Nekem nem volt hozzájuk szerencsém a tesztvezetéssel. A honlapjukon azt írták, a biztonságos magasság után átvehetem a kormányt. Átutaltam 45 ezer ft.-ot. Ehhez képest egyetlen percet sem vezethettem a Falke-t. Reklamáló e-mailekre nem válaszolnak, a telefonban durván elutasítóak. Soha többé nem repülök velük.
Merka Géza és Varga István az iskola vezetői. Gondosak és odefigyelnek a biztonságra, mind az oktatásban, mind a gépek tekintetében. Természtesen az oktatói csapat is igy áll össze. ATO minősített szervezet, katonai repülő alapképzést is folytathatnak. Melegen ajánlom őket.
nem tudom jo helyre írok-e de hétvégén volt szerencsém életemben először repülni szombathelyen cessna,katana-val utasként és nagyon megtetszett:)
Veszprémben lakok itt a környéken tudok valakivel repkedni illetve van valakinek könyve amit oda tud adni vagy megvenném ( erre gondolok : ppl a szakszolgálati engedély elméleti ismeretek gondolom ebböl szokás okosodni ) :D
ha meg szeretnék tanulni mennyibe kerül ez mer láttam netem 1.3milla alaphangon de itt pl. motoros-vitorlázó FALKE 14500/ora a gyakorlati képzés az sztem kijön az egész 800ezerböl és ugyanolyan ppl-a t ad:)
Ja, köszi, néztem ezt is meg a többi ötszáz pressure altitude calculator-t is, csak nincs még annyi önbizalmam a témában, hogy ne először magamban keressem a hibát.
Köszönöm, megnyugtattál, tényleg van egyébként máshol is hiba benne, de ott csak a megoldás betűjét rontották el, és az a szövegből egyértelműen kiderül.
Ha a QFE=994 HPa-ra van allitva, akkor a a magassagmero 930 feet-en mutat 0. Tehat a QNH az magasabb (mert lefele megyunk) = 994 + 930/30 = 1025 HPa. Tehat a Standard Pressure beallitas (1013HPa) a QHH es a QFE kozott van. Ez a QNH-tol szamitva 12 HPa, ra, azaz 360 labra van. Tehat innen nezve a repter magassaga (930-360=) 570 lab a valasz.
Ha a megadott nyomas ertek az QNH=994 HPa, akkor a Standard Pressure referencia pont a tenger szint alatt -(1013-994)*30 = -570 labon van, tehat a repter magassaga (930+570=) 1500 lab.
Szoval szerintem is osszekevertek a QNH-t a QFE-vel. De reg foglalkoztam ezzel, erdekes volt utanaszamolni. Mintha en is emlekeznek nehany hibara a PPL confuser-ben (vagy az IMC confuser-ben?)
Nézegetem ezt a JAA PPL Confusert, hát eléggé confused lettem a Flight Performance and Planning 95-ös kérdésétől, hogyaszongya:
Q95 Pressure altitude is employed as the datum for measuring aircraft performance. Given an aerodrome elevation as 930 feet AMSL and a QFE of 994 hPA, what is aerodrome pressure altitude? 1hPa or 1 mb = 30ft A - 1500ft B - 360ft C - 1244ft D - 1623ft
Erre ő azt mondja, hogy az A a helyes, mert pressure altitude = aerodrome elevation + ((standard pressure - QFE) * 30 ).
2008-tól PPL-A képzés Dunakeszin és Gödöllőn C150-nel, nagyon kedvező feltételekkel. Tapasztalt oktatók, megbízható technika. Gépbérlés óragyűjtéshez kedvező áron!
Igen, Magyarország ICAO az ötszázezres, de direkt nem azt kérdeztem, a könyvben van egy külön fejezet az 1:1.000.000 ICAO Légiközlekedési Világtérképról.
külföldi könyv: a 7 kötetes Trevor Tromm Private Pilot Manualt ha tudod, akkor 10-szer annyit tudsz mint amit kérdeznek (kivéve a légijogot:)
Amazonon, akárhol, beszerezhető.
(sikeres vizsga után is szoktam olvasgatni, mert nemcsak hasznos, de érdekes is.)
De az igaz, hogy ha bármely teruleten bármely kiképzés ami hatosagi vizsgával zárul nem készit fel jol, akkor ott nem veled van gond, hanem a kiképzővel, és tökmindegy hogy az PPL, buvar, hentes, vagy akármilyen vizsga.
Valószínűleg nem értettük meg egymást egészen tökéletesen.
Természetesen megvan az "általam idézett könyv" meg a 162 kérdés... is megvan (szerintem igen gyenge) meg a nyiregyházi jegyzet is megvan meg a Repülésmeteorológia is megvan meg a Jeppesen Private Pilot Manual is megvan meg vitorlázórepülő füzetek is megvannak, sőt, még a Stick and Rudder-t is elolvastam Langewiesche-től.
Az nincs meg, hogy (most mondok egy tipikus példát, amit most olvastam és nálam a "ha szükségem lesz rá utánanézek" kategóriába tartozik) tudni kell-e, hogy az 1:1 000 000 ICAO Légiközlekedési Világtérkép milyen vetület. És ha netán igen, akkor elég csak kiválasztani három közül vagy nekem kell megmondani, hogy Lambert-Gauss.
Az, hogy nincs átfogó magyar nyelvű kiadvány, még nem azt jelenti, hogy egy kiképző szervezetnek el kell engednie így elméleti vizsgára, hogy fogalmad nincs arról ami ott vár rád.
És biztos vagyok benne, hogy a problémád nem egyedi.
Persze ez az okoskodás most nem segít rajtad, csak kikívánkozott belőlem, és elfogadhatatlannak tartom, hogy egy KRESZ elméleti vizsgára jobban felkészítenek, mint a repülős sulik egy része az SPL vizsgára.
Szerintem vedd meg az általad idézett könyvet, én még csak végigfutottam, de nekem tetszik, meg is veszem magamnak karácsonyra.
Ha valaki nem segít meg a kérdéssorral, én tudom ajánlani a 162 kérdés, 162 válasz könyvet is, amiben persze csak 162 kérdés van a listából, de legalább érezni fogod mi vár rád. Nekem van egy féláron megszámítom:)
Külföldi könyveket érdemes olvasni azért, hogy többet tudj a repülésről, de szerintem azokból a magyar vizsgán kis eséllyel mész át. De ez az én véleményem/tapasztalatom.
Na, tudtam, hogy ez jönni fog. Elképzelhető, hogy igazad van, viszont ajánlanám figyelmedbe a most megjelent, PPL-A Szakszolgálati engedély Elméleti ismeretek könyv előszavát: "... megdöbbenve tapasztaltam, hogy Magyarországon, magyar nyelven nem készült olyan összefüggő, aktuális és átfogó kiadvány, ami a hatósági vizsga követelményeit lefedve lehetővé teszi a vizsgára felkészülést."
Ebből arra merek következtetni, hogy azért a problémám nem egyedi. Persze ettől még lehet, hogy tényleg máshova kéne mennem, ezt pillanatnyilag nem tudom megitélni.
Ettől függetlenül tényleg kíváncsi lennék, hogy van-e valami hivatalos forrás (a hivatalos tematikán kívűl, ami ebben nem segít) amiből kiderül, hogy mégis mennyit kell tudni egy adott témakörből, mert a tematika minden egyes soráról ugye több könyvet is írtak. Ebben segítene egy, a Heading370 által ajánlott PPL Confuser-hez hasonló kiadvány.
Ha megfelelő helyre jártál elméleti képzésre, akkor nem érhet meglepetés.
Ha erre a vizsgára valahol nem tudnak felkészíteni akkor az az Ő nagy szégyenük, és elgondolkozhatsz a vizsga után, hogy a gyakorlati képzést ott akarod -e folytatni.
Mert ha valamiben igénytelenek, nem valószínű, hogy másban olyan nagyon igényesek lesznek.
A kérdéseidet látva pedig úgy tűnik, hogy nem tudtak felkészíteni.
Én a PPL Confuser címü kömyvet ajánlanám. Nem tudom mennyit segít egy magyar PPL vizsgán, éveken keresztül a brit CAA kérdésgyüjteméye szerepelt benne, de miután legutóbb megjelent a JAA változat is, az optimista ember azt gondolná, hogy a magyar hatóság JAA tagországként akár még hasonló kérdéseket is feltehet.
A "bratyizós"szó jelentésén, ebben a szövegkörnyezetben, inkább el sem gondolkodnék, bár korábbi hozzászólásokban szerepeltek ennél egyértelmübb jelzök is...
Szerintem annyira nem kell ettol tartani, en amikor voltam megdobbentem hogy mennyire nem olyan mint amilyenre szamitottam, ez is olyan bratyizos magyar modi szerint meno vizsga....erdekes lenne tudni hogy ebben mi a jo azon kivul hogy aki kicsit nem hulye az tuti atmegy.
Szerintem ami talan razos lehet az egeszsegugy ott voltak erdekes kerdesek de ennyi
Mondjuk vannak értelmes kérdések is, milyen min magasságon lehet VFRt repülni, ilyesmik, de vannak ezek az egyezmények (necsak chicago, hanem montreal, meg hága, meg tokio is:) meg Annexek is...
De végul is kettőt hibázhatsz a kérdések közül asszem, meg javithatsz is. Meg, legalabbis amikor én vizsgáztam, nem emberevő a vizsgabiztos.
Az viszont vicc, hogy olyanok, hogy mennyi repült ora kell hogy ervenyes maradjon a szakszo, meg mennyi kell tipusatkepzeshez, meg ilyenek, azokrol egy szo sincs asszem.
(ha az a feladat, hogy rajzold le a C152 üzemanyagrendszeret, ne felejtsd ki az üzemanyagmérőket, a kez. utasitasban nincs rárajzolva, de odatartozik:)