Nemcsak szalonképesebb lenne néhány km fizetős út helyett annak az egybefüggő többszöröse, de valószínűleg derűsen fizetne sokezer (10< ?)autós, ha kihagyhatná az Irsa-Üllő rémálmot.
üllő és vecsés lakóit jól megszopatták: aki a négyesen jár és van egy csepp esze, az ki fogja kerülni azt a rövid fizetős szakaszt az üllő-gyömrő csomópont - m0 - vecsés-bp. közötti részen. de biztos van még pár ilyen...
"Az M0-s körgyűrűnek az M1-es és M5-ös autópályák közti szakaszának eredetileg csak az egyik pályája épült meg, erre helyeztek - leállósáv nélkül - 2x2 haladó forgalmi sávot, középen beton elválasztó elemekkel.
A másik pálya kiépítése az M7-es felől indult, legutóbb az 51. számú főút és az M6-os autópálya közti szakaszt adta át a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. A hátralévő, új építésű, 6,3 kilométeres szakasz - vagyis az 51. számú főút és az M5-ös autópálya közti rész - átadása szombaton lesz. Ekkortól az M0-s déli és keleti szektora között nem kell igénybe venni az M5-ös autópálya egy rövid szakaszát."
Ilyen több helyen látható utakon. Ez egy meterológiai mérőállomás, szél, hőmérséklet, csapadék...stb adatokat gyűjt, és küldi egy központi szerverre. Így tudják, hogy pld, hová kell küldeni a sószórógépet, mert levagy a pára az útra.
Üllő településen 7,5t-ás súykorlátozást vezettek be, kivétel ez alól a Monor felől behajtás a körforgalomtól az Ócsa-Gyömrő lámpás csp-ig, innen pedig tovább Ócsa felé vezető út.
A kitáblázás sikertelen, mivel Gyömrő felől a 4-es lekerülő lámpás csp után nincs kitéve a 7,5 t felett behajtani tilos tábla, így továbbra is vígan behajtanak a kamionok a sorompón át Üllő központjába ezen az útvonalon. A kihelyezett üllői korlátozásokat mutató térképes információs táblák a KRESZ szerint nem jelentenek korlátozást.
A Ferihegyi gyorsforgalmit továbbra is szeretik használni egyes kamionok, csütrötökön délután kifelé haladt nagy sebességgel egy kamion Köki metró után a felüljárón, nem tudom, lekanyarodott-e az útról a kagylós kút után.
Este itt a kihajtónál lévő magasságkorlátozó kapu meg volt sérűlvve, így az út le volt zárva kifelé.
Ezen én is goldolkoztam már, hogy miért van egy vasúti aluljáró, és a szomszédságában meg egy sorompó is.
Amikor épült az Excel raktár, a vasút, és az épület közé kellett volna behozni az Üllői utat, és a mostani raktári csp-be bekötni az aluljáró előtt. Viszont aha a mostani állapot szerint lezárnák a sorompót, szépen meg kéne az egész autóforgalomnak kerülnie a raktárépületet.
De aki fizeti az építést, az diktál, és az aluljárót a raktár építői fizették, a közúti beruházásokkal.
most hogy már egy ideje átadták a dumbbell csomópontot a leendő bevásárlóközpontnál, nem lenne itt az ideje lezárni végleg a külső Üllői út vasúti átjáróját és csomópontját? Az Üllőit be lehetne kötni a sínek másik oldalán közvetlenül (átépítéssel), vagy a Széchenyi és Lőrinci utcán keresztül.
Közben nem is írtam, higy mi volt. Tehát 13-án pénteken kocsival jártam Pesten, és tényleg autóút lett a 4-es elkerülő Vecsés-Üllőnél. A Gyömrőre bvezető úti lámpás csomópont után már 110-el lehet legálisan hajtani, majd az M0-ás felüljárójánál, és utána az Ecserre vezető út felüljárójánál 90-el, majd utána Vecsés kezdete tábláig 100-al lehet haladni.
Visszafelé így Vecsés tábla előtt mint eddig is 70-el lehet gyorsítani a régi 4-es lápálya után, majd Vecsés vége tábla után rögtön autóút tábla 100-assal, így megszűnt a Ferihegy-2 kihajtói kóbor 60-as tábla is.
Az Agip kútnál csak sávelhúzás van az épülő új felüljárós csomópont miatt, ami a Tesco/Praktiker miatt lesz, ősszel nyitnak, így 2x2 sávon haladt a forgalom, és nem volt dugó sem oda, sem vissza.
Szombat, és vasárnap is voltam kocsival fent, de semmi extra.
Elég hosszú idő (néhány hét) után tegnap este ismét a Vecsés-Üllő elkerülőn autóztam. Pozitív meglepetés, hogy kitették az autóút táblákat.
Reptérnél elég szerencsétlen dolog ez a több alkalommal 10 méter hosszan a 40-es tábla (a vasútépítés miatt), gondolom a rendőrök szépen tudnak kaszálni.
Budapesti hírek
Lezárják a Ferihegyre vezető gyorsforgalmi utat csütörtök délután
Ma kora délután le kellett zárni Budapesten a Ferihegyi gyorsforgalmi utat, mert egy kamion nem fért át az egyik híd alatt.
A sofőrnek mintegy két kilométert kellett tolatnia, hogy kijusson a gyorsforgalmi útról. A héten ez már a harmadik eset, hogy egy elakadt kamion miatt megállt a forgalom a Ferihegyre vezető úton.
A műszaki mentést akkor tudják elkezdeni, ha kiürül a gyorsforgalmi út, és teljes zárlat lesz addig, amíg ki nem húzzák a beszorult kamiont.
(forrás: Budapest Rádió)
2006.12.21.
Közútilag nem vagyok naprakész, legutóbb 2 hete voltam Pesten kocsival pénteken, és hazafelé az új 4-esről lefordultam az ecseri lehajtónál, és Üllőn jöttem keresztül. Ez jó választás volt, mert a gyömrői csomóponti lámpa állandó torlódást redukál már az úton, pedig 1 éve mennyire örültünk, hogy nem kell a dugóban ülni, mert van elkerülő, hát a helyzet oda jutott, ahová került, igaz a kipufogó gázok most nem az ablak alatt eregetődnek, hanem a prérin, de ezért kár elkerülőt építeni.
Délután meg baleset volt Köki metróállomásnál a gyorsforgalmin, így 17 óra körül jól láthatóan torlódott mind a két irányba a forgalom. Én nem is járok egy ideje a gyorsforgalmin, ha Pestre van utam, a Gyömrőit választom inkább már.
Amúgy meg M0 pótlóként funkcionál a Gyömrőre vezető út, mert pénteken tapasztaltam délután, hogy az M5-4-es közötti új M0-áson mekkora lett a forgalom, és ami meglepő, hogy mennyi kamion, teherautó. Folyamatosan a belső sávban előztem a teherautósort. Ezen járművek meg meglepetésemre Cegléd felé jöttek a 4-esen, majd az Üllő mögötti lámpánál mind ott torlódtak balra kanyarodási szándékkal (Gyömrőre mentek).
Amúgy itt is sok értelme an annak, hogy a belső sáv megszűnik, majd utána kinyilik mint balra kanyarodó sáv, közben meg be van sráfozva, na ez teljesen jogosan hidegen hadja a sofőröket, mennek egyenesen, így is 500m-es dugó volt az uton ekkor már.