Tudja valaki, hogy miért nyomják be a Lacettik és a Nubirák orrát? Már jó párat láttam. Az enyémet is benyomta valami paraszt. 10 ropi volt a lakatolás.
T. Tagtársak!
Aki már megcsinálta az ERG szelep lezárását, az legyen szíves a http://lacetti-klub.extra.hu oldalra elhelyezni képeket és illusztrációkat róla. (Egy kis ismertetőt, „Hogyan csináljam”)
A többi „sorstárs” nevében KÖNYÖRGÖM! :)
Na megjöttem a nyaralásból és elolvastam a topikot visszamenőleg is. Látom sokat filoztatok a rángatás problémáján. A GM-nek is úgylátom fölösleges írni a problémáinkat ezekszerint nekük kell megoldani a szervizekkel való harcolással.
Lementünk a kis családommal hárman és rengeteg csomaggal - már ahogy ez lenni szokott - Sziciliába, 1.6-os sedánnal. Majdnem 5000 km-t mentem a géppel. Nagyon jól bírta az utat semmi problémám nem volt. A fogyija 7-8 között volt végig légkondival és főleg autópályán, 130-140-es tempóval átlagban. Az ülése egy áldás, jó beállitva akármennyit üldögélhetsz benne nem fájdul meg a derekad. Igazán kényelmesen elfértünk benne és nagyon jól működött a légkondi is. Nagyon kényelmes jól vezethető kis autó ez. De sajna a rángatástól azóta sem tudtam megszabadulni, városokban mindig előjött. Hiába égettem ki a gépet lehet mondani igazán alaposan a sok autópálya alatt, a megtorpanás - rángatás maradt. Így aztán olvastam az ERG szelep lezárásáról és én is megtettem ezt a kis beavatkozást és egy vékony alu lemezzel szépen lezártam. Csodák csodája azóta men rángat és gyönyörű simán lehet vele autózni. Újra élvezet a városi vezetés is. Sőt mintha a légkondi sem venné annyira vissza a teljesitményt.
Hát remélem ezzel nem ártunk a motornak, mert nem szeretném ha emiatt problémák lennének.
"... téli gumimat rakjam-e be a mankókerék helyett, vagy maradjon az? Egyáltalán belefér a kimélyítésbe a normál kerék?"
Az SW-ben mintha meglenne a helye, bár még nem próbáltam. Egyes autógyáraknál a különböző típusok és akár azon belül a különböző kiviteleknél is lehet eltérés (l. pl. Ford...), azaz lehet, hogy a Te HB-dbe nem fér el. Esetleg tán ki kőne próbállani...?
Ha viszont elfér a teljesértékű kerék - főleg az általad vázolt dilemmák miatt - én a helyedben lehet, hogy beruháznék egy felni-nyárigumi párosba...
Viszont ha x flakon STP, meg szelepcsere sem segített a dolgon, akkor szerintem az a kis pörgetés sem fog már..:((
Nekem sem volt még sárgapilács, csak éppen elkezdett rakoncátlankodni, STP átmenetileg segített, a rángatás rövidesen visszatért. Ezért aztán épp csak egy kicsit tanácstalankodtam, majd lezártam a dögöt. Azóta ááálom...
Túlságosan persze nem merek bizakodni, öreg vagyok már a csodákhoz, de legalább MOST nincs probléma....
Köszi Kripic, remélem gondtalanul telik majd a nyaralás! Ronda-szürke az biztos, de lehet, hogy bércipelést vállalok vele, mert amennyi cucc belefér! (majd a sógorral egyezkedek, neki úgyis több cucca lesz!:-) Valahogy vissza kell termelni azt a légellenállás-többletből adódó benzinfogyást! :-) ) Nézegetten másik boxokat, láttam ilyet is használatban. Hát amennyi bogarat megfog, az nem semmi!
No, szóval kösz a jókívánságokat, megpróbáljuk kipihenni magunkat. A forgalomfigyelő kameráknál (Letenye, Zágráb) mindenesetre integetni fogunk nektek! :-)
u.i.: Még mindig dilemmázok, hogy vajon a forgásirányos téli gumimat rakjam-e be a mankókerék helyett, vagy maradjon az? Egyáltalán belefér a kimélyítésbe a normál kerék? (185/60R15) Végig autópálya lesz és ha kapok egy defektet, nem akarnék végig max. 80-nal döcögni. Gumist meg pláne nem találok arra, hisz még benzinkút meg pihenő se nagyon sűrűn van.
Szia! Én bár még nem dugóztam le és tapasztalataim sincsennek, de ha már autópályázni fogsz én kivárnék vele és csak a kiégetés után tenném meg így lehet, hogy az EGR szelepnél is leég a korom utána pedig uccu-neki fakereszt.
5-600 km után vagyok,és csak javasolni tudom a ledugózást....
Ha megteszed,eleinte fura lesz hogy milyen jó érzés a vajpuhán sikló,jól gyorsuló,rezzenéstelenül járó motorral hajtott autódat használni.Az eddigi indulás utáni görcs (mikor rángat a dög megint?) lassan elmúlik,és átveszi a helyét egyfajta megelégedettség,hogy mégiscsak jól döntöttél amikor Lacsit vettél ócsóér,sok komforttal és megérte azt a kálváriát átjárni aminek mára már csak a múló emléke maradt...... :))
Kipuf. szelepcsere megvolt, 2 napig jobb volt, ma újra rángat. Ma vettem klingeritet, és dugózom az EGR-t. STP-t kapott megint, de már nem igazán segít.
Van valakinek minimum 2-3e. km-es tapasztalata dugózott EGR-el? Hétvégén indulok nyaralni, és nem lenne jó az autópálya szélén dugótlanítani.
Elgondolkodtató, amit írsz. Lehet benne valami, többé kevésbé hasonló eredményre jutottunk, bár asszem ennyire részletesen még senki nem írta le.
Amire én még nem gondoltam, az a több gyertya, ill. a változó szelepvezérlés. A több gyertya a GM részére elég költséges lenne, mert a hengerfejen túl még az elektromos rendszert is át kellene tervezni. (több gyertya, nagyobb áramfelvétel, stb) Valahol a változó vezérlés környékén látom a megoldást, de ez sem kis átalakítás a gyártósoron, szerintem a következő lacsi-kiadásig nem fogják meglépni.
Hogy a mi autóinkkal mi fog történni, azt nem tudom. Látszik, hogy nem egy tötymörgő városi autó, aki rendszerint hosszú távon használja, annak semmi gondja vele. (valahol olvastam, hogy állandó üzemben van az autó olaszba és 100000 km környékén még semmi ilyen nem volt)
Jó lenne tudni, hogy az EGR lezárása hosszú távon járható út-e? No majd meglátjuk!
Én egy hét múlva kiégetem az biztos (bár még nem volt pech-lámpa, denéha rakoncátlankodik), lenyomok autópályán egyhuzamban 500 km-t, majd haza nyaralás után 500-at.:-)
Egy kicsit elkezdtem gondolkodni a motor működésén, hogy valójában mi is okozhatja a porblémát.(ha más véleményetek akkor úgy is megcáfoltok). Kormozódás:hmm ez csak tökéletlen égés miatt lehet.Viszont páran már írtátok is, hogy a kiszerelt gyertyák szép őzbarna színüek ami viszont a tökéletes égésre utal,márpedig a korom ott van a kipufogószelepeken és később az EGR szelepen is akkor pedig jön a rángatás.Normális esetben a kipuf szelepeken már csak az elégett gázok távoznak azok nam okoznak koromlerakódást az a minimális mennyiség ami mégis keletkezik a kímélőbb használatnál egy intenzivebb hőterhelésnél szintén elég.(vszeg a szervizek is ezért ajánlják a pörgetést)Akkor mégis, hogy lehet?Szerintem ez egy tervezési probléma mégpedig az, hogy a motor teljesítményét növelendő gyorsabb gázcsere miatt a kipuf. szelepeket hamarabb kezdik el kinyitni és igy az égés egy része már a kipufogóban zajlik ahol nincs oxigén amiért kormozódni is fog.Mi lehet a probléma megoldása?
1, A motor vezérlését kell átdolgozni.Mivel tudomásom szerint ez nem egy változó szelep vezérlésű moci így az elektronikai beavatkozás nem sok mindent ér csak a vezér tengely módosítása hozhat megoldást.(a szepcserét ezért nem tartom jó megoldásnak mert csak tüneti kezelés a kiváltó okot nem szünteti meg)Eredmény:Rágatás megszünik, teljesímény csökken és vszeg a fogyi is csökkenni fog.DE költséges +visszahívás+nehezebben eladható kissebb teljesíménnyel.(GM helyében elvetve)
2,Gyosítani kell az égést, hogy mire a kipuf szelep nyit már csak az elégett gázok távozhassanak.
a, Kevesebb üa a rendszebe (emlékezzünk a kis japán autók szegénykeverékes mocijaira jól mentek és keveset fogyasztottak) Eredmény:rángatás megszünik viszont a környezetvédelmi normákat nem fogja teljesíteni.(GM elvetve)
b, Több levegőt a motornak.Nos jelentős levegőtöbbletet turbóval v. kompresszorral lehet betölteni s bár ez eredmény lenyűgöző technikája költséges és az utólagos beépítés még senkinek sem sikerült tökéletesen . Elvetve.
c, A benzin levegő keveréket egyszerre egy időben több ponton kell meggyujtani így az égés hamarabb lezajlik.(Ezt a hengerenkénti többgyertyás megoldást többen alkalmazzák elsősorban a versenysportban,de hétköznapi autókban pl Alfa is) Szerintem a gyár részéről még ez lenne a legolcsóbb, de belegondolva a hengerfej+gyujtás áttervezése+visszahívás és beépítés szintén sokba kerül még ha tényleges megoldást is kínálna.
Addid is marad a szelepcsere meg húzatás, számukra ez a legolcsóbb a gari idő alatt és ahogy már korábban is írtam a motorpalettát rövid időn belül úgy is lecserélik akkor meg minek fektetnének bele +energiát.
Akkor mi marad nekünk? Egyrészt a gari idő alatt addíg nyaggassuk őket amíg lehet másrészt költségkímélő sorrend szerint a következőt javaslom. 0. Bele sz..ok és néha jól meghajtom mint Sinnger a varrógépet 1. Prémium benzin v. és adalék (a korom oldásáért) 2. Direkt szűrő ( a + levegőért) 3. Sport gyertya ( a biztosabb gyújtásért) 4. Chiptuning ( mert 5% esélyt az elektronikának is adok)
Húú na ez jó sok lett, minden esetre jó elmélkedést és gondtalan KM-eket nektek.
Én néztem mind a hármat. Útszéli figyelmeztető általában a km-órával van összhangban, a GPS általában kevesebbett mutat. Ez is egy lélektani trükk. Meg aztán nem is precíziós műszerek.
Amcsi kocsikról nincs adat. A torpanós statisztika megnézhető a honlapon. Abból egyértelműen látszik, hogy az EU4-eseknél jelentkezik a torpangatás, motortól függetlenül. Sajna a szelepcsere tényleg csak időlegesen javít a dolgon, a programba kellene belenyúlni. Kéne egy progi+kábel a kiolvasáshoz. Valakinek? :))
Azzal viszont nem értek egyett, hogy, ha ez a gond csak ezen múlik, akkor a gyár már régen megoldotta volna. Feltételezem, hogy a módosítás rontana a károsanyag kibocsájtáson, és ezért a gyár nem teheti meg hivatalosan ezt a módosítást. Marad a chiptuning.