Szia! Olvastam azokat a véleményeket, csak az a baj, hogy konkrét hibakódot nem tudok. Annyit mondott az ember a szervizben, hogy gyujtáskimaradás történt és semmi komoly baj nincs. Úgy is most megy majd a szekér a szervizbe (teteje, kötelező szerviz, zöldkártya), és majd kérek egy szelep tisztítást. Ha ez nem segít majd akkor csere!
Pétert és a társakat kérdezem, cserélt-e már valaki a szervóban minőségi olajra? Milyenre? Tóth Lajosnál voltam (szoftver ellenőrzés, gyújtás állítás), és a mély-morgó szervóhang (folyamatos és lendületes körbeforgatásnál) szerinte akkor szünik meg, ha kicserélik a szervóolajat.
Apa12345 (5165), colin (5162) olvastad-e? Vagy Georgbob véleményét
elolvasod-e?
Szerintem nem szavazás kérdése, hogy hibás zárszögű szelepek kerültek beépítésre, hanem kényszerpálya. Feltéve, hogy valóban p300 a hibakód.
Azt a megoldást még senki sem próbálta (vagy nem írta), hogy megvárja a szelepcserével a gari lejártát, de kétségtelenűl létezik. Vagy cseréltesse az új gazdája...
Töréspróba:
tegnap szürkületkor autópálya tempó- bombaként fácán a szelvédő közepére-
szerncsére kibírta, mármint a szélvédő- próbálom elhinni!
Nekem is volt sárga lámpám és tisztítással orvosolták.Azóta kb 2000Km és még nem jelentkezett ... Inkább maradjunk a hagyományos módszereknél mint Pl kiégetés minőségi adalékos benzin. Akkor nem erőltetem a cserét egyenlőre, majd meglátom mit hoz a jövő.
Nekem is volt sárga lámpám és tisztítással orvosolták.Azóta kb 2000Km és még nem jelentkezett kopp-kopp_kopp. Ahogy a kollégák írását olvasom többeknek szelep cserével javítottak, de csak idő kérdése és újra előjön a probléma.Ezek után én senkinek nem ajánlom a szelep cserét mert akármilyen ügyes is legyen a szerelő olyan már úgy sem lesz a gyári. Inkább maradjunk a hagyományos módszereknél mint Pl kiégetés minőségi adalékos benzin. Ja korábban írták, hogy találtak valami trutyit a tankban és talán ez okozza problémát s, nem tudom hol tartanak az elemzéssel.
Sziasztok, vennék 1 db Hankook Optimo K406 195/55/15 gumát.Csak 1db érdekel.Ha valakinek nem kell az ilyen típusu pótgumi mert van használt akármilyen ,az jelentkezzen!
2005.decemberben volt a bal hátsó ajtóra 2305.- Ft Sajnos nekem az egész autón körbe van vagy 10-15 kisseb sérülés, amit a kedves autós társaknak köszönhetek. Sokat parkolok a városba és rendszeresen rányitják az ajtót.
Nem tudjatok veletlenul mennyi egy uj diszlec a bal elso ajtora? Egy kocsog kurva geci haddnesoroljam tovabb ugy ramnyitotta az ajtojat hogy majd kitort egy darab belole. Most szep ronda :( Es nem tudom ki volt elment onnet ....
Én nem variálok a szuszogóval, mert a múltheti checklámpát megelőzően (több mint egy év, a szelepcsere után) nem volt gond és ez a hiba is pillanatok alatt elmúlt úgy, hogy a lámpa is kikapcsolt.
"megint megjött a cheklámpa " ez már engem is aggaszt!
Tedd ki szuszogóra, de szerintem mese, amit az olajködről mondanak. A lambda szonda kizárólag oxigén jelenlét mértékét (CO) ellenőrzi és nem pedig NOx -t meg társait, vagyis semmi köze az egyéb emisszióhoz. A szuszogó használata környezetvédelmi szempontból nem engedélyezett!
A szerviz nem mondta véletlenül, hogy az utastérben nem ajánlott a dohányzás, mert azt is érzékeli a lambda?
A katalizátor ellenőrzése a hátsó lamda feladata és külön hibakódja van meghibásodásra! Nekem volt ilyen hibakódom, sajnos nem jegyezetm meg a számát. DE: ennél a hibakódnál a motor és minden más zavartalanúl működik, a check lámpa folyamatosan ég, ha a gyujtás be van kapcsolva, és vígan lehet autókázni. Hogy a lámpa sokat jelezzen, katalizátor hibánál a fentiek miatt kizárt, mert kiütni is csak a computer csatlakozáson keresztül lehet, és nem alszi ki "magától" (csak ha ki nem ég szegényke).
Kartelcső. Valaki megoldotta, hogy lekötötte és szuszogót rakott a végére. Kérdés:
1, miért kell szuszogó a végére, ha jól tudom ott tolólevegő jön ki.
És talán egy segítség: megint megjött a cheklámpa és a szervízben mondták hogy annyira ki van hegyezve a rendszer környezetvédelmi szempontból, hogy már a kartelcsövön feljövő olajködös levegő is bezavar az érzékelőknek. Ebből következtetve ha valakinek sokat jelez a lámpa, ki kellene próbálnia a kartelcső lehúzását, hátha ez lehet a probléma. De ez az én okoskodásom, nem biztos hogy logikus. Mellesleg lehúzott kartelcsővel a gép hátul simán produkálja a még be nem vezetett környezetvédelmi besorolást is, csakhát elől...
Hát már rég nem nézem a végét, de általában a kormos kondenzvíz az ami megáll benne, hála a DTM formának. Még egy adalék a direkthez: napfényben átnézve rajta, (belülről kifelé) igen vékony a réteg és az anyageloszlás változó, tehát nem szálirányos. Nemtom ez jelent-e bármit is, mivel az olaj az ami a mikronos port megfogja. Én is raktam előszűrőt, ipari szűrőpaplan félbeszedett réteggel, forma összevarrva, ráhúzva mint egy zokni és ez fehér. A hang, jajaj, nagyon szép!!!
HI! Az én olajam SPARCO és külön fel van rajta tüntetve a színe is. Biztosan fog, mert a kezem is piros lett tőle az első fújás alkalmával. Mosáshoz ARIEL gél mosószert használtam, káros biztosan nem lehet ha ruhához való.
Nem a direkt beszerelésével van problémám, azt csak megoldanám valahogy :). Az tény, hogy direkt nélkül a spirex sem ér sokat, de amiket olvastam róla meg más autókon láttam, tapasztaltam az nagyon tetszett és ezért is piszkálja a fantáziám. A chip-el meg a komolyabb átalakításokkal, cserékkel még várok kb 1 évet mert amilyen szerencsés fazon vagyok tuti, hogy előjön valami hiba és akkor arra fogják majd rá a szervizben, és nem akarják majd garanciába cserélni. A direkt+spirex előnye, hogy max 20 perc és vissza lehet rá dobni a gyárit (persze csak a szívó oldalon) és nem is fogják észrevenni az okosak, hacsak a számítógép adataiból kinem következtetik :) (amire szerintem kicsi az esély). Ha semmi nem jön közbe Április közepe fele viszem Gyömrőre és ráugrik ez a páros. A szerencsémre visszatérve ma reggel megint előjött a sárga lámpa. Hiába kergettem meg két hete a szekeret a pályán, 2-3 napja hidegen kopogott a kicsi kocsi ma meg már kacsingatott is. Szelep tisztítás után volt akinek végeleg megszünt a hiba vagy csak a szelep csere oldja majd meg? Mert nem szeretnék fölösleges köröket futni a szervizzel, ha a tisztítás nem ér semmit.
Szerintem vagy annyira ügyes, hogy sajátmagad féláron megcsinálod a chiptuning kivételével.
A tuning műhelyekben biztosan jól dolgoznak, különben bezárhatnának, de pl. kipufogó klinikákon olcsóbban felteszik a szintén olcsóbban vásárolt sportdobot.
A leömlőkkel van csak kivétel, nem bíznám csak tuningosra.
"a Lacettibe is olyat dob mint azokon." szerintem olyat!
"ezeknek az olvasásán már túl vagyok" akkor meg bízhatsz, lesz +200 cm3 -nek megfelelő teljesítményed!
Sport főtengelyekről,- hengerfejekről jó lenne olvasni, csak nem akarnak megszólalni a profik, esetleg mégis...?
Még nem mostam, viszont a 4. kúpost használom. Az előző 3-at nem dobtam el csak hatásvizsgálat előte, és még cseréltem típust/méretet.
Az olaj színe nyilván nem módosíthatja jelentősen a szűrőtest színét, hogy nézne ki pl. GREEN szűrőn a vörös színű olaj? A zöld v. világoskék szőrőtest talán a legjobban mutatja a koszolódást az ismertek közül, fehér mégjobb lenne, de még nem láttam sehol.
kolléga válaszaival egytértek. A pamutos szűrők nyilván fakulhatnak és színükből is veszíthetnek márkától függően, az agresszív oldószerek viszont nem csak a színt, hanem a pamutot is károsítják, a fémhálót korrodálják, a műszálas v. szivacsos szűrőtesteket pedig roncsolják.
A betét szűrökhöz hasonlóan a koszolódás mértéke befolyásolja az áteresztő képességet, de direktnél látványosabb a teljesítmény csökkenése koszolódásnál.
Használtam átmenetileg kölcsön GREEN kúpost - jó koszosat, sőt olajfolt is volt rajta- a látvány hoz képest még működött.
Kezdődik a rovarszezon, felteszem a preszűrőt a direktre, nem szívelem a rovarmúmiákat a szűrőtesten.