Nekem van egy EPC-m. Virtuális gépen fut a program, és arra van telepítve. Az egész mérete elég nagy, viszont tökéletesen működik. (4 GB körül van) Ha érdekel, fent van Pesten, odaadhatom.
Más téma, elsősorban autószerelőkhöz (Joci): Kellene nekem egy soros, 3-6 hengeres benzin/szívódiesel motorról hosszmetszeti és keresztmetszeti rajz. van egy lista is, hogy mit nem lehet választani. Tud ebben nekem valaki segíteni?
Akkor a szerelők nem igazán vágták a témát-motortartó=rángatózás.... :-(
Szerintem vidd el 1 hibakódolvasásra-mégha nem is jelez semmit-többet fogsz tudni.... Mert valóban lehet főtengely v. vezérműtengely jeladó+fordulatszám jeladó,légtömegmérő,Agr,hibás gyújtókábel,de láthatod így sokba lenne,ha mindig azt cserélnéd ami szóbajöhet..... Lendkerék nem hiszem,mert nekem sem tökéletes a C-s vekin,és nem produkál ilyet...
Megvan ez a szakadék opel epc, de nem mutat képeket. A tolerance Data-ból két rar rész hiányzik... a Tec doc megint csak darabokban!!!!!!!!! Valaki meg tudná osztani velem ezeket, vagy valamelyiket?
1997-es 1.6-os Vectrám van.Elkezdett a motor elinduláskor rángatni ,és olyan volt mintha szét akarna esni.Elvittem a szerelőhöz és azt mondta, biztos felültem valahol,mert a motor elmozdult.Kicseréltük a motortartókat ,de a rángatózás nem szünt meg elinduláskor....
Jött a következő ötlet:kuplungtárcsa
Ez viszont februárban lett cserélve(komplett szett),gondoltuk akkor meg biztos anyag hiba.Elküldtük bevizsgáltatni (3-4hét),de addig se álljon az autó, szerztek egy bontott tárcsát.Beszereltük,és már kezdtünk örülni ,de hiába.Újra ugyanott tartunk:
-hidegen semmi probléma ,kb.10-15 kuplungolásnál kezd rángatozni
-ha lejtőröl ill. kis gurulásból akarok indulni szintén nincs próbléma
Felmerült ötletként a féltengely,a váltó és a lendkerék.....
Le kell venni a kormányoszlop burkolatát. Három csavar alul és kettő a kormány elfordításával látható. Ha levetted, akkor ott látható lesz két csavar, amiket ki kell csavarni. Ki kell pattintani a középső és a baloldali szellőzőrostélyokat. Ezután látótérbe kerülnek csavarok, amiket ki kell csavarni. Ki kell húzni a komplett világításkapcsolót, ami alatt szintén van egy csavar. Ha ezeket kivetted, akkor eltávolítható a műszeregység jobb és baloldalán a műszerfal borítást, de közben ki kell húzni a fedélzeti csatlakozóját Na ezek után már láthatóak a műszeregységet rögzítő csavarok. Ha kivetted őket, akkor a műszeregység már kivehető. Nincs kilométeróra spirál, mivel elektronikus. Az elektronikus csatlakozó fixen van rögzítve, szóval nem kell szarakodni vele, csak simán ki kell venni.
Leírva szinte értelmezhetetlen, de kb. 10-15 perc alatt végrehajtható.
Sziasztok! Nemrég vettem egy 99es vekit. Az a bajom hogy a műszerfalban kiégett egy izzó, és nemigen tudom hogyan lehetne onnan kioperálni a műszeregységet.
Adsz egy e-mail címet, ahová elküldhetem a telefonszámot. Apropó. Belefér az árba egy olyan szivacsos alátét, ami belül a külső visszapillantó helyének belső takarója (ami a manuális tükörnél a belső állítókar helye) alatt van? Mikor lejött a kapaszkodó, akkor lejött az a műanyag burkolat is azzal a szivacsos izével együtt, de annyira vigyáztam, hogy minden meglegyen, hogy az a szivacsos izé eltűnt (biztos leejtettem).
160e km van benne.. én 100e nél vettem.. akkor volt benne olaj cserélve (váltóban).
Azóta meg a normál "szervízek" voltak.
Ahogy szétszedték azt mondtákh, a váltóba volt olaj.. kevesebb egyérelmű.. MOndták,h mi ment benne tönkre nem értettem.. elvileg meg lehetett volna csináltatni is .csa mondták,h célszerűb lenne egy új váltó..
Igazából ugy vettem észre,h fémes hang halatszott mintha valami hozzáért volna valamihez.. hasonlómintha nem lenne fékbetét és ugy fékezne az ember.. csak ez alapból volt.. ha üresbe raktam akkor meg nem volt ilyen hang..
Először nagyon halk volt.. fel se tűnt azt hittem,h motorzaj.. vagy valami hozzárhet valamihez..de utána egyszer csak nagyon hangos lett..
Ennyi..
De most.. nagyszervíz volt:) ismerős csinálja ugyhgy szinte enyagárban..
Váltó.. Klimacső (mert ki votl több helyen lyukadva és össze votl taknyolva minden viaszzsal. fém gégecső meg rajta.. és ugyebár nem látszott meg működött.. nyárig:)
A fűtés meg nem votl elég meleg. mikor -20 fok volt akkor csak 5-10 fokig melegített fel:D.. h aálltam akkor talán kicsit jobban.. a fűtőradiátor votl eldugulva..
A műszerfalban az összes háttérvilágítás meg lett csinálva.. (a fűtéskapcsoló mögött.. nem is tudtamh, ott is van világítás:))
Vezérműszíj szettet is cseréltünk , meg a kuplung tárcsát is ujra "betétezték"..ha már szétvan kapva..
Mennyi a kilóméter benne? És mi a baja a váltónak amiért cserélni kellett? Lehet, hogy olajcserét kellett volna csinálni a váltóban is és akkor nem könyököl le???
Nem kizart-a bort tudjak nyuzni az autosrol....... Mult heten vegig azzal nyugtattak az autost nem kellesz izzokeszlet az autobe okt.1-tol.....(mondjuk gyari xenonos autoknal nem tudom mi volt,de en azert nem vennek 1 par izzot 12-30k kozott,hogy mutogassam,ha megallitanak-kulonben is a mergan szinte ki kell szedni a lampat izzocserehez.... :-).....) Szoval bele kukantottam-aztan kiderult ez is inkabb feketeleves,mert bizonyos okmanyok+uj rendszam pedig emelkednek.....
Mumtaz te is nezzel utanna,mert okt. 1-tol a kivonatas es visszahelyezes is ugrik 2 v. 2500Ft-al.....
Én utoljára arról voltam informálva hogy 10 vagy 12 év feletti autókat (még nem döntötték el) jövő évtől már évente kell vinni műszakira. lehet hogy azóta már hivatalos lett valamelyik, passz. viszont arról nem tudok hogy mi lesz a zöldkártyával, mert ugyebár az megszűnik. erre eddig senki sem (műhelyben szerelők sem!!) tudta megmondani a választ. pl enyémnek 2011 augusztusig van most műszakija, de zöldkártyám csak 2010 márciusig. oszt majd vmi zseni megin kitalálja hogy akinek előbb jár le a zöldkártyája, az mennyen műszakizni újra.... én már ezen sem lepődnék meg
Azt tudom mondani, hogy én 70% ban Szeged - Bp között közlekedek aM5-ön átlagban 110-130 között. A többi 30% pedig Szeged vagy Budapest városban.
Átlagfogyasztásom többször rendszeresen érve 6,3-6,8 liter.. nyáron klímánál talán feljeb is ment de 7 nél nem igazán volt rosszabb.
Voltam 2x vele horvátba és 1x olaszban.. meglepő módon teljes utazásokra nézve is kb ennyi jött ki, de fel voltuk ugyebár cuccolva (95% autópálya). sőt olaszba 5,8 volt, igaz akkor V-Powert tankoltam mivel kint nem volt akkroa különbség a normál és a Power között.
A fogyasztással meg vagyok elégedve.. Igaz még csak 3,5 éve van nálam. Sajnos épp most van benne váltócsere.. :( Meg ha már ottvannak akkor a kuplungtárcsát is cserélik stb..