üdv mindenkinek! látom régen irtak ide, de azért hátha olvassa valaki és tud válaszolni . tapasztalatokat várnék olyan dolgozóktól akik a kecskeméti mercedes gyárban dolgoznak, milyenek a munkakörülmények, mennyit lehet keresni betanitott munkásként, könnyü e bejutni, szállást biztositanak e stb
Mindig is bántotta a csőrömet, ha pl. a kerekdombi strandon azt tapasztaltam a belépődíj fizetésekor, hogy a német, vagy egyéb vendégektől nagyobb összeget kértek, mint a helyiektől...
Viszont mi fogjuk élvezni a török vendégmunkások gyerekeinek fiataljainak a különleges kultúr(áltság)-szokásait, meg minden átalakítást (nem fejlesztést írok, mert az a magyar nép felemelését szolgálná), ami végestelen végig a Mercedes kapcsán és miatt történik... egyéb személyes negatív tapasztalatról most nem is szólok, mivel számomra mindig is az EMBEREK, a körülöttem élők, a MAGYAR nép, a szülőföldem lakói érdekei ösztönöztek arra, hogy akár egy kis fórumon is megszólaljak.
Szóval sértőnek tartom a lángos-hasonlatot.bár nem várok természetesen semmiféle tiszteletet, kedves válaszadó, csak megértését annak, amiről írtam.
(De bocsánat, ha viszont én értettelek félre. Akkor, viszont sajnálom, ha megbántottalak.)
Valamikor, évekkel ezelőtt a Vacsiközben azért tüntettek, mert az épülő gyakorló Posta Hivatal, nagy közúti forgalmat generál és rontja a városrész nyugalmát. Ha nagyon akarná a Mercédes beruházást úgy is lehetne üzemeltetni, hogy a várost elkerülje.Az meg mire jó! A kecskeméti protekcionizmust nehéz értelmezni. Aki itt lakik az, melegebb lángost kapjon, aki itt született az forrót? vagy tejfölöset ?
ha mi kecskemétiek a nyakunkba fogadjuk a merci gyár működésének "terheit", akkor előnyeit is szeretnénk élvezni.( Megnövekedett forgalom, ránk zúdult tömeg iskolákban, városban bárhol stb. esetleg idegenek sokasága stb....)
Mindez, ne higyjétek, hogy fáj nekem, hiszen ezeket a felsoroltakat a jó oldalukra is lehet fordítani... csak már megint félő, hogy visszaélések lehetnek...
Hallottátok, hogy az építkezés helyén isz.400-ból származó leleteket találtak Gazdag avar kultúrára leltek. Sohasem ismerhetjük meg itt élt elődeink kultúráját...:-( Pedig a mi életünkre is rávilágítana. Hmmmm! Ez már nem fog menni.
Találtam egy érdekes cikket az Autóipari Tanácsadó Klaszter oldalán, a klaszter vezetője fejtette ki szokatlan nyíltsággal a véleményét a témában: http://www.autoipari-klaszter.hu/2008/12/02/mercedes-beruhazas-nezzuk-realisan/ Szerintem van benne valami...
Tömegközlekedésre lenne pár nagyvonalakban vázolt megoldásom...Persze csak mint laikus:
-Széchenyi tér megszüntetése.
-A jelenlegi sugaras,körjáratos rendszert átmérőssé fejleszteni-külső végállomásokkal,mint Egerben!
-Közútfejlesztés:infrastruktúra fejlesztése,buszsávok,"zöld hullám",busz közeledésére csomópontban zöldre váltó lámpa,új csuklós és szóló buszok beszerzése,dinamikusabb tarifarendszer,(országos szinten is-megszüntetni a nyugdíjasok 100%-os ingyenességét...).
-Megvizsgálni egy dinamikusan fejlődő városban az elektromos tömegközlekedés kiépítésének lehetőségét,szükségességét(trolibusz,vagy villamos)
-P+R,B+R parkolók építése a fő városi bevezető utakon...
-Autóbuszokon olyan típusú jegykiadó rendszer,illetve jegykiadó automaták a köztereken,amelyek lehetővé teszik a ténylegesen megtett utazás utáni jegydíjfizetést.Értsétek úgy,hogy aki 3 megállót megy,az ne fizessen annyit,mint aki 12-t.
-ja,és a legfontosabb lenne,városvezetés gyökeres szemléletváltozása a tömegközlekedés területén!!!Anyagilag normálisan pénzelve!
több nagy "esélyes" van (ha csak nem hoznak létre saját képző központot) GAMF, KRKK, TISZK
amit lehet tudni, szépen csendesen a fű alatt ...
- KRKK-nak aug. 1-től új igazgatója lesz (na jó, ez nem fű alatt megy) - a Tiszket már alakítgatják Kft-nek, a térségi szakiskoláktól meg gyakorlatilag is készülnek elvenni az összes felnőttoktatással kapcsolatos jogot. (technikumi képzések + posztgraduális képzések). a hírek szerint megpróbálják még a dolgozók gimijét is bekebelezni. remélem nem sikerük nekik. - GAMF is keresi a kapcsolatokat, terveznek (egyesek) bizonyos új szakirányok felvételét
nagyobb dugók vannak már, mint a sokkal nagyobb magyar városokban... és nemcsak csúcsidőben! naná, ha du. 4 és 5 között alig járnak a buszok a legtöbb vonalon... az is eszükbe juthatna odafenn, hogy egy normális tömegközlekedést is kellene csinálni, és akkor kevesebben járnának kocsival. mert az, ami most van, minden, csak nem tömegközlekedés....
persze közlekedni mi is szeretnénk, ami a csúcsokban (szerencsére most nyár van ...) nem is olyan egyszerű.
ami még érdekes - elindult az ingatlanspekuláció. többen keresnek 2-2,5 szobás megvehető lakásokat. ja, és megy fel a városszéli telkek ára is (TESCO mögött most már akár 4-5 milliót is elkérnének egy telekért, a korábbi 2 helyett)