1. Rángatott, néha le is állt.először kiütötték a gépböl, második előfordulásra azonnal cserélték. 2. Igen, szelepcsere. Reggel munka előtt bevittem, hazafelé beleültem, azóta nem csinálja (2006. szeptember) 3. Főleg alacsonyan (Reggeli és délutáni dugók). 4. Nem
A rángatás témához még annyit tennék hozzá, hogy a mult évben a sok útfelbontás miatt rengeteget araszoltam a városban a kocsival és ekkor jelentkezett a rángatás. A nyáron kb 3000 km-es úton voltam a kocsival Horvátországban mikor hazajöttem olyan volt a kocsi mint amit kicseréltek. Sokkal jobban gyorsul, 1-1,5 literrel kevesebbet fogyaszt, érzem az erőt a motorba. Szerintem igen jót tett neki ez a hosszú út. Azóta sincs semmi problémám a kocsival. 1,6-os sedan
1. a motorkontrol lámpa nem világitott, de rángatott a motor.
2. a szervizben nagyobb fordulatszámnál való váltást javasoltak 3000-nél, valamint járassam meg egy hosszabb uton a kocsit, mert kokszosodásról van szó. A tanácsot megfogadtam és a hiba megszünt azóta sem jelentkezik.
3. igen használom 3000 alatt is de váltásnál mindig kihuzatom legalább 3000-ig. Ez nem azt jelenti, hogy pl kettesben tartósan magas fordulattal megyek, csak amikor váltok akkor huzatom meg.
4. igen régen volt egy 1500-ös zsigám annál is hasonló probléma volt. Mindig ki kellett huzatni váltáskor.
(5038) után cápaFerinek: igazolva látszik a lista a hibás zárszögről (5085)!
"... egy gyári ajánlás(nem visszahívás) amikor ezt a problémát szelepcserével kellett kijavítani.... alvázszám alapján érint e engem ez a gyári ajánlás..."
Kérdés mit ajánl a gyártó, ha pl. előzés közben adódik az sárga lámpácska és eltűnik a nyomaték egy része vagy egésze akár csak néhány másodpercre is?
1. Volt e már olyan problémád,hogy világított a motorkontroll lámpád és rángatott a motor? nem
2. Elhárították a hibát a szervízben? nem volt ilyen hiba, computerrel megnézettem
3. Városban a motort alacsony fordulatszámon is használod,vagy csak 3000 fölött? többségében alatta
4. Más autótipusnál tapasztaltál hasonló problémát (esetleg mástól hallottad)? A családi flotta (x évtized) Zuk, Skoda 120L, Daewoo Racer, Trabant, Skoda 1000MB egyikénél sem.
A Chevy központnál pár nap eltelik, mire vissza szólnak. De ilyenkor tuti, hogy utána is néztek!!
Legutóbb georgbob segítségével rátaláltam az esztergomi szervízre ahol kérdésemre elmondták,hogy volt egy gyári ajánlás(nem visszahívás) amikor ezt a problémát szelepcserével kellett kijavítani.Segítőkész volt az Úriember akivel beszéltem,azt tanácsolta keressem meg a GM Hungary ügyfélszolgálatát,hátha ők tudnak segíteni.Ha valakit érdekel: CHEVROLET Southeast Europe ,Budaörs 23/447-000 1/298-1800. Itt is segítőkészek voltak,azt mondta a hölgy hogy utána néz az alvázszám alapján érint e engem ez a gyári ajánlás.Igaz,még nem hívott vissza,de a hozzáállás bíztató volt. Azóta jártam a szervízben,persze ők semmilyen ajánlásról nem tudnak,régebben az Opeleknél volt valami dörzsárazás a szelepeknél de a Lacettinél nem tudnak ilyenről. Hazafelé menet kb 3 km után már világított a lámpa.Napközben állítólag két próbaúton voltak (kb 40 km ), átvétel után pedig én pörgettem a motort (3000 fölé). Akkor ők is rosszul vezettek ha előjött a probléma?
Üdv, ez az első hozzászólásom, de hónapokra visszamenőleg olvastam a fórumot.
Kb. 2-3 hete vettem egy 1,5 éves, 1.4-es Lacetti sedant. Két napra rá, hogy elhoztuk, kigyulladt az a bizonyos sárga lámpa, az autó napról napra jobban rángatott, nem gyorsult, elinduláskor bőgettük a motort, hogy le ne fulladjon.Pár nap múlva szervízbe vittük, bár kódolvasáskor nem tudták pontosan megmondani a hibát, de amikor érte mentünk, kiderült: szelepsort cseréltek. Méghozzá szó nélkül.
Igaz, nem sok idő telt el, de azóta az autó úgy megy, ahogy egy normális autónak kell, kis fordulaton is.
Tehát csak ajánlani tudom, hogy akinek ilyen hónapok óta visszatérő problémája van, keressen egy olyan szervizet, ahol nem variálnak holmi gyertyákkal és nem beszélnek mellé fordulatszámokról, hanem cserélik, amit kell. Remélhetőleg rögtön megoldódik minden probléma, mint pl. georgebobnak, és mint nekem is (hogy lekopogjam).
Mellesleg...a 2 ütemű wartyogónak nem a motorját kellett kormozni, hanem a kipuffogóját és azért, mert a benzinhez kevert olaj -ami a motor kenését adta- a kipuffogón távozva alacsony fordulaton lerakódott. Nem keverendő a két dolog!
2. Nem volt ilyen hiba, de még szervízben sem járt.:-) 6700 km-nél járok
3. Hidegen max 2500-ig elváltok, melegen 3000 környékén, városon kívül előzéseknél gyakran 5000 ig húzatom.
4. Opeleknél volt kormozódás az EGR szelepnél, attól is összevissza ment a motor. Ez a hiba -mint ahogy itt többen leírták- a rossz zárásszögű szelepek miatt van.
Csupán kifejtettem a véleményemet, mivel én javarészt alacsony fordulatszámon járatom a motort, és nálam ez a probléma - lekopogom - 30000 km -en még nem jelentkezett. Ha Te régi motoros vagy, tudhatod, hogy köteteket lehetne megtölteni azokkal a - belátom kissé triviálisan marhaságként aposztrofált - magyarázatokkal, amelyekkel az autószervizek etetik a jámbor ügyfeleket. Ettől Te még annyit kormozhatod a motorodat, amennyit jólesik. Figyelmedbe ajánlom, mivel nekem anno nagyon bejött - az M3 emelkedőjét a Kisbagi völgyhídtól Pest felé.
Nem vagyok autó - motor szerelő, fogalmam nincs, mi az az alapjárati szabályzó, csak a középiskolai fizika órán tanultakra tudok támaszkodni. Korom a motorban csak az égéstérben keletkezhet és utána rakódhat ki, mert a tökéletlen égés következménye. A tökéletlen égés úgy jön létre, hogy a beadagolt üzemanyaghoz nem kap a motor elegendő levegőt, ez pedig, mivel szgépvezérelt motorról van szó, csak hiba lehet, és nem léphet fel a fordulatszám függvényében, mivel a motornak a teljes fordulatszámtartományban (alapjárattól leszabályozásig) megfelelően kell működni. Hihető az, amit itt korábban írtak, hogy a beszívószelep hibás működése okozhatja.
Ezt a pörgetést meg kikormozást korábban is írták, de ez egy marhaság, kikormozni a 2 ütemű Wartburgot kellett.
Lehet, bár ez így egy kicsit ex catedra!
Tudnál arra valamiféle magyarázatot adni, hogy pl. a Kalos 1,4 16V-ben miért volt kormos az alapjárati szabályozó? (Saját szememmel láttam, amikor még Kalosom volt.)
1. A kérdés összetett, csak egy részére van visszajelzésem: a kontrol lámpa jelzett és úgy maradt , ha a gyújtás be volt kapcsolva. A motor úgyanúgy működött tovább a tuningolt chipppel.
2. Kb. 1 hét múlva szervizben hibakód kiütve, de érdemi jelentősége semmi. (Lambda hibakód volt egyébként, a sportkatalizátor okozta).
3. Amilyen a hangulatom 5 ezer felett is előfordul
MEGJEGYZÉS: túlnyomórészt városi tötyörgésnél -azaz alacsony motorhőmérsékleteknél- a gyári gyújtógyertya hőértékénél eggyel alacsonyabb hőértékűvel talán nem lenne kormos annyira, én átcserélném. Ez nem jelenti azt, hogy alacsonyabb hőértékkel pályára nem szabad vele kimenni, csak a szolidabb vezetési stílus melett olyan képet mutatna az elektróda, amilyet nagykönyvben megírnak. Az pedig nem fekete a koromtól!
Állnadóan használom a legjobb minőségű javító-,kenő- és tisztító adalékot az üzemanyaghoz- de csak az adalékok nem oldják meg a hibakódokat.
Ezt a pörgetést meg kikormozást korábban is írták, de ez egy marhaság, kikormozni a 2 ütemű Wartburgot kellett. Az enyém 2005 novemberi 1,6 -os, a kereskedő szerint alacsony fordulatszámon jó a fogyasztása. Én eleve nem szeretem bőgetni a motort, tehát nagyon ritkán pörgetem 3200 fölé, városban pedig 1200 - 2000 körül járok. Ilyen hiba még sosem jelentkezett, de egy szgép vezérelte motornál nem is jelentkezhet, ha pedig mégis, akkor ki kell javítani, ha beállítási hiba, akkor azt. Előtte 1,4 -es Meganom volt, az sokszor visszapofázott, ha nem váltottam idejében, a Laci meg se nyekken, már 1000 -es fordulaton finoman húz. (persze nem meredek emelkedőn, ott persze ezt is ki kell váltás előtt húzatni)