkezőkocsi bizonyos részletekben nem felel meg az eredetinek, főleg a forgóvázak tekintetében. Kiegészítő alkatrészek segítségével lehetőség van ennek megfelelően átalakítani.

Az eredetiről

Az étkezőkocsit 1908-ban a cég v. d. Zypern & Charlier, Köln-Deutz, a német Railway Dining Car Company számára épült, 60-as kocsiszámmal jelölték, és eredetileg Frankfurtban (M.) található. A WR6ü-07 típusú hattengelyes jármű később 0772-es számmal jelent meg a KPEV számsorozaton belül. A Német Vasúti Étkezőkocsi Vállalat volt a legnagyobb magán étkezőkocsi-társaság az államvasút korszakában. Flottájuk 65 négytengelyes és 51 hattengelyes étkezőkocsiból állt. Összesen 29 darab WR6ü -07 típusú kocsit szállítottak ki Kölnből. Háromtengelyes porosz szabványú forgóvázakat kaptak. A forgóváz tengelytávja 3600 mm volt. Változatlan maradt, kivéve a Deutsche Reichsbahn négyrészes emeletes vonatainak háromtengelyes forgóvázát. Ez nagyon előnyös a vasútmodell-rajongók számára. Ez érdekes lehetőségeket teremt az átalakításra. Az úgynevezett étkezőkocsi-cég 1916-os feloszlatása után többek között a 0772-es kocsit is a MITROPA vette át. Itt kapta meg a jármű utolsó, 772-es kocsiszámát. A második világháború utolsó napjaiban a jelenleg 37 éves jármű súlyos bombatámadás áldozata lett 1946-ban a teljesen megsemmisült és kiégett kocsi le kell szerelni. Más, hasonló kialakítású WR6-osokat is használtak a MITROPA-nál az 1960-as évekig (lásd „ME” 5/89, 3. oldal)."

 

A hivatkozott honlapon még a következő szerepel:

 

"In der Juli-Ausgabe des Modelleisenbahners 1989 erschien ein zweiseitiger Artikel über den Umbau des Schicht-Speisewagens von 1959 in ein zeitgemäßeres Modell. Neben den Detailverbesserungen war die umfangreichste Änderung der Umbau auf sechsachsige Drehgestelle. Verfasser war Olaf Herfen, aus heutiger Sicht sind ihm bei der Vorbilrecherche einige Fehler unterlaufen. So wird u.a. der Umbauwagen als einer der DESG von 1907 bezeichnet, obwohl das Reisezugwagenarchiv ab 1907 glattwändige Wagen angibt. Auch ist der Schichtwagen nicht maßstäblich, weil bei der Entwicklung das Dach des Sitzwagens die Wagenlänge vorgegeben hat. DerSchichtwagen könnte einen der NSG-Wagen ergeben, wenn man das Doppelfenster der Küche zum großen Einzelfenster umbaut. Von den Proportionen dagegen ist es ein Wagen Bauart DESG 51-56 bzw. 751-756. Will man den Wagenkasten nicht umbauen, passt ein DESG-Wagen bis 811. Allerdings darf man dann die Paneelflächen nicht zählen, da ist nämlich jeweils eines zuviel. Die 4/4/2-Paneel-Aufteilung ist vom Vorbild nicht bekannt, nur die Anordnung 3/3/2.
Trotzdem ist auch heute noch der Umbau sehr reizvoll, weil einerseits die Zahl alter Speisewagen begrenzt ist, andererseits der Schichtwagen immer noch eine brauchbare Grundlage darstellt.
Seit 1989 plante ich einen solchen Umbau, nur gerieten mir nie die benötigten dreiachsigen Drehgestelle in die Hände.
Nun bin ich handwerklich gereift und nach Erscheinen der Sechsachser von GFN erinnerte ich mich an das alte Projekt. Ausgelöst durch eine Diskussion bei DSO, in der es um die Verbesserung der alten Schichtpreußen ging,  befaßte ich mich wieder mit den Drehgestellen..."

 

Megguglizva, tört magyarsággal de itt-ott javítva:

 

"A Modelleisenbahner 1989. júliusi számában egy kétoldalas cikk jelent meg az 1959-es SCHICHT étkezőkocsi korszerűbb modellé való átalakításáról. A részletes fejlesztések mellett a legkiterjedtebb változás a hattengelyes forgóvázra való átalakítás volt. A szerző Olaf Herfen volt, de mai szemszögből nézve követett el néhány hibát a modell kutatása során. Például az átalakított kocsit 1907-től a DESG egyikeként emlegetik, bár a személygépkocsi archívum 1907-től sima falú kocsikat jelez. A SCHICHT kocsi sem méretarányos, mert az üléskocsi teteje a fejlesztés során meghatározta az kocsi hosszát. A SCHICHT kocsi az NSG kocsik egyikévé válhat, ha a konyha dupla ablakát egy nagyméretű, egyablakossá alakítja. Arányait tekintve viszont egy DESG 51-56 vagy 751-756 kocsi. Ha nem akarod átalakítani a karosszériát, akkor egy DESG kocsi 811-ig belefér. A 4/4/2 panelelrendezés nem ismert a modellből, csak a 3/3/2 elrendezés. Ennek ellenére az átalakítás ma is nagyon vonzó, mert egyrészt a régi étkezőkocsik száma korlátozott, másrészt a SCHICHT kocsi továbbra is használható alapot jelent. 1989 óta tervezek ilyen átalakítást, de soha nem került a kezembe a szükséges háromtengelyes forgóváz. Mostanra beérett a kivitelezés, és a hattengelyes GFN megjelenése után eszembe jutott a régi projekt. A DSO-nál a régi váltóporoszok javításáról szóló vita hatására újra a forgóvázak felé fordultam a figyelmem..."

 

 

 

Viszont mi az a "4/4/2" kontra "3/3/2" panelelrendezés? Ezt nem értem.

 

Előzmény: M63,012 (2577)
alkotasu Creative Commons License 2024.08.19 -1 0 2579

Még érdekesebb, hogy a Trix más ablakosztást csinált (ugyanazzal a darabszámmal).

Előzmény: M63,012 (2577)
M63,012 Creative Commons License 2024.08.19 -1 0 2578

És még egy ilyen összefoglalót találtam:

 

https://www.drg-salonwagen.eu/salonwagen/mitropa/wgliste_rbfzuege.html

Előzmény: alkotasu (2575)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!